Originally posted by Violin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kilpuri View PostItseni tekisi mieli kokeilla Nexen N3000:sta. Alkukesästä (karkea asfaltti) alle menee vielä vanhat kohtuu sileät GT-Radialit, mutta viimeistään kesäkuussa on renkaita ruvettava katseleen.
ERa-autossamme on käytetty sadekelillä Nexenin N3000:sta tosin koossa 195/45 15" ja mielestäni tuntui rata-ajossa yllättävänkin hyvältä. Ajettiin siis vain puolikostealla ja kostealla näillä, muuten Slicksit.
Kokona oli tosin 205/40-17", mutta ihan yleisessä käytössä. Rengas oli suht edullinen ja ainakin tuossa koossa todella mukava, ja looginen käytökseltään. Ensimmäinen sadekeli oli todella positiivinen ylläri. Aiemmin oli renkaina Starperformerin samankokoiset, ja sitä ennen Wan-Li (nyk. Sunny), jotka olivat molemmat AIVAN järkyttäviä P*SKOJA, varsinkin sadekelillä.Last edited by ZoMbiE; 21-03-2007, 18:47.
Comment
-
-
Originally posted by Violin View PostPikkurenkaista on tämän topicin suuntaan liippaavaa kokemusta ei-puimurin alla olleista 205/55-16 renkaista. Ensin GY F1 ja sitten Hankook K105. Vaihdossa melu väheni, vetely väheni, ajotarkkuus väheni, tuli hieman epämääräinen ajotuntuma. Ajettavuus muttuui sellaiseen limousine-suuntaan, joka sopi silloin tavoitteisiini. Nuo olivat toki nopeusluokaltaan ja kuvioltaankin aivan erityyppiset renkaat.
Eli se tekniikka/valmistustekniikka/materiaalit mitkä ovat optimi 15"-16":n vannekoossa, ei sitä enään välttämättä ole matalaprofiilisena 18"-20" kokoisssa.
Saman merkin/tyypin rengas on kuitenkin rakenteeltaan aina hyvinkin samanlanen riippumatta sen vannekoosta. Yleensä nopeusluokka saa aikaiseksi renkaassa enemmän rakenteellisia muutoksia kuin vannekoon muutos.
Tämä taas on taustalla juuri siinä että nämä jotkin ns."halpiskumit" ovat ajokäytökseltään ajettavia=nautittavia vielä todellisissa ylikokoluokissakin(19"-20"). Eli se mikä tuntuu epämääräisyytenä, pehmeytenä ja tunnottomuutena 15"-16" kokoluokassa, muuttuu renkaan profiilin pienentymisen myötä näissä 17"-20" kokoluokissa vetelemättömäksi ja mukavaksi ajettavuudeksi.
Jokin ultrajäykkä conti toimii nimen omaan korkeissa profiileissa 15"-16" vannehalkaisijoissa, mutta muuttuu helposti lähinnä hengenvaaralliseksi uraimuriksi ja kuluneena vesisukseksi yli 17"/18"-kokoisissa pyörissä.
Ainakaan minä en ole törmännyt vielä yhtälöön jossa jokin merkki/malli olisi kaikessa loistava profiilista ja vannehalkaisijasta riippumatta.
Samasta syystä, jos itse ajaisin 15"-16" kokoluokan renkaalla, voisi valinta olla se conti, misukka tai jopa pirelli, mutta kun meillä nuo käyttökoot ovat kaikki yli 18" kokoluokassa, niin vielä ei ole vastaan tullut vastaavaa vetelemätöntä, hiljaista neutraalia ajokäytöstä kuin näillä muutamilla "halpiksilla". 17"-kokoluokka oli jo Y-nopeusluokan contsportilla hermot vievä ja hieman kuluneena oikeasti hengenvaarallinen tuote.
Comment
-
-
Ite tilasin rengas-onlinesta eilen 18/40/235 nangkang NS2set...saapi nähä miten kelpaavat ... minä kun luulin että NS1siä ei edes ole enää tjms... josko NS2 pelaa paremmin märässä.? (viitaten tuulilasiin...)present:E70 X5 35d M-sport -09
ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
"Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posttuli laitettua pari sarjaa KU31 ja Supra 712 kumhoja tilaukseen... kommentteja sit ehkä myöhemminF16 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Lindis View PostIte tilasin rengas-onlinesta eilen 18/40/235 nangkang NS2set...saapi nähä miten kelpaavat ... minä kun luulin että NS1siä ei edes ole enää tjms... josko NS2 pelaa paremmin märässä.? (viitaten tuulilasiin...)
Comment
-
-
Ajoin aikanaan E39:llä Marangoni Zeta Lineat alla kokoa 235/45-17.
Aluksi ne tuntuivat hiljaisille ja hyville ajaa mutta ei mennyt kauaa kun alkoivat
ääntämään ja sittemmin alkoi myös häiritä urissa vetely, mutta ajattelin että kuuluu asiaan noin leveissä renkaissa. Päätin sitten kuitenkin vaihtaa ne uusiin Bridgestone RE030 saman kokoisiin, ero oli hurja, Bridgestonet oli hiljaiset ja urat ei häirinny enää.
Kun katsoi noiden renkaiden olkaa niin Marangoneissa se oli huomattavasti jyrkempi. Mulle oli ensimmäiset ja viimeiset Marangonit, niin ja nuokin tais olla TM:n kehumat.
Mutta mikä ettei, voishan sitä joskus kokeilla Kumhoa ja joitain muuta halvempaa rengasta, mulle kun rata-ajo suorituskyky ei ole se tärkein ominaisuus. Mutta tällä hetkellä ei tartte moisella päätä vaivata kun tuo nykyisen auton takarengastarjonta on aika rajallinenX5 4.6is -02
sigpic
#530dA Touring -00
#525iA -91
Comment
-
-
Originally posted by pekkis234 View PostJoo, aika karua luettavaa oli Nankangin märän kelin ominaisuudet. Kuivalla kelillä tuntuu kyllä toimivan.
Toisaalta olihan Nankangit huonommat myös kuivalla kelillä, mutta ajokäytös oli kai kuitenkin melko OK (no liekö sellaisia helposti löytääkään jossa näin ei olisi).
Pidon suhteen parhaat GoodYear Eagle F1 Asymmetric:it oli myös selkeästi meluisimmat, joka hyvin todistaa sen, että renkaiden valinta ei ainakaan mun osalta ole mitenkään yksidimensionaalinen valinta (eli ei voi valita suoraan testituloksista tähtien perusteella parhaan tuloksen saaneet renkaat ja olla niihin varauksetta tyytyväinen).
Ois ollut kyllä erittäin kiinnostavaa nähdä NS-2 tässä testissä, vaikka testi vaikutti jotenkin suppesti toteutetulta (esimerkiksi mukavuutta, uraherkkyyttä yms. en ainakaan nähnyt arvioitaneen juuri mitenkään). Tärkeintä on kuitenkin se olenko itse tyytyväinen vai en, sitä ei testit voi kertoa koskaan.Last edited by Petri.Kekkonen; 22-03-2007, 09:39.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Jokainen voi asettaa itselleen kysymyksen:
Jos rahaa olisi käytettävissä rajattomasti renkaiden valintaan, ostaisiko silti halpikset (olettaen, että ei saa pitää säästyneitä rahoja)?
Jos vastaa myöntävästi, silloin uskon, että pitää halpiksia todella hyvinä. Veikkaan, vaan, että 99,999% ostaisi Misukat tai Continentalit...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJokainen voi asettaa itselleen kysymyksen:
Jos rahaa olisi käytettävissä rajattomasti renkaiden valintaan, ostaisiko silti halpikset (olettaen, että ei saa pitää säästyneitä rahoja)?
Jos vastaa myöntävästi, silloin uskon, että pitää halpiksia todella hyvinä. Veikkaan, vaan, että 99,999% ostaisi Misukat tai Continentalit...
Kevyempi ja halvempi ratkaisu on sitten laskea testin tulokset uusiksi omilla painotuksilla. Tämänkin olen tehnyt usein, mukaanlukien uusin TM:n kesärengastesti. Järjestys muuttui siinäkin hiukan.Last edited by Petri.Kekkonen; 22-03-2007, 15:11.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJokainen voi asettaa itselleen kysymyksen:
Jos rahaa olisi käytettävissä rajattomasti renkaiden valintaan, ostaisiko silti halpikset (olettaen, että ei saa pitää säästyneitä rahoja)?
Jos vastaa myöntävästi, silloin uskon, että pitää halpiksia todella hyvinä. Veikkaan, vaan, että 99,999% ostaisi Misukat tai Continentalit...
Nyky Conteista ei ole kokemusta,joten jos sponssi löytyisi,niin voisin ilman muuta kokeilla.Niitäkin on sen verran moitittu,enemmin kuin kehuttu tällä foorumilla.Ennemmin kokeilen jotain käytössä (ei testeissä) hyväksi kehuttua rengasmerkkiä.Mielummin vielä Bemaristien testaamana,kuin jonkun etuvetoisen,joiden ajokäytös on erillaista.
Halpis,keskiluokkainen tai kalliimpikin käy,kunhan täyttää minun vaatimukseni.
Comment
-
Comment