Originally posted by Antsah
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei kait nyt kukaan oikeasti usko että "testirengas" olisi merkittävästi parempi kuin tuotantorengasOriginally posted by Hemi View PostNokian tulokset varmaan putoavat sen vuoksi että testeissä nyt käytetään oikeaa tuotantorengasta, eikä ”testirengasta”. Tai jos on niin silloinhan kyseessä olisi jo super rengas.
							
						F33 435d Mineral-grau metallic Tai jos on niin silloinhan kyseessä olisi jo super rengas.
							
						F33 435d Mineral-grau metallic
 K40 K1200s sondermodell
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hemille päivitystä, että takana oli liikaa camberia ja haritusta. Vasen camber jotain 2,4 oikea 1,8. Nyt on säädetty 1,25 tms, niinku tuossa neuvoit.Originally posted by Samppae39 View PostMulla ollu ny keväästä asti Nankang NS2 alla. Edessä 245/35-19 ja takana 275/30-19. Ajomääräks voisin heittää n. 10tkm maksimissaan. Takarenkaat on sisäsyrjiltä aivan kaljut ja keskellä on kulumismerkeissä, ulkoreunoilla hiukan enemmän. Joko pitää vaihtaa merkkiä, tai sitte alustassa on jotain pahasti pielessä. Kulmien säätöön viel, kunhan saan etupäässä puslaremppaa tehtyä. Auto ei kuitenkaan ajossa vetele omituisen paljon.
 
 Olisko mitään paremmin kulutusta kestävää rengasta tässä halpissarjassa, mitä tuo NS2? Kaks paria kesässä on liikaa, ku en eees kumia polta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Uskonasia tai ei, Nokian Renkaat on kuitenkin aiemmin toimittanut rengastesteihin ominaisuuksiltaan tuotantorengassarjoista poikkeavia renkaita. Näillä "erikoisrenkailla" on tavoiteltu korkeampia sijoituksia rengastesteissä, sillä testimenestyksen on oletettu lisäävän tuotteen myyntiä kuluttajille.Originally posted by jani View PostEi kait nyt kukaan oikeasti usko että "testirengas" olisi merkittävästi parempi kuin tuotantorengas Tai jos on niin silloinhan kyseessä olisi jo super rengas. Tai jos on niin silloinhan kyseessä olisi jo super rengas.
 
 IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
 Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
 Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
 Tampere
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jotkut uskovat että Shellin bensa on Esson bensaa parempaa...Originally posted by JaniLap View PostUskonasia tai ei, Nokian Renkaat on kuitenkin aiemmin toimittanut rengastesteihin ominaisuuksiltaan tuotantorengassarjoista poikkeavia renkaita. Näillä "erikoisrenkailla" on tavoiteltu korkeampia sijoituksia rengastesteissä, sillä testimenestyksen on oletettu lisäävän tuotteen myyntiä kuluttajille.
 
 http://www.kauppalehti.fi/uutiset/no...oksia/E5tExWWZF33 435d Mineral-grau metallic
 K40 K1200s sondermodell
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyseessä ei suinkaan taaskaan ole ”uskon asia” vaan fakta.Originally posted by jani View PostEi kait nyt kukaan oikeasti usko että "testirengas" olisi merkittävästi parempi kuin tuotantorengas Tai jos on niin silloinhan kyseessä olisi jo super rengas. Tai jos on niin silloinhan kyseessä olisi jo super rengas.
 Eli kun kerran testeissä ei ole mitattu kulutuskestävyyttä eikä uraherkkyyttä(testit tehty sileillä lentokentillä), Nokialla on tehty testejä varten jo vuosia renkaita joiden ominaisuudet on voitu rakentaa kokonaan ilman että em.ominaisuuksista olisi koitunut kompromissejä testatuille ominaisuuksille.
 
 Se mikä on ”legendaa”, mutta ei välttämättä kovin kaukana totuudesta on esim.se että nokia olisi toimittanut Saksaan pehmeämmän seoksen testirenkaita jotka pärjäsivät loistavasti testeissä, mutta joiden todellinen kulutuskestävyys olisi ollut 5000km luokkaa ja mm.tämä oli se seikka mikä lopulta paljasti Nokian.
 Samalla kun testipisteytys palkitsee renkaan nopeasta reagoinnista, on helppo tehdä ”tiukempia” testirenkaita joissa ei tarvitse lainkaan välittää mm.uraherkkyydestä ja myös tätä Nokia on ilmeisesti käyttänyt hyväkseen.
 
 Nyt kun vuosien testihuijaus paljastui, Nokian viimeiset kesärenkaiden testitulokset ovat pudonneet kuin lehmän häntä ja todellinen suorituskyky jopa näiden parempien tämän hetken Kiinalaisten alapuolella.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos jatketaan jossittelua ilman että voidaan ottaa käytännön testiin perussuomi tielle molemmat renkaat, "kaupan Nokia"t ja "testi Nokiat".Originally posted by Hemi View PostKyseessä ei suinkaan taaskaan ole ”uskon asia” vaan fakta.
 Eli kun kerran testeissä ei ole mitattu kulutuskestävyyttä eikä uraherkkyyttä(testit tehty sileillä lentokentillä), Nokialla on tehty testejä varten jo vuosia renkaita joiden ominaisuudet on voitu rakentaa kokonaan ilman että em.ominaisuuksista olisi koitunut kompromissejä testatuille ominaisuuksille.
 
 Oletetaan että kaupan renkailla auto pysähtyy vauhdista X 50metrissä.
 
 Paljonko testirenkailla jarrutusmatka on?F33 435d Mineral-grau metallic
 K40 K1200s sondermodell
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Talvi lähestyy ja aika hankkia nastakumit,onko kokemuksia kumho wi31 nastarenkaista?
 
 ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sitähän ei tiedä kukaan, mutta kummasti on Nokian sijoitukset pudonneet kesärenkaiden osalta heti sen jälkeen kun jäi kiinni ”systemaattisesta douppaamisesta”.Originally posted by jani View PostJos jatketaan jossittelua ilman että voidaan ottaa käytännön testiin perussuomi tielle molemmat renkaat, "kaupan Nokia"t ja "testi Nokiat".
 
 Oletetaan että kaupan renkailla auto pysähtyy vauhdista X 50metrissä.
 
 Paljonko testirenkailla jarrutusmatka on?
 Tosin, Nokia voi vielä siirtyä ns.”testimoodiin” samoin kuin mitä mm.conti nykyään myös kerran jo vastaavasta ”douppaamisesta” kiinni jäätyään tekee.
 Eli aina ihan uudet tuotteet tehdään nimenomaan testejä silmällä pitäen ja kun isoimmat testit maailmalta on julkaistu ja voitot kerätty, tuotantorengas kummallisesti aina hieman muuttuu niin että testivoittoja ei enään tulekkaan, mutta kun "testivoittajastatus" on jo saavutettu, tuotantorenkaan ominaisuuksista voidaan tinkiä=alkaa valmistaa ko.tuotetta halvemmalla.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mutta edelleenkin tosiasia on, että kun ajaa kahdella autolla talvella, toisessa on Nankangit ja toisessa Nokialaiset, sanoisin että jälkimmäisessä tuntuu kyyti turvallisemmalle.Originally posted by Hemi View PostSitähän ei tiedä kukaan, mutta kummasti on Nokian sijoitukset pudonneet kesärenkaiden osalta heti sen jälkeen kun jäi kiinni ”systemaattisesta douppaamisesta”.F33 435d Mineral-grau metallic
 K40 K1200s sondermodell
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No, riippuu kai siitä kummat ovat kitkat?Originally posted by jani View PostMutta edelleenkin tosiasia on, että kun ajaa kahdella autolla talvella, toisessa on Nankangit ja toisessa Nokialaiset, sanoisin että jälkimmäisessä tuntuu kyyti turvallisemmalle.
 
 Ok, kyllä nimenomaan talvirenkaana Nokia on varmasti kärjen tasolla ilman testihuijauksiakin.Last edited by Hemi; 02-09-2016, 16:22.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No, tätä samaa kyseltiin ”kinkki” kesäkumeista vielä pari vuotta sitten ja nyt niistäkin löytyy jo muutama millä oikeasti ”tekee jotakin”.Originally posted by timppa811 View PostTekeekö noilla kiina nastarenkailla mitään?
 Aivan varmasti parilla parhaalla Kiinalaisella nastarenkaalla pärjää ihan loistavasti jo Suomen talvessakin, jos täällä pärjää kuulemma ”saksankitkallakinkunhanvainennakoiajamistaan ”....
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Älkää nyt talvirengas keskustelua enää tänne sotkeko. Sille on oma topiikki ihan tuossa vieressä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=317759
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Rengaskoko xDrive
 
 Kaikilta merkeiltä ei löydy 285/30/20" kokoa 245/35/20" kaveriksi. 245 + 275 kompolla on koko eroa melkein 1%. Eli mikäli taakse laittaa 275/30 niin onko viisaampaa laittaa eteen 235/35? Nämähän on kehältää identtiset. Takavetoisessa tuo pieni ero ei haittaa mutta entä xDrive?:think
 
 Esit: lisäyksenä vielä, eli nimenomaan Landsaililta ei löydy kuin 275/30 kokoa mutta onko tuo todettu erityisen leveäksi tai kapeaksi kokoluokassaan? Lähinnä onko liika kapea 10,5" vanteelle��F15 30d ///M-SPORT
 Ex.
 F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
 Comment
Comment