Niin ilmamassamittarin säätö-ohjeet. Niitä ei ole tässä threadissa minkään yläpuolella. Yksi linkki oli joka ei toimi. Mittari on tuossa pöydällä luukku auki muttei hajuakaan mitä säädetään ja mistä.
Samansuuntaisia nuo oli omassakin, eli HC ja CO2 hieman kohonneet, mutta ei hälyyttävästi. Nyt kun tuolla säädöllä on ajettu reilusti +10tkm. niin OBC:n ilmoittama keskikulutus on pienentynyt 0,5l/100km alkuperäiseen, säätämättömään verrattuna.
Säätöohjeista löytyy kaikki tarpeellinen siitä alkuperäisestä ohjeesta pdf:nä tästä.
Nyt tuli viikonloppuna heitettyä semmonen 450km reissu, ja bensaa meni pikkasen päälle 30l. Kyydissä oli neljä henkilöä ja mukaan mahtu jonkin verran kaupunkiajoakin. Tuleeko siitä sit jotain päälle 7l/100km. Ja autohan oli 318is 92 ja mittaria säädetty 3 napsua rikkaammalle.
Yleensä kun ajan töihin, niin kulutus on ysin paikkeilla, suurimmaksi osaksi moottoritienopeuksia ajelen. Nyt oli keskinopeus siinä 90km/h, varmasti sekin vaikutti kulutukseen positiivisesti...
Entisessä autossa (e36 318is -92) pystyi kyllä säätämään seosta naksatuttelemalla, mutta ihmettelin nyt kun avasin tämän auton (e36 320 -91) ilmamassamittarin, niin siellä ei sitten sitä "kiekkoa" ollutkaan vaan jotain piirejä ainoastaan. Eli pystyykö tällaisen koneen seoksiin vaikuttamaan mitenkään? Käy nimittäin lastulla liian rikkaalla.
Itsellä varmaan pitäisi säätää tuo laihemmalle, bensan kulutus nousi melkoisesti kun ilmamäärämittarin imuputken vaihtoi. Menee kakkua kulutusmittarin mukaan vitosella ihan pintakaasulla 90-100km/h vauhdissa 10-13l. Aikaisemmin alle kympin.
BTCF Team Kännissä Alasti
Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi
Entisessä autossa (e36 318is -92) pystyi kyllä säätämään seosta naksatuttelemalla, mutta ihmettelin nyt kun avasin tämän auton (e36 320 -91) ilmamassamittarin, niin siellä ei sitten sitä "kiekkoa" ollutkaan vaan jotain piirejä ainoastaan. Eli pystyykö tällaisen koneen seoksiin vaikuttamaan mitenkään? Käy nimittäin lastulla liian rikkaalla.
Käykö koko ajan rikkaalla vai vain kylmänä tms.?
Eikö tuo ota closed-loopin eli korjauksen lambdalta?
Jos käy koko ajan liian rikkaalla, voi imuilman lämpötilatietoa nostaa eculle päin, tosin samalla ehkä ennakot vähenee.
Paras olisi muuttaa sitä ilmamassamittarin jännitetietoa alaspäin esim. vastusjaolla. PerfectPower jne. huijauslaitteet tekevät saman helpommalla & kalliimmalla. Tietty lambdajännitettäkin voi muuttaa.
Vaikea hakea oikeita arvoja kikkailemalla, menee aikaa ja lopputulos sinnepäin.
Itsellä varmaan pitäisi säätää tuo laihemmalle, bensan kulutus nousi melkoisesti kun ilmamäärämittarin imuputken vaihtoi. Menee kakkua kulutusmittarin mukaan vitosella ihan pintakaasulla 90-100km/h vauhdissa 10-13l. Aikaisemmin alle kympin.
Juu, ei muuta ku vähän löysemmälle sitä kiekkoo ja testiajolle.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment