kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MR_piikki
    replied
    Kukaan muu tilannut lähiaikoina kdatalta? Heti tilauksesta seuraavana päivänä 4.3.2016 "out of stock".. Ei ole vahvistusviestin jälkeen tullut mitään infoa, vaikka viime torstaina jo kyselin seurantakoodia.:think

    Leave a comment:


  • ProPioneer
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No siis nuohan on valmistajan sivut, että tuskin halvemmalla pääsee. Suomessakin on muistaakseni joku jälleenmyyjä, mut en muista enään minkä niminen.
    Harvoin halvemmalla saa tosiaan jälleenmyyjiltä mutta joskus aikoinaan törmäsin semmoseen ko järvikumpu ky joka myy suomessa

    En ny äkkiseltää löytäny ko fb verkkosivut mutta kai niistäki yhteystiedot löytyy

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Tuon minä jopa itsekkin löysin, muita myyjiä ei ilmeisesti ole...? Eikai se auta kun laittaa jenit jonoon ja tilausta sisään
    No siis nuohan on valmistajan sivut, että tuskin halvemmalla pääsee. Suomessakin on muistaakseni joku jälleenmyyjä, mut en muista enään minkä niminen.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ensimmäinen osuma googlella, kun laittaa hauksi kdfi: http://www.k-data.org/kdfi-1-4.html
    Tuon minä jopa itsekkin löysin, muita myyjiä ei ilmeisesti ole...? Eikai se auta kun laittaa jenit jonoon ja tilausta sisään

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Mistä on edullisin hankkia pnp kdfi? Talven aikana päivittää tuohon avoon moottorinohjaus että saa heittää pois tuon albrexin huijausboksin. Isommat suuttimet on tulossa myös ja hieman lisää kierroksia ahtimeen.
    Ensimmäinen osuma googlella, kun laittaa hauksi kdfi: http://www.k-data.org/kdfi-1-4.html

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Mistä on edullisin hankkia pnp kdfi? Talven aikana päivittää tuohon avoon moottorinohjaus että saa heittää pois tuon albrexin huijausboksin. Isommat suuttimet on tulossa myös ja hieman lisää kierroksia ahtimeen.

    Leave a comment:


  • Meiza
    replied
    Originally posted by ProPioneer View Post
    mikäköhän homma tähän tepsis? lueskelin kaavioita ja sen mukaan lämpömittarin pitäis pelata ihan normaalisti näyttäs et lämpö anturilta menee suoraan tieto mittaristoon, eikä siinä ainakaan näyttäs olevan väylää eikä pitäis ees mikään muuttua tuon anturin ja mittariston välissä vaikka boksin vaihtaaki? vai oonko ny ymmärtäny jotain aivan väärin

    sivu 310 on mittariston kaavio.



    kyllähä noita ilmanki pärjää mutta ois se mukava ko toimis.
    Itselläni kokoonpano M30b34 E28 korissa ja ohjauksen Kdfi 1.4 ja ei mullakaan pelaa mittaristossa kiekka eikä lämpö:think voi olla kyllä johdotuksissa häikkää ku yhdistelty e34 M30b34 johtosarja E28 m30b28 johtosarjan liittimeen..muistatko joku ulkoa piuhojen värit nii vois tarkastella
    Vähä menee offtopic mutta sattupas sopivasti..

    Leave a comment:


  • ProPioneer
    replied
    Originally posted by ProPioneer View Post
    onko joku paininu m52 kdfi 1,4 boksin kans? 328 vm 96

    täällä muuten pelaa ihan ok, mutta kierroslukumittari eikä lämpömittari pelaa, laiteltii kdfi tukee viestiä ni tuli vastaus et joissaki uudemmissa e36 voi olla väyläohjattu mittaristo ?

    ja kumminki pelaa ihan normisti ko laittaa vakioboksin kii et mittaristo ei ainakaa oo rikki.

    mikäköhän homma tähän tepsis? lueskelin kaavioita ja sen mukaan lämpömittarin pitäis pelata ihan normaalisti näyttäs et lämpö anturilta menee suoraan tieto mittaristoon, eikä siinä ainakaan näyttäs olevan väylää eikä pitäis ees mikään muuttua tuon anturin ja mittariston välissä vaikka boksin vaihtaaki? vai oonko ny ymmärtäny jotain aivan väärin

    sivu 310 on mittariston kaavio.



    kyllähä noita ilmanki pärjää mutta ois se mukava ko toimis.

    Leave a comment:


  • Meiza
    replied
    Originally posted by b/m/w View Post
    Olisiko hyviä ehdoituksia mistä lähteä hakemaan vikaa:

    M30b34 johon asennettu Kdfi 1.4 ja lähti käymään boksissa olleilla kartoilla nyt auto ei enään käy kaikilla. Tulpan johtoja irroittelemalla 1,3 ja 5 sylintereille ei tule kipinää ollenkaan eikä niiden irroitus vaikuta käyntiin mitenkään. Mitään asetuksia ei boksista (ainakaan tarkoituksella!!) ole muutettu tämän jälkeen ja vakio motronicilla toimii normaalisti... Voiko boksista olla palanut jokin sytytykseen liittyvä komponentti ja pystyykö sitä toteamaan mittaamalla?
    Itselläni oli sama ongelma useasti ja toistui penkissä säädettäessä aina välillä vaihdoin puolaa ja tulpanjohtoja sekä tulppia silti sama homma auto kävi kuin bokseri diesel ongelma poistui aina kun starttasi puolikaasulla. Calibroin tps anturin ja huomasin anturin olevan asennossa jolloin min arvo oli suurempi kuin max arvo eli anturin nollakohta oli jossain keskellä:think ongelma poistunut tämän jälkeen ilman suurempia toimenpiteitä vaikka calibroidessa ilmoittaa että min luku isompi kuin max, ymmärtää silti kaasuläppään asennon. kannattaa kattoo miten päin anturin kiinnittää jos m30 kaasuläppään modifioi. Näin ainakin mulla toivottavasti ei oo isompaa vikaa kuin asetuksissa

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Kävin hakemassa vastuksia ja hyllystä löyty 0,5w 1kohm vastuksia. Riittääkö tuo?
    Riittää.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Rp on 1kohm vastus.
    Kävin hakemassa vastuksia ja hyllystä löyty 0,5w 1kohm vastuksia. Riittääkö tuo?

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Vcc olisi syytä ottaa samasta mistä kdfi saa virtansa. Puolan virtajohdossa on se mahdollisuus että virtapiikit aiheuttaa ylimääräisiä sytytyksiä ja se ei ole hyvä juttu.

    A:n ja Y:n välinen osa kuvaa transistoria (oikeastaan loogista porttia) ja se ei liity. Sellainen siellä kdfi:n sisällä tietysti sitä sytytyspulssia ohjailee mutta kytkennän kannalta siitä ei tarvitse välittää.
    Kiitoksia!

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Kiitoksia paljon! Eli tuon Vcc :n voin kytkeä tuohon puolan virtajohtoon? Liittyykö tuo A ja Y :n välinen osa tähän tapaukseen?
    Vcc olisi syytä ottaa samasta mistä kdfi saa virtansa. Puolan virtajohdossa on se mahdollisuus että virtapiikit aiheuttaa ylimääräisiä sytytyksiä ja se ei ole hyvä juttu.

    A:n ja Y:n välinen osa kuvaa transistoria (oikeastaan loogista porttia) ja se ei liity. Sellainen siellä kdfi:n sisällä tietysti sitä sytytyspulssia ohjailee mutta kytkennän kannalta siitä ei tarvitse välittää.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ok. Virta ja maa kuten sanoit mutta ne 1k vastukset tulee herätteen ja +12v väliin eli rinnankytkentä, ei sarjaan kuten ilmeisesti ajattelit. Herätteet suoraan niihin a,b,c ohjauslähtöihin. Lisäksi mittaat ettei ohjauksissa ole +12v kun kone ei pyöri (puolan liitin irti luonnollisesti). Käännät spark-välilehdeltä inverted/non inverted asetuksen siten ettei jännitettä ole.

    Tuossa havainnollistava kuva:



    "A" on tässä tapauksessa kdfi:n sytkäohjaus, "Y" on puolan heräte (puolan nastat 2,3,4), Vcc on +12v ja Rp on 1kohm vastus.
    Kiitoksia paljon! Eli tuon Vcc :n voin kytkeä tuohon puolan virtajohtoon? Liittyykö tuo A ja Y :n välinen osa tähän tapaukseen?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post

    Ok. Virta ja maa kuten sanoit mutta ne 1k vastukset tulee herätteen ja +12v väliin eli rinnankytkentä, ei sarjaan kuten ilmeisesti ajattelit. Herätteet suoraan niihin a,b,c ohjauslähtöihin. Lisäksi mittaat ettei ohjauksissa ole +12v kun kone ei pyöri (puolan liitin irti luonnollisesti). Käännät spark-välilehdeltä inverted/non inverted asetuksen siten ettei jännitettä ole.

    Tuossa havainnollistava kuva:



    "A" on tässä tapauksessa kdfi:n sytkäohjaus, "Y" on puolan heräte (puolan nastat 2,3,4), Vcc on +12v ja Rp on 1kohm vastus.

    Leave a comment:

Working...
X