Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by Rudenorth View Post
    Kiitokset vastauksista. Onko nuo Landsailit miten leveä/kapea runkoisia? Nankangit ovat muistaakseni kapeammat kuin LingLongit?
    Linglongit taas onkin normaalia leveämpiä renkaita. Oman arvion mukaan Landsail ehkä jotain Linglongin ja NS-20 välimaastoa.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      Originally posted by McBeast View Post
      Linglongit taas onkin normaalia leveämpiä renkaita. Oman arvion mukaan Landsail ehkä jotain Linglongin ja NS-20 välimaastoa.
      Sittenpä taidan laittaa Landsailit tai Nankangit, ettei vahingossakaan tule ongelmia istuvuuden kanssa .
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2329
        • Espoo

        Mikäs rengas nyt olisi "paras" halpisrengas 245/40r18 koossa? pirelli cinturato p7 tällä hetkellä alla, halvempikin rengas välttäisi. Joku mahd hiljainen / kulutusta kestävä.:think
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          Originally posted by toNmbbA View Post
          Joku mahd hiljainen / kulutusta kestävä.:think
          Tuo on melkein mahdoton yhtälö. Hiljaiset on yleensä pehmeitä ja kuluu nopeammin. Minulla on myyntiosiossa kierros uusia Nexen:n renkaita mynnissä. Ne on ainakin hiljaiset. Tsekkaa ilmoitus ja tee tarjous...

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2329
            • Espoo

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Tuo on melkein mahdoton yhtälö. Hiljaiset on yleensä pehmeitä ja kuluu nopeammin. Minulla on myyntiosiossa kierros uusia Nexen:n renkaita mynnissä. Ne on ainakin hiljaiset. Tsekkaa ilmoitus ja tee tarjous...
            Toki mahdoton yhtälö, mutta että olisi jotenkin järkevästi tasapainossa. 😅 Enemmän arvostan hiljaisuutta ja että ei olisi uraherkkä rengas kuten nykyinen. Aivan hirveät ajaa nuo Pirellit.

            Pitää katsoa sun ilmoitus.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • zorb
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2015
              • 211
              • Lahti

              Originally posted by toNmbbA View Post
              Mikäs rengas nyt olisi "paras" halpisrengas 245/40r18 koossa? pirelli cinturato p7 tällä hetkellä alla, halvempikin rengas välttäisi. Joku mahd hiljainen / kulutusta kestävä.:think
              Jos pullea ulkonäkö ei haittaa, niin Linglong greenmax voisi olla hyvä vaihtoehto. Omassa kulkineessa paljon hiljaisemmat ja vähemmän uraherkät, kuin edelliset Goodyearit. Kahden kesän jälkeen pintaa jäljellä vielä pitkäksi aikaa.

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                Löytyykö kokemuksia Antares merkistä? Tarkempi malli Ingens A1

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  Originally posted by Laku View Post
                  Olen taipuvainen uskomaan myös, että ykkönen on aina meluisa millä tahansa renkailla. Nastarenkaita odotellessa .

                  NS2:t ovat ainakin Csi:ssäni hiljaiset.
                  Ehkä sen ykkösen ei ole tarkoituskaan olla viitosen tai seikan tasolla äänieristyksen ja monen muunkaan asian kanssa, mutta ei mun oma 135i ainakaan omasta mielestä mitenkään erityisen äänekäs ole. Ehkä coupe on hiljaisempi, kun takapyörien äänet ei kuulu takaluukun läpi sisälle samalla tavalla kuin muissa.

                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Löytyykö kokemuksia Antares merkistä? Tarkempi malli Ingens A1
                  Mulla on ykkösessä just tollaset, tuli auton mukana. Sateella ainakin ihan saatanan liukkaat. 4-vaihteella takarenkaat lyö suoralla tiellä tyhjää ihan vaan kaasua polkaisemalla, ei tarvitse kytkimellä härnätä eikä muutenkaan kikkailla.


                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17517
                    • Turku

                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Ehkä sen ykkösen ei ole tarkoituskaan olla viitosen tai seikan tasolla äänieristyksen ja monen muunkaan asian kanssa
                    Ihan tosi ? Eipä ollut ikinä tullut mieleenkään...
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • baku
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 347
                      • Kausala

                      Tuli sigun 335:een hommattua taakse Linglong Greenmaxit koossa 255/35/18. Entiset oli Nokian Bläkit ja oikeastaan tuo merkki vaihtui paljolti siksi, kun veteli urissa aika rankasti. Edessa on edelleen pari kesää ajetut Continentalit, tarkempaa tyyppiä en muista, koossa 225/40/18.

                      Tuo Lionglong tuntuu vetelevän vielä enemmän kuin Noksu, välillä tulee tunne että perä "leijuu". Rengasliikkeen jäljiltä oli Linglongeissa painetta 3 bar, pudotin 2.7bar:iin, mutta tuolla ei ollut ainakaan suurempaa merkitystä toimintaan. Edessa on tuo sama 2.7 bar. Kulmat on säädetty viime kesänä "ohjearvoihin" eikä missään ole väljää. Alustakin on vakio. Mikäs on mielipide, saako paineilla ylöspäin kikkailtua yhtään paremmaksi. Vai vaihdanko eteenkin Greenmaxit? Vaiko sitten kaikki renkaat uusiksi. Jos noin niin mitä sitten mieluummin alle?
                      F20 116d
                      E63 645
                      E28 528
                      F30 320d x-drive
                      F31 335d x-drive

                      ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                      KTM 1290 Super Adventure
                      K1200S
                      ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14426
                        • Oulu

                        Contikka eessä jäykempänä ja muutenkin uraherkkä. Ei ihme jos vetelee.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • tenzo
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 79
                          • Kemi

                          Originally posted by baku View Post
                          Tuli sigun 335:een hommattua taakse Linglong Greenmaxit koossa 255/35/18. Entiset oli Nokian Bläkit ja oikeastaan tuo merkki vaihtui paljolti siksi, kun veteli urissa aika rankasti. Edessa on edelleen pari kesää ajetut Continentalit, tarkempaa tyyppiä en muista, koossa 225/40/18.

                          Tuo Lionglong tuntuu vetelevän vielä enemmän kuin Noksu, välillä tulee tunne että perä "leijuu". Rengasliikkeen jäljiltä oli Linglongeissa painetta 3 bar, pudotin 2.7bar:iin, mutta tuolla ei ollut ainakaan suurempaa merkitystä toimintaan. Edessa on tuo sama 2.7 bar. Kulmat on säädetty viime kesänä "ohjearvoihin" eikä missään ole väljää. Alustakin on vakio. Mikäs on mielipide, saako paineilla ylöspäin kikkailtua yhtään paremmaksi. Vai vaihdanko eteenkin Greenmaxit? Vaiko sitten kaikki renkaat uusiksi. Jos noin niin mitä sitten mieluummin alle?
                          Tahtoo olla aina näin ku autossa täysin eri tyyppiset renkaat edessä ja takana. Laita eteenki Greenmaxit.
                          Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                          EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                          EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                          EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                          E39
                          EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 347
                            • Kausala

                            Originally posted by tenzo View Post
                            Tahtoo olla aina näin ku autossa täysin eri tyyppiset renkaat edessä ja takana. Laita eteenki Greenmaxit.
                            Joopa joo. Noista erityyppisistä renkaista olen lueskellut, mutta oli eka kerta kun tuollaista sattui kohdalle niiden 33 vuoden aikana kun minulla on ajokortti ollut.

                            Nyt on Greenmaxit edessäkin ja ainakin toistaiseksi pienellä testauksella tuntuu huomattavasti rauhallisemmalta. Siinä mielessä ei voi vielä sanoa hommaa selätetyksi, että tämän viikon tuo toimi "sekarengastuksella" hitailla nopeuksilla kohtalaisesti, mutta Helsinki -Lahti motarilla oli ne kaikkein ikävimmät kokemukset. Sinne suunnataan taas maanantaina, silloin sitten näkee mikä tilanne lopulta on.
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10031
                              • KVLA

                              Originally posted by baku View Post
                              Kulmat on säädetty viime kesänä "ohjearvoihin" eikä missään ole väljää.
                              Ylensä sitä negatiivista camperia on vaan liikaa,jos arvot on säädetty noihin "tehtaan arvoihin" ja etenkin toleranssin maksimiin. Noille 35-sarjan renkaille takacamperit voi huoletta säädättää tehtaan arvoja pystympään johonkin -1.30 seutuville. Kestää kulutustakin pidempään. Foorumilta löytyy paljon juttua nelipyörä suuntauksista.
                              Last edited by Heguli 31; 26-08-2017, 23:23.

                              Comment

                              • S.P.R
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1009
                                • Oulu area

                                Ajattelin uskaltaa kokeilla ns. halparenkaita ja näyttäisi Linglong greenmax ja Landsail 588 olevan samanhintaisia 225/45/18 koossa. Renkaat tulee meluisaan F31:een, joten osaako joku sanoa onko noissa renkaissa eroa melun suhteen?

                                Entäs Nexen, muistelen lukeneeni, että olisi hiljaisia renkaita, mutta onko eroa noihin edellämainittuihin? Hinta tosin nousee heti 40% :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎