memebuy23buy

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nokonzok
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Jep Trafi vaatii 4-pyöräsuuntauksesta laput ja jos autoon on asennuttu säädettävä alustasarjan ja sen aikoo muutoskatsastaa, tulee 4-pyöräsuuntauksesta olla kahdet erilaput kun alusta on ylä- ja ala-asennossa.
    Missäs näin sanotaan?

    Originally posted by Busch View Post
    Hyvä noi tuv-laput on aina olla, mutta oikeesti niitä tarttis vaatia vasta koska ko auto on Ey-tyyppihyväksytty.
    TUV-laput eivät nykyisellään ole tarpeen missään autossa, tyyppihyväksynnästä riippumatta. Ne on toki yksi vaihtoehto, mutta ei enää edellytys. Jos lapussa lukee suurimman sallitun madalluksen olevan yli 51mm, ne eivät kelpaa vaikka ne olisi Jeesuksen kirjoittamat. Tiedän useampiakin tapauksia, jossa leimaa ei ole herunut TUV-lapullakaan.

    Näissä lappupelleilyissä on tehty täysi ympyrä kun alustan maahantuojan paperi kelpaa aina, mutta TUV-lappu ei ihan välttämättä

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Ylä ja ala-asennoista molemmista? Ai saatana mikä ruuvaaminen siinä on kun kääntelee yli 50mm/kulma jonkuu avaimen kans kerron kohta paljo maksaa kun itellä toi edessä ehkä viikolla tai heti kun ehtii

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by PP440 View Post
    Nykyisin ei tarvii alustan tuv lappuja,mutta ilmeisesti nelipyöräsuuntauksesta saadut laput tarvitaan..
    Jep Trafi vaatii 4-pyöräsuuntauksesta laput ja jos autoon on asennuttu säädettävä alustasarjan ja sen aikoo muutoskatsastaa, tulee 4-pyöräsuuntauksesta olla kahdet erilaput kun alusta on ylä- ja ala-asennennosa.

    Hyvä noi tuv-laput on aina olla, mutta oikeesti niitä tarttis vaatia vasta koska ko auto on Ey-tyyppihyväksytty.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Inssi ei voinu sit samalla tehä sen muutoskatsastuksen?

    Leave a comment:


  • PP440
    replied
    Nykyisin ei tarvii alustan tuv lappuja,mutta ilmeisesti nelipyöräsuuntauksesta saadut laput tarvitaan..

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Bmw_e30 View Post

    Kolmanneks vasen etuiskari vuosi hieman mutta piti paremmin kuin oikea. Silti laitto että vasen pitää vaihtaa
    Vasen pamppu vuotaa, oikeessa huono vaimennusvoima? No mitä jos vaan vaihtas molemmat?

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    jmp2002 summaskin kaiken oleellisen, ei tässä auta toistaa

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Sullahan on siellä edessä alkuperänen rengaskoko 225/40 R18, koska Z4, mutta se ei kyllä tähän vaikuta. En jaksanu alkaa mitään vierintäkehiä laskemaan, mutta tuskinpa se liikaa muuttuu alkuperäiseen nähden.

    Kannattaa käydä aseman päällikön kans jutteleen, renkaathan ei vaadi mitään muutoskatsastusta, mutta alusta vaatii. Jos se on unohtunu merkata rekisteröintikatsastuksessa niin muutoskatsastus siihen tai sitten kävelet sinne missä se on maahantuontikatsastettu ja kysyt voiko asialle tehdä mitään.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Eihän tossa ole mitään ihmeellistä.. rengaskoko saa muuttua 1" alkuperäisestä koosta, ei muutoskatsastetusta koosta...
    Alusta pitää tietenkin muutoskatsastaa ja jos se on tuontikatsastuksessa "unohtunut" niin eipä se auta kun lyyä kättä taskuun + tuv-laput mukaan..

    Kyllähän se vuotava iskari on vähintään korjauskohetus jos ei hylky..

    Leave a comment:


  • Bmw_e30
    started a topic Alusta muutoskatsastus

    Alusta muutoskatsastus

    Bmw z4 3.0i 2003 e85
    Käytin auton leimalla ja katsastajalle ei kelvannu auto koska alustaa ei ole muutoskatsastettu.
    Ensiksi papereissa lukee etu akseli 235/35-18 ja taka akseli 255/35-18 leimalla autossa oli edessä 215/35-19 ja takana 235/35-19 ja ei kelpaa....

    Toiseks auto on suomirekisteröity 2014 suomeen tässä kunnoss ja en tiiä onko rekisteröinti katsastaja unohtanu laittaa auton korkeuden muutoksen otteesee vai ei mit sitä ei lue missää. Etu jousessa luki fks217 va.
    Pitääköhä miu ny sit uudellee muutoskatsastaa tämä?
    Onko ollu vastaavaa tilannetta kellää.

    Kolmanneks vasen etuiskari vuosi hieman mutta piti paremmin kuin oikea. Silti laitto että vasen pitää vaihtaa
    Menikö tää iha oikein. 1.4 leimaus eikä ollu aprilli pila vaikka aluks niin luulin
Working...
X