Originally posted by Hege_
View Post
Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllähän renkaan halkaisijan kasvattaminen tai pienentäminen vaikuttaa yhtälailla maahan osuvaan kosketuspintaan. Mietis vielä uudestaan.
-
Kuten sanoit aikoinaan. Nämä pintapainejutut eivät kyllä ole nykypäivää kun puhutaan tavan henkilöautojen renkaista. Voi jättää isovanhempien ja isoisovanhempien tarinoiksi.Originally posted by jokes911 View PostNooh jos jotain keskustelua olis saanut aikaan vaikka kapeammilla ajamisesta. On aikoinaan suositeltu että saa pintapainetta nastarenkaalle.
Leveämpiä ei taideta vieläkään suositella. 18' koossa 245/40 on vakiokoko ja tuo tuntuu ainakin itselle aika leveältä talvirenkaalta E60:een. Ainakin lumella.
Minulla on ollut 6v 18" talvirenkaita ja koossa 245/40 ja nkyisessä 225/40 eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.-12 E70 40d
Ex:
-11 Porsche 958
-11 F11 535dA
-09 E90 330dA
-09 E61 530dA
-09 E60 530xdA
-04 E60 530dA
+10 muuta kakkoskolmos värkkiä
Comment
-
Originally posted by Whispi View PostKuten sanoit aikoinaan. Nämä pintapainejutut eivät kyllä ole nykypäivää kun puhutaan tavan henkilöautojen renkaista. Voi jättää isovanhempien ja isoisovanhempien tarinoiksi.
Minulla on ollut 6v 18" talvirenkaita ja koossa 245/40 ja nkyisessä 225/40 eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
Vaikuttaa lähinnä pehmeällä pinnalla. Kovalla pinnalla leveämpi pitää paremmin, se on testeissäkin todettu.
Comment
-
Toissa talven ajoin e61 535D:n mukana tulleilla 225/50/17 kokosilla nankkareilla ja toimivat käytettynäkin niin hyvin, että ostin viime talveksi uudet 245/40/18 koossa. Ja tulen ajamaan jatkossakin talvet nankkareilla.Originally posted by Hege_ View PostEikai se renkaan halkaisijan pienentäminen auta pintapaineeseen. Leveys vaikuttaa. :think Tarvis myös omaan kotteroon hankkia talvirenkaat 225/45R17 koossa. Kitkat olis hakusessa. Viimeuonna kovasti kehuja saaneesta nankang sv1 kitkarenkaasta kokemuksia kellään?
Ja vielä tiedoksi, että omat ajelut sisältävät talviaikana myös pohjosen reissuja, ei pelkkää kehäIII:sen sisällä pyöriskelyä.Last edited by ///THe; 19-09-2015, 02:35.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Comment
-
Ei ole, ja jos tuolla ajelet missä ajeletOriginally posted by jokes911 View PostNooh jos jotain keskustelua olis saanut aikaan vaikka kapeammilla ajamisesta. On aikoinaan suositeltu että saa pintapainetta nastarenkaalle.
Leveämpiä ei taideta vieläkään suositella. 18' koossa 245/40 on vakiokoko ja tuo tuntuu ainakin itselle aika leveältä talvirenkaalta E60:een. Ainakin lumella.
niin ei tarvi miettiä lumesta. Tuoreella lumella sama mikä koko siellä alla, auratulla tiellä ihan mainio koko normiajossa.
F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostTestituloksia Tuolla taas uusimmat testit.
Kylläpä on Nankangin kitkat huonot kaikilla osa-alueilla. Linglongin nastat taas todella hyvät eteläsuomen talvikelissa, kun ei ole jäätä. Nokialaiset taas samassa kelissä aivan paskat
Comment
-
Niin no, Linglongit ei ole edes hyvän kitkan veroiset jäällä. Kyllä täällä ainakin joka talvi on jäisiä teitä ollut.Originally posted by bemu2000 View PostKylläpä on Nankangin kitkat huonot kaikilla osa-alueilla. Linglongin nastat taas todella hyvät eteläsuomen talvikelissa, kun ei ole jäätä. Nokialaiset taas samassa kelissä aivan paskat
Tuo melu ihmetyttää. Oman kokemuksen mukaan Hkpl8 pitää järjetöntä meteliä, Goodyear tosi hiljainen. Testien mukaan kuitenkin Hkpl8 on hiljaisempi kuin Goodyear. Pitäisi saada koeajaa ennen ostopäätöstä...
Nyt on "pakko" valita joko R2 tai Hkpl8, haluisin nastat mutta huonot kokemukset Hkpl8:sta ei oikein innosta. Kummatkohan on helpompi myydä pois vähän käytettynä?
Comment
-
Linglong on kesärengasmaisempi ja pärjää sellaisilla osa-alueilla, joilla nyt kesärenkaat pärjäisivät muutenkin. Nokian nastarengas voitti vertailun, varmaankin osittain tasapainoisuutensa vuoksi (helppo ja turvallinen kuluttajalle). Jutussa todetaan Nokian ja Contin kitkoista, että jääpito on hyvä, mutta tuntuma asfaltilla löysä. Sama toki pätee em. nastarenkaisiin. Näissä vertailuissa jää aina askarruttamaan, mitkä olisivat tulokset esim. tuumaa tai kahta suuremmalla vanteella, vierimiskehän pysyessä samana.Originally posted by bemu2000 View PostLinglongin nastat taas todella hyvät eteläsuomen talvikelissa, kun ei ole jäätä. Nokialaiset taas samassa kelissä aivan paskat
Comment
-
Samaan arvon, ku jotaki pitäs tohon muovin alle laittaa kun kunnon talvi tulee. Alkuun on nuo miseliinit.Originally posted by Bmw Master View PostNyt on "pakko" valita joko R2 tai Hkpl8, haluisin nastat mutta huonot kokemukset Hkpl8:sta ei oikein innosta. Kummatkohan on helpompi myydä pois vähän käytettynä?
CIC2, HKPL8 vai kokeilisko Formula Icea. :think
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostNiin no, Linglongit ei ole edes hyvän kitkan veroiset jäällä. Kyllä täällä ainakin joka talvi on jäisiä teitä ollut.
Tuo melu ihmetyttää. Oman kokemuksen mukaan Hkpl8 pitää järjetöntä meteliä, Goodyear tosi hiljainen. Testien mukaan kuitenkin Hkpl8 on hiljaisempi kuin Goodyear. Pitäisi saada koeajaa ennen ostopäätöstä...
Nyt on "pakko" valita joko R2 tai Hkpl8, haluisin nastat mutta huonot kokemukset Hkpl8:sta ei oikein innosta. Kummatkohan on helpompi myydä pois vähän käytettynä?
Tottakai on jäisiä teitä mutta suurin osa talvesta menee kuivalla tai märällä tiellä. Itselle merkkaa enemmän ajettavuus kuin maksimi pito. Ajotyylin voi muuttaa ennakoivaksi jos tietää että on tosi liukasta, mutta jos ajettavuus on vetelä paska, niin sitä ei korvata millään.
Comment
-
Se on just näin. Kyllä sapetti viime syksynä kun laitoin alle uudet hakka kasit. Ajaminen märällä moottoritiellä oli hengenvaarallisen tuntuista leijumista. Paineiden nosto ei auttanut kun kumiseos vetelää. Lisäksi vielä infernaalinen jollotus/ulina.Originally posted by bemu2000 View Postmutta jos ajettavuus on vetelä paska, niin sitä ei korvata millään.
Comment
-
Itse en kyl uskaltaisi noita Hakka kaseja laittaa, kun tuo ujellus tuntuu olevan kaikilla päällimmäinen havainto.
Mulla on vitosessa GY ice arcticit (tjsp) ja ne on suht ok.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Onko kellään kokemuksia, mitkä renkaat toimisi pakussa parhaiten? Arvon nyt nokialaisten ja muiden merkkien välillä, nokialaisissa juuri tuo vetelä ajotuntuma ja melu mietityttää, pito olisi varmaan parasta. Kyseessä vieläpä takapotku paketttiauto..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Originally posted by LasseE View PostOnko kellään kokemuksia, mitkä renkaat toimisi pakussa parhaiten? Arvon nyt nokialaisten ja muiden merkkien välillä, nokialaisissa juuri tuo vetelä ajotuntuma ja melu mietityttää, pito olisi varmaan parasta. Kyseessä vieläpä takapotku paketttiauto..
Continental, mutta parhaat tietysti pakuun on C renkaat...
Comment
Comment