Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton madallus taulukko *EI OT KESKUSTELUA!!!*

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miika2001
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 154
    • Petäjävesi

    Auton madallus taulukko *EI OT KESKUSTELUA!!!*

    Ehdottaisin, että tehdään samanlainen taulukko tyyppinen thread kuin renkaidenkin osalta. Kysymyksessä siis auton todellinen madallus kyseisellä mallilla ja alustalla. Etäisyys lokasuojan kaaresta vanteen keskilinjaan. Eli esim. näin:

    BMW 318i E30 Touring 1990
    Vakio alusta, jouset ja iskarit. Jouset alkuperäiset ja iskarit 3v vanhat.

    edessä 380mm
    takana 345mm

    Tavoitteena on että jokainen alustasarjaa hankkiva osaisi etukäteen vähän hahmotella madalluksen suuruutta/pienuutta. Vakioalustat on eri korkuisia riippuen, vaikka mistä. Jousivalmistajien ilmoitukset siis esim. -40/40 on ohjeellinen ja toista autoa samat jouset voi madaltaa -50/30 tai -20/30 tms. verrattaen vakioon. Myös valmistajien ilmoituksissa on eroa eli erivalmistajien -40 sarja laskee samaa autoa -50 tai -30mm.

    Mittaukset kun auto on tasaisella ja suhteellisen suoraan kaaresta pyörän keskilinjaan. Eli ei se ole niin millin päälle, mutta kymmenen millin päälle..
    Mahdolliset kaarien pokkaukset tms. tietenkin julki.

    Jos on ostanut alustan äskettäin niin vähän vaikka hintaa ja saatavuutta. Luulisi tämän topikin helpottavan niitä kaikkia, jotka madaltaa autoaan, tai harkitsee jousien vaihtoa. Suorasta sivukuvasta ei olisi haittaa ja alustan toimivuudesta voi heittää kommenttia.
    Last edited by Leka; 05-08-2010, 20:37. Reason: Otsikko
    Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
    EX:
    X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5725
    • Rovaniemi

    #2
    Aloitetaan..

    E30 Bmw 320i Touring vm. 89 (facelift, ja isot tolpat)

    Alustana on Kw 60/40 alustasarja, asennettu toukokuu 2005

    Ja madaltaa:
    Edestä 300mm
    Takaa 320mm

    Kaaret on vakiot
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • miika2001
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 154
      • Petäjävesi

      #3
      Originally posted by micza69
      e36 320 ja kw 30/15 ja putoo just ton verran...
      Samaa mieltä, eli ei kerro mitään..

      No tämä kertoo:

      BMW M3 E36 coupe -93
      Vakio alusta, ilmeisesti tehtaan jäljiltä

      Edessä 350mm
      Takana 330mm

      Hakusessa alustasarja ja haaveena mitat 320/300mm
      Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
      EX:
      X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

      Comment

      • Velmu
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 47

        #4
        E30 327 vm. 84

        Alustana Lesjöfors jouset, ja jokku vanhat iskarit.

        Edessä 330mm
        Takana 345mm

        Takakaarista kantit poistettu.
        e30 323 2.7tic

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          E28 M535 -85
          Weitec -30mm jouset ja iskarit
          edessä 330mm ja takana 300mm (painoa kontissa)
          Kantit poistettu ja kaarille annettu lekaa jotta 265/18 kumit mahtuu

          E34 535 -91
          bilstein alustasarja
          edessä 300mm ja takana 320mm
          Kantit rullattu.
          Last edited by Rolli; 19-01-2006, 16:47.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • ViisKolmeVitonen
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 390
            • Kauhajoki

            #6
            Auto:
            Bmw e34 535i sedan -89

            Alusta:
            FK 60/40mm

            Korkeus:
            Etu 345mm ja taka 300mm
            (rekisteri otteeseen merkitty)
            Passat tdi -04

            Comment

            • Cock
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 752
              • Tsadi

              #7
              Auto: Bmw 535 -92

              G&M jouset 50/20

              edessä 330mm
              takana 350mm
              540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
              Audi A6 C7 S-Line ABT

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #8
                ac-schnizer jouset ja iskarit (bilstein sprint) edessä 330mm ja takana 320mm, (mitat keskiöstä lokarinkaaren ylimpäänkohtaan) levitetty ja nostettu takakaaria. huomaa pystyosan puute kokonaan..

                on muuten ihan kiva ajaa. nimellismadalluksesta ei tietoa. voisi löytyä tuv lapuista hanskalootasta.
                Attached Files
                Last edited by jvakeva; 20-01-2006, 12:02.
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  auto e36 325 coupe -92
                  alusta: Weitec -50/20 jouset

                  edessä: 340mm
                  takana: 300mm
                  (rekisteriotteeseen merkitty)

                  kuvia alla olevasta signaturesta

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19168
                    • -

                    #10
                    Laitoin threadin stickyksi!

                    Muistaakseni katsastuksessa mitattiin, että mun E36 325iA Coupe -93:ssa on mitat edessä 320mm ja takana 300mm. Alusta on KW Variante 2 säädettävä alusta ja talvisäädöissä.. Tosin lokasuojan kaaret on muokattu edessä ja takana, joten lukemat ei ole välttämättä täysin vertailukelpoisia alkuperäisiin verrattuna.

                    E34 535i sedan -89, K.A.W. 80/20mm alusta, katsastuksessa mitattu lokasuojan kaaren ja pyörännavan keskeltä mitta edessä 310mm ja takana 330mm.
                    Last edited by Juhis; 31-01-2006, 19:37.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #11
                      Auto: E36 328i -95
                      Alusta: JOM korkeussäädettävä (Edessä korkeussäätö, takana ei säätö&#228

                      Edessä: 300-370mm (arvio säätövarasta)
                      Takana: 310mm

                      Edit: Kommenttia:
                      Alusta on tosiaan ainakin omaan makuun oikein mainio. Sopivan pintapehmeä, eikä siis mikään kivireki.
                      Tilasin suoraan Saksasta JOM:in nettisivuilta, tuli parin viikon päästä tilauksesta.
                      Last edited by Terou; 17-02-2006, 12:45.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • Jamperi
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2005
                        • 589
                        • Tampere

                        #12
                        Auto: E36 318TI Comp -96
                        Alusta: alkuperäinen tehtaan m-alusta (uskomus)

                        Edessä: 310mm
                        Takana: 310mm

                        Kommenttia:
                        Takana iskarit paskana ja odottaa vaihtoa ennen katsastusta. Muutenkin liian matala suomeen tämä, jos ei tarkoitus ole teitä tasoittaa. Pitää koittaa renkaitten vaihdon aikana tutkia mikä on oikea madallus, jotta osaa hieman korottavan alustan vaihtaa.

                        Kuva löytyy sigusta.

                        ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                        ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                        If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19168
                          • -

                          #13
                          Originally posted by Jamperi
                          Auto: E36 318TI Comp -96
                          Alusta: alkuperäinen tehtaan m-alusta (uskomus)
                          Eikös tuossa sun autossa ollut ne H&H Motorsportin madallusjouset? Muistelen, että Saksan rekisteriotteessakin oli maininta?
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • miika2001
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 154
                            • Petäjävesi

                            #14
                            Originally posted by Jamperi
                            Auto: E36 318TI Comp -96
                            Alusta: alkuperäinen tehtaan m-alusta (uskomus)

                            Edessä: 310mm
                            Takana: 310mm

                            Kommenttia:
                            Takana iskarit paskana ja odottaa vaihtoa ennen katsastusta. Muutenkin liian matala suomeen tämä, jos ei tarkoitus ole teitä tasoittaa. Pitää koittaa renkaitten vaihdon aikana tutkia mikä on oikea madallus, jotta osaa hieman korottavan alustan vaihtaa.

                            Kuva löytyy sigusta.
                            Tuon kuvan perusteella autossa on varmasti joku muu kuin tehtaan M-technic alusta. M-technic jouset näyttää traktorilta.
                            Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                            EX:
                            X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                            Comment

                            • Balle
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 3413
                              • UKI, Suomen New York

                              #15
                              Kannetaan nyt omakin korsi kekoon...

                              Eli auto 2005 M3 Coupe
                              Ground Control Coilover setti konin D/A sporteilla.

                              Etu 325mm
                              taka 335mm

                              Edessä ja takaa vielä usea kieppi jäljellä eli alaspäin tulee vielä roimasti jos on tarvis, mut tossa on suurinpiirtein se ideaali korkeus suorituskyvyn kannalta tällä setupilla. Ja täytyy myöntää että omasta mielestäni vielä näyttääkin aika p0rnolta.
                              Last edited by Balle; 28-02-2006, 06:35.
                              Possuja ja Bemareita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎