Topiikin luettua, ei ainakaan yhtään viisammaksi tule. Varmasti renkaan valinta ei ole yhtään helpompaa. Nyt kuitenkin tilasin Camskillistä parin Nankangeja takarenkaiksi. Tuleepahan halpisrenkaatkin kokeiltua ja jos noi on paskat tietääpähän varoa, eikä kokeilu tule kauhean kalliiksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostKova luotto pitää tosiaan olla Ranskalaiseen erinomaiseen insinööritaitoon....jos siitä pitää maksaa x2 suhteessa nopeampaan tuotteeseen radalla?
Ihmettelen myös sitä, miksi itse ajat BMW:llä etkä Infinitillä, jos uskot itse niin kovasti aasialaisen erinomainseen kopiointi..eiku insinööritaitoon?:think:think
PS. Justhan tossa eräs foorumilainen ajoi bridgestone potenzoilla 8s kovemman kierroksen ahvenistolla kun nankangillaDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostPS. Justhan tossa eräs foorumilainen ajoi bridgestone potenzoilla 8s kovemman kierroksen ahvenistolla kun nankangilla
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostEräillä on tosiaan ongelmia ymmärtää toisten mielipiteet. Mä olen ajanut karkeasti 95% ajoistani omalla E39:llä Premium-luokan renkailla ja ainoat vetelyt mitä on omalle kohdalle osunut oli kun alla sattui käymään Nankangit. Rengaskoko on vakiintunut siihen 19" sekä kesällä että talvella ja kilometrejä tulee noin 30000-40000 per vuosi melko tasaisesti jakautuneena eri vuodenaikoihin. Kesällä on ollut Michelin Pilot Sport2 tai BF GoodRich G-Force Profiler (jotka on myös Michelinin valmistamat) ja auton käytös on erinomainen...ei vetele, ei rengasmelua, mukava myös mukulakivillä yms.
Nankangit jotka oli hetken aikaa 08 kesällä oli erittäin arvaamattomat mun ajotottumuksilla ja sen pohjalta en suosittele niitä kellekkään.
Mutta summa summarum..ajakoon kukin sillä minkä parhaaksi näkevät.. niin teen mäkin.
Itse kun ostin loppuunajettujen misukoiden tilalle nagigagit, niin eihän se auto mennyt yhtään suoraan ja tuntui kuin taka-akseli tekisi omiaan. Aivan käsittämätöntä paskaa. Hemi sitten viisaana kertoi kun tähän topiicciin siitä valitin, että juuri 205/50-16 koossa nagigagi vetelee..
Hemi voisikin laittaa tänne tarkan taulokon, missä koossa nagigagi ei vetele, helpottaisi ostajia
Halppis paska on aina paskaa. Ei ne tee tuotekehitystä, vaan kopioi...
Jani vertaa vaikka motopuolelta Maxxis vs. misukka. Taitaa niilläkin olla +8s eroa kieroksella Suomen radoilla.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Itse laitoin 225/45/17 nankangit alle ja ei vetele e46 yhtään
261e kotiovelle toimitettuna camskill.uk, parempaa hinta-laatusuhdetta ei voi olla.
edit: tarkennetaan nyt sen verran että varmasti löytyy parempia renkaita, mutta normiajoon ovat olleet erittäin pätevät.
Ennen oli Kumho Ecsta, tarkkaa mallia en muista mutta kyllä sai ratista pitää ihan kiinni kun ajoi urissa.Last edited by Iltsu; 28-09-2009, 19:17.Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKaiva mulle testi/käytännön kokemus jostain missä joku linglong hakkaa Michelin pilot sport cup+ radalla?
En kuitenkaan ole missään kohden puhunut mistään linglong:ista yhtään mitään, joten keskustelu siltä osin on ilmeisen turha.
Jos nyt kuitenkin lähdetään siitä että lähdet vertaamaan DOT merkittyä
R-seoksen ratarengasta eli misukan sport cup:ia linglongiin, niin väitän kuitenkin että kunnon vesisateessa ko.misukka jää ahveniston sille Linglongille sen 8sek ihan puhtaasti...
Toisaalta, yhtä hyvin kun tällaiselle Ville 5-V asenteella mennään, niin sinä voit esittää testin missä ko.Michelin hakkaa kuivalla ratakierroksella Hankook Ventus Z211, Kumho Victoracer V700, Kumho Ecsta V70A, Toyo RA-1 ,Yokohama A032R H/S, tai Yokohama A048
:n ja kuinka paljon?
Comment
-
-
Originally posted by sipi View PostOsaisitko heittää vertailua juurikin 19" koossa tuosta GoodRich:n G-Force Profilerista vs Falken fk452. Pikaisella vilkaisulla tosin ei noista peruspaikoista löytynyt GR:aa, eli camskills'sta & rengasonlinesta. Oletettavasti tuo pyörii jossain Falkenin hintahaarukassa?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Kovaa vääntöä. Kaikkein suurin ihmetyksen aihe on se, että miksi ihmeessä BMW ei ole valinnut näitä Aasian ihmerenkaita ensiasennusrenkaiksi, koska niiden pitäisi olla täällä joidenkin esittämien väitteiden mukaan parempia, halvempia ja vielä mukavampia, mitä "ylihintaisten" merkkirenkaiden?
Miksi BMW ei siis laita 3- ja 5-sarjan autoihin Aasialaista ensiasennusrengasta? Onko ne vaan mukana salaliitossa, että tyhmät ihmiset ostaisivat premiumrenkaita autoihinsa?
Ymmärrän, että rengas(merkki)valinta ja auton ikä, kunto ja vastaavat asiat korreloivat keskenään, mutta sitä en todellakaan ymmärrä, että joku selittelee, että E39 tai E60 ajettavuus vain paranee laittamalla alle jotkut halpiskumit, joiden profiilimuotokin on varastettu 5-10 vuotta vanhoista premiumrenkaista.
Miten vaikea se on ymmärtää, että kalliimmat renkaat tehdään yleensä tarkemmilla toleransseilla ja myös laadunvalvonta on kireämpää?
Jos jonkun elämä tulee siitä paremmaksi, mitä Esson baarissa huutoäänestetään (rengasmerkeistä), niin sehän on hienoa yhteisöllisyyttä. Mutta jos haluaa, että auton alkuperäiset ajo-ominaisuudet pysyvät lähellä optimia, ei kannata lähteä urheilemaan ja säästää siitä kohdasta, joka yhdistää asfaltin ja ajoneuvon.
Muutama sivu aiemmin joku kysyi aiheellisesti, miksi sitten ajaa BMW:llä, jos kerran kaiken pitää olla vain halvinta.
Näiden halparenkaiden kulutuskestävyydestä olisi myös mielenkiintoista keskustella, menevätkö matka-ajossa 3 kautta ja yli 35tkm? Aivan sama, mitä "säästää" tiskillä, jos kestävyys on jopa puolet heikompi ja koko sekin aika tärinää, vapinaa ja lipsumista.
Lopuksi oma (värittynyt) mielipiteeni: aloita auton "virittäminen" pyöristä. Ettei lopu rahat kesken väärään aikaan.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOlisit kysynyt ensin Hemiltä mikä koko niistä nagigageista on se vetelemätön.
Itse kun ostin loppuunajettujen misukoiden tilalle nagigagit, niin eihän se auto mennyt yhtään suoraan ja tuntui kuin taka-akseli tekisi omiaan. Aivan käsittämätöntä paskaa. Hemi sitten viisaana kertoi kun tähän topiicciin siitä valitin, että juuri 205/50-16 koossa nagigagi vetelee..
Hemi voisikin laittaa tänne tarkan taulokon, missä koossa nagigagi ei vetele, helpottaisi ostajia
Halppis paska on aina paskaa. Ei ne tee tuotekehitystä, vaan kopioi...
Jani vertaa vaikka motopuolelta Maxxis vs. misukka. Taitaa niilläkin olla +8s eroa kieroksella Suomen radoilla.
Voi, voi....nyt on tuhma iso setä päässyt pissimään jannea silmään ja jannelle tuli pipi...ja trauma. Ihan turhaan kuitenkin minulle vingut omia nakkipyöräostoksia, koska en missään kohtaa milloinkaan ole todellakaan kehunut NS-2:ia näissä kottiskärrynpyöräkokoluokissa, vaan tasan päinvastoin. Eli jos sinulla ei ole edes peruskoulun toisen luokan lukemisen ymmärrys hanskassa, niin ihan turha lähteä minulle kiukuttelemaan jos itse käy vajailla.
Kannattaa lukea tämä threadi n.sata sivua taakseppäin ja ynnätä NS-2:iin pettyneet ja niiden ostamiseen tyytyväiset kommentit ja lähteä sitten tekemään omia päätöksiään ko.tuotteesta. Se on kuitenkin 100% fakta että minä en missään tapauksessa ole mikään Nankang:ien takuumies, enkä ole sitä todellakaan koskaan ollutkaan.
Oma henkilökohtainen mielipiteeni niistä on:...että yli 17" kokoluokissa ja alle 45-profiilisissa), ne riittää 98%:lle käyttäjiä normaali liikenteeseen sillä rahalla mitä niistä joutuu maksamaan....piste.
Ne itkijät jotka eivät tätä edelleenkään tajua voi pistää minulle vaikka privaan viestiä, niin voimme keskustella siellä mikä oikeasti olikaan se mielipiteeni ja mihin se perustuu NS-2:sta.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOlisit kysynyt ensin Hemiltä mikä koko niistä nagigageista on se vetelemätön.
Itse kun ostin loppuunajettujen misukoiden tilalle nagigagit, niin eihän se auto mennyt yhtään suoraan ja tuntui kuin taka-akseli tekisi omiaan. Aivan käsittämätöntä paskaa. Hemi sitten viisaana kertoi kun tähän topiicciin siitä valitin, että juuri 205/50-16 koossa nagigagi vetelee..
Hemi voisikin laittaa tänne tarkan taulokon, missä koossa nagigagi ei vetele, helpottaisi ostajia
Halppis paska on aina paskaa. Ei ne tee tuotekehitystä, vaan kopioi...
Jani vertaa vaikka motopuolelta Maxxis vs. misukka. Taitaa niilläkin olla +8s eroa kieroksella Suomen radoilla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiksi ajaa yleensäkkään BMW:llä jos se TM:n testivoittaja oikeasti on paras?
Onko Pilot Sport voittanut TM:n testissä? En tiennytkään, että TM:kin testaa oikeita renkaita. Lähinnä seuraan alan vakavasti otettavia testeja, eli saksalaisia autolehtiä, AMS ja Sport Auto lähinnä.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostNäiden halparenkaiden kulutuskestävyydestä olisi myös mielenkiintoista keskustella, menevätkö matka-ajossa 3 kautta ja yli 35tkm? Aivan sama, mitä "säästää" tiskillä, jos kestävyys on jopa puolet heikompi ja koko sekin aika tärinää, vapinaa ja lipsumista.
Hintaahan oli 350€ luokkaa kierrokselta, muuta ei tarvinnut tehdä kun vastailla UPS:n jannun puheluihin ja käskeä jättämään ne tallin taakse.
Ei vetele tippaakaan tuolla koolla, pito hyvä normaaliin reippaaseen ajoon ja ylikin. Sadekelin pito ainakin normaaliin ajoon riittävä. Rengas varoittaa hyvissä ajoin, ennenkuin lähtee varsinaisesti luisuun eli ei yllätä.
En tule normaaliin katuautoon mitään muuta tästä eteenpäin ostamaankaan, hyöty paremmasta renkaasta oman auton kohdalla olisi jo maksamista turhasta.
Ratahuorien ja moottoripyörien renkaista nyt ei taas kannata säästellä, mutta tuskimpa nyt ketään sellaista edes harkitsee.
Edittiä sen verran: Tärinästä ja metelistä sen verran, että en ainakaan omalla kohdalla ole näitä tavannut.Last edited by Micce///M; 28-09-2009, 19:38.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMinäkö se olen jokin NS-2:en takuumies, joka en edes aja Nankang:lla?
Voi, voi....nyt on tuhma iso setä päässyt pissimään jannea silmään ja jannelle tuli pipi...ja trauma. Ihan turhaan kuitenkin minulle vingut omia nakkipyöräostoksia, koska en missään kohtaa milloinkaan ole todellakaan kehunut NS-2:ia näissä kottiskärrynpyöräkokoluokissa, vaan tasan päinvastoin. Eli jos sinulla ei ole edes peruskoulun toisen luokan lukemisen ymmärrys hanskassa, niin ihan turha lähteä minulle kiukuttelemaan jos itse käy vajailla.
Kannattaa lukea tämä threadi n.sata sivua taakseppäin ja ynnätä NS-2:iin pettyneet ja niiden ostamiseen tyytyväiset kommentit ja lähteä sitten tekemään omia päätöksiään ko.tuotteesta. Se on kuitenkin 100% fakta että minä en missään tapauksessa ole mikään Nankang:ien takuumies, enkä ole sitä todellakaan koskaan ollutkaan.
Oma henkilökohtainen mielipiteeni niistä on:...että yli 17" kokoluokissa ja alle 45-profiilisissa), ne riittää 98%:lle käyttäjiä normaali liikenteeseen sillä rahalla mitä niistä joutuu maksamaan....piste.
Ne itkijät jotka eivät tätä edelleenkään tajua voi pistää minulle vaikka privaan viestiä, niin voimme keskustella siellä mikä oikeasti olikaan se mielipiteeni ja mihin se perustuu NS-2:sta.
Kuten kirjoitit, 98% ne riittää, mutta ei ne silti parempia ole kun misukan huippumallit. Mutta sun mielestä halppis öljytkin on samaa tavaraa kuin Mobil 1 tai vaikkapa TWS.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Kulutuskestävyydestä. Nankang NS-2 225/45/17 pintaa oli takana 3-4mm ja edessä 4-5mm kun möin pois. Ajettu vajaa kaksi kesää ja n. 16-17tkm. Veikkaisin, että max 22tkm olisi ajanut noilla niin olisivat olleet mallia sakko. Tosin painavassa autossa alla. Loppukaneettina sanoisin, että omassa käytössä noi oli aivan ok, joskin olisin toivonut parempaa kestävyyttä. Hyvä ajaa, tarkasti ohjautuva rengas, ei vedellyt oli vakaata menoa koko ajan. Hiukan äänekkäät olivat.
Arvosanat:
Ajomukavuus 2/5
Ajettavuus 4/5
Melutaso 2/5
Pito-ominaisuudet 3½/5
Hinta/laatusuhde 4/5
Kestävyys 2/5
Kokonaisuus siis: 2,9/5 pistettä. (17,5/30)Last edited by Tenox; 28-09-2009, 20:54.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment