Alusta muutoskatsastus
Collapse
X
-
Originally posted by Busch View PostMistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?
Tuossa themej:n lainauksessa lukee että lapussa pitää olla merkittynä korkeus jossa suuntaus on tehty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Busch View PostMistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostRiittää ja todistuksessa pitää lukea se korkeus jolla se pyöränsuuntaus on tehty ja tekijän allekirjoitus jne, ja jos haluaa pelata varman päälle alustan soveltuvuuspaperissa pitäis nykyään olla akselimassat joille sarja riittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Busch View PostPyöränkulmista riittänee siis vain yksi todiste kun alusta on "ns" ajoasennossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nokonzok View PostTodistus soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön ja ko. Automalliin sekä pyöränkulmatodistus, jossa kaikki arvot autonvalmistajan ohjearvoissa. Näistä voi tosin poiketa jos alustasarjan maahantuojalta saa paperin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Busch View PostMikä on nyt varma tieto mitä tuohon säädettävän alustasarjan muutoskatsastukseen tarvitaan?
Leave a comment:
-
-
Mikä on nyt varma tieto mitä tuohon säädettävän alustasarjan muutoskatsastukseen tarvitaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostOutoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa....
Kumpulantieltä saatujen tietojen mukaan kentältä kuuluva titityy liittyen näihin kulmahommiin alkaa olemaan sitä luokkaa, että todennäköisesti seuraavaan ohjeeseen tulee muutosta parempaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostJoo se teidän alustakeissi meni hyvin ihan kerrasta....
Tästä sai jo semmosen käsityksen että koko uusi rakennemuutospäätös ois sun tekemä
On sääli että tommonen tollo on ajamassa harrastajien asemaa. Muutenkin väärin että samalla kaverilla taloudellista intressiä asiaa kohtaan jota koittaa "korjata".Korjaa nyt edes teidän nettisivuille ohjeistukset rakennemuutoksen koskien kun kerran niin toimelias olet.
Outoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa.... Parastahan tässäkin väittelyssä on että mun mielipiteillä ei ole mitään väliä toisin kuin vastakkaisella osapuolella joka käyttäytyy kuin pieni lapsi. Ainut mitä osaan antaa on voimassa olevia ohjeistuksia tai vastauksia, pienellä varauksella. En sellaisia ohjeita joiden pitäisi riittää tai sellaisia joiden jälkeen pitää taistella 2v trafin kanssa oikeudessa...
Mun puolesta meidän välinen keskustelu on netin välityksellä ohi ja veikkaan ettei muutenkaan asiaa ole, mutta jos on niin nuin pätevän kaverin kanssa keskustelee kasvotusten tai vaikka puhelimessa mielellään.
Leave a comment:
-
-
Joo se teidän alustakeissi meni hyvin ihan kerrasta....
Tästä sai jo semmosen käsityksen että koko uusi rakennemuutospäätös ois sun tekemä
On sääli että tommonen tollo on ajamassa harrastajien asemaa. Muutenkin väärin että samalla kaverilla taloudellista intressiä asiaa kohtaan jota koittaa "korjata".Korjaa nyt edes teidän nettisivuille ohjeistukset rakennemuutoksen koskien kun kerran niin toimelias olet.
Outoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa.... Parastahan tässäkin väittelyssä on että mun mielipiteillä ei ole mitään väliä toisin kuin vastakkaisella osapuolella joka käyttäytyy kuin pieni lapsi. Ainut mitä osaan antaa on voimassa olevia ohjeistuksia tai vastauksia, pienellä varauksella. En sellaisia ohjeita joiden pitäisi riittää tai sellaisia joiden jälkeen pitää taistella 2v trafin kanssa oikeudessa...
Mun puolesta meidän välinen keskustelu on netin välityksellä ohi ja veikkaan ettei muutenkaan asiaa ole, mutta jos on niin nuin pätevän kaverin kanssa keskustelee kasvotusten tai vaikka puhelimessa mielellään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BeamR View PostMä olen tottunut sääntö-Suomeen, en koe ongelmaksi tehdä kuten asetukset edellyttää, se mikä ottaa päähän (esim näissä rekisteröinti- ja muutoskatsastuksissa) on sääntöjen erilainen tulkinta eri katsastusasemilla. Katsurit edustaa tehtävässään julkista valtaa, ja jos soitan viidelle asemalle ja kysyn kaikista samoilla sanoilla vaadittavia dokumenttejä koskien rekisteröitävää autoa, saan viisi erilaista vastausta.
Näinhän se ei saisi olla, koska nykyisessä tilanteessa autoa rekisteröivät yksityishenkilöt asetetaan eriarvoiseen asemaan keskenään, henkilöiden toimesta jotka siis edustavat valtiota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostEi ole mun asia tapella tämmösestä tommosen tarvikemyyjän kanssa, koska se ei muuta asiaa miksikään. Mun julkiset "periaatteet" on varmaan yhtä oikeat kuin erään varaosamyyjän itse kirjoittamat "tüv- todistukset" alustasarjoille.. jne. jne.Vai onko monta TÜViä tullut vastaan vaihtoehtoisilla pyöränkulmilla? Ja ai niin, se oli se "yksi varaosamyyjä" mikä tämänkin humpan muutti.
Originally posted by ThemeJ View PostTrafin "päätöksiä" ja ohjeistuksia korjataan yllättävän paljon sen takia että joku ne YKL:ssä tai muissa katsastusalan laitoksissa, käytännössä K1 tai A-katsastus, huomaa vääräksi, mutta aika vähän siitä mitään kiitosta koskaan saa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: