Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarista seosta rikkaammalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • damet
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 30
    • Seinäjoki

    #76
    Originally posted by Z3BMW3
    Käykö koko ajan rikkaalla vai vain kylmänä tms.?

    Eikö tuo ota closed-loopin eli korjauksen lambdalta?

    Jos käy koko ajan liian rikkaalla, voi imuilman lämpötilatietoa nostaa eculle päin, tosin samalla ehkä ennakot vähenee.

    Paras olisi muuttaa sitä ilmamassamittarin jännitetietoa alaspäin esim. vastusjaolla. PerfectPower jne. huijauslaitteet tekevät saman helpommalla & kalliimmalla. Tietty lambdajännitettäkin voi muuttaa.

    Vaikea hakea oikeita arvoja kikkailemalla, menee aikaa ja lopputulos sinnepäin.
    Lähinnä ehkä lämpimänä käy rikkaalla. Mustaa savua saattaa pölläyttää ja putkenpäät tummuu. Hieman saattaa nykiä ja kierrokset vaeltaa tyhjäkäynnillä.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #77
      Originally posted by lastus
      Originally Posted by lastus
      Itsellä varmaan pitäisi säätää tuo laihemmalle, bensan kulutus nousi melkoisesti kun ilmamäärämittarin imuputken vaihtoi. Menee kakkua kulutusmittarin mukaan vitosella ihan pintakaasulla 90-100km/h vauhdissa 10-13l. Aikaisemmin alle kympin.
      Originally posted by Xhawk
      Juu, ei muuta ku vähän löysemmälle sitä kiekkoo ja testiajolle.
      Löysemmälle = rikkaammalle
      Eli tässä tapauksessa, napsu tai pari kireämmälle
      ...

      Comment

      • knölli
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 1

        #78
        Toimiiko mittarin säätö ollenkaan jos autossa on lambda?

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #79
          Mitenkä tämä toimii E34 M20b20?


          Otetaan kansi auki ja käännetään kiekkoa? KUmpaan suuntaan? Onko hyötyä vai ajanhukkaa?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #80
            Originally posted by Peltsii View Post
            Mitenkä tämä toimii E34 M20b20?


            Otetaan kansi auki ja käännetään kiekkoa? KUmpaan suuntaan? Onko hyötyä vai ajanhukkaa?
            Ja mites e34 525i ssä?
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • tepi_
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2185
              • TKu

              #81
              Omassa m20b20:sessa tänään laitettiin rikkaammalle,kun auto pienillä kierroksilla vastasi kaasuun huonosti,noh kolme napsua rikkaammalle ja kaasuun vastaavuus hieman parani,mutta nyt käy aikalailla rikkaalla,alkoi tunkemaan lämpimällä koneella kunnolla vaaleanharmaata putkesta,tämä siis kun tyhjäkäynniltä kaasua antaa.

              Täytyypi huomenna ottaa takasin päin..

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #82
                Originally posted by tepi_ View Post
                Omassa m20b20:sessa tänään laitettiin rikkaammalle,kun auto pienillä kierroksilla vastasi kaasuun huonosti,noh kolme napsua rikkaammalle ja kaasuun vastaavuus hieman parani,mutta nyt käy aikalailla rikkaalla,alkoi tunkemaan lämpimällä koneella kunnolla vaaleanharmaata putkesta,tämä siis kun tyhjäkäynniltä kaasua antaa.

                Täytyypi huomenna ottaa takasin päin..
                Jep,eli tänään otettiin takaspäin yhteensä viisi napsua,eli laihemmalle. Kone toimii nyt melko hyvin,ottaa lämpimällä koneella paljon herkemmin kierroksia. Eli auto kävi jo aluksi hieman liian rikkaalla,ja "tukehtui" kun kaasua annettiin tyhjäkäynniltä...

                Comment

                • Seve
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 269
                  • "Kauhava"

                  #83
                  Näkeekös tuota jostain että onko ennestään säädetty ?
                  Avasin tänään kannen ja se oli sikaflexillä kiinni eikä siinä kiekos näkyny mitään ylimääräisiä merkkiä :think
                  sigpic

                  Comment

                  • Seve
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 269
                    • "Kauhava"

                    #84
                    Kokeilin säätää sitä kiekkoa pari napsua löysemmälle ja kulutus laski tasaises ajos mittarin mukaan litralla ja auto tuntuu vähä tehokkaammalta mutta minkä takia tyhjäkäynti seilaa huomattavasti rajummin kylmällä koneella?
                    sigpic

                    Comment

                    • vesu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 122
                      • Lahti

                      #85
                      Oisko kellään niitä säätö-ohjeita tallessa? E34 535i kyseessä. Lekalle pistin privaa mutta ei oo tainnu kaveri käydä täällä vähään aikaan :think
                      E91 320d M-Sport

                      Comment

                      • vesu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 122
                        • Lahti

                        #86
                        Nii ei löydy keltään?
                        E91 320d M-Sport

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #87
                          Originally posted by Gonzalez View Post
                          Hetkinen, eikös vuoden -94 neloskoneisessakin ole jo ilmaMASSA-mittari (kuumalanka-härdelli), eikä ilmaMÄÄRÄmittari niinkuin vanhemmissa???

                          ---> En oo koskaan kuullu että kukaan ois pystyny tuota kuumalankatyyppistä massamittaria säätämään, vanhempia ilmamäärä-läppämalleja kylläkin... Jos sulla on siellä tämä kuumalankamalli niinkuin vahvasti epäilen ja löysit sieltä säätöruuvit niin olen pelkkänä korvana... Tuskin ovat säätöruuveja...

                          siellä on 2kpl säätöjä sellanen liukupotikka mikä muuttaa resistanssiaan sen luukun asennon mukaan ja sitten se jousi
                          härdelli kanssa...
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #88
                            Originally posted by vesu View Post
                            Oisko kellään niitä säätö-ohjeita tallessa? E34 535i kyseessä. Lekalle pistin privaa mutta ei oo tainnu kaveri käydä täällä vähään aikaan :think
                            Kaikille säätö-ohjeita tarvitsevile: FAQ
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • vesu
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 122
                              • Lahti

                              #89
                              Apua kaivattais! M30B34 kyseessä...

                              Päätin kokeilla säätää tuota ilmamäärämittaria koska auto kävi epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja kiihtyi aaltomaisesti 3000rpm asti jonka jälkeen alkoi vetää tasaisesti ja hyvin.

                              Säädin 3 napsausta löysemmälle sitä kiekkoa, lambdan johto irti ja auto käyntiin. Auto kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti kun lambdan johto oli irti, mutta kun laittoi johdon kiinni, tyhjäkäynti muuttui taas epätasaiseksi. Noh, sitten koeajolle ja aaltomainen kiihtyvyys ainakin lieveni paljon.

                              Se tyhjäkäynnin ruuvi on 2,5 kierrosta auki enkä ole sitä vielä sen kummemmin pyöritellyt.

                              Miksi tyhjäkäynti menee epätasaiseksi kun lambda on kytketty? Lambda on vaihdettu viime kesänä.
                              E91 320d M-Sport

                              Comment

                              • vesu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 122
                                • Lahti

                                #90
                                Eikö keneltäkään löydy apuja?
                                E91 320d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎