E30 316 -87
Weitec -60 jouset edessä ja takana
mitta kaareen
Edessä 330mm
Takana 330mm
Takaa kantit nostettu ylös,mahtuu 9x16 ET15 225/45/16 pyörimään hyvin
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Edessä H&R -40 (29791-2, punaiset) etäisyys kaareen 355 mm.
Takana tehtaan vakio sport-alusta (S227A) ilmajousilla/tasonsäädöllä ja etäisyys 345 mm.
Renkaat ja vanteet vakiokoon mukaiset 235/47 17 ja 8x17 et20 joka kulmassa.
Ennen jousien vaihtoa mitat olivat edessä 365 mm ja takana 350mm. Autoon vaihdettiin takakelkan puslat, etujouset ja iskarit sekä yläpään laakerit samalla kertaa.
Katsastusmiehen mittaustulos edessä 330mm ja takana 340mm. En tiedä miten virallinen (tm) mittaus tehdään, mutta tässä tapauksessa mitta otettiin vaan rennosti rullamitalla keskiöstä kaareen, eli vinosti. Jos virallinen tapa on mitata pystysuora etäisyys, niin sitten se on vähemmän kuin nuo yllämainitut arvot. Omasta mielestäni melko maksimimadallus e39:lle siten että auto säilyy vielä järkevästi käytettävänä (ainakin 17" valsseilla).
Niin ja samalla meni uusiksi edestä yläpään tukilaakerit & pohjaanlyöntikumit.
alusta:fk:n königsport coiloverit,konin säädettävillä iskareilla
madallus: n.80mm/60mm,(edessä 280mm ja takana 270mm kaaresta navan keskelle)
vanteet:keskin kt4, 17x8 et20 ja 17x9 et25
renkaat:aurora k103,205/40 ja 215/40.
ihan hyvä ajaa piki teillä,hiekateillä ajeltava aika hiljaa koska pohja panssarista maahan on n.40mm,takana ei raavi kiinni missään vaiheessa,edessä täydet käännettäessä sattaa vähän louhia kaaria,sekin varmaan loppuu kun laittaa eteen muutaman millin ohuemmat levikepalat.
E39 535ia
KW variante1
mitat:
Edessä 325mm
Takana 320mm
Ja vielä pystyy hyvin ajaan vaikka onki aika matala, ei tarvi joka nyppylää väistellä ja hidasteistaki pääsee yli raapimatta.
Comment