Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Originally posted by Tojopa View Post
    Kumho KU31 koossa 235/45-17 kolmatta kesää E39 farkun alla ja pian pitäisi löytää uusi sarja. Kumhoihin olen ollut erittäin tyytyväinen, hiljaiset ja tunteettomat urille. Samoilla kriteereillä haetaan seuraaviakin. Millainen on tässä suhteessa Kumhon uudempi versio, KU39? Nankang NS-2 on myös ilmeisen hyvä rengas näillä kriteereillä?
    Hemi?

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      Originally posted by viktor View Post
      Ei ole paha vielä tuo 20% pudotuskaan. Jotkut p*skarenkaat kun kuluu kympissä alta pois. Toki varmaan ajotyylikin vaikuttaa.
      No tänään tulee nuo uudet alle, niin katsotaan miltä näyttää.. Tai hyvältä ne näyttää, mutta miten ne toimii siis.
      Hyvältähän ne tuntui mitä nyt jonkun 400km lenkin heitti. Hiljaisemmat kenties kun vanhat, paha sanoa kun aikajana on niin pitkä. 245 kulutuspinta oli kasvanut leveyttä verrattuna vanhaan, venytys vanteella on selkeästi maltillisempi.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        Originally posted by Tojopa View Post
        Kumho KU31 koossa 235/45-17 kolmatta kesää E39 farkun alla ja pian pitäisi löytää uusi sarja. Kumhoihin olen ollut erittäin tyytyväinen, hiljaiset ja tunteettomat urille. Samoilla kriteereillä haetaan seuraaviakin. Millainen on tässä suhteessa Kumhon uudempi versio, KU39? Nankang NS-2 on myös ilmeisen hyvä rengas näillä kriteereillä?
        Itsellä tuli 225/40 18" koossa Ku37 eli ilmeisesti välimalli. Vertailu pohjanan edellinen koko 205/55 16" Hankook Ventus. 100km testailun jälkeen rengasmelu väheni huomattavasti ja samalla suuntavakaus parani, ei vetele tämä ku37.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 538
          • Krs

          Originally posted by Madfexx View Post
          Eiköhän vika ole jossain muualla, kuin itse renkaassa. Täältä kun löytyy palsta väärällään erityisesti melun osalta erittäin tyytyväisiä käyttäjiä. Yksi syypää saattaa olla juurikin tuo peto2:n mainitsema epätasainen kuluminen, joka on johtunut autosta.
          Toden totta Eturenkaissa on selvä pykälä sisäreunassa ja se aiheuttanee korvia huumaavan ulinan. Onko noihin mitään kotikonstia joilla saa fikasattu vai ainoa vaihtoehto, että uutta tilalle?
          Eli haukut NS-2 suhteen olikin turhat tai sitten ei. Ei minulla koskaan edes epätasaisesti kuluneet kumit ole noin pykälälle mennyt. Ja ei sitä sadekelin pitoa ole edelleenkään.

          EDIT: ja omissa autoissa on kyllä kulmat ok.
          G26 420iA Msport SanremoGreen
          F22 220iA Msport EstorilBlau
          F20 118i MsportValenciaOrange
          E82 118dA TitanSilber

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by TuomoA View Post
            Toden totta Eturenkaissa on selvä pykälä sisäreunassa ja se aiheuttanee korvia huumaavan ulinan. Onko noihin mitään kotikonstia joilla saa fikasattu vai ainoa vaihtoehto, että uutta tilalle?
            Eli haukut NS-2 suhteen olikin turhat tai sitten ei. Ei minulla koskaan edes epätasaisesti kuluneet kumit ole noin pykälälle mennyt. Ja ei sitä sadekelin pitoa ole edelleenkään.

            EDIT: ja omissa autoissa on kyllä kulmat ok.

            onko kulmat vasta säädetty, vai mistä tiedät että ne on ok? käännä renkaat vanteilla, jos ulkoreuna on kunnossa. oletko ostanut ne uutena?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • TuomoA
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 538
              • Krs

              Originally posted by bemu2000 View Post
              onko kulmat vasta säädetty, vai mistä tiedät että ne on ok? käännä renkaat vanteilla, jos ulkoreuna on kunnossa. oletko ostanut ne uutena?
              Molempien autojen kulmat säädetty 6kk sisällä, huollon yhteydessä. toisessa laakerijumppa ja toisessa tukivarsijumppa.

              en ole ostanut kumeja, vaan olivat vanteissa paikoillaan niitä ostaessa. Köyhällä kun on vara vain ostaa käytettyjä vanteita.

              rengasko ei ujella jos kohoumat on ulkoreunassa? Miten nuo pyörimis-suunta asiat sitten menee. Ei kait niitä voi ihan miten vain pyöritellä? Tietty jos niissä on vain pyörimissuunta, mutta ei outside/inside määritelmää, niin se toimii.
              G26 420iA Msport SanremoGreen
              F22 220iA Msport EstorilBlau
              F20 118i MsportValenciaOrange
              E82 118dA TitanSilber

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by TuomoA View Post
                Molempien autojen kulmat säädetty 6kk sisällä, huollon yhteydessä. toisessa laakerijumppa ja toisessa tukivarsijumppa.

                en ole ostanut kumeja, vaan olivat vanteissa paikoillaan niitä ostaessa. Köyhällä kun on vara vain ostaa käytettyjä vanteita.

                rengasko ei ujella jos kohoumat on ulkoreunassa? Miten nuo pyörimis-suunta asiat sitten menee. Ei kait niitä voi ihan miten vain pyöritellä? Tietty jos niissä on vain pyörimissuunta, mutta ei outside/inside määritelmää, niin se toimii.

                eli ne on ollut jo pilalla, kun olet laittanut alle.

                voihan ne renkaat siirtää oikealta vasemmalle ja vasemmalta oikealle. riippuu tietysti onko se epätasainen reuna enemmän kulunut kuin toinen. vois kuvitella, että vähän ainakin auttais.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Jos viitsii kerätä alle lisää kilometrejä niin kuluuhan tuo hammastus yleensä pois jos autossa on kulmat kohdillaan.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by TuomoA View Post
                    Molempien autojen kulmat säädetty 6kk sisällä, huollon yhteydessä. toisessa laakerijumppa ja toisessa tukivarsijumppa.

                    en ole ostanut kumeja, vaan olivat vanteissa paikoillaan niitä ostaessa. Köyhällä kun on vara vain ostaa käytettyjä vanteita.

                    rengasko ei ujella jos kohoumat on ulkoreunassa? Miten nuo pyörimis-suunta asiat sitten menee. Ei kait niitä voi ihan miten vain pyöritellä? Tietty jos niissä on vain pyörimissuunta, mutta ei outside/inside määritelmää, niin se toimii.
                    Niin..."kulmat on säädetty"...mutta mille vannekoolle?
                    Se että kulmat on "säädetty" toleranssialueelle ei kerro vielä yhtään mitään siitä MITEN/mihin ne on tällä annetulla toleranssialueella säädetty?
                    Kuitenkin mm.aurausten toleranssialue on niin laaja että asettamalla auraukset toleranssialueen minusrajoille(15"-16" rengastuksen arvoihin) samalla jos/kun negatiivista camberia on liikaa, kuluu 18"-20" renkaan sisäkantit takuuvarmasti piloille/hampaalle ja ulvonta alkaa....ja ihan täysin riippumatta siitä kuinka "katu-uskottava" merkki kulloinkin siinä renkaan kyjessä kolloinkin sattuu olemaan.
                    Ainoastaan jos tilanne on se että negatiivista camberia on nyt liikaa, auttaa rankaiden puolelta toiselle vaihto jonkin verran ongelmaan, mutta ei kokonaan.
                    Tilanne itse asiassa kulumisen tästä edetessä helposti jopa vielä pahenee.

                    Comment

                    • TuomoA
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 538
                      • Krs

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Niin..."kulmat on säädetty"...mutta mille vannekoolle?
                      Se että kulmat on "säädetty" toleranssialueelle ei kerro vielä yhtään mitään siitä MITEN/mihin ne on tällä annetulla toleranssialueella säädetty?
                      Kuitenkin mm.aurausten toleranssialue on niin laaja että asettamalla auraukset toleranssialueen minusrajoille(15"-16" rengastuksen arvoihin) samalla jos/kun negatiivista camberia on liikaa, kuluu 18"-20" renkaan sisäkantit takuuvarmasti piloille/hampaalle ja ulvonta alkaa....ja ihan täysin riippumatta siitä kuinka "katu-uskottava" merkki kulloinkin siinä renkaan kyjessä kolloinkin sattuu olemaan.
                      Ainoastaan jos tilanne on se että negatiivista camberia on nyt liikaa, auttaa rankaiden puolelta toiselle vaihto jonkin verran ongelmaan, mutta ei kokonaan.
                      Tilanne itse asiassa kulumisen tästä edetessä helposti jopa vielä pahenee.
                      Säädöt on tehty 17" vanteilla(ei voi käyttää pienempää jarrujen takia), nyt alla 19"
                      EDIT: Voihan olla että säädöt on tehty päin p:tä, mutta epäilen sitä. Edelliset Conti sportcontact 2, vaikka kului sisäkulmalta, ei ne silti alkaneet ujeltamaan eli ainakin tässä tapauksessa sillä "katu-uskottavalla" merkillä kuluminen ei aiheuttanut merkittävää muutosta.
                      Last edited by TuomoA; 04-07-2011, 15:56.
                      G26 420iA Msport SanremoGreen
                      F22 220iA Msport EstorilBlau
                      F20 118i MsportValenciaOrange
                      E82 118dA TitanSilber

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by TuomoA View Post
                        Omat kokemukset Nankang UltraSport NS-2 renkaista "SURKEAT". 50kmh vauhdissa ujeltaa, 110kmh vauhdissa ujeltaa. Meteli on suorastaan korvia huumaava. Märällä tiellä pito aivan olematon, kuivalla sentään jotain pitoa. Ahistaa kun tuollaisia edes myydään. En ole itse noita ostanut, vaan ne oli vanteilla jotka käytettynä ostin. Kun kerta pintaakin oli uuden veroisesti ajattelin kokeilla kiinan laatua ja sitähän se oli. Sieltä mitään hyvää ole koskaan tullutkaan.
                        En suosittele kenellekkään. Ainiin, koko 225/235-35-19 (alimittaisetkin vielä )
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Eiköhän tässä nyt haukuta taas kerran kuitenkin täydellisesti ihan väärää puuta.
                        ko.renkaistahan on ajettu väärillä alustakulmilla niiden sisäreunojen kuviointi hampaalle, jolloin todellakin alkaa ulina. Tämä nyt vaan taaskaan ei koske pelkästään NS2:sta, vaan ihan samalla lailla kuluu hampaalle ja aloittaa ulinan ne x3 hintaiset "merkkirenkaatkin".
                        Kokeileppa ihan iskemättömiä NS2:ia, niin eivät tasan varmasti ulise vaan taas kerran tuo kummallinen "michelin ukko" teki alitajunnassa Tuomolle nyt pienen markkinointikepposen...."Kiinanrenkaista".... .

                        Originally posted by TuomoA View Post
                        Toden totta Eturenkaissa on selvä pykälä sisäreunassa ja se aiheuttanee korvia huumaavan ulinan. Onko noihin mitään kotikonstia joilla saa fikasattu vai ainoa vaihtoehto, että uutta tilalle?
                        Eli haukut NS-2 suhteen olikin turhat tai sitten ei. Ei minulla koskaan edes epätasaisesti kuluneet kumit ole noin pykälälle mennyt. Ja ei sitä sadekelin pitoa ole edelleenkään.

                        EDIT: ja omissa autoissa on kyllä kulmat ok.


                        Originally posted by TuomoA View Post
                        Säädöt on tehty 17" vanteilla(ei voi käyttää pienempää jarrujen takia), nyt alla 19"
                        EDIT: Voihan olla että säädöt on tehty päin p:tä, mutta epäilen sitä. Edelliset Conti sportcontact 2, vaikka kului sisäkulmalta, ei ne silti alkaneet ujeltamaan eli ainakin tässä tapauksessa sillä "katu-uskottavalla" merkillä kuluminen ei aiheuttanut merkittävää muutosta.
                        Siis summasummarum....pointti on se että ne sinun renkaasi on pilattu nimenomaan väärillä pyöränkulmilla, eikä kyse missään tapauksessa ole mistään NS2:n perusominaisuudesta, vaikka sitä kovasti aluksi epäilitkin.
                        Eli jos ne sinun aiemmat Contit eivät kuluneet hampaalle, se johtui vain ja ainoastaan siitä että kulmat sinun autossasi on ainakin riittävän lähellä oikeaa.
                        Tosin nyt nuo 19" kokoluokan renkaat vaativat aika tavallakin erilaiset alustakulmat kuin 17" kokoluokan pyörät(tästä syystä se märkäpitokin on heikko), jolloin myös tuo ulvominen ja niiden vielä lisää hampaalle kuluminen ei tästä ainakaan tästä vähene.
                        Eli ihan NÄIN halpaa/pilattua ei köyhänkään kannata ostaa.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          tollanen rengas kuin esim sportcontact 2, missä on koko leveydeltä pitkittäisiä "kantavia pintoja" ei kulu edes palalle. NS2:ssa ei ole kuin keskellä ja reunojen kuvio menee herkästi palalle.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Joutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 305
                            • Ummeljoki

                            Mitähän halparengasta suosittelette e36 cabiin? Vai kenties jotain kalliimpaa sorttia? Kokona 225/45/17. Taakse kenties sitten 245/40/17? Lähinnä hakisin hiljaista ja vetelemätöntä rengasta. Nangkang ns2 ainakin kehuttu tietyiltä varteenotettavilta tahoilta
                            E36 M3 & E39 530d

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              Mistä ne oikeat alustan säädöt tietää eri vanekoolle? Onko jotakin taulukoita olemassa netissä vai mistä ne saa tietää? Jos vie auton normaaliin rengasliikkeeseen pöyränsuuntaukseen niin säädöt laitetaan mahdollisimman keskelle toleranssia ainakin täällä meilläpäin.

                              Comment

                              • Rudenorth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 2415
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Joutti View Post
                                Mitähän halparengasta suosittelette e36 cabiin? Vai kenties jotain kalliimpaa sorttia? Kokona 225/45/17. Taakse kenties sitten 245/40/17? Lähinnä hakisin hiljaista ja vetelemätöntä rengasta. Nangkang ns2 ainakin kehuttu tietyiltä varteenotettavilta tahoilta
                                Halpis renkaista itellä kokemusta Nangkang NS2 225/45-17, 245/40-17 ja nyt alla olevista GT-Radial Champiro 328 225/40-18. Kummatkin ihan asiallisia, mielestäni Nangkangit pehmeämmät ja mukavat kruisata, GT-Radialit vastaavasti hiukan jämäkämmät ja parempi pito märällä.
                                MB W204 C320 CDI
                                Kawasaki Ninja ZX-7R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎