Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikazu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 265
    • -

    Auto: e39 530d 10-2002 m-sport
    Ostin viime kesänä nokian oisko ollu nry renkaat..Kokoa 17-235 ja 17-255
    Hiljaiset on, mutta jos ohittaa esim 2 autoa kerralla ja palaa omalle kaistalle niin on täysityö pitää auto kurssissa..tätä ongelmaa ei ollut dunlop 2000? renkailla (koko oli sama)

    Comment

    • gangsta
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 521
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Mikazu View Post
      Auto: e39 530d 10-2002 m-sport
      Ostin viime kesänä nokian oisko ollu nry renkaat..Kokoa 17-235 ja 17-255
      Hiljaiset on, mutta jos ohittaa esim 2 autoa kerralla ja palaa omalle kaistalle niin on täysityö pitää auto kurssissa..tätä ongelmaa ei ollut dunlop 2000? renkailla (koko oli sama)
      Mullakin on ongelma pysytellä yleensä tiellä.
      Joskus ohittelen pientareen puolelta, ihan turvallisuus syistä.
      Alla on ns.halppis kumit.
      ps. onko kukaan ajanut koskaan yhdellä kädellä?
      Mulla lähtee melkein heti heittelehtimään.

      Comment

      • exodus
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 774
        • Oulu

        Originally posted by jaki View Post
        Edelleen: uusi halpisrengas on varmasti paljon parempi kuin loppuunkulunut merkkirengas. Mutta ei kai tässä nyt siitä ole kysymys?
        En tiedä oliki tästä aiemmine puhetta, mutta uusimmassa TM:ssähän oli myös testattu kuluneita renkaita, 4mm:n urasyvyydellä. Ainakin itselleni oli yllätys että kulunut laaturengas(Michelin) oli parempi kuin uusi halpis.

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          Originally posted by exodus View Post
          En tiedä oliki tästä aiemmine puhetta, mutta uusimmassa TM:ssähän oli myös testattu kuluneita renkaita, 4mm:n urasyvyydellä. Ainakin itselleni oli yllätys että kulunut laaturengas(Michelin) oli parempi kuin uusi halpis.
          Kulutuskestävyyttä ei valitettavasti mitattu vaan renkaat oli kulutettu hiomalla. Kuluttajalle on epäselvää myös kuinka renkaan rungon jäykkyys muuttuu käytössä. Rengastestien marginaalitkin taitaa ruveta olemaan aika minimaalisia, jälleen olisi kiva nähdä 10 v. sitten huippurenkaaksi tituleerattu tämän päivän testissä. Oliko 10 v. sitten renkaista johtuvia onnettomuuksia enemmän kuin nykyään yms. kysymyksillä on kiva leikitellä...
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            On kohtuulisen vaikea kuvitella, että misukka jossa 4mm pintaa kestäisi paremmin kuin uusi nankang. Itse ajoin kangeilla viime kesänä n.15000 km. Eturenkaissa oli pintaa yli 6mm ja takana keskeltä rengasta mitattuna lähes saman verran. Takarenkaiden ulkoreunat oli kyllä kuluneet, johtuen erilaisista kikkailuista, mutta normaalissa käytössä tuntuisi todella kestävät kumit..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10058
              • KVLA

              Originally posted by Kentsu View Post
              Kulutuskestävyyttä ei valitettavasti mitattu vaan renkaat oli kulutettu hiomalla. Kuluttajalle on epäselvää myös kuinka renkaan rungon jäykkyys muuttuu käytössä. Rengastestien marginaalitkin taitaa ruveta olemaan aika minimaalisia, jälleen olisi kiva nähdä 10 v. sitten huippurenkaaksi tituleerattu tämän päivän testissä. Oliko 10 v. sitten renkaista johtuvia onnettomuuksia enemmän kuin nykyään yms. kysymyksillä on kiva leikitellä...
              Mielestäni tosiaan virheellinen tapa vertailla "käytettyä" rengasta uusiin.Käytetty rengas on on oikeasti KÄYTETTY rengas,ja saanut kyytiä moniin kurveihin ja kuoppiin erillaisilla nopeuksilla.Renkaisiin tuona aikana vaikuttaa myös sääolosuhteet (kesällä auringon paiste/lämpö ja talvikeleillä pakkanen +suola),renkaisiin tarttuvat kemikaalit (asfalttityömaat,pesuhallien liottimet yms) jotka osittain kuitenkin imeytyy kulutuspintaan.Myös rengaspaineiden vaihtelut eri tekijöistä johtuen jättävät em. syiden lisänä myös käyntikorttinsa kuluneeseen renkaaseen.Rengasseos myös "kuivaa"/kovettuu ,vaikka sillä ei ajettaisikaan.Syitä on tietysti muitakin,mutta noilla esimerkeillä viivasin karkeasti eroja oikeasti käytettyyn.

              Pakko vielä lisätä,kun täällä Misukoita hehkutetaan,niin itselleni ei noita enää laiteta.Siis jos puhutaan kokoluokassa n. 235-245/40.Pari sarjaa Sporttia ajaneena en todellakaan pitänyt niiden jäykistä rungoista.Todella uraherkkiä kumeja,vaikka ensimmäisen sarjan jälkeen en vielä uskonutkaan.Kulutusketävyys ei myöskään mitään häikäisevää,päin vastoin.

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                mielenkiintoista olisi myös tietää miten ominaisuudet ovat 10-15:ssa vuodessa muuttuneet "halpisrenkaissa"...

                lisäksi kiinnostaisi tietää, kuinka moni ns. merkkirenkaiden nimeen vannova on ajanut näillä nykypäivän halpakumeilla, esimerkiksi juuri tuolla paljon puhutulla nankang ns2:lla.

                ja miten muuten on nämä muut linglongit, sunnyt, starperformerit ja muut rengas-onlinen hinnat alkaen-renkaat, onko niistä millaisia kokemuksia?

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by T3 View Post
                  Niin, minä otinkin tekstiini mukaan myös nämä kottikärrynpyörien kanssa samankokoiset renkaat. Tuossakaan kokoluokassa en edes harkitse halpatuotteita.
                  Viimeisimmät ostamani renkaat, jotka myös tekstissäni mainitsin. Ovat 17-tuumaiset ja ne tulevat alle omistamaani M3:een. Autossa on alla tällähetkellä "vain" 16-tuumaiset ja Michelin Pilot Sportit. Noista renkaista en löytänyt hakemallakaan mitään vikaa viimekesän ajelun aikana. Olivat hiljaiset. Eivät vedelleet suuntaan eikä toiseen. Eivät hakeneet urissa. Olivat erittäin hyvät jopa normaalia kiivaamassa rata-ajossa. Aikaisemmat kokemukseni Michelinin malleista ovat aina vakuuttaneet minut. Siksi pidin omasta mielestäni luontevana hankintana myös 17-tuumaisina noita Michelinejä. Minulla on ollut henkilöauton ajoon oikeuttava ajokortti kohta 23-vuotta. Tuona aikana olen ostanut monenmerkkisiä renkaita. Kaksi kertaa olen ostanut ns. uudet halpisrenkaat, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sitä jumputusta ja mölyä en enää halua kokea. Mutta esimerkiksi Michelin ei ole koskaan tuottanut minulle pettymystä. Jos jonkun mielestä on hullua maksaa renkaista kaksinkertainen määrä johonkin toiseen verrattuna, niin sittenpähän on. Toistaiseksi minulla on varaa ostaa näitä ns. merkkirenkaita.
                  Toistan edelleen aiemmin kirjoittamani: Jos joskus käy niin, ettei minulla enää ole varaa ostaa kunnon renkaita autooni, on parempi myydä se autokin pois.
                  oliko jumputtava halpis rengas kenties 10 vuotta sitten ostettu pinnattu ekoturbo? kyllä nykyiset halpis henkaat esim. kumho ja nankang alkaa olla ihan laatutavaraa. sen toki ymmärrän, että ei joku korean rengas toki sovellu M3:n tai museopelin tyyliin. normi käyttöautossa menee sitten enemmän kuin hyvin...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by Martti View Post
                    mielenkiintoista olisi myös tietää miten ominaisuudet ovat 10-15:ssa vuodessa muuttuneet "halpisrenkaissa"...

                    lisäksi kiinnostaisi tietää, kuinka moni ns. merkkirenkaiden nimeen vannova on ajanut näillä nykypäivän halpakumeilla, esimerkiksi juuri tuolla paljon puhutulla nankang ns2:lla.

                    ja miten muuten on nämä muut linglongit, sunnyt, starperformerit ja muut rengas-onlinen hinnat alkaen-renkaat, onko niistä millaisia kokemuksia?
                    ling long/sunny pitää aikamoista meteliä ja on liukas märällä pinnalla. noihin merkkeihin ei välttämättä kannata sekaantua, jos 10e/rengas saa jo selvästi parempaa tavaraa....
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Oldtimer
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 350
                      • Ähtäri

                      Viime syksystä asti ollu alla Nankang 235/45/17 ja pitää sanoa että ovat olleet todella positiivinen kokemus. Ei vetelyä urissa ja hiljaiset, pitoa löytyy yllättävän paljon märälläkin. Lumessa nyt en noita paljoa kehu mutta ei niitä ole edes kuvioltaan tarkoitettu lumessa ajoon vaikka m+s merkintä löytyykin, ennakoivalla ajotyylillä ja lukkoperällä noilla on kumminkin koko talvi pärjätty.

                      Seuraavatkin kumit ovat taatusti Nankangit.
                      ----: Fuck The Fuel Economy :----

                      Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                      Comment

                      • Tonppa1
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 142
                        • Hki

                        Itse kokeilin aikanaan Ford Pumaan starperformeria koossa 205/40/17 ja viikon ajelin niillä katujyrillä.. Epämukavimmat kumit mitä ikinä ollut. Pyöräytin sitten alle Uniroyal Rainsportit, jotka oli hintaisekseen todella hyvät kumit, varsinkin kostealla nimensä veroiset. Pystyi 125hepalla mm. Alastarolla vetää samaa tahtia 180+ heppaisten Seattien tahtiin hieman kostealla radalla.

                        Viime kesänä oli alla Conti Sportcontact2 245/45/17. Hieno pito kuivalla ja märällä Tuntui kestävän kilsoja paremmin kuin Sportcontact1. Muutenkin todella mukava kumi, hiljainen, eikä vedellyt ainakaan Cupra Leonin alla. Tämän auton alla oli myös GY Eagle-F1 (vanhempi malli) ja Contit saa mun pisteet!

                        Kohtuuhintainen positiivisesti yllättänyt kumi oli Falken ZE512. Mukava ja hiljainen. Pidotkin kohdillaan. Näiden kulutuskestävyyttä en tosin kauaa ehtinyt kokeilla, kun auto lähti kiertoon..

                        BFG G-Force Profiler oli ainakin toissakesänä edullisessa hintaluokassa, kun markkinoivat merkkiä suomeen. Hyvän oloinen peruskumi. Ei jäänyt pahoja, muttei erityisen hyväkään muistoja koossa 195/45/16. Radalla tuntuivat sulavan muutaman rundin jälkeen, niinkuin about kaikki vakiokumit. Nämä siis Michelin Pilot Exaltojen jälkeen ja olivat ainakin mukavammat ja hiljaisemmat kuin misukat.
                        E46 320dAT -02

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7434
                          • Oulu

                          Kaikki Nankangit on nyt tulleet.



                          Olivat M+S-merkinnällä varustettua mallia, jotain rapaa tms. roisketta myös sisällä, eli ei kovin siistiltä näyttäneet. Viimeviikolla tulleet 4 kpl olivat siisimmässä kunnossa. Eturenkaissa valmistusviikko oli kai 26/06 ja takarenkaissa toisessa 35/06 ja toisessa 42/05 (!) (jos merkintöjä oikein tulkitsin). Aiemmin tullut setti tais olla myös tuoreempi.

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Painoissa on varmasti eroja, mutta toinen juttu on kuinka suuria ja miten merkittäviä ne käytännössä on.

                          Eilen tulleet Nankang NS-2 215/45R17 91V painoi 9,15 kg.

                          Omia aiempia punnituksia:
                          Maxxis MA-Z1 Victra 225/45R17 pelkkä kulunut rengas 9,9 kg
                          Dunlop SP Sport 2000 E 235/45R17 pelkkä rengas 9,9 kg
                          Continental WinterViking2 225/50R17 uusi nastarengas 11,8 kg


                          Eri kokoisia renkaita on tietysti vähän turha verrata keskenään, mutta lisään tänne painot E39:n alle tuleville kunhan renkaat tulee. Näistä nyt kuitenkin näkee minkälaisista eroista tässä asiassa on oikeasti kyse. Myös osoitteessa http://www.tirerack.com/wheels-techpage-1/108.shtml on juttua noista painoista, ja sieltä löytyy verrokiksi

                          Michelin Energy MXV4 Plus 205/55R16 10,21 kg (3-sarjan ensiasennusrenkaina olleet)
                          Pirelli P Zero Asimmetrico 245/45ZR17 9,75 kg
                          EDIT3: Itse mitatut "speksit" renkaista tuossa kuvassa. Nuo kapeemmat on siis reilun kilon painavammat kuin samankokoiset Dunlopit ja 1,5 kg paivavammat kuin pykälää leveämmät Pirellit. Takarenkaat taas puoli kiloa painavammat kuin samankokoiset Nokian NRY:t. Jo noissa eturenkaissa katsoin että ovat todella pyöreäolkaiset, mutta nämä leveämmät on vieläkin pyöreämmät. Tässä varmaan jotain selitystä siihen ettei urat vetele pahasti.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 31-03-2007, 18:17.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            tulipa juuri punnittua GT radialin 245/40-17 ja 12kg tärähti tauluun...


                            onko kellään kokemuksia KUMHO Ecsta KU19 kumeista?


                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              KUMHO ECSTA SPT KU31 kiinostais täällä. Saa vannetukusta halvemmalla ku nangankit rengas-onlinest :think
                              Last edited by Supa; 20-03-2007, 18:23.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • TurboD
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 84

                                Oma (kulta)perstuntuma on kertonut vuosien varrella, että halvat ja raskaat (nämä ominaisuudet saa lähes poikkeuksetta samassa paketissa) renkaat pilaavat auton ja ajofiilikset. Halvalla saa suuren vierinvastuksen ja monissa tapauksissa löysän ajotuntuman. Menon herkkyyden, vakauden ja miellyttävyyden olen kohdannut ainoastaan joidenkin ns. merkkirenkaiden PYÖREÄSSÄ hahmossa. Merkkejä mainitsematta voin suositella tällä hetkellä uutta Primacy HP:tä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎