Ostin uudet vanteet, ja nyt tuo bimmeri näyttää ihan volvolta... eli tonttiin pitäisi saada... ainoa ongelma onkin, kuinka paljon ? Tämän hetkisestä alustasta ei ole mitään tietoa, mutta edessä renkaan yläreunan, ja kaaren väliin menee röökiaski pystyssä, ja jää viellä 1cm pelivaraa, ja takana tilaa on ~7cm... Eli korkealla mennään...
Eli, onkos kellään tietoa paljonko tuota pitäisi tiputtaa että renkaiden yläreunat olisivat suunilleen kaarien tasolla? (perä saa olla ihan snadisti ylempänä kun keula)
Ja gummedhan on edessä 8.5" x 18 et20 225/40-18 ja takana 9.5" x 18 et20 255/35-18
ps, niin ja tämä taulukko olis 300x kätevämpi jos joku moderaattori jaksaisi nähdä vaivan, ja liittää kaikki "tiedot" aloituspostiin... meinaan 2h ei riitä triidin läpiselaamiseen haluamansa tiedon saamiseski
riippuu aikapaljon autosi mallista, mutta jos tuosta korkeudesta ja signaturestasi päättelisi niin e34 kyseessä?
tällöin hyväksi todettu ja "ainoa oikea" vaihtoehto (säädettävän lisäksi) on K.A.W. 80/20 setti iskareineen. tolla perä jää vähän korkeelle, mutta laitat sit jotku -40mm jouset taakse, niin avot!
mikäli kyseessä on joku muu malli, niin tämän kommentin voi poistaa...
Ostin uudet vanteet, ja nyt tuo bimmeri näyttää ihan volvolta... eli tonttiin pitäisi saada... ainoa ongelma onkin, kuinka paljon ? Tämän hetkisestä alustasta ei ole mitään tietoa, mutta edessä renkaan yläreunan, ja kaaren väliin menee röökiaski pystyssä, ja jää viellä 1cm pelivaraa, ja takana tilaa on ~7cm... Eli korkealla mennään...
Eli, onkos kellään tietoa paljonko tuota pitäisi tiputtaa että renkaiden yläreunat olisivat suunilleen kaarien tasolla? (perä saa olla ihan snadisti ylempänä kun keula)
Ja gummedhan on edessä 8.5" x 18 et20 225/40-18 ja takana 9.5" x 18 et20 255/35-18
ps, niin ja tämä taulukko olis 300x kätevämpi jos joku moderaattori jaksaisi nähdä vaivan, ja liittää kaikki "tiedot" aloituspostiin... meinaan 2h ei riitä triidin läpiselaamiseen haluamansa tiedon saamiseski
ps, niin ja tämä taulukko olis 300x kätevämpi jos joku moderaattori jaksaisi nähdä vaivan, ja liittää kaikki "tiedot" aloituspostiin... meinaan 2h ei riitä triidin läpiselaamiseen haluamansa tiedon saamiseski
e36 325 -91
Inxx alustasarja -50/15mm
Edessä 310mm
Takana 290mm
Siis mit vit, eihän nää voi osua lähellekään noita nimellismadalluksia Perän pudotuksen pitäisi olla 15mm ja mitta keskiöstä kaareen on nyt sitten 290mm... Pudottaako samat jouset muuten coupea ja sedania eri määrän?
Minun autossani mitat ovat edessä 345 ja takana 315 ja olen elänyt siinä uskossa että siinä on coupen vakioalusta. Voikohan coupe olla väsähtäneillä (?) vakioiskareilla tuossa korkeudessa? Myyjä ei ainakaan sanonut mitään madalluksesta, mutta eipä se toisaalta osannut/vaivautunut paljoa muutenkaan tuota varusteillaan markkinoimaan.. :think
Sorry jos tuli liikaa , toivon että joku ehtii vastata ennen kuin tämä mahdollisesti lentää bittiavaruuteen...
Siis mit vit, eihän nää voi osua lähellekään noita nimellismadalluksia Perän pudotuksen pitäisi olla 15mm ja mitta keskiöstä kaareen on nyt sitten 290mm... Pudottaako samat jouset muuten coupea ja sedania eri määrän?
Minun autossani mitat ovat edessä 345 ja takana 315 ja olen elänyt siinä uskossa että siinä on coupen vakioalusta. Voikohan coupe olla väsähtäneillä (?) vakioiskareilla tuossa korkeudessa? Myyjä ei ainakaan sanonut mitään madalluksesta, mutta eipä se toisaalta osannut/vaivautunut paljoa muutenkaan tuota varusteillaan markkinoimaan.. :think
Sorry jos tuli liikaa , toivon että joku ehtii vastata ennen kuin tämä mahdollisesti lentää bittiavaruuteen...
Mulla oli kans coupe vakioalustalla matalampi kuin porukoiden sedan jossa kans vakioalusta. Kumpaankin laitettiin suunnileen yhtä aikaa lesjöforssin madallus jouset (-30/15) ja coupe laski noin 15mm enempi ku sedan
Navasta kaareen nyt coupessa 330 ja 280 vakiona oli n.365 ja n. 315. Nyt ainakin omaan silmään korkeus aika sopiva. Sedanin vakio mittoja ei ole laitettu mihinkään muistiin niin niistä en puhu sitte mitää. Nii autot: coupe 325ia -92 ja sedan 320i -92 Taas sitä tuli vaan toivottavasti ei liikaa
Mulla oli kans coupe vakioalustalla matalampi kuin porukoiden sedan jossa kans vakioalusta. Kumpaankin laitettiin suunnileen yhtä aikaa lesjöforssin madallus jouset (-30/15) ja coupe laski noin 15mm enempi ku sedan
Navasta kaareen nyt coupessa 330 ja 280 vakiona oli n.365 ja n. 315. Nyt ainakin omaan silmään korkeus aika sopiva. Sedanin vakio mittoja ei ole laitettu mihinkään muistiin niin niistä en puhu sitte mitää. Nii autot: coupe 325ia -92 ja sedan 320i -92 Taas sitä tuli vaan toivottavasti ei liikaa
Putosipa sulla perä paljon! Kaikki ei tässä threadissa ole kirjoittaneet, onko kyseessä sedan vai coupe, mutta voisikohan coupen perä helposti pudota suhteessa enemmän kuin sedanin...? *spekulaatio*
Ai coupe laski samoilla jousilla enemmän Käsittääkseni coupessa on vakiona alusta -15/15mm sedanista, jolloin kaikkien alustojen, joiden madallukset on ilmoitettu sedanin alustaan nähden, pitäisi madaltaa coupea 15mm vähemmän kuin ilmoitettu... :think
Putosipa sulla perä paljon! Kaikki ei tässä threadissa ole kirjoittaneet, onko kyseessä sedan vai coupe, mutta voisikohan coupen perä helposti pudota suhteessa enemmän kuin sedanin...? *spekulaatio*
Onhan 325 automaatti vissii jonku verran painavampi, mutta lieneekö vaikuttaa perään noin paljo:think
Ai coupe laski samoilla jousilla enemmän Käsittääkseni coupessa on vakiona alusta -15/15mm sedanista, jolloin kaikkien alustojen, joiden madallukset on ilmoitettu sedanin alustaan nähden, pitäisi madaltaa coupea 15mm vähemmän kuin ilmoitettu... :think
Mitkähän noi mun jouset on ku mitat 320/320 ja vakio iskarit. luin tän topicin läpi ja näiden postausten perusteella se ois 60/40---60/60----60/80. tässä nyt sitten apuja kaivattas et mikä se noista on ku alusta menossa varmaan jossai välis vaihtoon ja noihin samoihin mittoihin olis tarkotus päästä.
auto e36 318i sedan -94
kiitokset jo etukäteen ja pahoittelut offtopicista.
Mitkähän noi mun jouset on ku mitat 320/320 ja vakio iskarit. luin tän topicin läpi ja näiden postausten perusteella se ois 60/40---60/60----60/80. tässä nyt sitten apuja kaivattas et mikä se noista on ku alusta menossa varmaan jossai välis vaihtoon ja noihin samoihin mittoihin olis tarkotus päästä.
auto e36 318i sedan -94
kiitokset jo etukäteen ja pahoittelut offtopicista.
60/40 ainakin kuulostaisi todennäköisemmältä, kuin että joku olisi 60/80 vaihtanut Tarvitseeko jousetkin uusia, vaihtaisit pelkästään uudet lyhennetyt iskarit..?
Is:ssä ei oo M40-moottoria, jos ei joku oo downgreidannu sitä. Siellä on M42B18. Kai siinä on on normaali E36 coupe alustan korkeus eli jonku verran mataalempi ku sedanit. Viisaammat ilmoittakooon millimetrit.
tiedän kyllä...kysyin että<paljonko m40 ja m42 alusta eroaa korkeudeltaan...kun m42 moottorille ei myydä erikseen jousia juurikaan,niin paljonko m42b18 moottorilla oleva auto,joka on valmiiksi jo hieman matalempi vs m40,tipahtaa jousilla jotka on ilmoitettu 40mm madaltavaksi m40 moottorisille...
tiedän kyllä...kysyin että<paljonko m40 ja m42 alusta eroaa korkeudeltaan...kun m42 moottorille ei myydä erikseen jousia juurikaan,niin paljonko m42b18 moottorilla oleva auto,joka on valmiiksi jo hieman matalempi vs m40,tipahtaa jousilla jotka on ilmoitettu 40mm madaltavaksi m40 moottorisille...
Ei taida olla painoeroa autoilla paljoakaan eli m42-koneinen madaltuu samaan tasoon kuin m40-koneinen.
Comment