Itelläkin eturenkaina KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT koossa 235/35/19", ensimmäiset muutama sata kilometriä oli ihan OK, lähinnä taajama ajoa mutta kyllä vähänkin urasilla teillä 80km/h ja yli nopeuksissa saa ihan kunnolla pidellä ratista kiinni!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by rizzo View PostSiis ei noissa renkaissa ole mitään vikaa jos et lähde tuonne urasille isoille teille ja aja sitä 110-130 vauhtia. Tosin onhan mulla noi renkaatkin leveämmät jotka varmasti vaikuttaa siihen ura-ajoon merkittävästi :think
Aika vastaavat kokemukset oli aikanaan Kendan renkaista 235/40/18" koossa E39 alla. Toivottoman löysät vaikka laittoi 3.5bar painetta. No ne lähtikin välittömästi vaihtoon, rasittavat ajaa moottoritiellä kun auto tuntui leijuvan kokoajan johonkin suuntaanE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostItelläkin eturenkaina KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT koossa 235/35/19", ensimmäiset muutama sata kilometriä oli ihan OK, lähinnä taajama ajoa mutta kyllä vähänkin urasilla teillä 80km/h ja yli nopeuksissa saa ihan kunnolla pidellä ratista kiinni!
Comment
-
-
750i vanhan miehen ajamana
Originally posted by Hemi View PostEdelleen kysyjälle korostan, että tulet huomaamaan Falkenin 451:n olevan paskan synonyymi ajettavuuden suhteen jos tähän erehdyt päätymään.
Puhdas ratarengasajettavuus, Suomessa x2 ylihintaan, 80-luvun tekniikalla, tyhjällä hypemarkkinoinnilla. Eli uskomattoman huono rengas Suomihintaansa nähden...jopa siihen autio.netin 440€:n settihintaan, puhumattakaan evopartsin kusetus hintaan. Menee Drifting kumina Alastaron suoralla(irtoaa sladiin tosi helposti), mutta pilaa e36:n tai e39:n ajettavuuden täydellisesti.
Ihan aikuitsen oikeasti: Älä vain sorru tähän tuotteeseen vaikka suhteellisen hiljanen onkin!!! Nankang NS-2 hakkaa tämän kuitenkin 100-0.
Vähän outo olen tällä foorumilla,mutta haen 750i:hin äänettömyyttä yli 180 nopeudella,so. mikä rengas,olen ohittanut drifting iän.Se suoritettiin Ford Galaxiella aikoinaan kuusikymmen luvulla.
terv.Hannu ensimmäinein Bayerilainen minulla.
Comment
-
-
Ettei vaan ois nuo Pirellit jotka vetelee urissa? Mulla oli tossa 545i:ssä ostettaessa 18" 245 ja 275 pirelli pzero:t alla ja veteli tolkuttomasti ja oli äänekkäät. Laitoin alle 235/35 ja 275/30 20 ns2:set ja nyt auto kulkee suoraa ja on hiljaisempi.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostEttei vaan ois nuo Pirellit jotka vetelee urissa? Mulla oli tossa 545i:ssä ostettaessa 18" 245 ja 275 pirelli pzero:t alla ja veteli tolkuttomasti ja oli äänekkäät. Laitoin alle 235/35 ja 275/30 20 ns2:set ja nyt auto kulkee suoraa ja on hiljaisempi.Pirellit ilmeisesti aika pehmeää seosta, n. 5000tkm hävinny n. 2,5mm pinnasta
F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Laitetaan nyt itsekin kokemuksia tänne pitkän ketjun jatkoksi. Osittain tämänkin foorumin suositusten perusteella tuli hankittua E91:seen Camskillistä Hankookin EVO V12:set alle. Orkkiskoossa pysyttiin, eli eteen 225/40/18 ja taakse 255/35/18. Aikaisempiin kuluneisiin Bridgestonen runflateihin verrattuna ero on luonnollisesti kuin yöllä ja päivällä mutta toisaalta eipä sitä vanhoja ja uusia renkaita voi oikein keskenään vertaillakaan. Tällä hetkellä auto on kuitenkin tunnoton urille ja renkaat ovat arkiajossa (alle 80km/h vauhdeissa) tuntuneet muutenkin käteensopivilta.
Isoimpana ongelmana lienee tällä hetkellä se, että tasapainotus ei mennyt liikkeessä nähtävästi aivan kohdilleen. 100-140 km/h vauhdeissa alkaa nimittäin lievä tärinä häiritä. Edellisillä kumeilla pyörät olivat kyllä ajotuntuman perusteella 100% tasapainossa ja nykyisten vanteiden (Style 193) pitäisi olla siis suhteellisen suorat. Pitänee siis käydä tasapainottamassa kumit uudelleen. Jotenkin vaan tähänastisten omakohtaisten kokemusten perusteella alkaa tuntua melko haastavalta löytää huolellisesti ja paikkoja rikkomatta töitä tekeviä rengasliikkeitä (TRE-HML seutu)…
Comment
-
-
Originally posted by Novise View PostVähän outo olen tällä foorumilla,mutta haen 750i:hin äänettömyyttä yli 180 nopeudella,so. mikä rengas,olen ohittanut drifting iän.Se suoritettiin Ford Galaxiella aikoinaan kuusikymmen luvulla.
terv.Hannu ensimmäinein Bayerilainen minulla.
ja mikä seiskan korimalli on kyseessä?
jos E38 niin nyt voin ~3tkm kokemuksella suositella Falken Ziex S-TZ01:stä Suomalaisiin ajonopeuksiin; suht edullinen ja lupaavan uraneutraali eikä rengasmelu ole mitenkään kovaa, päinvastoin. Saa ajaa Saksassakin, nopeusluokitus kestää 750:n huippunopeuden.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi, vaan päinvastoin.
Eli jos varsinkin leveän matalaprofiilisen renkaan ollessa uusi ja vielä "linttaan" kulumaton ja pitkittäinen vesipito tuntuu heikolta, on kyse aina vääristä takapää camberkulmista(liiallisesta negatiivisesta camberista).
Jos/kun rengas kulkee liiallisen negatiivisen camberin vuoksi uutena ainoastaan käytännössä 1/3 sisäreunan kulutuspinta-alueellä,
eli näin ... /-\ ... on tiehen koskettava pelkkä sisäreunan antama pinta-ala todella kapea ja näin myös kostean kelin vetopito varsin onneton.
Kun rengas sitten pikkuhiljaa kuluu "linttaan", tulee käyttöön myös enemmän kulutuspinnan pinta-alaa ja vetopito samalla hieman paranee...hetkellisesti kunnes rengas yht`äkkiä on sisäkantiltaan loppu.
Kumho Ku31:n sadekelin vetopito on oikeasti hyvää luokkaa, joten säädätä kiireesti takapään camberkulmat 1.20`-1.40`-asteen välille.
Nyt siellä on todennäköisesti 15" renkaan camberkulmat, eli n.2.30-astetta ja sadekelin vetopito sitä kautta täysin luokatonta.Originally posted by Tuoppo View PostTarkoitus onkin varailla aika säätöön ihan mielenkiinnosta häviääkö loput vetelyt. Uskoisin ettei autossa kulmat välttämättä ole hirveän metsässä, koska kumit kuluvat tasaisesti eivät reunoilta edestä eikä takaa. Yhdet puolikkaat talvikumit ja yhdet kesäkummit olen ajellut lain sallimille rajoille. Autoa ei myöskään ole madallettu m-sport alustaan nähden juuri lainkaan (H&R comfort kit). Camper säädöt etutolpista löytyi myös vakiona ja edestä säädöt oli melkein tapissa. Mihin laitaan nuo casterit pitäisi pyytää suuntauksessa kääntämään?
Miten auto muuttui? Tuo etutolppien pystympään nostaminen rauhoitti autoa vielä vähän, mutta dramaattisesti auto ei enää parantunut. Isoimmat urat tiessä tuntuvat ratissa edelleen vähän, joten täysin urille tunnotonta autosta ei tullut. Olisiko nuo kulmat täytynyt saada täysin symmetriseksi molemmilta puolin täydellisen tunnottomuuden saamiseksi??? Jos näin on niin todella tarkkaa on E46 kulmien säätäminen.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Nyt on tullu pari päivää ajettua Nankang NS2 koossa 245/35-19 ja M5 replicat.
Onko tuo normaalia että vanteissa (miltei kaikissa) on n. 100 grammaa painoja?
Eipä nuo kuitenkaan täristä.
En vielä tarkistanut mitä paineita laittoivat renkaisiin,
kyllä nuo kuitenkin vähän vetelevät urissa,
ei mitenkään häiritsevästi mutta kuitenkin ne urat tuntuu enemmän
kuin 225/50-17 euroopan kitkoilla.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNyt on tullu pari päivää ajettua Nankang NS2 koossa 245/35-19 ja M5 replicat.
Onko tuo normaalia että vanteissa (miltei kaikissa) on n. 100 grammaa painoja?
Eipä nuo kuitenkaan täristä.
En vielä tarkistanut mitä paineita laittoivat renkaisiin,
kyllä nuo kuitenkin vähän vetelevät urissa,
ei mitenkään häiritsevästi mutta kuitenkin ne urat tuntuu enemmän
kuin 225/50-17 euroopan kitkoilla.
tottakai leveä mataprofiilinen rengas tuntee urat paremmin kuin korkea ja kapeampi kitkahelposti kymmeniä grammoja voi olla noissa kiinalaisissa replica vanteissakin jo heittoa. jos setti on tasapainossa, niin ei ne täristä, jos ei ole pystyheittoa.
Comment
-
Comment