Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #31
    Originally posted by Juhiz1 View Post
    Niin mä käsitin inssin jutuista et laput menee trafiin tarkistettavaksi
    Epäilen suuresti. Mutta tiedot jotka inssi kirjaa menee trafin tiedostoon kyseisen auton tietojen alle, alustan korkeus keskinavasta pyöränkaaren ylimpään kohtaan niistäkin. Loput laput ehkä skannataan ja taltioidaan ko auton tietojen alle, kuten valokuvat esim. turvakaarista.

    Comment

    • Juhiz1
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 58
      • Nakkila

      #32
      En nyt osaa lainata edellistä tekstiä mut niin mä inssin jutut käsitin.
      Ens viikolla ollaan viisaampia kun omaan autoon saadaan tai ei saada leimaa.
      E61 535d - 05 - Carbonschwarz
      E34 520i -95 -Oxfordgrün-
      E28 518i -86 "Rusty BAE"
      E34 520i Touring -92

      entiset:
      E28 520i -86 -Diamantschwarz-
      E36 318i -92 -Lagunengrün-
      E36 316i -94 -Brilliantrot-

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #33
        Vai on nyt värilläkin väliä. Seuraavaksi varmaan pitää vääntää rautalangasta malli mukaan.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2182
          • KPO/Maaninka

          #34
          Originally posted by Thuppu View Post
          Vai on nyt värilläkin väliä. Seuraavaksi varmaan pitää vääntää rautalangasta malli mukaan.
          Tuohonhan jo melkein vittuilessaan vois kääntää värit toisin päin ja laittaa ohjearvojen ulkopuolelle vihreälle
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1457
            • Tuusulantien päässä...

            #35
            Voin ihan kokemuspohjaisesti sanoa useamman kolariauton rekisteröintikatsastaneena, että suurin osa katsastusmiehistä ei tajua MITÄÄN niiden pyöränsuuntauslappujen numeraalisista arvoista. Hyvin usein on joutunut selittämään mitä ne asteet ja minuutit tarkoittaa... Surullista mutta totta. Tätä taustaa vasten ymmärrän vaatimuksen väreistä paremmin kuin hyvin!

            Toki sittemmin olen vaihtanut asemaa sellaiseen jossa on vähän enemmän ammattitaitoa, eikä minun tarvitse tehdä katsastusmiehen töitä hänen puolestaan
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              #36
              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              Tuohonhan jo melkein vittuilessaan vois kääntää värit toisin päin ja laittaa ohjearvojen ulkopuolelle vihreälle

              Sattuu viellä punavihersokea inssi kohdalle niin soppa valmis
              Last edited by jakeluvesimies; 16-05-2018, 20:24.

              Comment

              • Juhiz1
                BTCF Member
                • Mar 2012
                • 58
                • Nakkila

                #37
                Tää inssi kenen kanssa juttelin niin on ihan harrastajaystävällinen kaveri ja itekkin se sano et ei ne trafin kaverit ymmärrä siitä käytännöstä mitään ja vihreellä olevan lapun ne haluu nähdä.
                E61 535d - 05 - Carbonschwarz
                E34 520i -95 -Oxfordgrün-
                E28 518i -86 "Rusty BAE"
                E34 520i Touring -92

                entiset:
                E28 520i -86 -Diamantschwarz-
                E36 318i -92 -Lagunengrün-
                E36 316i -94 -Brilliantrot-

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #38
                  Ainoa väri on punainen kehys.
                  Arvot näyttäisi olevan tehtaan arvojen sisällä kai.
                  Maanantaina pitäisi viedä nippu lappuja konttorille jotta saa leiman.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16245
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Ainoa väri on punainen kehys.
                    Arvot näyttäisi olevan tehtaan arvojen sisällä kai.
                    Maanantaina pitäisi viedä nippu lappuja konttorille jotta saa leiman.
                    On niin nätit lukemat että melk. tuli tippa linssiin. Ja kohta tulee se tippa suomen pelin takia...

                    Comment

                    • arttup
                      BTCF Member
                      • Jun 2011
                      • 5
                      • Joensuu

                      #40
                      Ihan pitää kyllä kysyä täältäkin, onko muille tullut ta tecnix säädettävän alustasarjan muutoskatsastuksesta tuv todistuksen kelpaamattomuudesta hylkyä. Autona e36 cabriolet, kuulemma ei kelpaa koska tuv todistuksessa lukee, jottai kori/alustan voi mahdollisesti laskea 70mm. Trafin ohjeistuksessa ei muuta verkkosivuilla mainita kun max madalluksen määrä(51mm). Auton napakaari mitat nyt etu 335 ja taka 315, joten oltas viellä sallitussa alueella.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16245
                        • Asikkala

                        #41
                        Eihän e36:ssa pitäisi tuv-lappuja tarvita :think

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Originally posted by arttup View Post
                          Ihan pitää kyllä kysyä täältäkin, onko muille tullut ta tecnix säädettävän alustasarjan muutoskatsastuksesta tuv todistuksen kelpaamattomuudesta hylkyä. Autona e36 cabriolet, kuulemma ei kelpaa koska tuv todistuksessa lukee, jottai kori/alustan voi mahdollisesti laskea 70mm. Trafin ohjeistuksessa ei muuta verkkosivuilla mainita kun max madalluksen määrä(51mm). Auton napakaari mitat nyt etu 335 ja taka 315, joten oltas viellä sallitussa alueella.
                          Ei napakaari mitalla pitäsi olla mitään merkitystä, auton saa laskea niin alas että pohjan ja maan väliin jää 80mm. TUV lapun pitää olla vain sitä alustasarjaa koskeva jolla sarja speksataan ajoneuvoon soveltuvaksi. Napakaarimitta merkitään otteeseen vain että virkavalta voi tienpäällä todeta onko säätöjä muuteltu, muuta en merkitsemiselle keksi syyksi.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16245
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Ei napakaari mitalla pitäsi olla mitään merkitystä, auton saa laskea niin alas että pohjan ja maan väliin jää 80mm. TUV lapun pitää olla vain sitä alustasarjaa koskeva jolla sarja speksataan ajoneuvoon soveltuvaksi. Napakaarimitta merkitään otteeseen vain että virkavalta voi tienpäällä todeta onko säätöjä muuteltu, muuta en merkitsemiselle keksi syyksi.
                            Max. madalluksen määrä on 51 mm. kuten mainittu riippumatta lähtökohdasta, saattaa tulla vastaan jopa e36:n kohdalla, on melkoisen korkea vakiona joten tuo 80 mm. voi jopa jäädä laillisesti saavuttamatta, sehän ei vaadi muuta kuin että vakiomaavara kiinteästä osasta on 131 mm. Onhan näitä madallettu mutta jos pilkuntarkasti katsotaan niin :think

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2490

                              #44
                              Tarttis selvittää onko tuo mainittu 51 mm mallisarjakohtainen vai autokohtainen mitta. Jos se on autokohtainen ja kyseinen auto on varustettu tehtaalla madallusjousilla, niin silloinhan sitä saa madaltaa lakien mukaan vielä 51 milliä lisää.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1342
                                • Tampere

                                #45
                                Tiedustelin asiaa taannoin paikalliselta konttorilta. Sovimme että käyn mittauttamassa napa-kaari -mitan konttorilla ennen alustan asennusta. Näin ollen ei tarvi muutoskatsastuksen yhteydessä arpoa madaltuiko 51 vai 52mm. Tässäkin tapauksessa oli jo valmiiksi joku miedosti madaltava alkuperäinen alusta alla. 35 - 65mm pudottavalla sarjalla madaltui noin 30mm kun ruuvasi tolpat ihan äärialas. Kertoivat myös että todellisuudessa mittauksissa on kyllä jonkin verran pelivaraa kun ei noita kuitenkaan voi millilleen mitata. 55 - 60mm:n madallus olisi ollut ihan ok, kunhan maavaraa olisi jäänyt vähintään 80mm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎