kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    okei täytyy laittaa kyseiset asetukset, paitsi pois oton niin pitkälle että ei lähde pois päältä, olen testannut vanosksen myöhäsellä laittoa 5000rpm jälkeen ja ei vedä niin hyvin kun vanos päällä, autossa onki 288° hiotut nokat joissa on overlappia 3.4mm ja vanos aikasella 4.2mm
    Aa joo. Sulla on noin järeät nokat. Tosiaan sillon tuon vanoksen toiminta melkeen. Kääntyy päinvastoin. Tuo rpm raja niinpäin että alle 2800 on pois ja sen jälkeen päällä vsikka sinne loppuun aati. Sit tuo tps raja lisäksi.

EDIT pistä screenshot sun asetuksista, niin voi kattoo voiko ne olla vian syynä. Menee muuten sekavaksi
    Last edited by Pazi88; 21-05-2017, 22:00.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eli jos sulla on pelkästään että alle 5000 esim. on vanos päällä, niin silloin se toimii ihan väärin. Se ei saa olla tyhjäkäynnillä ja pienellä moottorin kuormalla päällä. Käy ihan paskasti. Kuten sulla on, jos tps asetus puuttu. Varmasti sekoilee. Vasta kun laitetaan reilummin kaasua, niin silloin pitää vanoksen kääntyä ja sit jossain 4000-5000 välillä pois. Riippuen nokista ja monesta muusta.

Laita sinne nuo mun asetukset ja rukkaa pois päältä kierrosluku omaan koneeseen sopivaksi. Hysteresis joo vaikuttaa herkkyyteen. Esim. jos sulla tps asento värisee 30% molemmin puolin, kun ajat menemään, vanoksenkin asento vaihtelee ees takas. Mut jos laitat vähän hystereistä, sen pitää hetki pysyä 30% toisella puolella että muutosta tapahtuu. Mutta en itse ole huomannut ongelmaa, vaikka se on nollassa. Sinkkuvanos on muutenkin niin hidas kääntymään, ettei 0 arvo haittaa.
    okei täytyy laittaa kyseiset asetukset, paitsi pois oton niin pitkälle että ei lähde pois päältä, olen testannut vanosksen myöhäsellä laittoa 5000rpm jälkeen ja ei vedä niin hyvin kun vanos päällä, autossa onki 288° hiotut nokat joissa on overlappia 3.4mm ja vanos aikasella 4.2mm

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    joo, paitsi olen vaihtanut tuon tps:än rpm tietoo eikä mulla mulla ole käytössä tuota alempaa asetusta eli ns pois lähtöä, olenko ymmärtänyt oikein että toi "hysteria" on se kuinka helposti se reagoi siihen toimintaa ettei esim (minun asetuksilla) ajaessa 2800 +- 200 rpm venkslaa sitä vanosta on/off? (asetuksissa siis 2800rpm vanoksen päälle laittoo) mulla on siinä hysteriassa 300 asetuksena.
    Eli jos sulla on pelkästään että alle 5000 esim. on vanos päällä, niin silloin se toimii ihan väärin. Se ei saa olla tyhjäkäynnillä ja pienellä moottorin kuormalla päällä. Käy ihan paskasti. Kuten sulla on, jos tps asetus puuttu. Varmasti sekoilee. Vasta kun laitetaan reilummin kaasua, niin silloin pitää vanoksen kääntyä ja sit jossain 4000-5000 välillä pois. Riippuen nokista ja monesta muusta.

Laita sinne nuo mun asetukset ja rukkaa pois päältä kierrosluku omaan koneeseen sopivaksi. Hysteresis joo vaikuttaa herkkyyteen. Esim. jos sulla tps asento värisee 30% molemmin puolin, kun ajat menemään, vanoksenkin asento vaihtelee ees takas. Mut jos laitat vähän hystereistä, sen pitää hetki pysyä 30% toisella puolella että muutosta tapahtuu. Mutta en itse ole huomannut ongelmaa, vaikka se on nollassa. Sinkkuvanos on muutenkin niin hidas kääntymään, ettei 0 arvo haittaa.
    Last edited by Pazi88; 21-05-2017, 17:49.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sää käytät programmable outputs vslikko vsnos ohjaukseen?

Onko asetukset tyyliin näin?
    joo, paitsi olen vaihtanut tuon tps:än rpm tietoo eikä mulla mulla ole käytössä tuota alempaa asetusta eli ns pois lähtöä, olenko ymmärtänyt oikein että toi "hysteria" on se kuinka helposti se reagoi siihen toimintaa ettei esim (minun asetuksilla) ajaessa 2800 +- 200 rpm venkslaa sitä vanosta on/off? (asetuksissa siis 2800rpm vanoksen päälle laittoo) mulla on siinä hysteriassa 300 asetuksena.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Sää käytät programmable outputs vslikko vsnos ohjaukseen?

Onko asetukset tyyliin näin?

Leave a comment:

• mige95
    replied
    bugi

Onko kellään samaa ongelmaa että välillä käynnistäessä vanoksen asetukset menee päinvastoin, virrat pois ja uudestaa käyntiin ongelma on kadonnut tai tunerstudiosta vaihtaa toiminta perjaatteen päinvastoin ja takas. :think
    huomaa heti siitä että kone menee tyhjäkäynnillä laihalle ja alkaa röpeltää jne, mullakun vanos kytketään vasta 2800rpm eikä oteta pois ollenkaa.

oliskohan sillä vaikutusta sekoiluun että tunerstudio näyttää välillä yli 1v eri jännite lukemaa kun plx esim? koittanu kalibroida sitä mutta ei tunnu onnistuvan
    Last edited by mige95; 21-05-2017, 02:19.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Okei, eli eculta suora johto mittaristoon? Se kiertää ilmeisesti alunperin joittenki varusteitten kautta? Kyseessä vakkarilla varustettu 93 vuoden 325:sen sähköt, moottorissa ei ole kuin lohko alkuperäistä. Ja kori on -94 318i avo.
    Homma ratkes vedin piuhan eculta pin 47:sta mittaristoon ja tunerstudiosta piti muuttaa tacho meter outputista jn10 lähtöön sen jälkeen alkoi pelaamaan.

päivitys, mitää johtoa ei tarvinnutkaan vetää, riitti asetuksen muuttaminen jn10 lähtöön.
    Last edited by mige95; 20-05-2017, 21:12.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by ProPioneer View Post
    joo, itellä ainaki rupes pelaa ku katkas sen kierroslukumittarin johdon oisko ollu musta ( kannattaa tarkistaa) ni moottorinohjauksen ja mittariston päästä ja vetäsin suoran johon tilalle, ilmeisesti lisävarusteet jotenki häirihtee sitä? semmosen käsityksen sain että kierroslukumittarin johto antaa jännitteen sille lämpömittarillekki.. :think . jokatapauksessa molemmat mittarit rupes pelaa ko tuon kikan teki, tottakai kannattaa tarkistaa et on ohjelmasta se kierroslukulähtö päällä

pitäs jossai vaiheessa rueta selvittää et miten sen sais toimii varusteitten kans, ko nyttei toimi vakkari ainakaa ilman sitä.

onko kyseessä mikä moottori ja korimalli?

Okei, eli eculta suora johto mittaristoon? Se kiertää ilmeisesti alunperin joittenki varusteitten kautta? Kyseessä vakkarilla varustettu 93 vuoden 325:sen sähköt, moottorissa ei ole kuin lohko alkuperäistä. Ja kori on -94 318i avo.
    Last edited by mige95; 23-04-2017, 19:57.

Leave a comment:

• ProPioneer
    replied
    Onkohan lämpömittarin toimimattomuuteen löytynyt syytä? Täällä myös kierrosluku ja lämpömittari mykkänä, sais edes lämpömittarin pelaa ni uskaltais ajaa ilman tietokonetta.
    joo, itellä ainaki rupes pelaa ku katkas sen kierroslukumittarin johdon oisko ollu musta ( kannattaa tarkistaa) ni moottorinohjauksen ja mittariston päästä ja vetäsin suoran johon tilalle, ilmeisesti lisävarusteet jotenki häirihtee sitä? semmosen käsityksen sain että kierroslukumittarin johto antaa jännitteen sille lämpömittarillekki.. :think . jokatapauksessa molemmat mittarit rupes pelaa ko tuon kikan teki, tottakai kannattaa tarkistaa et on ohjelmasta se kierroslukulähtö päällä

pitäs jossai vaiheessa rueta selvittää et miten sen sais toimii varusteitten kans, ko nyttei toimi vakkari ainakaa ilman sitä.

onko kyseessä mikä moottori ja korimalli?

Leave a comment:

• mige95
    replied
    E36 lämpömittari

Onkohan lämpömittarin toimimattomuuteen löytynyt syytä? Täällä myös kierrosluku ja lämpömittari mykkänä, sais edes lämpömittarin pelaa ni uskaltais ajaa ilman tietokonetta.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Mitäs map anturia porukka suosittelee ton vakion tilalle? Ei varmaan tuo 2,5 Bar vako map anturi riitä, niin sen vois vaikka johonkin 3 Bar map anturiin vaihtaa.

EDIT tämmönen?
    Last edited by Pazi88; 17-11-2016, 17:36.

Leave a comment:

• Fantic
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Onhan nyt varmasti kaikki johdot oikeilla paikoilla myös se mustalla kuorella varustettu virta johto mikä tulee sinne virran anto liittimeen (mikä ikinä onkaan oikea nimi) menee helposti sekaisin. Värin takia https://www.google.fi/search?q=bmw+e...PGbw-GZAc8M%3A kuva selvennykseksi
    On oikein nuo kaksi virtakaapelia ja tuo yksi maakaapeli. Autossa kummiskin toimii sisätilassa kaikki sähköiset toiminnot, paitsi startti pyörittää jostain syystä vielä sekunnin pari kun vielä päästää irti avaimesta ja jättää sytytysvirran päälle. Liekö startissa vikaa.

Olisiko jälkiasenteinen ajonesto syypää? Avaimen vieressä kojetaulussa sellainen valo ja reikä mihin pitää tökätä avaimissa roikkuva kepula. Valo kyllä toimii juuri kuten ennen koneenvaihtoa, eli kun kepulan käyttää kolossa, valo jää palamaan jolloin auton pitäisi käynnistyä. Muutenkin se katkaisi mielestäni vain startille menevän virran.

Leave a comment:

• aaape
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Ei napsu suuttimet tai tule kipinää vakioboksillakaa. Jostainsyystä vikadiagnostiikka ei myöskään toimi.
    Onhan nyt varmasti kaikki johdot oikeilla paikoilla myös se mustalla kuorella varustettu virta johto mikä tulee sinne virran anto liittimeen (mikä ikinä onkaan oikea nimi) menee helposti sekaisin. Värin takia https://www.google.fi/search?q=bmw+e...PGbw-GZAc8M%3A kuva selvennykseksi
    Last edited by aaape; 16-11-2016, 13:06.

Leave a comment:

• Fantic
    replied
    Originally posted by ProPioneer View Post
    en noista pinnijärjestyksistä osaa sanoa, mutta ookko kokeillu ihan vakio moottorinohjauksella että toimiiko? jos toimii ni luulis ettei pinnijärjestykset ainakaa oo väärin, ja suuttimet napsahtaa ainaki mulla aina vähän riippuen minkälämpönen kone, ku sehän ruikkaa vähän bensaa kylmäkäyntirikastuskarttojen mukaan :P

onko moottorin ja johtosarjan maadotukset paikallaan?
    Ei napsu suuttimet tai tule kipinää vakioboksillakaa. Jostainsyystä vikadiagnostiikka ei myöskään toimi.

Leave a comment:

• ProPioneer
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Onkos arvon kanssaharrastajilla hyvää arvausta mikä mun autossa olisi vikana, oireet seuraavanlaiset:

Startatessa kdfi näkee vajaan sekunnin koneen pyörintänopeuden- koitettu kahdella triggerianturilla jotka molemmat pitäisi olla ehjiä ja mitattiin molemmista ~550ohmia. Toisessa autossa boksi toimii ongelmitta.

Piipattiin johtosarja läpi, johdotuksissa anturin liittimen ja boksin liittimen välillä ei vikaa. Autoa ei ole saatu tällä moottorilla vielä käymään, kori on -94 316 compact ja moottori johtosarjoineen -91 325i. Kesällä toisessa korissa toimi ihan ongelmitta.

-Onko korin ja moottorin johtosarjan välisen liittimen pinnijärjestys varmasti sama? Korissa ainakin vähemmän pinnejä.
    -Miksi suuttimet napsahtaa kun laittaa virrat päälle? Ei ennen ole napsahtanut ja ei napsu myöskään toisessa autossa.

Kiitän etukäteen hyvistä arvauksista
    en noista pinnijärjestyksistä osaa sanoa, mutta ookko kokeillu ihan vakio moottorinohjauksella että toimiiko? jos toimii ni luulis ettei pinnijärjestykset ainakaa oo väärin, ja suuttimet napsahtaa ainaki mulla aina vähän riippuen minkälämpönen kone, ku sehän ruikkaa vähän bensaa kylmäkäyntirikastuskarttojen mukaan :P

onko moottorin ja johtosarjan maadotukset paikallaan?

Leave a comment:

Working...
X