memebuy23buy

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Ruotsissa ei tarvitse edes muutoskatsastaa.
    ööö, eikö kaikissa eu maissa pitäisi olla sama tieliikennelaki??
    Eli kummassahan ollaan lähempänä eu:n sääntöjä kuin omia

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Hauskintahan tässä on se, että esim. BC:n lappuihin ihan vain yksinkertaisesti kirjataan joku riittävä vaihteluväli ja ongelma on sillä ratkaistu. TUV-lappujen kanssa se on sitten jo hankalampaa. Vähän epäselväksi on jäänyt mitä tälläkin ripulilla on taas tavoiteltu, mutta ei se nyt ainakaan liikenneturvallisuutta paranna. Palautetta on laitettu Trafille, mutta siellä tuntuu olevan joku pyhä ongelma näiden alustojen kanssa. Ruotsissa ei tarvitse edes muutoskatsastaa.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    Riittääkö siis nykyisin pelkästään vihreillä arvolla olevat suuntauslaput muutoskatsastukseen? tuv todistusta ei tarvita?
    Todistus jousista että sopivat kyseiseen autoon tarvitaan, ei ole pakko olla tuv.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Riittääkö siis nykyisin pelkästään vihreillä arvolla olevat suuntauslaput muutoskatsastukseen? tuv todistusta ei tarvita?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Voihan niistä "vihreistä säätöarvoista" ottaa sen suuntauslapun ja säädättää sitten kulmat haluamikseen.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Suuntauksessa joka kulmaan kaveri vääntämään kameraa niin saa paperille arvot
    been there, done that.

    Täyttä paskaahan nämä trafin säännöt on käytännön elämän kannalta mutta kuten intissä sanottiin "narulla ei voi työntää"

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ei voi olla totta mitä säätöä taas. Täällä taitaa suuntaus maksaa vähintään 70-80e laaki + mahdollinen lisä päälle jos paikat jumissa.

    Mistä ny edes tietää mikä on ollu alkuperäinen korkeus autossa? Tuota 51mm rajaa ajatellen..?
    Niin ja jotain se mutisi lisäksi, että ei näistä tiedä mitä nämä madaltaa oikeesti ja pitää ottaa bmw:hen yhteyttä ja kysellä korkeuksia, en oikeen kuullut kunnolla... Ei se kuitenkaan mitään tehnyt, muutako mittasi napakaarimittojen lisäksi auton kokonaiskorkeutta jostain takaoven kohdalta kattoon. Meinasin tokaista että se korkein kohta löytynee sieltä lähempää tuulilasia.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    mitäs jos esim. e30 taka-akselistos ei ole säätöä.. miten sen sitten saa vihreälle?
    Suuntauksessa joka kulmaan kaveri vääntämään kameraa niin saa paperille arvot

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    mitäs jos esim. e30 taka-akselistos ei ole säätöä.. miten sen sitten saa vihreälle?
    Samalla tavalla kuin muissakin autoissa missä ei ole säätöjä

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ja pitää nimenomaan olla KAIKKI vihreällä. Olen myös kuullut että jos suuntauspaperissa ei ole suuntauksen tekijän leimaa niin ei mene läpi.
    mitäs jos esim. e30 taka-akselistos ei ole säätöä.. miten sen sitten saa vihreälle?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ei voi olla totta mitä säätöä taas. Täällä taitaa suuntaus maksaa vähintään 70-80e laaki + mahdollinen lisä päälle jos paikat jumissa.

    Mistä ny edes tietää mikä on ollu alkuperäinen korkeus autossa? Tuota 51mm rajaa ajatellen..?

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Esim. Bc-racingin lapuissa muuten lukee, notta ei tarvi olla tehtaan arvoissa, kunhan ovat symmetriset, johtaa harhaan jos noiden mukaan menee, kun trafin ohjehan se painoarvoltaan kuitenkin kovempi on.

    Laitoin jokatapauksessa trafille vähän nihkeeän sävyyn palautetta ja pyysin saada viimeisimmän ohjeistuksen, ei ole vastausta tullut.
    BC-racing yms lapuissa jos lukee vain että arvojen oltava symmetriset niin ei kelpaa, lukee jopa Trafin ohjeissa. Pitäis olla joku konkreettinen asteväli että kelpais Trafille. Paljon on tästä yritetty Trafille valittaa aikalailla jokaisen instanssin toimesta mutta eipä tunnu toimivan...

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Tämä pitää paikkansa. Jos ne eivät ole toleranssien sisällä niin ei toivoa että menisi lävitse. Jos katsuri ei asiaa huomaa, trafilla se viimeistään huomataan. Joutuu pakosti vääntämään arvot toleranssien sisään ja leiman jälkeen käydä kääntämässä haluttuihin arvoihin.
    Itse taisin käyttää 4 kertaa säädettävänä joista 3 ekaa kertaa ei säädöt riittänyt vaan joutui ostelemaan säädettävää yläpäätä, sorvaamaan tolpan kannaketta ja lopuksi vaihtamaan 12mm pultin 10mm. Leiman jälkeen sitten 12mm pultti takasin ja säädöt kohdalleen. Menihän tähänkin touhuun muutama satanen ja allekirjoittanut miltei hermo lomalle.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Joo enpä minä katsastusmiestä syyllistänytkään tuon trafin suuntaushomman takia.. muuten niin ynseä palvelu.

    Esim. Bc-racingin lapuissa muuten lukee, notta ei tarvi olla tehtaan arvoissa, kunhan ovat symmetriset, johtaa harhaan jos noiden mukaan menee, kun trafin ohjehan se painoarvoltaan kuitenkin kovempi on.

    Laitoin jokatapauksessa trafille vähän nihkeeän sävyyn palautetta ja pyysin saada viimeisimmän ohjeistuksen, ei ole vastausta tullut.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by M325i View Post
    Mut se ei paljoa katsastusmiehestä ole kiinni jos ne arvot ei lapulla ole toleransseissa niin ei trafille kelpaa. Jos menee hyväksymään konttori, niin takasi tulee bumerangina. Kaikki paperit lähtee nykyään trafille ja eivät kelpaa suuntauspaperit ellei kaikki ole "vihreällä".
    Ja pitää nimenomaan olla KAIKKI vihreällä. Olen myös kuullut että jos suuntauspaperissa ei ole suuntauksen tekijän leimaa niin ei mene läpi.

    Leave a comment:

Working...
X