memebuy23buy

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ThemeJ
    replied
    Se tuplamitta oli trafin aikaisempi ohjeistus jos halus saada säätövälin rekisteriotteelle. Nyt on uudempi ohjeistus, vaihteeksi
    Last edited by ThemeJ; 15-07-2016, 06:25.

Leave a comment:

• Busch
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Sen on jotkut virkaintoiset inssit keksineet, mutta on Trafista varmistettua faktaa, että yhdet arvot riittävät.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Mistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?
    Kuka niin sanoi että tarvitsisi olla?
    Tuossa themej:n lainauksessa lukee että lapussa pitää olla merkittynä korkeus jossa suuntaus on tehty.

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Mistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?
    Sen on jotkut virkaintoiset inssit keksineet, mutta on Trafista varmistettua faktaa, että yhdet arvot riittävät.

Leave a comment:

• Busch
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Riittää ja todistuksessa pitää lukea se korkeus jolla se pyöränsuuntaus on tehty ja tekijän allekirjoitus jne, ja jos haluaa pelata varman päälle alustan soveltuvuuspaperissa pitäis nykyään olla akselimassat joille sarja riittää.

Leave a comment:

• ThemeJ
    replied
    Pyöränkulmista riittänee siis vain yksi todiste kun alusta on "ns" ajoasennossa?
    Riittää ja todistuksessa pitää lukea se korkeus jolla se pyöränsuuntaus on tehty ja tekijän allekirjoitus jne, ja jos haluaa pelata varman päälle alustan soveltuvuuspaperissa pitäis nykyään olla akselimassat joille sarja riittää.

Leave a comment:

• Busch
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Todistus soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön ja ko. Automalliin sekä pyöränkulmatodistus, jossa kaikki arvot autonvalmistajan ohjearvoissa. Näistä voi tosin poiketa jos alustasarjan maahantuojalta saa paperin.
    Pyöränkulmista riittänee siis vain yksi todiste kun alusta on "ns" ajoasennossa?

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Mikä on nyt varma tieto mitä tuohon säädettävän alustasarjan muutoskatsastukseen tarvitaan?
    Todistus soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön ja ko. Automalliin sekä pyöränkulmatodistus, jossa kaikki arvot autonvalmistajan ohjearvoissa. Näistä voi tosin poiketa jos alustasarjan maahantuojalta saa paperin.

Leave a comment:

• Busch
    replied
    Mikä on nyt varma tieto mitä tuohon säädettävän alustasarjan muutoskatsastukseen tarvitaan?

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Outoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa....
    Huomaat varmaan, että Trafi seuraa aika tarkkaan mitä me tehdään. Me sitten muutamme papereita sitä mukaa kun Trafi keksii uusia juttuja. Toisin sanoen ne on juurikin BC:n laput, jotka kelpaavat hyvin, koska niistä voi tarpeen mukaan tehdä uudet versiot vaikka samalta istumalta. Sama koskee tietysti muita TÜVittömiä alustasarjoja, joilla on suomalainen ajantasalla oleva maahantuoja.

Kumpulantieltä saatujen tietojen mukaan kentältä kuuluva titityy liittyen näihin kulmahommiin alkaa olemaan sitä luokkaa, että todennäköisesti seuraavaan ohjeeseen tulee muutosta parempaan.

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Joo se teidän alustakeissi meni hyvin ihan kerrasta....
    Tästä sai jo semmosen käsityksen että koko uusi rakennemuutospäätös ois sun tekemä
    On sääli että tommonen tollo on ajamassa harrastajien asemaa. Muutenkin väärin että samalla kaverilla taloudellista intressiä asiaa kohtaan jota koittaa "korjata".Korjaa nyt edes teidän nettisivuille ohjeistukset rakennemuutoksen koskien kun kerran niin toimelias olet.

Outoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa.... Parastahan tässäkin väittelyssä on että mun mielipiteillä ei ole mitään väliä toisin kuin vastakkaisella osapuolella joka käyttäytyy kuin pieni lapsi. Ainut mitä osaan antaa on voimassa olevia ohjeistuksia tai vastauksia, pienellä varauksella. En sellaisia ohjeita joiden pitäisi riittää tai sellaisia joiden jälkeen pitää taistella 2v trafin kanssa oikeudessa...
    Mun puolesta meidän välinen keskustelu on netin välityksellä ohi ja veikkaan ettei muutenkaan asiaa ole, mutta jos on niin nuin pätevän kaverin kanssa keskustelee kasvotusten tai vaikka puhelimessa mielellään.
    Kiitos rakentavasta palautteesta

Leave a comment:

• ThemeJ
    replied
    Bs...
    Last edited by ThemeJ; 12-07-2016, 12:22.

Leave a comment:

• ThemeJ
    replied
    Joo se teidän alustakeissi meni hyvin ihan kerrasta....
    Tästä sai jo semmosen käsityksen että koko uusi rakennemuutospäätös ois sun tekemä
    On sääli että tommonen tollo on ajamassa harrastajien asemaa. Muutenkin väärin että samalla kaverilla taloudellista intressiä asiaa kohtaan jota koittaa "korjata".Korjaa nyt edes teidän nettisivuille ohjeistukset rakennemuutoksen koskien kun kerran niin toimelias olet.

Outoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa.... Parastahan tässäkin väittelyssä on että mun mielipiteillä ei ole mitään väliä toisin kuin vastakkaisella osapuolella joka käyttäytyy kuin pieni lapsi. Ainut mitä osaan antaa on voimassa olevia ohjeistuksia tai vastauksia, pienellä varauksella. En sellaisia ohjeita joiden pitäisi riittää tai sellaisia joiden jälkeen pitää taistella 2v trafin kanssa oikeudessa...
    Mun puolesta meidän välinen keskustelu on netin välityksellä ohi ja veikkaan ettei muutenkaan asiaa ole, mutta jos on niin nuin pätevän kaverin kanssa keskustelee kasvotusten tai vaikka puhelimessa mielellään.

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Mä olen tottunut sääntö-Suomeen, en koe ongelmaksi tehdä kuten asetukset edellyttää, se mikä ottaa päähän (esim näissä rekisteröinti- ja muutoskatsastuksissa) on sääntöjen erilainen tulkinta eri katsastusasemilla. Katsurit edustaa tehtävässään julkista valtaa, ja jos soitan viidelle asemalle ja kysyn kaikista samoilla sanoilla vaadittavia dokumenttejä koskien rekisteröitävää autoa, saan viisi erilaista vastausta.

Näinhän se ei saisi olla, koska nykyisessä tilanteessa autoa rekisteröivät yksityishenkilöt asetetaan eriarvoiseen asemaan keskenään, henkilöiden toimesta jotka siis edustavat valtiota.
    Katsureiden osaaminen varsinkin näissä erikoiskatsastuksissa on yleisellä tasolla todella huonoa. Sitä täydentää ikävällä tavalla se, että päätöksistä ei anneta minkäänlaisia perusteluita. Viimeksi eilen keskustelin erään sankarin kanssa, joka oli sitä mieltä, että katsastuksessa pitää aivan ilman muuta esittää alustasarjan ostokuitti. Kysyin missä niin sanotaan, mutta ei kuulemma kuulu minulle, Trafi vaatii. Joutui se lopulta hieman anteeksi pyytelemään.

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Ei ole mun asia tapella tämmösestä tommosen tarvikemyyjän kanssa, koska se ei muuta asiaa miksikään. Mun julkiset "periaatteet" on varmaan yhtä oikeat kuin erään varaosamyyjän itse kirjoittamat "tüv- todistukset" alustasarjoille.. jne. jne.
    Mä olen sun kanssa sen verran vääntänyt, että tiedän sun tulkintojen olen just sitä: sun omia tulkintoja. Ei mulla muuta. Ja hei, ne mun kirjoittamat alustasarjalaput on nykyään paljon kovempaa valuuttaa kuin ne TÜV-laput Vai onko monta TÜViä tullut vastaan vaihtoehtoisilla pyöränkulmilla? Ja ai niin, se oli se "yksi varaosamyyjä" mikä tämänkin humpan muutti.

Trafin "päätöksiä" ja ohjeistuksia korjataan yllättävän paljon sen takia että joku ne YKL:ssä tai muissa katsastusalan laitoksissa, käytännössä K1 tai A-katsastus, huomaa vääräksi, mutta aika vähän siitä mitään kiitosta koskaan saa.
    Nimeä vaikka pari esimerkkiä. Itse nimittäin uskallan väittää, että ainakaan muutoskatsastuksissa tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Jos lukee vaikka rakennemuutosmääräyksen kommenttikoosteita niin nämä mainitut tahot ovat juurikin niitä jääriä, joiden mukaan mikään harkinta ja järjenkäyttö ei pitäisi olla sallittua. Olen myös käynyt ihan itse (tälleen varaosamyyjänä, tiedäthän) A-katsastuksen ja K1:n isojen herrojen kanssa juttelemassa aiheesta. Ei ei, voi voi ja ai ai tuntuu olevan yleisimmät vastaukset. YKL:ssä eivät halua edes keskustella.

Leave a comment:

Working...
X