Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luoti
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 159
    • Home

Sisäreunat vanhoista kuluneet camberin takia ja joskus persettäpäin olleen aurauksen minkä itse koulussa säädin.
    Pystyheitosta en tiedä, en asentajan aivan vieressä ollu kattomassa painottamista. Vanteissa on soviterenkaat joo, mutta ne on kyllä hyvin ja oikein ja kyllä meni napaankin hyvin kiinni.
    -BMW F10 530D M-sport

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Originally posted by Luoti View Post
      Sisäreunat vanhoista kuluneet camberin takia ja joskus persettäpäin olleen aurauksen minkä itse koulussa säädin.
      Pystyheitosta en tiedä, en asentajan aivan vieressä ollu kattomassa painottamista. Vanteissa on soviterenkaat joo, mutta ne on kyllä hyvin ja oikein ja kyllä meni napaankin hyvin kiinni.
      Vika kuitenkin on nyt jossain muualla kuin itse renkaassa?

Comment

• Luoti
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 159
        • Home

Originally posted by Hemi View Post
        Vika kuitenkin on nyt jossain muualla kuin itse renkaassa?
        En usko. Auto leimattiinkin juuri pari viikkoa sitten ja kaikki ok.
        Itse epäilen nyt renkaan pystyheittoa. Mutta asia selviää varmaankin maanantaina kun pääsen rengasliikkeeseen.
        -BMW F10 530D M-sport

Comment

• peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by Luoti View Post
          En usko. Auto leimattiinkin juuri pari viikkoa sitten ja kaikki ok.
          Itse epäilen nyt renkaan pystyheittoa. Mutta asia selviää varmaankin maanantaina kun pääsen rengasliikkeeseen.
          eipä ole ikinä hylatty katsastuksessa mitään mun autoa löysien puslien takia vaikka jarrutuksessa pyörät päässy heilumaan 5cm ees taas yms. ihan kaput alustalla olleita ollut..

katsastus ei takaa alustan kuntoa millään tavalla!
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

Originally posted by peto2 View Post
            eipä ole ikinä hylatty katsastuksessa mitään mun autoa löysien puslien takia vaikka jarrutuksessa pyörät päässy heilumaan 5cm ees taas yms. ihan kaput alustalla olleita ollut..

katsastus ei takaa alustan kuntoa millään tavalla!
            Allekirjoitan tämän varsinkin e39 kohdalla. Ajossa tuntuvat tutinat ei näy mitenkään noissa katsastustesteissä niin että niistä mainittaisiin edes.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

Originally posted by Hemi View Post
              Siis sinullahan oli 225/255 18" Kumhon Ku31:set?
              Vanteen et?
              Siis olen kyllä itse saanut 18" Ku31:llä e46.sta urille käytännössäkin täysin tunteettoman urille. Ehkä aivain pahimmissa urissa joissa jo melkein maha raapii asfalttiin ratissa juuri ja juuri tuntee tuon uran siitä noustessa, mutta autoa ja sen kulkukulmaa se ei muuta yhtään.
              Kuten sanottua, silloin etupäässä on ollut camberit n.0-10`-astetta ja alustat taatusti välyksettömät.
              mm.omassa aikaisemmassa e46 farkussa oli 225/265 19" Ku31 rengastus jonkin aikaa ja se kulki missä tahansa urissa kuin juna, ilman pienintäkään reagointia uriin. Tällä toki oli ajettu pitkälle alle 100tkm ja siitä nyt kulmat laitettiin myös castereita myötin optimiin ja etupään camberit oli nollissa.
              Eli mitkä casterit sinulla siellä nyt vielä olivat? Symmetria sillä puolella?
              Kumit on 225/255 ja vanteet on Bemarin omat 18" et 45 ja et50 takana. Casterit on aika tarkasti puolessa välissä ohjearvoja. Rengaspaineet ovat 2.8/3.0. Ehkäpä nuo etucamperit ja 200tkm ajettua kilometriä tuntuu alustassa jonkin verran, koska paljonhan siellä on vielä alkuperäisiäkin puslia jäljellä. Juuri äsken tulin reilun 300km reissulta ja edelleen hymyilyttää miten mukava auto on nyt ajella isoilla pyörilläkin Kumhot verrattuna Bridgetstonet (ei runflat).
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

Comment

• biglimited
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1519
                • Turku

Originally posted by biglimited View Post
                205/45 17 ja 235/40 17 Nankang NS2 alle jo toista tuhatta eikä mitään pahaa sanottavaa
                Nyt täytyy hiukan korjata.. Auto tuntuu hieman elävän kun ajetaan todella lujaa mutkatiellä, pidon rajamailla :think Paineita on vajaa kolmekiloa. Viime kesänä 18" Roadstoneilla en moista kokenut vaikka miten olisin päästellyt!
                Ehkä se tämä on sen mukavan ajettavuuden hinta halvassa kumissa... Lisään paineita kolmen kilon päälle ja koitan vielä sitten uudestaan.
                Deutchland uber alles!

Comment

• Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

Originally posted by biglimited View Post
                  Nyt täytyy hiukan korjata.. Auto tuntuu hieman elävän kun ajetaan todella lujaa mutkatiellä, pidon rajamailla :think
                  Ei mikään ihme - eipä nuo NS-2:t ole vielä tuossa kokoluokassa mitenkään kovin jäykkärunkoiset kumit.
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• TuomoA
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 538
                    • Krs

Originally posted by Madfexx View Post
                    Ei mikään ihme - eipä nuo NS-2:t ole vielä tuossa kokoluokassa mitenkään kovin jäykkärunkoiset kumit.
                    Omat kokemukset Nankang UltraSport NS-2 renkaista "SURKEAT". 50kmh vauhdissa ujeltaa, 110kmh vauhdissa ujeltaa. Meteli on suorastaan korvia huumaava. Märällä tiellä pito aivan olematon, kuivalla sentään jotain pitoa. Ahistaa kun tuollaisia edes myydään. En ole itse noita ostanut, vaan ne oli vanteilla jotka käytettynä ostin. Kun kerta pintaakin oli uuden veroisesti ajattelin kokeilla kiinan laatua ja sitähän se oli. Sieltä mitään hyvää ole koskaan tullutkaan.
                    En suosittele kenellekkään. Ainiin, koko 225/235-35-19 (alimittaisetkin vielä )
                    G26 420iA Msport SanremoGreen
                    F22 220iA Msport EstorilBlau
                    F20 118i MsportValenciaOrange
                    E82 118dA TitanSilber

Comment

• biglimited
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1519
                      • Turku

Mulla ei ujella, ei vetele eikä tärrää. Pitää myös sateella riittävästi (uudet kumit)
                      Ainoa miinus (pikku) on mutkapätkää naama irvessä painellessa tuo vetelyyden tunne rajoilla...
                      Deutchland uber alles!

Comment

• peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by TuomoA View Post
                        Omat kokemukset Nankang UltraSport NS-2 renkaista "SURKEAT". 50kmh vauhdissa ujeltaa, 110kmh vauhdissa ujeltaa. Meteli on suorastaan korvia huumaava. Märällä tiellä pito aivan olematon, kuivalla sentään jotain pitoa. Ahistaa kun tuollaisia edes myydään. En ole itse noita ostanut, vaan ne oli vanteilla jotka käytettynä ostin. Kun kerta pintaakin oli uuden veroisesti ajattelin kokeilla kiinan laatua ja sitähän se oli. Sieltä mitään hyvää ole koskaan tullutkaan.
                        joo noissa on semmonen ominaisuus että väärien pyöränkulmien ja huonojen iskareiden takia kuluu "hampaalle" jonka jälkeen ujeltaa ihan huolella
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

Eiköhän vika ole jossain muualla, kuin itse renkaassa. Täältä kun löytyy palsta väärällään erityisesti melun osalta erittäin tyytyväisiä käyttäjiä. Yksi syypää saattaa olla juurikin tuo peto2:n mainitsema epätasainen kuluminen, joka on johtunut autosta.
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 910
                            • Jyväskylä

Kannattaa mennä jo kiireesti kauppaan ostamaan jotkut paremman "brändin" kumit..

Itse olen ainakin ollut pirun tyytyväinen nankangeihin 225/35-18 paistettu vk10 2011, vaikka olen tähän asti yrittänyt välttää parhaani mukaan näitä halpiksia, kun on vajaan 10.vuoden takaa hieman huonoja kokemuksia halpa renkaista..
                            Tullut ajeltua jokunen sarja tuplaten kalliimpiakin kumeja (p zero nero), mutta en kyllä näe enää mitään syytä ostaa käyttikseen kalliita renkaita, kun tämän tasoisen kumin saa todella edullisesti. Kyllä nämä ainakin 4-veto auton alla menee mainiosti, eivätkä ole sateella niin liukkaat kun edelliset kumhot.

Comment

• Luoti
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 159
                              • Home

Ja kyllä olin oikeassa oman tärinä probleemani suhteen.
                              Renkaissa tosiaan oli pystyheittoa 2mm. Että pysympä tästä lähtien kaukana jostain helkatin Nankangeista!
                              Alle vaihtui Kumhot ja ei mitään probleemaa. Tuntuu olevan hyvät gummit.
                              -BMW F10 530D M-sport

Comment

• Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

Eiköhän tässä nyt haukuta taas kerran kuitenkin täydellisesti ihan väärää puuta.
                                ko.renkaistahan on ajettu väärillä alustakulmilla niiden sisäreunojen kuviointi hampaalle, jolloin todellakin alkaa ulina. Tämä nyt vaan taaskaan ei koske pelkästään NS2:sta, vaan ihan samalla lailla kuluu hampaalle ja aloittaa ulinan ne x3 hintaiset "merkkirenkaatkin".
                                Kokeileppa ihan iskemättömiä NS2:ia, niin eivät tasan varmasti ulise vaan taas kerran tuo kummallinen "michelin ukko" teki alitajunnassa Tuomolle nyt pienen markkinointikepposen...."Kiinanrenkaista".... .

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎