Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    Itelläkin eturenkaina KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT koossa 235/35/19", ensimmäiset muutama sata kilometriä oli ihan OK, lähinnä taajama ajoa mutta kyllä vähänkin urasilla teillä 80km/h ja yli nopeuksissa saa ihan kunnolla pidellä ratista kiinni!
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by rizzo View Post
      Siis ei noissa renkaissa ole mitään vikaa jos et lähde tuonne urasille isoille teille ja aja sitä 110-130 vauhtia. Tosin onhan mulla noi renkaatkin leveämmät jotka varmasti vaikuttaa siihen ura-ajoon merkittävästi :think
      Renkaissa ei mitään vikaa, niillä ei vaan voi ajaa yli satasta

      Aika vastaavat kokemukset oli aikanaan Kendan renkaista 235/40/18" koossa E39 alla. Toivottoman löysät vaikka laittoi 3.5bar painetta. No ne lähtikin välittömästi vaihtoon, rasittavat ajaa moottoritiellä kun auto tuntui leijuvan kokoajan johonkin suuntaan
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by alttu View Post
        Itelläkin eturenkaina KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT koossa 235/35/19", ensimmäiset muutama sata kilometriä oli ihan OK, lähinnä taajama ajoa mutta kyllä vähänkin urasilla teillä 80km/h ja yli nopeuksissa saa ihan kunnolla pidellä ratista kiinni!
        Mikä sinulla onkaan siellä takarenkaana?

        Comment

        • Novise
          Newbiemmer
          • Jun 2011
          • 1
          • Hämeenlinna

          750i vanhan miehen ajamana

          Originally posted by Hemi View Post
          Edelleen kysyjälle korostan, että tulet huomaamaan Falkenin 451:n olevan paskan synonyymi ajettavuuden suhteen jos tähän erehdyt päätymään.
          Puhdas ratarengasajettavuus, Suomessa x2 ylihintaan, 80-luvun tekniikalla, tyhjällä hypemarkkinoinnilla. Eli uskomattoman huono rengas Suomihintaansa nähden...jopa siihen autio.netin 440€:n settihintaan, puhumattakaan evopartsin kusetus hintaan. Menee Drifting kumina Alastaron suoralla(irtoaa sladiin tosi helposti), mutta pilaa e36:n tai e39:n ajettavuuden täydellisesti.
          Ihan aikuitsen oikeasti: Älä vain sorru tähän tuotteeseen vaikka suhteellisen hiljanen onkin!!! Nankang NS-2 hakkaa tämän kuitenkin 100-0.


          Vähän outo olen tällä foorumilla,mutta haen 750i:hin äänettömyyttä yli 180 nopeudella,so. mikä rengas,olen ohittanut drifting iän.Se suoritettiin Ford Galaxiella aikoinaan kuusikymmen luvulla.

          terv.Hannu ensimmäinein Bayerilainen minulla.

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            Originally posted by Hemi View Post
            Mikä sinulla onkaan siellä takarenkaana?
            Pirelli Zero Nero 265/30
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              Ettei vaan ois nuo Pirellit jotka vetelee urissa? Mulla oli tossa 545i:ssä ostettaessa 18" 245 ja 275 pirelli pzero:t alla ja veteli tolkuttomasti ja oli äänekkäät. Laitoin alle 235/35 ja 275/30 20 ns2:set ja nyt auto kulkee suoraa ja on hiljaisempi.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • alttu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 519
                • Nummela

                Originally posted by sirkus View Post
                Ettei vaan ois nuo Pirellit jotka vetelee urissa? Mulla oli tossa 545i:ssä ostettaessa 18" 245 ja 275 pirelli pzero:t alla ja veteli tolkuttomasti ja oli äänekkäät. Laitoin alle 235/35 ja 275/30 20 ns2:set ja nyt auto kulkee suoraa ja on hiljaisempi.
                Jotenkin tuntuu että ne on eturenkaat jotka vetelee, täysin varma en tietysti voi olla. No joka tapauksessa seuraavat renkaat mitkä alle menee on ns2:set Pirellit ilmeisesti aika pehmeää seosta, n. 5000tkm hävinny n. 2,5mm pinnasta
                F15 30d ///M-SPORT
                Ex.
                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                Comment

                • Marko N.
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 46
                  • Hämeenlinna

                  Laitetaan nyt itsekin kokemuksia tänne pitkän ketjun jatkoksi. Osittain tämänkin foorumin suositusten perusteella tuli hankittua E91:seen Camskillistä Hankookin EVO V12:set alle. Orkkiskoossa pysyttiin, eli eteen 225/40/18 ja taakse 255/35/18. Aikaisempiin kuluneisiin Bridgestonen runflateihin verrattuna ero on luonnollisesti kuin yöllä ja päivällä mutta toisaalta eipä sitä vanhoja ja uusia renkaita voi oikein keskenään vertaillakaan. Tällä hetkellä auto on kuitenkin tunnoton urille ja renkaat ovat arkiajossa (alle 80km/h vauhdeissa) tuntuneet muutenkin käteensopivilta.

                  Isoimpana ongelmana lienee tällä hetkellä se, että tasapainotus ei mennyt liikkeessä nähtävästi aivan kohdilleen. 100-140 km/h vauhdeissa alkaa nimittäin lievä tärinä häiritä. Edellisillä kumeilla pyörät olivat kyllä ajotuntuman perusteella 100% tasapainossa ja nykyisten vanteiden (Style 193) pitäisi olla siis suhteellisen suorat. Pitänee siis käydä tasapainottamassa kumit uudelleen. Jotenkin vaan tähänastisten omakohtaisten kokemusten perusteella alkaa tuntua melko haastavalta löytää huolellisesti ja paikkoja rikkomatta töitä tekeviä rengasliikkeitä (TRE-HML seutu)…

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by Novise View Post
                    Vähän outo olen tällä foorumilla,mutta haen 750i:hin äänettömyyttä yli 180 nopeudella,so. mikä rengas,olen ohittanut drifting iän.Se suoritettiin Ford Galaxiella aikoinaan kuusikymmen luvulla.

                    terv.Hannu ensimmäinein Bayerilainen minulla.
                    eiköhän siellä kabiinissa ole muita meluja jo aika paljon enemmän kuin rengasmelu tuolla +180 nopeuksissa... vai tuliko nopeuteen näppisvirhe?
                    ja mikä seiskan korimalli on kyseessä?

                    jos E38 niin nyt voin ~3tkm kokemuksella suositella Falken Ziex S-TZ01:stä Suomalaisiin ajonopeuksiin; suht edullinen ja lupaavan uraneutraali eikä rengasmelu ole mitenkään kovaa, päinvastoin. Saa ajaa Saksassakin, nopeusluokitus kestää 750:n huippunopeuden.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10078
                      • KVLA

                      Minulla on tuossa E39 M5:ssa etusena Falken FK-452 245/35 ZR19 93Y.Täytyy vaan todeta,että on melkoisen huonot kumit.Tuoreissa kumeissa pintaa on ja kulmatkin kohdillaan,mutta kyllä vetetlee urissa mekoisesti.Taitaa lähteä piakkoin vaihtoon.

                      Comment

                      • Marko.K
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1193
                        • Helsinki

                        minkälaisia paineita suosittelette e39:iin? edessä 245/30/20 nankangit ja takana 285/25/20 falkenin fk-452:set
                        F11 535d -11 367hv/728nm
                        E39 M5 -99 Alpine White II
                        E65 730da -02
                        E60 530da -03
                        E39 530da -03 240hv/600nm
                        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                        E38 740iaL -95
                        E39 530d -99 245hv/528nm

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by alttu View Post
                          Pirelli Zero Nero 265/30
                          Vika on 100% varmuudella takarenkaissa, ei eturenkaissa.

                          Comment

                          • Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ei, vaan päinvastoin.
                            Eli jos varsinkin leveän matalaprofiilisen renkaan ollessa uusi ja vielä "linttaan" kulumaton ja pitkittäinen vesipito tuntuu heikolta, on kyse aina vääristä takapää camberkulmista(liiallisesta negatiivisesta camberista).
                            Jos/kun rengas kulkee liiallisen negatiivisen camberin vuoksi uutena ainoastaan käytännössä 1/3 sisäreunan kulutuspinta-alueellä,
                            eli näin ... /-\ ... on tiehen koskettava pelkkä sisäreunan antama pinta-ala todella kapea ja näin myös kostean kelin vetopito varsin onneton.
                            Kun rengas sitten pikkuhiljaa kuluu "linttaan", tulee käyttöön myös enemmän kulutuspinnan pinta-alaa ja vetopito samalla hieman paranee...hetkellisesti kunnes rengas yht`äkkiä on sisäkantiltaan loppu.
                            Kumho Ku31:n sadekelin vetopito on oikeasti hyvää luokkaa, joten säädätä kiireesti takapään camberkulmat 1.20`-1.40`-asteen välille.
                            Nyt siellä on todennäköisesti 15" renkaan camberkulmat, eli n.2.30-astetta ja sadekelin vetopito sitä kautta täysin luokatonta.
                            Originally posted by Tuoppo View Post
                            Tarkoitus onkin varailla aika säätöön ihan mielenkiinnosta häviääkö loput vetelyt. Uskoisin ettei autossa kulmat välttämättä ole hirveän metsässä, koska kumit kuluvat tasaisesti eivät reunoilta edestä eikä takaa. Yhdet puolikkaat talvikumit ja yhdet kesäkummit olen ajellut lain sallimille rajoille. Autoa ei myöskään ole madallettu m-sport alustaan nähden juuri lainkaan (H&R comfort kit). Camper säädöt etutolpista löytyi myös vakiona ja edestä säädöt oli melkein tapissa. Mihin laitaan nuo casterit pitäisi pyytää suuntauksessa kääntämään?
                            Nyt on kulmat tarkastettu ja säädetty. Yllättävän hyvinhän nuo olivat kohdallaan vaikka autoon on viimeisen vuoden aikana täydellinen H&R 35/15 alustasarja ja puslia. Ennen säätöä tein etucamperin säätöuriin vielä muutaman millin lisää. Näillä eväillä camperit olivatkin 0.26 ja -0,31. Takaa camperit olivatkin jo valmiiksi 1,18 ja -1,23 joten niille ei tehty mitään. Ainoa mitä tarvitsi säätää oli toisen takapyörän auraus. Auraukset olivat edessä ja takana muistaakseen 0.05 tuntumassa.

                            Miten auto muuttui? Tuo etutolppien pystympään nostaminen rauhoitti autoa vielä vähän, mutta dramaattisesti auto ei enää parantunut. Isoimmat urat tiessä tuntuvat ratissa edelleen vähän, joten täysin urille tunnotonta autosta ei tullut. Olisiko nuo kulmat täytynyt saada täysin symmetriseksi molemmilta puolin täydellisen tunnottomuuden saamiseksi??? Jos näin on niin todella tarkkaa on E46 kulmien säätäminen.
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              Nyt on tullu pari päivää ajettua Nankang NS2 koossa 245/35-19 ja M5 replicat.

                              Onko tuo normaalia että vanteissa (miltei kaikissa) on n. 100 grammaa painoja?

                              Eipä nuo kuitenkaan täristä.

                              En vielä tarkistanut mitä paineita laittoivat renkaisiin,
                              kyllä nuo kuitenkin vähän vetelevät urissa,
                              ei mitenkään häiritsevästi mutta kuitenkin ne urat tuntuu enemmän
                              kuin 225/50-17 euroopan kitkoilla.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Nyt on tullu pari päivää ajettua Nankang NS2 koossa 245/35-19 ja M5 replicat.

                                Onko tuo normaalia että vanteissa (miltei kaikissa) on n. 100 grammaa painoja?

                                Eipä nuo kuitenkaan täristä.

                                En vielä tarkistanut mitä paineita laittoivat renkaisiin,
                                kyllä nuo kuitenkin vähän vetelevät urissa,
                                ei mitenkään häiritsevästi mutta kuitenkin ne urat tuntuu enemmän
                                kuin 225/50-17 euroopan kitkoilla.

                                tottakai leveä mataprofiilinen rengas tuntee urat paremmin kuin korkea ja kapeampi kitka helposti kymmeniä grammoja voi olla noissa kiinalaisissa replica vanteissakin jo heittoa. jos setti on tasapainossa, niin ei ne täristä, jos ei ole pystyheittoa.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎