Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

Topiikin luettua, ei ainakaan yhtään viisammaksi tule. Varmasti renkaan valinta ei ole yhtään helpompaa. Nyt kuitenkin tilasin Camskillistä parin Nankangeja takarenkaiksi. Tuleepahan halpisrenkaatkin kokeiltua ja jos noi on paskat tietääpähän varoa, eikä kokeilu tule kauhean kalliiksi.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

Comment

• Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

Originally posted by Hemi View Post
      Kova luotto pitää tosiaan olla Ranskalaiseen erinomaiseen insinööritaitoon....jos siitä pitää maksaa x2 suhteessa nopeampaan tuotteeseen radalla?
      Kaiva mulle testi/käytännön kokemus jostain missä joku linglong hakkaa Michelin pilot sport cup+ radalla?

Ihmettelen myös sitä, miksi itse ajat BMW:llä etkä Infinitillä, jos uskot itse niin kovasti aasialaisen erinomainseen kopiointi..eiku insinööritaitoon?:think:think

PS. Justhan tossa eräs foorumilainen ajoi bridgestone potenzoilla 8s kovemman kierroksen ahvenistolla kun nankangilla
      DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• NikitaT
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 426
        • Espoo

Originally posted by Peltsii View Post
        PS. Justhan tossa eräs foorumilainen ajoi bridgestone potenzoilla 8s kovemman kierroksen ahvenistolla kun nankangilla
        Voiko tuon asian sanoa edes tosissaan, ei hyvää päivää

Comment

• jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

Originally posted by Robi View Post
          Eräillä on tosiaan ongelmia ymmärtää toisten mielipiteet. Mä olen ajanut karkeasti 95% ajoistani omalla E39:llä Premium-luokan renkailla ja ainoat vetelyt mitä on omalle kohdalle osunut oli kun alla sattui käymään Nankangit. Rengaskoko on vakiintunut siihen 19" sekä kesällä että talvella ja kilometrejä tulee noin 30000-40000 per vuosi melko tasaisesti jakautuneena eri vuodenaikoihin. Kesällä on ollut Michelin Pilot Sport2 tai BF GoodRich G-Force Profiler (jotka on myös Michelinin valmistamat) ja auton käytös on erinomainen...ei vetele, ei rengasmelua, mukava myös mukulakivillä yms.

Nankangit jotka oli hetken aikaa 08 kesällä oli erittäin arvaamattomat mun ajotottumuksilla ja sen pohjalta en suosittele niitä kellekkään.

Mutta summa summarum..ajakoon kukin sillä minkä parhaaksi näkevät.. niin teen mäkin.
          Olisit kysynyt ensin Hemiltä mikä koko niistä nagigageista on se vetelemätön.
          Itse kun ostin loppuunajettujen misukoiden tilalle nagigagit, niin eihän se auto mennyt yhtään suoraan ja tuntui kuin taka-akseli tekisi omiaan. Aivan käsittämätöntä paskaa. Hemi sitten viisaana kertoi kun tähän topiicciin siitä valitin, että juuri 205/50-16 koossa nagigagi vetelee..

Hemi voisikin laittaa tänne tarkan taulokon, missä koossa nagigagi ei vetele, helpottaisi ostajia

Halppis paska on aina paskaa. Ei ne tee tuotekehitystä, vaan kopioi...

Jani vertaa vaikka motopuolelta Maxxis vs. misukka. Taitaa niilläkin olla +8s eroa kieroksella Suomen radoilla.
          Aprilia RSV4

Comment

• Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

Itse laitoin 225/45/17 nankangit alle ja ei vetele e46 yhtään
            261e kotiovelle toimitettuna camskill.uk, parempaa hinta-laatusuhdetta ei voi olla.

edit: tarkennetaan nyt sen verran että varmasti löytyy parempia renkaita, mutta normiajoon ovat olleet erittäin pätevät.
            Ennen oli Kumho Ecsta, tarkkaa mallia en muista mutta kyllä sai ratista pitää ihan kiinni kun ajoi urissa.
            Last edited by Iltsu; 28-09-2009, 19:17.
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

Comment

• Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

Originally posted by Peltsii View Post
              Kaiva mulle testi/käytännön kokemus jostain missä joku linglong hakkaa Michelin pilot sport cup+ radalla?
              Cool.... sinulle ilmeisesti tuo "Linglong" olevan yleisnimike kaikille muille rengastuotteille kuin michelin:lle?
              En kuitenkaan ole missään kohden puhunut mistään linglong:ista yhtään mitään, joten keskustelu siltä osin on ilmeisen turha.
              Jos nyt kuitenkin lähdetään siitä että lähdet vertaamaan DOT merkittyä
              R-seoksen ratarengasta eli misukan sport cup:ia linglongiin, niin väitän kuitenkin että kunnon vesisateessa ko.misukka jää ahveniston sille Linglongille sen 8sek ihan puhtaasti...
              Toisaalta, yhtä hyvin kun tällaiselle Ville 5-V asenteella mennään, niin sinä voit esittää testin missä ko.Michelin hakkaa kuivalla ratakierroksella Hankook Ventus Z211, Kumho Victoracer V700, Kumho Ecsta V70A, Toyo RA-1 ,Yokohama A032R H/S, tai Yokohama A048
              :n ja kuinka paljon?

Comment

• Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

Originally posted by sipi View Post
                Osaisitko heittää vertailua juurikin 19" koossa tuosta GoodRich:n G-Force Profilerista vs Falken fk452. Pikaisella vilkaisulla tosin ei noista peruspaikoista löytynyt GR:aa, eli camskills'sta & rengasonlinesta. Oletettavasti tuo pyörii jossain Falkenin hintahaarukassa?
                Osaan...pidoltaan about samaa luokkaa, falkenissa ollut eräillä ongelmia että eivät pysy pyöreinä, BfG:ssä taas sellaisia ongelmia ei ole ollut. BfGoodrich on Michelinin halvempi painos jossa laatu samaa tasoa kuin misukoissa...oman kokemuksen pohjalta ehkäpä jopa aavistuksen parempi.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

Comment

• MSam
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 181
                  • Länsi-Suomi

Kovaa vääntöä. Kaikkein suurin ihmetyksen aihe on se, että miksi ihmeessä BMW ei ole valinnut näitä Aasian ihmerenkaita ensiasennusrenkaiksi, koska niiden pitäisi olla täällä joidenkin esittämien väitteiden mukaan parempia, halvempia ja vielä mukavampia, mitä "ylihintaisten" merkkirenkaiden?

Miksi BMW ei siis laita 3- ja 5-sarjan autoihin Aasialaista ensiasennusrengasta? Onko ne vaan mukana salaliitossa, että tyhmät ihmiset ostaisivat premiumrenkaita autoihinsa?

Ymmärrän, että rengas(merkki)valinta ja auton ikä, kunto ja vastaavat asiat korreloivat keskenään, mutta sitä en todellakaan ymmärrä, että joku selittelee, että E39 tai E60 ajettavuus vain paranee laittamalla alle jotkut halpiskumit, joiden profiilimuotokin on varastettu 5-10 vuotta vanhoista premiumrenkaista.

Miten vaikea se on ymmärtää, että kalliimmat renkaat tehdään yleensä tarkemmilla toleransseilla ja myös laadunvalvonta on kireämpää?

Jos jonkun elämä tulee siitä paremmaksi, mitä Esson baarissa huutoäänestetään (rengasmerkeistä), niin sehän on hienoa yhteisöllisyyttä. Mutta jos haluaa, että auton alkuperäiset ajo-ominaisuudet pysyvät lähellä optimia, ei kannata lähteä urheilemaan ja säästää siitä kohdasta, joka yhdistää asfaltin ja ajoneuvon.

Muutama sivu aiemmin joku kysyi aiheellisesti, miksi sitten ajaa BMW:llä, jos kerran kaiken pitää olla vain halvinta.

Näiden halparenkaiden kulutuskestävyydestä olisi myös mielenkiintoista keskustella, menevätkö matka-ajossa 3 kautta ja yli 35tkm? Aivan sama, mitä "säästää" tiskillä, jos kestävyys on jopa puolet heikompi ja koko sekin aika tärinää, vapinaa ja lipsumista.

Lopuksi oma (värittynyt) mielipiteeni: aloita auton "virittäminen" pyöristä. Ettei lopu rahat kesken väärään aikaan.
                  E60 523i

E10 kiitos ei.

Comment

• Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

Originally posted by jannmann View Post
                    Itse kun ostin loppuunajettujen misukoiden tilalle nagigagit, niin eihän se auto mennyt yhtään suoraan ja tuntui kuin taka-akseli tekisi omiaan. Aivan käsittämätöntä paskaa. Hemi sitten viisaana kertoi kun tähän topiicciin siitä valitin, että juuri 205/50-16 koossa nagigagi vetelee..

Hemi voisikin laittaa tänne tarkan taulokon, missä koossa nagigagi ei vetele, helpottaisi ostajia

Jani vertaa vaikka motopuolelta Maxxis vs. misukka. Taitaa niilläkin olla +8s eroa kieroksella Suomen radoilla.
                    Minäkö se olen jokin NS-2:en takuumies, joka en edes aja Nankang:lla?
                    Voi, voi....nyt on tuhma iso setä päässyt pissimään jannea silmään ja jannelle tuli pipi...ja trauma. Ihan turhaan kuitenkin minulle vingut omia nakkipyöräostoksia, koska en missään kohtaa milloinkaan ole todellakaan kehunut NS-2:ia näissä kottiskärrynpyöräkokoluokissa, vaan tasan päinvastoin. Eli jos sinulla ei ole edes peruskoulun toisen luokan lukemisen ymmärrys hanskassa, niin ihan turha lähteä minulle kiukuttelemaan jos itse käy vajailla.
                    Kannattaa lukea tämä threadi n.sata sivua taakseppäin ja ynnätä NS-2:iin pettyneet ja niiden ostamiseen tyytyväiset kommentit ja lähteä sitten tekemään omia päätöksiään ko.tuotteesta. Se on kuitenkin 100% fakta että minä en missään tapauksessa ole mikään Nankang:ien takuumies, enkä ole sitä todellakaan koskaan ollutkaan.
                    Oma henkilökohtainen mielipiteeni niistä on:...että yli 17" kokoluokissa ja alle 45-profiilisissa), ne riittää 98%:lle käyttäjiä normaali liikenteeseen sillä rahalla mitä niistä joutuu maksamaan....piste.
                    Ne itkijät jotka eivät tätä edelleenkään tajua voi pistää minulle vaikka privaan viestiä, niin voimme keskustella siellä mikä oikeasti olikaan se mielipiteeni ja mihin se perustuu NS-2:sta.

Comment

• Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

Originally posted by jannmann View Post

Eli itke nyt vaikka tuolle nimim:Itsulle kuinka paskat pyörät hän ostikaan?

Comment

• Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

Originally posted by MSam View Post
                        ...Muutama sivu aiemmin joku kysyi aiheellisesti, miksi sitten ajaa BMW:llä, jos kerran kaiken pitää olla vain halvinta.
                        Yhtä hyvin voitaisiin kysyä: Miksi ajaa yleensäkkään BMW:llä jos se TM:n testivoittaja oikeasti on paras?

Comment

• MSam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 181
                          • Länsi-Suomi

Miksi ajaa yleensäkkään BMW:llä jos se TM:n testivoittaja oikeasti on paras?
                          No minä melkein ajaisin jo sen vuoksi BMW:llä, että se EI ole voittanut jotain TM:n testiä... (Enkä osta mitään muutakaan siksi, että "suurin osa suomalaisista" käyttää sitä tai tätä. Mitä muut tekevät, ei kiinnosta minua kulutuskäyttäytymisen suhteen pätkääkään. Teen itse omat valintani)

Onko Pilot Sport voittanut TM:n testissä? En tiennytkään, että TM:kin testaa oikeita renkaita. Lähinnä seuraan alan vakavasti otettavia testeja, eli saksalaisia autolehtiä, AMS ja Sport Auto lähinnä.
                          E60 523i

E10 kiitos ei.

Comment

• Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

Originally posted by MSam View Post
                            Näiden halparenkaiden kulutuskestävyydestä olisi myös mielenkiintoista keskustella, menevätkö matka-ajossa 3 kautta ja yli 35tkm? Aivan sama, mitä "säästää" tiskillä, jos kestävyys on jopa puolet heikompi ja koko sekin aika tärinää, vapinaa ja lipsumista.
                            Omat 225/45 R17ja 255/40 R17 Renkaat vaihdatin siinä kun lumet suli. Kilometrejä tullut +20tkm sen jälkeen, enkä ole renkaita mittaillut mutta ainakaan näkyvää ylenpalttista kulumista ei ole tapahtunut. Ajaa vielä varmasti tuplasti tuon määrän ellei enemmänkin.

Hintaahan oli 350€ luokkaa kierrokselta, muuta ei tarvinnut tehdä kun vastailla UPS:n jannun puheluihin ja käskeä jättämään ne tallin taakse.

Ei vetele tippaakaan tuolla koolla, pito hyvä normaaliin reippaaseen ajoon ja ylikin. Sadekelin pito ainakin normaaliin ajoon riittävä. Rengas varoittaa hyvissä ajoin, ennenkuin lähtee varsinaisesti luisuun eli ei yllätä.

En tule normaaliin katuautoon mitään muuta tästä eteenpäin ostamaankaan, hyöty paremmasta renkaasta oman auton kohdalla olisi jo maksamista turhasta.

Ratahuorien ja moottoripyörien renkaista nyt ei taas kannata säästellä, mutta tuskimpa nyt ketään sellaista edes harkitsee.

Edittiä sen verran: Tärinästä ja metelistä sen verran, että en ainakaan omalla kohdalla ole näitä tavannut.
                            Last edited by Micce///M; 28-09-2009, 19:38.

Comment

• jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

Minäkö se olen jokin NS-2:en takuumies, joka en edes aja Nankang:lla?
                              Voi, voi....nyt on tuhma iso setä päässyt pissimään jannea silmään ja jannelle tuli pipi...ja trauma. Ihan turhaan kuitenkin minulle vingut omia nakkipyöräostoksia, koska en missään kohtaa milloinkaan ole todellakaan kehunut NS-2:ia näissä kottiskärrynpyöräkokoluokissa, vaan tasan päinvastoin. Eli jos sinulla ei ole edes peruskoulun toisen luokan lukemisen ymmärrys hanskassa, niin ihan turha lähteä minulle kiukuttelemaan jos itse käy vajailla.
                              Kannattaa lukea tämä threadi n.sata sivua taakseppäin ja ynnätä NS-2:iin pettyneet ja niiden ostamiseen tyytyväiset kommentit ja lähteä sitten tekemään omia päätöksiään ko.tuotteesta. Se on kuitenkin 100% fakta että minä en missään tapauksessa ole mikään Nankang:ien takuumies, enkä ole sitä todellakaan koskaan ollutkaan.
                              Oma henkilökohtainen mielipiteeni niistä on:...että yli 17" kokoluokissa ja alle 45-profiilisissa), ne riittää 98%:lle käyttäjiä normaali liikenteeseen sillä rahalla mitä niistä joutuu maksamaan....piste.
                              Ne itkijät jotka eivät tätä edelleenkään tajua voi pistää minulle vaikka privaan viestiä, niin voimme keskustella siellä mikä oikeasti olikaan se mielipiteeni ja mihin se perustuu NS-2:sta.
                              Voi v***u, kannattaisiko juuri sun lukea tätä topiiccia lisää uudestaan. Missä väitin, että olit kehunut NS-2 kumia. En missään. ?? Viestiketjun otsikkokaan ei rajaa kokoa missään. Oma kokemus halppis kumeista oli pettymys, enkä enää milloinkaan missään koossa omaan autooni laita.
                              Kuten kirjoitit, 98% ne riittää, mutta ei ne silti parempia ole kun misukan huippumallit. Mutta sun mielestä halppis öljytkin on samaa tavaraa kuin Mobil 1 tai vaikkapa TWS.
                              Aprilia RSV4

Comment

• Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

Kulutuskestävyydestä. Nankang NS-2 225/45/17 pintaa oli takana 3-4mm ja edessä 4-5mm kun möin pois. Ajettu vajaa kaksi kesää ja n. 16-17tkm. Veikkaisin, että max 22tkm olisi ajanut noilla niin olisivat olleet mallia sakko. Tosin painavassa autossa alla. Loppukaneettina sanoisin, että omassa käytössä noi oli aivan ok, joskin olisin toivonut parempaa kestävyyttä. Hyvä ajaa, tarkasti ohjautuva rengas, ei vedellyt oli vakaata menoa koko ajan. Hiukan äänekkäät olivat.

Arvosanat:
                                Ajomukavuus 2/5
                                Ajettavuus 4/5
                                Melutaso 2/5
                                Pito-ominaisuudet 3½/5
                                Hinta/laatusuhde 4/5
                                Kestävyys 2/5

Kokonaisuus siis: 2,9/5 pistettä. (17,5/30)
                                Last edited by Tenox; 28-09-2009, 20:54.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎