Originally posted by Maili
View Post
Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ihan samaa olen katsellut, että ei nuo icelinkit kyllä ole edes mitenkään erityisen halvat.Originally posted by Driver22 View Post225/45-17 koossa nuo Trianglen Icelinkit näytää maksavan saman kuin vastaavan kokoiset hankookin nastat eli noin 100e/kpl, niin kannattaako siinä edes miettiä kummat laittaa :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Driver22 View Post225/45-17 koossa nuo Trianglen Icelinkit näytää maksavan saman kuin vastaavan kokoiset hankookin nastat eli noin 100e/kpl, niin kannattaako siinä edes miettiä kummat laittaa :think
Meillä on toisessa autossa hankookin nastat, niin pito saattaa olla icelinkissä parempi, mutta hankookit ei pompota pakkasella samanlailla kun auto on seissyt. Kyllä samalla hinnalla ehkä kannattaa laittaa hankookit.
Leave a comment:
-
Mulla on hankookin nastat e61 alla koossa 225/50/17. On ihan liian veltot rungot ainakin tuon alle. Aivan itku tulee continentalien jälkeen. Vähä kerralla ilmaa lisännyt ja nyt kun on 3,5 , niin on edes kohtuullinen ajaa. Mutta varmaan ostan contit tai hakkapeliitat tilalle. On niin raskas ajaa noilla pidempi väli.
Leave a comment:
-
Pääsin kanssa kokeilemaan golffin kanssa icelinkkeja, kunnollisia talvikelejä ei täällä vielä kerennyt muodostumaan edes mutta ei ne kyllä oikeastaan hirveesti vakuuttanut. Toki auto on eri, mutta g-astran alla pyörii tigar sigurat ja perstuntumalta aika samaa tasoa kyllä mennään. Eli pärjää, mutta mielestäni ollaan kaukana oikeasti hyvistä renkaista kaikilla osa-alueilla. Icelinkeilla ehkä paremmin tuntuu se pidon raja (osin saattaa johtua autostakin) mutta ennemmin kyllä ottaisin uuden ja tuoreen sarjan hkpl5 renkaita.Originally posted by bemu2000 View PostMulla on nyt toista talvea alla ja pito on edelleen hyvä. Jos nyt verrataan hakkapeliitan tuotteisiin niin pito on selvästi parempi kuin 4 ja 5 malleissa. Lisäksi huomattavasti hiljaisemmat kuin vitoset. En nyt lähtisi sanomaan että pito on selvästi huonompi kuin seiskoissa mihin niitä oli verrattukin. Kasi kyllä sitten varmaan ihan omassa sarjassa jo.
Kun oli jokusen päivän pakkasta 10-15 astetta, niin flatspot ilmiö on sen verran paha että sen takia jää toiset samanlaiset ostamatta. Mitä kovempi pakkanen sitä enemmän ne kovettuu ja pompottaa.
Leave a comment:
-
Tuohon en osaa vastata mutta ainakaan Trianglet eivät sitä tarjoa 192hv vajaavetoisen Bemarin alla, enkä tarkoita että auto olisi mielestäni tehokas :thinkOriginally posted by ritariässä View PostTarjooko mikään talvirengas minimissään +/-200hv vajaavetoisen Bemarin alla riittävästi pitoa
Noh, saapahan kynnättää surutta ilman että tarvii sääliä jos renkaat raapii vähän asfalttia
Leave a comment:
-
Mulla on kuhmot toisella akselilla (en muista mallia) e46 330xd, mutta nastat meni ihmeellisesti poikki vaikka nelikko säästää renkaita melkoisesti.Toiset on bridgestone noranzat ja vähän sama juttu?Originally posted by jani View PostNyt on reilu kuukauden päivät ollut E46touringin alla Kumho KW31 kitkat 225/45-17" kokoisena ja viimeisen viikon aikana on ollut noin normaali talvikeli eli lumiset hiekkatiet ja pienet asfaltti tiet pienellä jääpolanteella.
Kumho on hyvä rengas ajaa sulalla asfaltilla, ei vetele turhia ja hiljainen.
Mutta kun tulee lunta tai jäätä alle niin Conti5 kitkat kyllä pesee nämä Kumhot 10-0. Samoin Michelinin kitkat.
Alunperin oli nokian 4 tai 5 ja ne meni kohtuullisilla nastoilla ihan loppuun, renkaat oli niin vanhat ja hapertuneet reunoistaan että räjähti ajossa kun osuin asfalttikuoppaan.
Leave a comment:
-
No niin, ekat sata kilometriä ajettu Dunlopeilla. Rauhallista matka-ajoa asvaltilla, nopeus korkeimmillaan noin 90.
Hyvät fiilikset jatkuu. Ajotuntuma ei hirveästi eroa saman koon Hankook kesärenkaista. Kulkee suoraan. Kurveissa en kyllä viitsi edes yrittää pitoa kokeilla vaan varjelen nastoja..
.
Eihän nämäkään äänettömät ole, mutta en ole vielä hiljaisempia nastarenkaita kokenut. Ero edellisenä päivänä alla olleisiin HKPL 7:in on merkittävä. Tosin autonakin oli Toyota Aurelia Hybris farkku. Sille taitaa olla ominaista alustan aivan hirvittänä matalataajuinen jyrinä. Tärykalvot oli riekaleina Hki-Tku-Hki reissun jälkeen.
Originally posted by thebluenile View Post600 alle laitettuna sain tarjouksen Porvoosta. Joutui tilaamaan Ruotsista. Myös Virossa myyvät tätä, mutta hinnat eivät juuri olleet kokonaiskustannuksiltaan tuota tarjousta edullisempia.
Katsoin viime talven TM:n testiä ja yritin löytää renkaan joka toimii jäällä (varsinkin jarrutus) sekä menisi hyvin asvaltilla, märällä ja kuivalla.
Kun Dunlop oli kaikissa näissä vähintään keskikastissa ja välillä jopa kärjessä, niin viimeiseksi tsekkasin rengasmelun. Se oli TM:n mukaan yksi hiljaisimmista.
Vanhempien Volvoon (S40) ostettiin viime talvella ja hyvin toimivat ainakin siinä. Tosin kun sillä nyt viikonloppuna ajoin, niin urat tuntuivat saavan auton vähän venkoilemaan.
E39 kokemuksia odotellessa..
Leave a comment:
-
Noinhan se menee yleensä kaikkien talvirenkaiden kohdalla. Kaikkein pahin on siinä nollan ja muutaman pakkasasteen välissä seilaaminen kun tiehen kosteus jäätyy ja sulaa vuorotellen. Varsinkin kitkarenkaalle se on kaikkein haastavin olosuhde kun asfaltin pinnalla on jäätä ja kosteutta. Reilummin pakkasta ja mahdollisesti vielä luntakin ei ole läheskään niin vaikea keli renkaalle.Originally posted by Tojopa View PostMitä huonompi ja talvisempi keli, sitä paremmilta (talvi-)renkailta Nokian R2 -kitkat vaikuttavat.Last edited by Antsah; 16-11-2016, 23:42.
Leave a comment:
-
Tarjooko mikään talvirengas minimissään +/-200hv vajaavetoisen Bemarin alla riittävästi pitoa
Leave a comment:
-
Aikoinaan kuitenkin testivoittajia molemmat. Ja niillä pärjättiin hienosti. Parhaita kun olivat. Ja jos nuo molemmat HKPL mallit pidossa pesee,niin ei ne silloin ihan paskat voi olla.Originally posted by bemu2000 View PostJos nyt verrataan hakkapeliitan tuotteisiin niin pito on selvästi parempi kuin 4 ja 5 malleissa. Lisäksi huomattavasti hiljaisemmat kuin vitoset.
Leave a comment:
-
Mitä huonompi ja talvisempi keli, sitä paremmilta (talvi-)renkailta Nokian R2 -kitkat vaikuttavat.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jube View PostEi ole Triangle icelinkit vannetukun kehujen veroiset, jota en kyllä olettanutkaan vaikka renkaat tuntuivat käsikopelolla älyttömän hyviltä!
Pito-ominaisuudet ei todellakaan ole missään olosuhteissa parhaiden merkkirenkaiden luokkaa, puhumattakaan että paremmat vaikka sellaistakin on väitetty :think
Rengas on 225/45/17 kokoisena hiljainen, hyvä sekä looginen ajaa mutta silti hintaluokkansa tasoinen ja that's it...
Mulla on nyt toista talvea alla ja pito on edelleen hyvä. Jos nyt verrataan hakkapeliitan tuotteisiin niin pito on selvästi parempi kuin 4 ja 5 malleissa. Lisäksi huomattavasti hiljaisemmat kuin vitoset. En nyt lähtisi sanomaan että pito on selvästi huonompi kuin seiskoissa mihin niitä oli verrattukin. Kasi kyllä sitten varmaan ihan omassa sarjassa jo.
Kun oli jokusen päivän pakkasta 10-15 astetta, niin flatspot ilmiö on sen verran paha että sen takia jää toiset samanlaiset ostamatta. Mitä kovempi pakkanen sitä enemmän ne kovettuu ja pompottaa.
Leave a comment:
Leave a comment: