Originally posted by markok
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmamäärämittarista seosta rikkaammalle
Collapse
X
-
Voisiko ilmamäärämittaria ropaamalla saada tuollaisen hienoisen ryytymisfiiliksen vedosta pois?
Kone vetää 1. vaihteella kiihdytettäessä aina puhtaasti tappiin asti, vaihdetta isommalle vaihdettaessa puhtaan vetoalueen kierrosalue alenee, kunnes se 5. vaihteella on jossain 3500 rpm:n tienoilla. Siinä se sitten pykii, hieman röpöttää ja vähän niin kuin ravisuttaa.
Toinen kohta, missä kone tuntuu hyytävän on tuollainen 2700-2800 rpm:ää. Siitä kun kaasulla pääsee yli, niin meno maittaa taas.
Auton mittausarvot olivat viime huhtikuun katsastusessa hyvät, mutta ilmiö on ollut koko ajan. Vai taitaa vika olla jossain muualla?
Comment
-
-
Originally posted by juha partanenAuton mittausarvot olivat viime huhtikuun katsastusessa hyvät, mutta ilmiö on ollut koko ajan. Vai taitaa vika olla jossain muualla?
Sen kokeilet... jos et riko mitään, niin ei se kallista ole
Comment
-
-
Originally posted by juha partanenVoisiko ilmamäärämittaria ropaamalla saada tuollaisen hienoisen ryytymisfiiliksen vedosta pois?
Kone vetää 1. vaihteella kiihdytettäessä aina puhtaasti tappiin asti, vaihdetta isommalle vaihdettaessa puhtaan vetoalueen kierrosalue alenee, kunnes se 5. vaihteella on jossain 3500 rpm:n tienoilla. Siinä se sitten pykii, hieman röpöttää ja vähän niin kuin ravisuttaa.
Toinen kohta, missä kone tuntuu hyytävän on tuollainen 2700-2800 rpm:ää. Siitä kun kaasulla pääsee yli, niin meno maittaa taas.
Auton mittausarvot olivat viime huhtikuun katsastusessa hyvät, mutta ilmiö on ollut koko ajan. Vai taitaa vika olla jossain muualla?
Kannattaa mitata vastusarvot ennen auki raatelemista."Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...)
Comment
-
-
Originally posted by juha partanenSitä olen itsekin miettinyt...
Mitenköhän tollasen sais kuntoon tai millä hinnalla? (-91 E34 518i)
Jos vanha kunnon mekaaninen ilmamäärämittari:
Nykäiset ilmamäärämittarin kannen auki, avaat piirilevyn pultteja hieman ja siirrät hieman levyn asentoa. Jos ei saa siirrettyä, viilaa pultinläpiä hieman suuremmiksi, jonka jälkeen saat vähän siirrettyä levyä.
Muista kunnollinen tiivistys kun laitat kannen takaisin kiinni. Testikäyttöä varten riittää ilmastointiteippi, mutta lopullista junttaamista varten kannattaa laittaa silikonia / tiivisteliimaa."Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...)
Comment
-
-
Originally posted by mikkokun siellä se kiekko kerran löytyy niin vaihtoehdot on aika vähissä
siitä kiekosta voi saada säädettyä lambda anturin toiminta alaa ja itse lambda säätää seokset kun ajetaan tasakaasulla.
joissain bosch imm:issä on tuollianen säätö kiekko mutta sieltä puuttuu potikka(koska homma on säädetty lambdalla ) takaa joten sitä saa kääntää ihan niin paljon kuin huvittaa.
Comment
-
-
Originally posted by larmatinsiitä kiekosta voi saada säädettyä lambda anturin toiminta alaa ja itse lambda säätää seokset kun ajetaan tasakaasulla.
joissain bosch imm:issä on tuollianen säätö kiekko mutta sieltä puuttuu potikka(koska homma on säädetty lambdalla ) takaa joten sitä saa kääntää ihan niin paljon kuin huvittaa.
Boksi tekee seoksen hienosäädön ilmeisesti lambdan perusteella, mutta perustiedot tulevat tuolta mittarilta. (Omassani on myös lambda)"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...)
Comment
-
-
Originally posted by HemiAikoinaan omassa uudempikoppaisessa Katillisessa Fiatin turbo Cromassa(1/1 Lancia turbo integrale tekniikka) parhaat 1/4mile vedot sai kun asetus oli +10-napsua löysällä suhteessa katsastusasetukseen. Pienin kulutus oli +3-+5 napsua löysällä jolloin kulutus maantiellä putosi lähes 1 1/2litralla suhteessa katsastussäätöön. Katittomassa 205 1.9 GTI pösössäni homma toimi kutakuinkin samoin paitsi silloin kun siihen vaihdettiin isommat suuttimet. Tehdasasetukset oli kutakuinkin ok vaikkakin tyhjäkäyntiseoksien kanssa olikin hieman säätöä että kone saatiin käymään puhtaasti. Parhaat tehot kelloa vastaan kuitenkin saatiin siltikin muutaman pykälän löysemmällä asetuksella.
Se on sellanen tumman vihreä, vaalealla beige nahkasisustalla. Iso putkenpää takana. Rekkaritunnusta en muista.I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Originally posted by juha partanenJuu, Japin neuvoista
Kiekkokoneistoinen mittari mulla on! Siinä levyssä on ainakin paha ura, joten kuluma näkyisi silmään. Toi levyn siirto ei tunnu mahdottomalta haasteelta, yritän onnistua. Kiitos..."Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...)
Comment
-
-
oma 530 "hyytyy" joskus liikkeelle lähdettäessä siis pienen ajon jälkeen kun pysähtyy risteykseen ni joutuu houkuttelemaan liikkeelle johtuiskohan se ilmamäärämittarista vai ehkä lambdan karstaisuudesta. summasummaarum ilmamäärämittarin säätö fixaus kiinnostaa muutenki jos on ilmasia heppoja
tiedossa mitenköhän se tapahtuu motronic sydeemissä autossa on 6syl
Comment
-
-
Just eilen säädin omasta pemarista seosta rikkaammalle 2 "napsua", ja ihana tuli.
Kyseessä siis 535.
Homma oli tosi helppo, kun oli kunnon ohjeet.
Täällä oli joskus linkki niille lontoonkielisille sivuille missä se ohje on, mutten just nyt löytänyt sitä. Ko. sivut on mulla työkoneella ja voin laittaa sen linkin Ma aamuna jollei joku muu ehdi ensin.
Autosta tuli tosi mukava ajaa kun ylim. nyppiminen jäi pois alakierroksilla.
Löytyhän se ohje, kun vähän haki.
Tän linkin on alunperin laittanut LEKA, kiitos vaan hänelle!
tuostaLast edited by hakilesa; 01-01-2005, 16:50.--Non nimm poikamm--
Comment
-
-
Originally posted by hakilesaLöytyhän se ohje, kun vähän haki.
Tän linkin on alunperin laittanut LEKA, kiitos vaan hänelle!
tuosta
Comment
-
Comment