Originally posted by Jonsku
huippunopeus?
Collapse
X
-
My bad, tottunu tohon E30 240km/h mittariinOriginally posted by copy1Taitaa olla mittari 260km/h saakka..!! :roll:Originally posted by Jonskukaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/h
Anyways, rajottimelle asti se jakso mennäex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Tuo kyllä niin totta... Itse kävin koskus ajamassa e30:llä missä m50 turbo kone ja se kelas siinä suoralla noin 180 km/h laskennallista nopeutta....sitten iskikin paniikki saada vauhtia laskemaan tarpeeksi kun mutka tulee vauhdilla ja autossa liian pehmeä alusta ja paskat renkaat....Eikä jarruissakaan paljon enää pitoa kolmen kierroksen jälkeen...Originally posted by JacekPääsuoran päähän sain sellaiset 175km/h mittariin - pääsuoralle taittaessani nopeutta oli n 150-155.Originally posted by qweahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen.
suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.
Radalla ajoa kannattaa suositella jokaiselle. Ensimmäinen asia mitä siellä oppii on se etteihän sitä osaa ajaa ollenkaan
.
No eipä siinä vakio jakkarassakaan meinannut pysyä ja taispa sitä olla meikäläisellä ihan omat ajolinjatkin, mutta eka kertaa radalla ja liian tehokas auto alla.....Ehkä "paras" muisto kuitenkin siitä reissusta kun mutkissa roikku corsa persiissä kiinni ja olipa mennä pari kertaa ohikin kun luistelin pitkin rataa, mutta suoralla aina sai jätettyä kivasti....Corsa kundeilla varmaan hyvä ilme ollu kun siellä perässä ajelivat.... ei millään pääse bemari karkuun mutta kumi ainakin palaa kun parhaillaan ei saanut vielä pitoja 4:lla ja jopa 5:llakaan.....( tosissaan paskat renkaat)
Comment
-
250km/h mittariin, eikä vielä rajottimessa! Autona oma turbo!
R.I.P
E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]
Comment
-
Sanoppas muuta.. itsekin kävin tuolla erittäin keskeneräisellä 335 turbolla radalle.com:ssa kemorassa ajamassa.. puolittan märkä keli, rälläkkä alusta, sileet renkaat, vakiopenkit (kiinni yhdellä mutterilla)... lukoton perä ja 513hv... kaikenkaikkiaan erittäin hieno kokemus.. :lol: Suorilla meni hienosti, mutta mutkissa oli piru irti.. välillä löysi itsensä vänkärin paikalta ku kunnolla kanttas.. Ajolinjat oli kyllä aivan erilaiset ku muilla.. pitihän sitä kerran kokeilla m30:n öljypohjan kestoa kanttarin päällä.. onneks vauhtia ei ollut paljoa tuossa tilanteessa. Ehkä ens kerralla vähän valmiimmalla autolla.No eipä siinä vakio jakkarassakaan meinannut pysyä ja taispa sitä olla meikäläisellä ihan omat ajolinjatkin, mutta eka kertaa radalla ja liian tehokas auto alla.....
Comment
-
Sanoppas muuta.. itsekin kävin tuolla erittäin keskeneräisellä 335 turbolla radalle.com:ssa kemorassa ajamassa.. puolittan märkä keli, rälläkkä alusta, sileet renkaat, vakiopenkit (kiinni yhdellä mutterilla)... lukoton perä ja 513hv... kaikenkaikkiaan
Oli muuten mieletön peli, suoralla kiihdytyksessä ei mitään pitoa vaan joka vaihteella melkein poikittain, Pulkkinenkin ihmeissään..
Ei aivan päälle päin arvaisi mikä tekniikka sisällä...
Comment
-
Ootte te kyllä E30:n kovaan vauhtiin saaneet. Itse muistan, kun ajoin F4:lla SM-sarjaa, niin sillä vanhalla lullalla sain n 185 - 190 pääsuoran päässä (laskettu rpm + välitykset), kun muistaakseni sekä Nevalainen että Tähkäpää menivät karvan alle 200 km/h. No, niillä olikin uudet slciksit (ehkä n 300 leveät takana), hiilikuiturungot, siivet, diffuusoripohja (auttaa hyvin siinä tornin mutkassa) jne. Itsellä kaikki vanhaa. Tehoahan tuollaisessa ei ole kuin n 155 hp = kiihtyy yli 3,9 sek 0 - 100 km/h...Originally posted by SamiTuo kyllä niin totta... Itse kävin koskus ajamassa e30:llä missä m50 turbo kone ja se kelas siinä suoralla noin 180 km/h laskennallista nopeutta....sitten iskikin paniikki saada vauhtia laskemaan tarpeeksi kun mutka tulee vauhdilla ja autossa liian pehmeä alusta ja paskat renkaat....Eikä jarruissakaan paljon enää pitoa kolmen kierroksen jälkeen...
No eipä siinä vakio jakkarassakaan meinannut pysyä ja taispa sitä olla meikäläisellä ihan omat ajolinjatkin, mutta eka kertaa radalla ja liian tehokas auto alla.....Ehkä "paras" muisto kuitenkin siitä reissusta kun mutkissa roikku corsa persiissä kiinni ja olipa mennä pari kertaa ohikin kun luistelin pitkin rataa, mutta suoralla aina sai jätettyä kivasti....Corsa kundeilla varmaan hyvä ilme ollu kun siellä perässä ajelivat.... ei millään pääse bemari karkuun mutta kumi ainakin palaa kun parhaillaan ei saanut vielä pitoja 4:lla ja jopa 5:llakaan.....( tosissaan paskat renkaat)
Comment
-
Suurin mittarinopeus mitä olen itse BMWllä ajanut on ollut 295km/h. Auto oli 345hv M5 E34 3.6L ja paikkana A7 moottoritie saksassa Hannoverin eteläpuolella jossa on mukava n 28km pitkä loiva alamäki ja 3 kaistaa per suunta.
Todellinen nopeus oli mitälie mutta ripein M5 vapari se on mitä olen ajanut.
Tuomani kompressoriahdettu M5 E28 täräytti mittarin tappiin n 290 kohdalle (loppuu 280) ja sen jälkeen kierrokset nousivat vielä n 300K/min. En tiedä mitä se oli mutta kukaan ei tullut ohi.
4.vaihde veti rajottajalla tasan 260, perävälitys oli muistaakseni 3,46.
Molemmat autot ovat suomessa liikenteessä, ellei joku ole ajanut niitä kuuseen.
Comment
-
rengastus meinaa aika vitusti...
aikanaa M40B18 meni 195/50r15 renkailla 210km/h-5950+rpm
ja 225/50R15 196km/h-5660+rpm
nykyinen M42 mosa tökkii 205/55R15 218km/h-6200+rpm
jälkimmäinen ei ihan kaikkein tarkimmin muistissa ku piti taittaa 0.7G mutkaa samalla 8)
Comment
')
Comment