Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarista seosta rikkaammalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1762
    • kotona

    #31
    joo, toi jousi pitää sen kohillaa ja yks "napsu" on yks hampaallinen. ite jouduin ottaa eilen pari pykälää laihemmalle ku on ilmeisesti aika rikkaalla lastun vaihdon jälkeen.

    nii joo lambdahan lopettaa säätämisen 3000rpm kohilla ja sitte mennään boxin tietojen mukaan

    Comment

    • juha partanen
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 22
      • Helsinki

      #32
      Katkaisin nuo aiemmin mainitut hyppylangat, ei tuntunut vaikuttavan mitenkään! Mites niiden pitää toimia????

      Comment

      • Japi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 276
        • Espoo

        #33
        Originally posted by juha partanen
        Katkaisin nuo aiemmin mainitut hyppylangat, ei tuntunut vaikuttavan mitenkään! Mites niiden pitää toimia????
        Ainakin osittain toimivat vain varmistuksena, en nyt ulkoa muista oliko siellä jokin hyppylanka niin, ettei kyseiseen napaan olisi muuta johdinta.
        Tuossa yläpuolella olevassa kuvassa ei näitä hyppylankoja näytä olevan ollenkaan...
        "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
        -Tuntematon
        ex-E30 318i -87
        droF Mondeo STW (eka ja vika...)

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #34
          Kuinka sen mustan mötikän kannen saa auki sitä rikkomatta? Vaikuttaisi että se on liimattu kiinni!
          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • Japi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 276
            • Espoo

            #35
            Originally posted by tth78
            Kuinka sen mustan mötikän kannen saa auki sitä rikkomatta? Vaikuttaisi että se on liimattu kiinni!
            Lämmittämällä sitä ja kampeamalla varoen. Kuumailmapuhaltimen puutteessa mamman föönilläkin saa tarpeeksi lämmiteltyä, jotta tiivistemassa pehmenee...föönillä lämmitin itsekin.
            "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
            -Tuntematon
            ex-E30 318i -87
            droF Mondeo STW (eka ja vika...)

            Comment

            • Tukste
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 357
              • Kouvola, Finland

              #36
              Kysytään nyt tässä samassa topicissa.

              Eli mitä kaikkea tuolta mittarin sisältä pitää vaihtaa kun pitäs 535:n mittari 325:seen motronicciin, eli siis mitä kaikkea ja millanen homma ja onko jotain hurjii riskejä?

              535d M-sport -07
              Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
              325ix turbo -88 (projekti)

              Comment

              • tth78
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 346
                • Turku

                #37
                Säädöt ja katsastus???

                Lisää aiheesta! Oletteko mitanneet päästöjä tuon toimenpiteen jälkeen? Ajattelin vaan, että onko jotakin asetusta tai aluetta (1-3 "napsua") jolla menee päästöjen puolesta vielä katsastuksesta läpi????

                Tulin laittaneeksi kolme napsua ja auton luonne muuttui aikalailla. Ennen motarilla täysikaasu kiihdytyksessä ei tapahtunut oikeastaan mitään, mutta kun löysäsi puolelle kaasulle niin alkoi kiihtymään. Nyt kolmen napsauksen jälkeen kone vetää aina vaan paremmin loppuun saakka. Polttoainekulutusta en ole edes katsonut.
                Last edited by tth78; 16-02-2005, 10:51.
                Mini Countryman PHEV 2018
                -
                ex. Primera 05
                ex.E36 318iS coupe ´92

                Comment

                • paranoid
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 106

                  #38
                  Originally posted by tth78
                  Polttoainekulutusta en ole edes katsonut.
                  Säädin kolminelosestani ilmamäärämittaria neljä "napsua", olen tuhannen kilometriä noilla säädöillä ajellut, paremmin kulkee. Kulutuskin laski tankkauscomin mukaan apaut 0,4l/100km (8->7.6)

                  Mie tosin ajankin aika rauhallisesti, lähinnä pelkkiä työmatkoja (vajaat 40km siivu), josta suuri osa maantietä. Vähentyi muuten nykiminenkin ihan olemattomiin

                  Comment

                  • tth78
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 346
                    • Turku

                    #39
                    uppia!

                    Eikös kukaan ole mitannut päästöjä säätämisen jälkeen???
                    Mini Countryman PHEV 2018
                    -
                    ex. Primera 05
                    ex.E36 318iS coupe ´92

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Se menee kutakuinkin noin. Eli siitä asennosta millä nykiminen ja "hengettömyys" alkaa, siihen asetukseen millä nykiminen loppuu(yleensä 2-4 napsua rikkaammalle/löysemmälle"), putoaa kulutus vaparikoneessa n.0.5l ja turbokoneessa litran verran. Puhtia tulee jopa kymmeniäkin heppoja lisää joten "pikkuisen" kustannustehokkaampi virityskeino kuin lähteä vaihtelemaan putkistoja, suodattimia ja lastuja. Paras päästöasetus kannattaa kokeilla napsu kerrallaan pakokaasutesterissä, mutta hyvinkin se voi olla sama kuin paras tehoasetus(yleensä kuitenkin napun tai kaksi laihemmalla).

                      Comment

                      • tth78
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 346
                        • Turku

                        #41
                        Kiitokset HEMI:lle! Eihän se auta kuin yrittää ja erehtyä...ja taas yrittää! Varmaankin paras vaan ennen katsastusta laittaa säädöt alkuperäisasetuksiin niin ei tule ongelmia.
                        Mini Countryman PHEV 2018
                        -
                        ex. Primera 05
                        ex.E36 318iS coupe ´92

                        Comment

                        • Z3BMW3
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 159
                          • Tampere

                          #42
                          Päästömittaukseen tuon jousen säädön ei pitäisi paljoa vaikuttaa, jos autossa on lambda/katalysaattori. Säätelee jatkuvasti itse oikean seoksen tyhjäkäynnillä ja ajossa, tosin ei täyskaasulla jne.

                          Oikeasti nuo säätämiset pitäisi aloittaa laittamalla (toimiva) lambda putkeen, ellei jo ole. Lambdan jänniteistä sitten näkeepi meneekö laihalla tai rikkaalla.

                          Tuon ilmamassamittarin säätö vaikuttaa jonkin verran normiajossa, mutta kylmänä ohjaus tulee vain ilman määrän mukaan.

                          Voisi olla hyvä mitata tuo ilmamassamittarin jännite, saapi jostain noista nastoista maata vasten. Pitäisi olla sellainen liukuva ilman määrän mukaan, tietty. Tuo vastusrata voi olla kulunut jostain kohtaa. Samoin liittimet, liitokset ja johdot voivat olla heikossa kunnossa.

                          Eli parit johdot kabiiniin ja mittailemaan. Netistä löytyypi tietoa mm.;


                          Tuollainen seosmittari tosin menee hifistelyksi, kun 6eur digimittari ajaa melkein saman asian pikasäädössä.

                          Ja kannattaa sitten lopuksi tiivistää se kansi huolella. Joskus vanhassa GTI Shitikassa hirtti samanlainen massamittarin laakerointi kiinni moottoripesun jälkeen ja se musta säätöpyörä lähti liikkumaan kaasun tahdittamana...

                          Samalla, kun katsoo sinne pellin alle, voi herkistellä kaikkia liittimiä. Oli joskus myös Shitikan Bosch-ruiskuyksikön veden lämpötila-anturin johto heikossa hapessa ja tietyllä kuormalla lisäsi kone automaattisesti kierroksia. Koneen muuttaessa asentoa, mukana muuttui johdon paikka ja jossain asennossa oli sitten lämpötieto väärä. Kone kävi liian rikkaalla ja nosti kierroksia.
                          Z3BMW3

                          Comment

                          • Staffel
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 165
                            • Turku

                            #43
                            voisko olla sama vika omassa e28:ssa kun vahan takkuilee toi alhasilla kierroksilla meno. jos paasta kytkimen ylos 1:nen silmassa ilman kaasu niin saa varoa ettei niskat mene nurin. eli mita tehda? joku varmasti tietaa ratkaisun. 518i -84
                            850i '92

                            Comment

                            • ZAPU
                              Newbiemmer
                              • Apr 2004
                              • 24
                              • LAPUA

                              #44
                              Ja nää samat ohjeet pätee E30??? Nykii tasakaasulla niin P#&() Ja ei anna täysiä kierroksia sitten millään. Imupuolen vuodot oon tarkistanu ei ainakaan sieltä pitäs johtua.
                              Motti o M40
                              BMW 525tds 93(pakettiauto)
                              Opel Vectra 98 1.6
                              EX:Audi A4 1.8tic 260hv
                              EX:BMW 318i -88
                              EX:BMW 318 (kaarilla) kestävyysajoon
                              EX:Opel Vectra 1.8KAT -91
                              EX:Opel Vectra 2.0 16V CD SPORT -96

                              Comment

                              • petsukka
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 91

                                #45
                                Käännetäänkö niinpäin ku kello pyörii rikkaammalle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎