Tilanne on täysin kuvitteellinen ja liittyy siihen, että Sedanin arvoja ei saa pirullakaan vihreäksi. Saatavilla olisi kuitenkin orginaali M-Sport -alustainen Touring
Alusta muutoskatsastus
Collapse
X
-
Onko E46 Sedan ja Touring alusta-arvoissa eroa?
Tilanne on täysin kuvitteellinen ja liittyy siihen, että Sedanin arvoja ei saa pirullakaan vihreäksi. Saatavilla olisi kuitenkin orginaali M-Sport -alustainen Touring
-
Oliko nyt just tämä -96 raja että ei vielä tuvia tarvi ?Originally posted by sLedge View PostPitäskö -96 E39 SEDAN mennä läpi muutoskatsastuksesta TUV-lapulla ja suuntausraportilla, jos vaihtaa -30mm pro-kit jouset vaan eteen? Takapää on jo sopivalla korkeudella niin en viittiny vaihtaa. Ties joku on jo vaihtanu jouset taka-akselille
Leave a comment:
-
Pitäskö -96 E39 SEDAN mennä läpi muutoskatsastuksesta TUV-lapulla ja suuntausraportilla, jos vaihtaa -30mm pro-kit jouset vaan eteen? Takapää on jo sopivalla korkeudella niin en viittiny vaihtaa. Ties joku on jo vaihtanu jouset taka-akselille
Last edited by sLedge; 06-10-2017, 18:40.
Leave a comment:
-
Mulla laitettiin kulmat kohilleen kesällä paikallisessa merkkiliikkeessä. Alustana Eibach ProKit. Mittauslapussa tota casteria ei ole määritetty onko arvo ns. punasella vai vihreellä alueella vaan se näytetään harmaana sekä ennen että jälkeen mittauksessa. En ole kyllä vielä käynyt muutoskatsastamassa...
Leave a comment:
-
Varsin helposti voi olla ja siksi niin pirun monessa vakioalustaisessa(kin) onkin.Originally posted by jr66 View PostMiten vakioalustan caster voi olla punaisella ?.
Leave a comment:
-
Casterkulma muuttuu 1 asteen kun muutat korin etukenoa yhden asteen.Originally posted by apukuski View PostLisätääs signatureen auto, joka on siis E87 116i vm 2011.
Eli toi caster voi nyt muodostua ylitsepääsemättömäksi... vähän nyt kyllä nihkeää.
Toki jos Eibachin asennuksen jälkeen takapää on paljon ylempänä kuin etupää niin mitenköhän tuo vaikuttaa casteriin...? Tällä hetkellä liian pieni ohjearvoihin nähden tuo caster.
Leave a comment:
-
Miks ihmees kuitit osista?Originally posted by jr66 View PostToinen dummy vastaa mutulla:
Ei mene läpi arvot punaisella.
Ei tarvi tuvia jos on max. vm -96 (?)
Kuitit osista ? Kyllä ?
Ei tarvi lappuja asennuksesta.
Suuntauslapussa sama vm- raja kuin tuvissa ? Vai lappu nyk. aina ?
Ei auta paperi että ei ole säädettävissä, tällöin ei voi madaltaa.
Kumit ok, niitähän saa ko. autoon (Joka on mikä ?)
Ei saa olla pohjaanlyöntikumien varassa eli sisäänjoustoa pitää olla edes jonkin verran -> tarpeeksi lyhyet kumit.
Leave a comment:
-
Caster pienenee entisestään jos takapää on suhteessa korkeammalla kuin ennen madallusta. Miten vakioalustan caster voi olla punaisella ?Originally posted by apukuski View PostLisätääs signatureen auto, joka on siis E87 116i vm 2011.
Eli toi caster voi nyt muodostua ylitsepääsemättömäksi... vähän nyt kyllä nihkeää.
Toki jos Eibachin asennuksen jälkeen takapää on paljon ylempänä kuin etupää niin mitenköhän tuo vaikuttaa casteriin...? Tällä hetkellä liian pieni ohjearvoihin nähden tuo caster.
Ja kuten Cock mainitsee...
Leave a comment:
-
Kyllä ne casteritkin lapulle saadaan inssiä tyydyttäviin arvoihin , kunhan on vain "tekijämies" ....
Leave a comment:
-
Lisätääs signatureen auto, joka on siis E87 116i vm 2011.
Eli toi caster voi nyt muodostua ylitsepääsemättömäksi... vähän nyt kyllä nihkeää.
Toki jos Eibachin asennuksen jälkeen takapää on paljon ylempänä kuin etupää niin mitenköhän tuo vaikuttaa casteriin...? Tällä hetkellä liian pieni ohjearvoihin nähden tuo caster.
Leave a comment:
-
Toinen dummy vastaa mutulla:Originally posted by apukuski View PostTarkoitus olisi laittaa ykkössarjalaiseen Eibach Pro-kit alle, mutta tuo nykyinen muutoskatsastuskäytäntö vähän mietityttää. Kannattaako moiseen edes ryhtyä jos vakioalustallakin on casterit jo punaisella? Aikamoisia kauhutarinoita tästä hommasta saa nykyään lukea...
Jos nyt tuohon ryhtyisi niin for dummies -tyyppisesti mitä on edessä? Jos olen oikein ymmärtänyt niin ensin siis laitetaan jouset alle, sitten annetaan hetki ja muutama sata kilometriä asettua lopulliselle korkeudelle? Tämän jälkeen katsastusasemalle muutoskatsastukseen ja mukaan seuraavat paperit:
- TÜV todistus sopivuudesta automalliin
- Kuitit jousista (tilattu Virosta...) ja asennuksesta (tarviiko?)
- Pyöränsuuntauslappu, jossa säätäjän allekirjoitus, nimenselvennys ja leima. Jos arvot punaisella, niin maininta että ei ole säädettävissä (esim. caster)?
Onko tässä muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
Tarkoitus olisi laittaa myös lyhyemmät pohjaanlyöntikumit tässä yhteydessä. Onko näiden suhteen odotettavissa ongelmia? Nykyisellään autossa vakioalusta ja siihen kuuluvat pehmeät ja pitkät kumit, tarkoitus olisi vaihtaa nuo M-Sport (lyhyempi) tai BMW Performance (vielä lyhyempi) versioihin jotta olisi edes hiukan joustovaraa.
Ei mene läpi arvot punaisella.
Ei tarvi tuvia jos on max. vm -96 (?)
Kuitit osista ? Kyllä ?
Ei tarvi lappuja asennuksesta.
Suuntauslapussa sama vm- raja kuin tuvissa ? Vai lappu nyk. aina ?
Ei auta paperi että ei ole säädettävissä, tällöin ei voi madaltaa.
Kumit ok, niitähän saa ko. autoon (Joka on mikä ?)
Ei saa olla pohjaanlyöntikumien varassa eli sisäänjoustoa pitää olla edes jonkin verran -> tarpeeksi lyhyet kumit.
Leave a comment:
-
Tarkoitus olisi laittaa ykkössarjalaiseen Eibach Pro-kit alle, mutta tuo nykyinen muutoskatsastuskäytäntö vähän mietityttää. Kannattaako moiseen edes ryhtyä jos vakioalustallakin on casterit jo punaisella? Aikamoisia kauhutarinoita tästä hommasta saa nykyään lukea...
Jos nyt tuohon ryhtyisi niin for dummies -tyyppisesti mitä on edessä? Jos olen oikein ymmärtänyt niin ensin siis laitetaan jouset alle, sitten annetaan hetki ja muutama sata kilometriä asettua lopulliselle korkeudelle? Tämän jälkeen katsastusasemalle muutoskatsastukseen ja mukaan seuraavat paperit:
- TÜV todistus sopivuudesta automalliin
- Kuitit jousista (tilattu Virosta...) ja asennuksesta (tarviiko?)
- Pyöränsuuntauslappu, jossa säätäjän allekirjoitus, nimenselvennys ja leima. Jos arvot punaisella, niin maininta että ei ole säädettävissä (esim. caster)?
Onko tässä muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
Tarkoitus olisi laittaa myös lyhyemmät pohjaanlyöntikumit tässä yhteydessä. Onko näiden suhteen odotettavissa ongelmia? Nykyisellään autossa vakioalusta ja siihen kuuluvat pehmeät ja pitkät kumit, tarkoitus olisi vaihtaa nuo M-Sport (lyhyempi) tai BMW Performance (vielä lyhyempi) versioihin jotta olisi edes hiukan joustovaraa.
Leave a comment:
-
Kellään tietoa miten noiden pussien leimaaminen nykyään menee? Miten lie nihkeetä hommaa?
Noita ei hyväksynnöillä varustettuja pussisettejä sais melko edullisesti, mut miten sit menee haastavaksi leiman kanssa. Toki oma e36 ei periaatteessa pitäsi vaatia tuv papereita ikänsä puolesta vaikka onkin eu-tyyppihyväksytty. (-95) Tai siis ainakin joku vuosi sitten oli näin.
Toki nytkin otteessa lukee että asennettu korkeussäädettävä alusta eikä mitään muuta tietoja, koska muutoskatsastus on tehty niin kauan aikaa sitten. Alustaa olen kerennyt tuon jälkeen jo moneen kertaan vaihtamaan, niin meniskö se sit läpi pusseillakin, kuten on nytkin menny kun ei oo vaan sanonu mitään
Hankala sitä on katsurin väittää et alusta on vaihdettu, kun ei oo merkitty mikä setti sinne alle on muutoskatsastettu.
EDIT Elikkä siis kun katsoo trafilta tarkemmat tiedot, niin siellä lukee näin:
Ajoneuvoon on asennettu säädettävä alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 300-370 mm takana 270-350 mm.Last edited by Pazi88; 11-09-2017, 14:26.
Leave a comment:
Leave a comment: