En näe hyötyväni mitenkään jos vaihtaisin ne nyt alle. Hirveä ropina vaan alkaa kun asfalttia napsuttelee. Ja muutenkin uskoisin vielä pari, kolme viikkoa selviävän kesäpalloilla. Itse olen kahlannut lumessakin kesärenkailla (ässät) ja pystyin ajamaan kovempaa mutkat kun kaveri carinallansa vanhoilla nastoilla. Kiihdytykset ja jarrutuksetkin piti paljon paremmin. Mutta jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee, siitä en ala valittamaan että hätäillään.
Viimetalvena kesärenkailla 245 ja 275lla umpihangessa hyvin meni vaikka vähä pelotti
Nastat ovat ihan menneen talven lumia jo, ainakin etelä-suomessa. Kitkoilla pärjää eikä tarvi välittää melusta, kivipölystä, taikka iskeekö jonkun tuulilasin rikki. Kitkat ovat sitäpaitsi pelimiehen valinta.
Nastat ovat ihan menneen talven lumia jo, ainakin etelä-suomessa. Kitkoilla pärjää eikä tarvi välittää melusta, kivipölystä, taikka iskeekö jonkun tuulilasin rikki. Kitkat ovat sitäpaitsi pelimiehen valinta.
Odotan kovaa vastaväittelyä
Eihän tästä tarvitse väitellä. Itsekin totesit kitkat huonommiksi kuin nastat:
"Kitkoilla pärjää"
Sama juttu kuin sanois, että Opelillakin pärjää (mikä voi olla jopa tottakin), mutta mielummin sitä ajelee penarilla.
No mistä se 80 alue tuli? Voihan niitä tilanteita tulla vaikka 120 rajoituksella, tai tiukassa jarrutuksessa jalankulkijan päälle, mutta ei niillä kesärenkaillakaan tietenkään tarvitse jäälle lähteä ajamaan. Nytkin on vielä ainakin viikko tai pari hyvää keliä ajella kesärenkailla. Tyhmä se on joka lähtee sohjoon ajamaan kesärenkailla, tai pakkasessa aamuyöllä pidemmälle matkalle. Tottai sen mukaan aina mitkä on kelit
Kuinka usein sä joudut noihin tilanteisiin? Jalankulkija säästyi pääle ajolta kun sulla oli kesärenkaat alla? Mä veikkaan että useammin sä ajat sitä 80km/h aivan normaalisti täysin tyytyväisenä nastojen ropinaa kuunnellen.
Vaikka juttusi onkin puhdasta provoa.. Niin mitäs jos esim. mä en pärjää?
Etkä säkään mun pihalle nouse niillä kitkoillas keväällä.
Mulla on pihalla semmonen kohta, että kun se on sopivasti liukkaassa jäässä, X-Drive ei nouse siitä nastarenkaillakaan. Alaspäin jarruttaminenkin on joskus aika jännää, varsinkin kärryn kanssa.
Että tervetuloa pärjäämään meillekin. Tarjoan kahvit ja ilmaisen hinauksen naapurin pellolta ensimmäiselle uhkarohkealle kitkojen käyttäjälle. Aina rattoisampaa, jos on 2-veto
Vaikka juttusi onkin puhdasta provoa.. Niin mitäs jos esim. mä en pärjää?
Etkä säkään mun pihalle nouse niillä kitkoillas keväällä.
Juu en aiokaan nousta. Jokainen ajaa renkailla millä katsoo parhaakseen, turha ottaa henk koht. 7 vuotta olen ajanut kitkoilla enkä koe että olisin nastoja tarvinnut. Joku muu ehkä kokee toisin. Kitkojen käyttö varmasti tulee vaan lisääntymään kun kunnon talvia ei enää etelään tule eikä se ole keneltäkään pois.
"Pärjääminen" ja menestyminen ovat eri asioita, mutta itsekin suosin kitkoja ensijaisena valintanani.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vastaan omasta puolesta. Alla kuva 1001renkaat.com kautta ostetuista Hankookeista:
Nasta löytyy jokaisesta merkitystä kohdasta.
Itsekin päädyin tuohon samaan renkaaseen, 225/50-17 koossa E39 alle tulossa. Rehvid24 tilattu (ennen kuin hinnat pomppas tuolla) ja alle 48h kotiovella. Nastana juuri tuo samainen 5-sakarainen.
Comment