Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projektin vaiheita(tek,vaiht yms)kuvia lisätty 29.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    tuosta laatikosta, sinne laitetaan jäykempi kytkinpakka ja tottakai se ohjelmoidaan myös uusiksi että tarraa aiemmin kiinni, tiedän ettei toi toimisi kunnolla jos ei tee uusiksi laatikonkin ohjelmia kun niitähän on kolme e,w,s. kyllä tuo ahtamis homma on tarkkaan suunniteltu ja en huvikseni sitä automaattina halua pitää, varmasti nopeampi poistumaan kun vastaava manuaali ellei ole joku ihme sekoittaja, ja mukavuus syistä tottakai ja onhan automaattivaihteisto lisävaruste.
    kun auto on valmis saa jotkut halukkaat kokeilla sitä. mutta tuohon remmiahtamiseen menee aikaa, ensi vuonna on ajankohtaisempaa
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • HBD
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 269
      • Hämeenlinna

      varmaankin esim autoracingiltä kysymällä löytynee sopivat jarrunesteet katukäyttöön, mutta kuitenkin korkeammalla kiehumispisteellä.

      Kyllähän perusnesteilläkin pärjää, tärkeintähän on se uusien nesteiden vaihtaminen.

      Punosletkut taas voivat tulla jopa halvemmaksi (mutua) kuin orkkisletkut. En tiedä mitä laakkonen noista varastaa, mutta varmaankin aika paljon. Itse vääntämällä tai teettämällä voi saada hyvät punokset kohtuuhintaan, eikä tarvitse vaihdella seuraavan tai sitä seuraavankaan omistajan

      Ohessa vähän vaihtoehtoja:
      BMW 530 xd
      Porsche 911
      MB C123 230ce

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        jep, ihan kestävyys syistäkin haluan jo nuo teräspunos letkut, ei ainakaan petä niin helpolla kun kumiletkut, eikä ne kuitenkaan mikään iso sijoitus ole näiden muiden investointien rinnalla ja kuitenkin parantaa jarrutuntumaa ilmeisesti aika paljon. palat oli vaihdon tarpeessa, mitä suosittelisitte paloiksi (huom: en tarvitse mitään ratakäyttöön tarkoitettuja paloja vaan sellaisia mitkä on tehokkaat ja kestävät)
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          castrolin normaali jarruneste, sitä käytetään kuulemma ihan rallivehkeissäkin... olisko greenstuff palat mitää? itellä ei kokemuksia mut ei ainakaa vanteet paskaannu niin paljoo.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • hOGi
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1295
            • Espoo

            Originally posted by bemu2000
            castrolin normaali jarruneste, sitä käytetään kuulemma ihan rallivehkeissäkin... olisko greenstuff palat mitää? itellä ei kokemuksia mut ei ainakaa vanteet paskaannu niin paljoo.
            Kaverin Hondassa Green Stuffit, ja ainakin vakiopaloja parempi toimivuus kuumana. Tätä testattiin ihan käytännössä ajamalla 0-100km/h kiihdytyksiä ja jarruttamalla siitä nolliin useita kertoja peräkkäin. Vakiojarruilla tehot hävis kolmen jarrutuksen jälkeen, Green Stuffit jaksoivat vielä neljännenkin kerran suhteellisen hyvin. Auto oli siis Honda Civic 1.6 VTEC, ja lämpötila ulkona n. 16 astetta. Pölyn muodostus on myös hieman vähäisempää kuin normaalipaloilla...
            www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

            Comment

            • Hanza
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1931
              • Juvan Shell. Requiescat in pace

              Originally posted by LASSI-S
              en ajatellut mitään kisanesteitä käyttää koska ovat tarkoitettu lyhyiksi ajoiksi käytettäviksi ja sit on nesteidenvaihto jatkuvasti edessä
              Kuten jo sanoin tuolla aiemmin niin laita silikonijarrunesteet. Vaihtoväli muistaakseni 5 vuotta. Järjestelmä täytyy vaan puhdistaa alkoholilla ta muulla vastaavalla vanhoista kurista puhtaaksi, koska silikoninestettä ei saa sekoitaa normaaliin jarrunesteeseen. Tuon silikoninesteen etu on se ettei se ole hygroskooppista ja sen vuoksi vaihtoväli on niin pitkä. Tosin maksaahan se paljon enemmän kuin nuo normaali dot4 ja dot5 kurat. Mut sulla on sen verran palanu jo tota paalua tohon, ettei nuo nesteet enää sua vie konkkaan :wink:
              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

              t: luft waffel

              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                ei kellään satu nurkissa pyöriin yhtä m50b25 alakertaa, voisin ostaa pois kesällä viimeistään, tuuppaan sen tuohon omaani ja kansi parannellaan että virtaa sopivasti tuolle alakerralle. haluaako joku auttaa kyseisessä hommassa. tarvisi löytää tilat missä tehdä tuo homma. vaikeahan tuo homma ei ole kun ei tarvi ruveta sähköjä tekeen uusiksi eikä mitään tuollaista. kone pois keulalta ja alakerta irti ja uusi tilalle ja kone takasin ja ajaa kansipajalle. ei kai muuten männät tule korkeammalle tuossa 2.5 litraisessa kun 2.0 litraisessa eli ottaako mäntä mahdollisesti kiinni jossain
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  sain juuri tietää että jarrut menee heittämällä tuohon omaani, ei pitäisi tulla mitään ongelmaa.myyjä oli tehnyt ilmeisesti vastaavan joskus.
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • mph178
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2002
                    • 125
                    • Vantaa

                    15" peltivanne menee M5:sen jarrujen päälle, tosin vanteen sisäpinta pitää olla puhdas :oops: . Ite en totakaan uskonu ennenku omin silmin näin 8) .

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      tekaisin itselleni ac schnitzer mittarinpohjat ja laitan ne tässä kiinni mutta miten? onko paha homma purkaa tuo mittariston etulevy.
                      jossain vaiheessa teetän alumiinisen mittariston pohjan ja koko sen paskan joka ympäröi mittareita myös alumiinista, hienon näköinen kun on koko mittaristo alumiinia :shock:
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        Valoisalla voi olla hieno mutta ei pimeällä.. Vai ymmärsinkö oikein että teet mittariston pohjat alumiinista? Purappa se mittaristo niin näet että ei se niin helppoa ole tehdä sitä alumiinista missä mittarit ovat. Ehkä siihen saa jonkun alumiinilevyn päälle..

                        Ei hassumpi vaihtoehto kytätä ebaysta Alpinan mittaristoja.. Niitäkin silloin tällöin myynnissä.
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • JaniMotturi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 47
                          • Kouvola

                          Pakko avautua. . . Noista teräspunos letkuista senverran että , vaihdoimme kaverin autoon tommoset . Meidän mielestä: Jarru tuntuma parani huomattavasti . Tosin ko järjestelmässä ei ollut tehostinta (kilpuri),eli ei ole kokemusta miten muuttuu tehostimella varustetussa systeemissä? Varmaan joku voi kertoa tuosta (kuvittelen ettei ero ole kumoinenkaan). Ja katuliikenteeseen kehotan harkitsemaan muita kuin kisa nesteitä. Noista Jarrupaloista vielä senverran että : Itselläni on kokemuksia Green stuf:ista kuin myös ferodon (miten tää kirjotetaan)tuotteista joista jälkimmäistä pidän oikeasti hyvinä GF :ä ei mielestäni käytössä eroa vakio tuotteesta, poislukien että on vähemmän sottaava.

                          Comment

                          • anttti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 655
                            • Hellzzzinki by nite

                            ..

                            täytyypä munkin murjasta tota jarruswappia koskien,että mun mielestä toi on tosi jees juttu. pitäs olla riittävä pysähtyminen taattu ja onhan ne siistit pilkottaessaan sieltä vanteiden välistä :P ..ja edelleen mun mielestä tyhmää sanoa etteikö olis järkeä..auton tuunaminen ylipäänsä ei taida olla kovin "järkevää" :lol: :lol:
                            vehkeet levällään...

                            Comment

                            • LASSI-S
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 4918
                              • hattula/hämeenlinna.

                              meikämanne tässä vähän yritti mittaristoa tuunailla vaihtamalla ac schnitzer mittarintaustat mutta eihän siitä mitään tullut kun en saanut neuloja pois joten ei mennyt pohjatkaan paikalle hajottamatta :lol: no ajattelin että kun puuttu noita mittariston merkkivaloja joten kävimpäs ostamassa pikaisesti lisää niitä kantoja ja polttimoita ja tuuppasin kiinni ne ja mittaristo takas ja voila, perrrkeele eihän ne uudet toiminu ja vanhoistakin puolet hävinny ykskään mittarivalo ei futaa, merkkivalot ainoastaa, tana kerpele. tietääkö joku mikä voisi olla vialla
                              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                              Comment

                              • xtc
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 2908
                                • Heinävesi<->Kuopio

                                :lol: :lol: Purappa se mittaristo uudestaan ja kato et muistitko varmasti pistää ne uudet polttimot paikalleen.. :lol:
                                Pommit:
                                BMW 325 cäbi HooCee optik
                                Audee Q7
                                Vivaro
                                2xFL6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎