Originally posted by Tojopa
View Post
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hyvältähän ne tuntui mitä nyt jonkun 400km lenkin heitti. Hiljaisemmat kenties kun vanhat, paha sanoa kun aikajana on niin pitkä. 245 kulutuspinta oli kasvanut leveyttä verrattuna vanhaan, venytys vanteella on selkeästi maltillisempi.Originally posted by viktor View PostEi ole paha vielä tuo 20% pudotuskaan. Jotkut p*skarenkaat kun kuluu kympissä alta pois. Toki varmaan ajotyylikin vaikuttaa.
No tänään tulee nuo uudet alle, niin katsotaan miltä näyttää.. Tai hyvältä ne näyttää, mutta miten ne toimii siis.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Itsellä tuli 225/40 18" koossa Ku37 eli ilmeisesti välimalli. Vertailu pohjanan edellinen koko 205/55 16" Hankook Ventus. 100km testailun jälkeen rengasmelu väheni huomattavasti ja samalla suuntavakaus parani, ei vetele tämä ku37.Originally posted by Tojopa View PostKumho KU31 koossa 235/45-17 kolmatta kesää E39 farkun alla ja pian pitäisi löytää uusi sarja. Kumhoihin olen ollut erittäin tyytyväinen, hiljaiset ja tunteettomat urille. Samoilla kriteereillä haetaan seuraaviakin. Millainen on tässä suhteessa Kumhon uudempi versio, KU39? Nankang NS-2 on myös ilmeisen hyvä rengas näillä kriteereillä?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Toden tottaOriginally posted by Madfexx View PostEiköhän vika ole jossain muualla, kuin itse renkaassa. Täältä kun löytyy palsta väärällään erityisesti melun osalta erittäin tyytyväisiä käyttäjiä. Yksi syypää saattaa olla juurikin tuo peto2:n mainitsema epätasainen kuluminen, joka on johtunut autosta.
Eturenkaissa on selvä pykälä sisäreunassa ja se aiheuttanee korvia huumaavan ulinan. Onko noihin mitään kotikonstia joilla saa fikasattu vai ainoa vaihtoehto, että uutta tilalle?
Eli haukut NS-2 suhteen olikin turhat
tai sitten ei. Ei minulla koskaan edes epätasaisesti kuluneet kumit ole noin pykälälle mennyt. Ja ei sitä sadekelin pitoa ole edelleenkään.
EDIT: ja omissa autoissa on kyllä kulmat ok.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
Originally posted by TuomoA View PostToden totta
Eturenkaissa on selvä pykälä sisäreunassa ja se aiheuttanee korvia huumaavan ulinan. Onko noihin mitään kotikonstia joilla saa fikasattu vai ainoa vaihtoehto, että uutta tilalle?
Eli haukut NS-2 suhteen olikin turhat
tai sitten ei. Ei minulla koskaan edes epätasaisesti kuluneet kumit ole noin pykälälle mennyt. Ja ei sitä sadekelin pitoa ole edelleenkään.
EDIT: ja omissa autoissa on kyllä kulmat ok.
onko kulmat vasta säädetty, vai mistä tiedät että ne on ok? käännä renkaat vanteilla, jos ulkoreuna on kunnossa. oletko ostanut ne uutena?
Comment
-
Molempien autojen kulmat säädetty 6kk sisällä, huollon yhteydessä. toisessa laakerijumppa ja toisessa tukivarsijumppa.Originally posted by bemu2000 View Postonko kulmat vasta säädetty, vai mistä tiedät että ne on ok? käännä renkaat vanteilla, jos ulkoreuna on kunnossa. oletko ostanut ne uutena?
en ole ostanut kumeja, vaan olivat vanteissa paikoillaan niitä ostaessa. Köyhällä kun on vara vain ostaa käytettyjä vanteita.
rengasko ei ujella jos kohoumat on ulkoreunassa? Miten nuo pyörimis-suunta asiat sitten menee. Ei kait niitä voi ihan miten vain pyöritellä? Tietty jos niissä on vain pyörimissuunta, mutta ei outside/inside määritelmää, niin se toimii.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
Originally posted by TuomoA View PostMolempien autojen kulmat säädetty 6kk sisällä, huollon yhteydessä. toisessa laakerijumppa ja toisessa tukivarsijumppa.
en ole ostanut kumeja, vaan olivat vanteissa paikoillaan niitä ostaessa. Köyhällä kun on vara vain ostaa käytettyjä vanteita.
rengasko ei ujella jos kohoumat on ulkoreunassa? Miten nuo pyörimis-suunta asiat sitten menee. Ei kait niitä voi ihan miten vain pyöritellä? Tietty jos niissä on vain pyörimissuunta, mutta ei outside/inside määritelmää, niin se toimii.
eli ne on ollut jo pilalla, kun olet laittanut alle.
voihan ne renkaat siirtää oikealta vasemmalle ja vasemmalta oikealle. riippuu tietysti onko se epätasainen reuna enemmän kulunut kuin toinen. vois kuvitella, että vähän ainakin auttais.
Comment
-
Niin..."kulmat on säädetty"...mutta mille vannekoolle?Originally posted by TuomoA View PostMolempien autojen kulmat säädetty 6kk sisällä, huollon yhteydessä. toisessa laakerijumppa ja toisessa tukivarsijumppa.
en ole ostanut kumeja, vaan olivat vanteissa paikoillaan niitä ostaessa. Köyhällä kun on vara vain ostaa käytettyjä vanteita.
rengasko ei ujella jos kohoumat on ulkoreunassa? Miten nuo pyörimis-suunta asiat sitten menee. Ei kait niitä voi ihan miten vain pyöritellä? Tietty jos niissä on vain pyörimissuunta, mutta ei outside/inside määritelmää, niin se toimii.
Se että kulmat on "säädetty" toleranssialueelle ei kerro vielä yhtään mitään siitä MITEN/mihin ne on tällä annetulla toleranssialueella säädetty?
Kuitenkin mm.aurausten toleranssialue on niin laaja että asettamalla auraukset toleranssialueen minusrajoille(15"-16" rengastuksen arvoihin) samalla jos/kun negatiivista camberia on liikaa, kuluu 18"-20" renkaan sisäkantit takuuvarmasti piloille/hampaalle ja ulvonta alkaa....ja ihan täysin riippumatta siitä kuinka "katu-uskottava" merkki kulloinkin siinä renkaan kyjessä kolloinkin sattuu olemaan.
Ainoastaan jos tilanne on se että negatiivista camberia on nyt liikaa, auttaa rankaiden puolelta toiselle vaihto jonkin verran ongelmaan, mutta ei kokonaan.
Tilanne itse asiassa kulumisen tästä edetessä helposti jopa vielä pahenee.
Comment
-
Säädöt on tehty 17" vanteilla(ei voi käyttää pienempää jarrujen takia), nyt alla 19"Originally posted by Hemi View PostNiin..."kulmat on säädetty"...mutta mille vannekoolle?
Se että kulmat on "säädetty" toleranssialueelle ei kerro vielä yhtään mitään siitä MITEN/mihin ne on tällä annetulla toleranssialueella säädetty?
Kuitenkin mm.aurausten toleranssialue on niin laaja että asettamalla auraukset toleranssialueen minusrajoille(15"-16" rengastuksen arvoihin) samalla jos/kun negatiivista camberia on liikaa, kuluu 18"-20" renkaan sisäkantit takuuvarmasti piloille/hampaalle ja ulvonta alkaa....ja ihan täysin riippumatta siitä kuinka "katu-uskottava" merkki kulloinkin siinä renkaan kyjessä kolloinkin sattuu olemaan.
Ainoastaan jos tilanne on se että negatiivista camberia on nyt liikaa, auttaa rankaiden puolelta toiselle vaihto jonkin verran ongelmaan, mutta ei kokonaan.
Tilanne itse asiassa kulumisen tästä edetessä helposti jopa vielä pahenee.
EDIT: Voihan olla että säädöt on tehty päin p:tä, mutta epäilen sitä. Edelliset Conti sportcontact 2, vaikka kului sisäkulmalta, ei ne silti alkaneet ujeltamaan eli ainakin tässä tapauksessa sillä "katu-uskottavalla" merkillä kuluminen ei aiheuttanut merkittävää muutosta.Last edited by TuomoA; 04-07-2011, 15:56.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
Originally posted by TuomoA View PostOmat kokemukset Nankang UltraSport NS-2 renkaista "SURKEAT". 50kmh vauhdissa ujeltaa, 110kmh vauhdissa ujeltaa. Meteli on suorastaan korvia huumaava. Märällä tiellä pito aivan olematon, kuivalla sentään jotain pitoa. Ahistaa kun tuollaisia edes myydään. En ole itse noita ostanut, vaan ne oli vanteilla jotka käytettynä ostin. Kun kerta pintaakin oli uuden veroisesti ajattelin kokeilla kiinan laatua ja sitähän se oli. Sieltä mitään hyvää ole koskaan tullutkaan.
En suosittele kenellekkään. Ainiin, koko 225/235-35-19 (alimittaisetkin vielä
)Originally posted by Hemi View PostEiköhän tässä nyt haukuta taas kerran kuitenkin täydellisesti ihan väärää puuta.
ko.renkaistahan on ajettu väärillä alustakulmilla niiden sisäreunojen kuviointi hampaalle, jolloin todellakin alkaa ulina. Tämä nyt vaan taaskaan ei koske pelkästään NS2:sta, vaan ihan samalla lailla kuluu hampaalle ja aloittaa ulinan ne x3 hintaiset "merkkirenkaatkin".
Kokeileppa ihan iskemättömiä NS2:ia, niin eivät tasan varmasti ulise vaan taas kerran tuo kummallinen "michelin ukko" teki alitajunnassa Tuomolle nyt pienen markkinointikepposen...."Kiinanrenkaista"....
.
Originally posted by TuomoA View PostToden totta
Eturenkaissa on selvä pykälä sisäreunassa ja se aiheuttanee korvia huumaavan ulinan. Onko noihin mitään kotikonstia joilla saa fikasattu vai ainoa vaihtoehto, että uutta tilalle?
Eli haukut NS-2 suhteen olikin turhat
tai sitten ei. Ei minulla koskaan edes epätasaisesti kuluneet kumit ole noin pykälälle mennyt. Ja ei sitä sadekelin pitoa ole edelleenkään.
EDIT: ja omissa autoissa on kyllä kulmat ok.
Siis summasummarum....pointti on se että ne sinun renkaasi on pilattu nimenomaan väärillä pyöränkulmilla, eikä kyse missään tapauksessa ole mistään NS2:n perusominaisuudesta, vaikka sitä kovasti aluksi epäilitkin.Originally posted by TuomoA View PostSäädöt on tehty 17" vanteilla(ei voi käyttää pienempää jarrujen takia), nyt alla 19"
EDIT: Voihan olla että säädöt on tehty päin p:tä, mutta epäilen sitä. Edelliset Conti sportcontact 2, vaikka kului sisäkulmalta, ei ne silti alkaneet ujeltamaan eli ainakin tässä tapauksessa sillä "katu-uskottavalla" merkillä kuluminen ei aiheuttanut merkittävää muutosta.
Eli jos ne sinun aiemmat Contit eivät kuluneet hampaalle, se johtui vain ja ainoastaan siitä että kulmat sinun autossasi on ainakin riittävän lähellä oikeaa.
Tosin nyt nuo 19" kokoluokan renkaat vaativat aika tavallakin erilaiset alustakulmat kuin 17" kokoluokan pyörät(tästä syystä se märkäpitokin on heikko), jolloin myös tuo ulvominen ja niiden vielä lisää hampaalle kuluminen ei tästä ainakaan tästä vähene.
Eli ihan NÄIN halpaa/pilattua ei köyhänkään kannata ostaa.
Comment
-
tollanen rengas kuin esim sportcontact 2, missä on koko leveydeltä pitkittäisiä "kantavia pintoja" ei kulu edes palalle. NS2:ssa ei ole kuin keskellä ja reunojen kuvio menee herkästi palalle.
Comment
-
Mitähän halparengasta suosittelette e36 cabiin? Vai kenties jotain kalliimpaa sorttia? Kokona 225/45/17. Taakse kenties sitten 245/40/17? Lähinnä hakisin hiljaista ja vetelemätöntä rengasta. Nangkang ns2 ainakin kehuttu tietyiltä varteenotettavilta tahoilta
E36 M3 & E39 530d
Comment
-
Mistä ne oikeat alustan säädöt tietää eri vanekoolle? Onko jotakin taulukoita olemassa netissä vai mistä ne saa tietää? Jos vie auton normaaliin rengasliikkeeseen pöyränsuuntaukseen niin säädöt laitetaan mahdollisimman keskelle toleranssia ainakin täällä meilläpäin.
Comment
-
Halpis renkaista itellä kokemusta Nangkang NS2 225/45-17, 245/40-17 ja nyt alla olevista GT-Radial Champiro 328 225/40-18. Kummatkin ihan asiallisia, mielestäni Nangkangit pehmeämmät ja mukavat kruisata, GT-Radialit vastaavasti hiukan jämäkämmät ja parempi pito märällä.Originally posted by Joutti View PostMitähän halparengasta suosittelette e36 cabiin? Vai kenties jotain kalliimpaa sorttia? Kokona 225/45/17. Taakse kenties sitten 245/40/17? Lähinnä hakisin hiljaista ja vetelemätöntä rengasta. Nangkang ns2 ainakin kehuttu tietyiltä varteenotettavilta tahoilta
MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
Comment