Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6189
    • Helsinki

    Tää on niin mielenkiintoinen case, että odotan oikeasti innolla mitä tässä tulee käymää.

    Kun jotenkin toikin kuulostaa jo niin oudolta, että sulla alusta sarjasta jousi poikki, sitten et saa enään saman merkkistä jousta mistään, laitat vaikka tilalle bc:n jousen, niin kyllä vähän ihmetystä heräisi, jos katsuri alkaisi vaatimaan jotain lappuja jousesta tai että ei tää jousi oo se mikä on tiedoissa ja vielä se että sekin tieto tulee epäselvistä kuvista tai vastaavasta, kyl on jotenkin erikoinen case:think
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2700
      • .fi

      mua kiinnostais katsastustarina osien osto-ilmoituksista löytyvien etutolppien takana,
      että miten vanhus(e24 oletan) on tänäpäivänä voinut bc:n tolpista hylyn ottaa:think?
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Jaskalla
        Bimmer Rookie
        • Sep 2017
        • 68
        • Kaakonkulma

        Originally posted by MikeDry View Post
        Tää on niin mielenkiintoinen case, että odotan oikeasti innolla mitä tässä tulee käymää.

        Kun jotenkin toikin kuulostaa jo niin oudolta, että sulla alusta sarjasta jousi poikki, sitten et saa enään saman merkkistä jousta mistään, laitat vaikka tilalle bc:n jousen, niin kyllä vähän ihmetystä heräisi, jos katsuri alkaisi vaatimaan jotain lappuja jousesta tai että ei tää jousi oo se mikä on tiedoissa ja vielä se että sekin tieto tulee epäselvistä kuvista tai vastaavasta, kyl on jotenkin erikoinen case:think
        Itsellä ei aikaisempaa kokemusta näistä alustasarjoista ja niiden katsastuksesta. Niin tuo katsastaja väitti että vaihdettavat osat pitää olla samat kuin muutoskatsastuksessa on hyväksytty. D2:n jousen tilalle ei saa laittaa BC:n jousta koska sitä ei ole muutoskatsastettu. Saattaa seuraavalla katsastus kerralla mennä hermot jos D2 jouset ovat täysin mustat eikä niissä ole katsastajan vaatimaa numeroa joka 8 vuotta sitten asennetuisa jousissa oli. Se on varmaa että A-Katsastus vaihtuu johonkin muuhun ettei vaan sama katsastaja satu kohdille. Kouvola A-Katsastuksen eri konttoreissa kiertää nuo samat katsastajat.

        Originally posted by aae30 View Post
        mua kiinnostais katsastustarina osien osto-ilmoituksista löytyvien etutolppien takana,
        että miten vanhus(e24 oletan) on tänäpäivänä voinut bc:n tolpista hylyn ottaa:think?
        Totta kai tulee hylky jos alkuperäisten tolppien tilalle on ilman muutoskatsastusta laitettu säädettävät BC Racing tolpat.
        Last edited by Jaskalla; 01-10-2023, 14:32.

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2700
          • .fi

          Originally posted by Jaskalla View Post
          Totta kai tulee hylky jos
          yep, mutta en nyt lähtisi olettamaan tuollaistakaan tilannetta. ilmoituksen tekijällä on myös varmasti kokemusta muutoskatsatuksista jne..

          ja pointtihan oli, että noihin vanhuksiin pitäis mun käsityksen mukaan saada leimattua melkeinpä ~mitä-vain, jos korkeus riittävä.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6189
            • Helsinki

            Originally posted by Jaskalla View Post
            Itsellä ei aikaisempaa kokemusta näistä alustasarjoista ja niiden katsastuksesta. Niin tuo katsastaja väitti että vaihdettavat osat pitää olla samat kuin muutoskatsastuksessa on hyväksytty. D2:n jousen tilalle ei saa laittaa BC:n jousta koska sitä ei ole muutoskatsastettu. Saattaa seuraavalla katsastus kerralla mennä hermot jos D2 jouset ovat täysin mustat eikä niissä ole katsastajan vaatimaa numeroa joka 8 vuotta sitten asennetuisa jousissa oli. Se on varmaa että A-Katsastus vaihtuu johonkin muuhun ettei vaan sama katsastaja satu kohdille. Kouvola A-Katsastuksen eri konttoreissa kiertää nuo samat katsastajat.
            Joo, sen kyllä ymmärrän että leimasetä sanonut että pitää olla sama. Mutta se että jos esim leimalla jää kiinni vaikka katkenneesta jousesta ja sinne laittaisi toisen jousen tilalle, siis fyysisti saman näköisen, siis oletan tässä kohtaa että esim jos punaiset jouset, niin maalaa vaikka sen jousen punaiseksi, että on edes samankaltainen, niin se että on tutkinut sitten sen jousen niin tarkkaan että totetaa ei käy:think
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • Jaskalla
              Bimmer Rookie
              • Sep 2017
              • 68
              • Kaakonkulma

              Nyt on joka kulmassa alkuperäiset tolpat. Ensi viikon alussa nelipyöräsuuntaukseen ja tämän jälkeen varataan muutoskatsastus ja normi katsastus perään. Toivottavasti auto on taas ajossa ensi viikolla.

              Voiko tuon alustan ja renkaat muutoskatsastaa samalla kertaa?

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1837
                • Karjaa

                Kyllä voi useamman eri asian muutoskatsastaa samalla kertaa.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • evilracer
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2015
                  • 218
                  • Suomi

                  Oliko tässä nyt siis pre-98 auto kyseessä?

                  Tuon rakennemuutossäädöksen https://www.finlex.fi/fi/viranomaise...i/454001/46612
                  kohdan 2.5.2 mukaan alustamuutoksia ei tarvitse sen ikäiseen sitten muutoskatsastaa, itsellä -91 auto meni tuon nojalla coilovereilla läpi ilman muutoskatsastusta.
                  Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2700
                    • .fi

                    Originally posted by evilracer View Post
                    Oliko tässä nyt siis pre-98 auto kyseessä?

                    Tuon rakennemuutossäädöksen https://www.finlex.fi/fi/viranomaise...i/454001/46612
                    kohdan 2.5.2 mukaan alustamuutoksia ei tarvitse sen ikäiseen sitten muutoskatsastaa, itsellä -91 auto meni tuon nojalla coilovereilla läpi ilman muutoskatsastusta.
                    hyvä linkkaus. tämmöinen muistikuva mullakin oli, ja siksi sen vanhuksen hylky kiinnostaisi,
                    mutta en jaksanut kaivaa lisää topikista jossa tietoa muistin olevan, koska foorumi kävi 'nopeella'.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Jaskalla
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2017
                      • 68
                      • Kaakonkulma

                      Originally posted by Wespa View Post
                      Kyllä voi useamman eri asian muutoskatsastaa samalla kertaa.
                      Kiitos

                      Originally posted by evilracer View Post
                      Oliko tässä nyt siis pre-98 auto kyseessä?
                      EI.

                      Comment

                      • JOuMan
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 587
                        • E-Pohojanmaa

                        Kävin pari viikkoa sitten ensirekisteröimässä E24 paikallisessa A katsastuksessa ja katsastajan naama meni heti väärälle kun löin Bc racingin paperit kouraan kun kysyi minkä merkin alusta mulla oli siinä.Ite siinä sit katoin öönä sitä kaveria et mikäs juttu täs ny hankaa ja sanoi heti ettei he päästä mitään tän merkin alustoja läpi,kuulemma todistuspaperit jotka siinä tulee mukana ei kelpaa heille.No kävin sen jälkeen mainitsemas tästä asiasta paikkaan josta ostin alustan, niin he ottivat maahantuojaan yhteyttä ja kyseli sieltä miksei kelpaa dokumentit kun kuulemma ennenkin ollut ongelmia joissakin muissakin kyseisen ketjun konttoreilla.Siitä meni muutama päivä eteenpäin ja A-katsastuksen pääkonttorissa ja maahantuojalla olivat keskustelleet asiasta ja saivat sen etenemään niin että kun sarjan mukana tulee allekirjoitetut paperit niin se kelpaa konttorilla.MUTTA koska e24 kuten monissa muissakin sarjoissa etu kynätolpissa tulee hitsata se tumppi alkuperäiseen olka-akseliin niin sepäs ei ole hyväksyttävää koska nykyään ei saa alustan osia hitsata.Se että huomaako joka katsuri sen hitsauksen niin on toinen asia ,ite kun siitä menin vahingossa möläyttään niin sitä enää vaikea perua...Nyt sitten vaihdan orkkisalustan ja käyn kokeilemassa onnea muutoskatsastuksessa muussa kuin A1/ K1 konttorilla
                        Last edited by JOuMan; 09-10-2023, 10:28.
                        E30 329i M50 Turbo (SOLD)
                        E39 M5 Twinturbo
                        Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
                        Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
                        Audi A8l 4.0tfsi
                        E24 635Csi

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6189
                          • Helsinki

                          Mä oon kuullut niin monta kertaa että A katsastus on kyllä sellainen paikka missä hangotellaan joka asiasta vastaan tai ei edes haluta yrittää jne..
                          Sen takia kaikkoan niitä asemia, ne mitä olen asioinut niissä, niin tuntuu että aina on vaikeaa, surkeata asiakaspalvelua, enkä tarkoita tiskin takana olevaa asiakaspalveliaa, mutta sitä leimamiestä tai naista
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1837
                            • Karjaa

                            Perinteet valtiollisen katsastustoiminnan jatkajana velvoittavat. Mutta joo, muutoskatsastuksissa varsinkin on kyllä ensiarvoisen tärkeää että on sellainen konttori ja/tai katsuri joka ei jo heti sen perusteella katso kieroon että katsastettavana onkin jotain muuta kuin se perusharmaa Toyota tai Volkkari..
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11102
                              • Oulu

                              Originally posted by MikeDry View Post
                              Mä oon kuullut niin monta kertaa että A katsastus on kyllä sellainen paikka missä hangotellaan joka asiasta vastaan tai ei edes haluta yrittää jne..
                              Jep kyllä. Täälläkin A-katsastukset on ollu perinteisesti semmosia paikkoja, että siellä kyllä pistetään vastaan joka ikisessä asiassa. Ihan normi vuosikatsastuksestakin läpipääsy tai edes siirtolappujen saanti voi olla työn ja tuskan takana. Puhumattakaan jostain muutoskatsastuksesta Kannattaa kiertää kaukaa ja suosia pienempiä konttoreita joissa oikeasti palvellaan asiakasta, eikä vaan olla tahallaan hankalia.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Jaskalla
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2017
                                • 68
                                • Kaakonkulma

                                Nyt on Hondan tapaus saatu päätöksen. Nelipyöräsuuntaus tehty Vianorilla ja siitä tien toiselle puolelle K1:lle muutoskatsastukseen ja katsastukseen. Alkuperäiset tolpat taas kirjattu rekisteriin ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

                                Ensimmäisellä kerralla A-katsastuksessa yksi hylkäyksen syy alustan lisäksi oli väärän kokoiset renkaat joita ei oltu muutoskatsastettu. K1:llä katsastaja sanoi että renkaat on ihan lailliset niitä ei tarvitse muutoskatsastaa. A-katsastuksessa oli siis käynyt virhe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎