Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarista seosta rikkaammalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #61
    Originally posted by M.A.G.E
    Voin laittaa myöhemmin ne arvot tänne jos joku näkee niistä jotain tärkeää.
    Laita vaan, voi vertailla omiin jos muistaa enää arvoja kun lappu jäi konttorille... Omassa on 3 pykälää löysemmällä.

    Tuo yksi linkki ilmamäärämittarin säätöohjeisiin joka oli aiemmin ei toimi enää, mutta on tallessa jos joku tarvitsee.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • M.A.G.E
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 443

      #62
      Tässähän nämä. Mitähän noista voisi päätellä kun kaksi napsua on säädetty rikkaammalle?

      Joutokäynti:

      CO-pitoisuus - 0,04
      HC-pitoisuus - 24
      Lambda-arvo -
      CO2-pitoisuus - 16,24
      O2-pitoisuus - 0,06

      Yli 2000 1/min:

      CO-pitoisuus - 0,03
      HC-pitoisuus - 6
      Lambda-arvo - 1,00
      CO2-pitoisuus - 16,22
      O2-pitoisuus - 0,05

      Comment

      • Bemuchka
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 9

        #63
        Originally posted by Leka
        Laita vaan, voi vertailla omiin jos muistaa enää arvoja kun lappu jäi konttorille... Omassa on 3 pykälää löysemmällä.

        Tuo yksi linkki ilmamäärämittarin säätöohjeisiin joka oli aiemmin ei toimi enää, mutta on tallessa jos joku tarvitsee.
        Tarvista olisi joten linkitäppä tänne kiitos.

        Comment

        • M.A.G.E
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 443

          #64
          Originally posted by Bemuchka
          Tarvista olisi joten linkitäppä tänne kiitos.
          Siinä ne on sun yläpuolella

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #65
            Originally posted by M.A.G.E
            Siinä ne on sun yläpuolella
            Ai ilmamäärämittarin säätöohjeet vai?
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • Bemuchka
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 9

              #66
              Originally posted by M.A.G.E
              Siinä ne on sun yläpuolella
              Niin ilmamassamittarin säätö-ohjeet. Niitä ei ole tässä threadissa minkään yläpuolella. Yksi linkki oli joka ei toimi. Mittari on tuossa pöydällä luukku auki muttei hajuakaan mitä säädetään ja mistä.

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #67
                Originally posted by Leka
                Tuo yksi linkki ilmamäärämittarin säätöohjeisiin joka oli aiemmin ei toimi enää, mutta on tallessa jos joku tarvitsee.
                Juu voisit tosiaan heittää johonki näytille, jos saisi ton kiusallisen pikkunykimisen katoamaan johonki...
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #68
                  Originally posted by M.A.G.E
                  Tässähän nämä. Mitähän noista voisi päätellä kun kaksi napsua on säädetty rikkaammalle?

                  Joutokäynti:

                  CO-pitoisuus - 0,04
                  HC-pitoisuus - 24
                  Lambda-arvo -
                  CO2-pitoisuus - 16,24
                  O2-pitoisuus - 0,06

                  Yli 2000 1/min:

                  CO-pitoisuus - 0,03
                  HC-pitoisuus - 6
                  Lambda-arvo - 1,00
                  CO2-pitoisuus - 16,22
                  O2-pitoisuus - 0,05
                  Samansuuntaisia nuo oli omassakin, eli HC ja CO2 hieman kohonneet, mutta ei hälyyttävästi. Nyt kun tuolla säädöllä on ajettu reilusti +10tkm. niin OBC:n ilmoittama keskikulutus on pienentynyt 0,5l/100km alkuperäiseen, säätämättömään verrattuna.

                  Säätöohjeista löytyy kaikki tarpeellinen siitä alkuperäisestä ohjeesta pdf:nä tästä.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • heicci
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 64

                    #69
                    Nyt tuli viikonloppuna heitettyä semmonen 450km reissu, ja bensaa meni pikkasen päälle 30l. Kyydissä oli neljä henkilöä ja mukaan mahtu jonkin verran kaupunkiajoakin. Tuleeko siitä sit jotain päälle 7l/100km. Ja autohan oli 318is 92 ja mittaria säädetty 3 napsua rikkaammalle.
                    Yleensä kun ajan töihin, niin kulutus on ysin paikkeilla, suurimmaksi osaksi moottoritienopeuksia ajelen. Nyt oli keskinopeus siinä 90km/h, varmasti sekin vaikutti kulutukseen positiivisesti...
                    Kuka käski olla läski?
                    Last.fm

                    Comment

                    • damet
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 30
                      • Seinäjoki

                      #70
                      Entisessä autossa (e36 318is -92) pystyi kyllä säätämään seosta naksatuttelemalla, mutta ihmettelin nyt kun avasin tämän auton (e36 320 -91) ilmamassamittarin, niin siellä ei sitten sitä "kiekkoa" ollutkaan vaan jotain piirejä ainoastaan. Eli pystyykö tällaisen koneen seoksiin vaikuttamaan mitenkään? Käy nimittäin lastulla liian rikkaalla.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #71
                        Näihin kutoskoneellisiin pystyy vaikuttamaan ainoastaan ohjelmallisesti=lastulla.

                        Comment

                        • sixtyniner
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 38
                          • Tampere City Nääs

                          #72
                          Originally posted by Leka
                          Laita vaan, voi vertailla omiin jos muistaa enää arvoja kun lappu jäi konttorille... Omassa on 3 pykälää löysemmällä.

                          Tuo yksi linkki ilmamäärämittarin säätöohjeisiin joka oli aiemmin ei toimi enää, mutta on tallessa jos joku tarvitsee.
                          Viittisitkö pistää ohjeen privaan.Kiitos jo etukäteen.
                          E34 520I -90

                          Comment

                          • lastus
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 746
                            • Vantaa

                            #73
                            Itsellä varmaan pitäisi säätää tuo laihemmalle, bensan kulutus nousi melkoisesti kun ilmamäärämittarin imuputken vaihtoi. Menee kakkua kulutusmittarin mukaan vitosella ihan pintakaasulla 90-100km/h vauhdissa 10-13l. Aikaisemmin alle kympin.
                            BTCF Team Kännissä Alasti
                            Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

                            Comment

                            • Z3BMW3
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 159
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by damet
                              Entisessä autossa (e36 318is -92) pystyi kyllä säätämään seosta naksatuttelemalla, mutta ihmettelin nyt kun avasin tämän auton (e36 320 -91) ilmamassamittarin, niin siellä ei sitten sitä "kiekkoa" ollutkaan vaan jotain piirejä ainoastaan. Eli pystyykö tällaisen koneen seoksiin vaikuttamaan mitenkään? Käy nimittäin lastulla liian rikkaalla.
                              Käykö koko ajan rikkaalla vai vain kylmänä tms.?

                              Eikö tuo ota closed-loopin eli korjauksen lambdalta?

                              Jos käy koko ajan liian rikkaalla, voi imuilman lämpötilatietoa nostaa eculle päin, tosin samalla ehkä ennakot vähenee.

                              Paras olisi muuttaa sitä ilmamassamittarin jännitetietoa alaspäin esim. vastusjaolla. PerfectPower jne. huijauslaitteet tekevät saman helpommalla & kalliimmalla. Tietty lambdajännitettäkin voi muuttaa.

                              Vaikea hakea oikeita arvoja kikkailemalla, menee aikaa ja lopputulos sinnepäin.
                              Z3BMW3

                              Comment

                              • Xhawk
                                OBTCF Member
                                • Jul 2004
                                • 2326
                                • Kierrosalueella (hki)

                                #75
                                Originally posted by lastus
                                Itsellä varmaan pitäisi säätää tuo laihemmalle, bensan kulutus nousi melkoisesti kun ilmamäärämittarin imuputken vaihtoi. Menee kakkua kulutusmittarin mukaan vitosella ihan pintakaasulla 90-100km/h vauhdissa 10-13l. Aikaisemmin alle kympin.
                                Juu, ei muuta ku vähän löysemmälle sitä kiekkoo ja testiajolle.
                                "Position One, Position One"
                                Punainen miesten voimisteluauto

                                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎