Originally posted by Hemi
View Post
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Siis tuo 235/40-18" on e39:n vierintäkehän/halkaisijan rengastus, eli e46:een hieman liian iso. Se oikea eturengas e46:een on 225/40-18", eikä siihen ole oikein edes järkeviä mitään muita vaihtoehtoja. Toki sen 235/40-18":n voi alle laittaa, mutta siinä on sitten isompi vierintäkehä/halkaisija kuinOriginally posted by Proppu View PostPyöritellääs lisää näitä lukuja.. Mites 18" e46:sen alle, lähtökohtahan olis 225/40-18 + 255/35-18. Löytyykö ylläolevista "oikeata" yhdistelmää joka vastaisi tuota? Esim 235/40-18 + 265/35-18? Jälkimmäisellä yhdistelmällä olis yks satsi renkaita tiedossa..
265/35-18":ssa ja varsinkin kuin 255/35-18":ssa.
Driver22:lle, eli tuo 9.5" vanne on tosiaan hieman leveä 225 leveälle renkaalle, mutta jos alle sen takia tarvitaan 235/40-18" rengasta e36 tai e46:een, niin virhettä yritetään vain paikata toisella virheellä.
Tosin mm.itsellä ja skidillä on e46:ssa 19":lla 9.5" etuvanteella 225-levyiset kumit, eikä tästä todellakaan synny mitään ongelmaa. Ok, lievä Gynter-look, mutta itse ainakin pidän ko.yhdistelmän look:sta erityisesti juuri e46:ssa.
Comment
-
Olisiko mahdollista saada kuvaa, miltä näyttää 9,5" etuvanne E46:ssa, millä et:llä se muuten on?Originally posted by Hemi View PostSiis tuo 235/40-18" on e39:n vierintäkehän/halkaisijan rengastus, eli e46:een hieman liian iso. Se oikea eturengas e46:een on 225/40-18", eikä siihen ole oikein edes järkeviä mitään muita vaihtoehtoja. Toki sen 235/40-18":n voi alle laittaa, mutta siinä on sitten isompi vierintäkehä/halkaisija kuin
265/35-18":ssa ja varsinkin kuin 255/35-18":ssa.
Driver22:lle, eli tuo 9.5" vanne on tosiaan hieman leveä 225 leveälle renkaalle, mutta jos alle sen takia tarvitaan 235/40-18" rengasta e36 tai e46:een, niin virhettä yritetään vain paikata toisella virheellä.
Tosin mm.itsellä ja skidillä on e46:ssa 19":lla 9.5" etuvanteella 225-levyiset kumit, eikä tästä todellakaan synny mitään ongelmaa. Ok, lievä Gynter-look, mutta itse ainakin pidän ko.yhdistelmän look:sta erityisesti juuri e46:ssa.
Comment
-
Mjoo-o pitää sit jatkaa 255/35-18 gummien metsästystä. N7000 ois kiikaris mutta ei taida tuolla koolla löytyä ollenkaan kyseistä rengasta. Kumho ku31 ja hankook s1 evot vaihtoehtoja myös..Originally posted by Hemi View PostSiis tuo 235/40-18" on e39:n vierintäkehän/halkaisijan rengastus, eli e46:een hieman liian iso. Se oikea eturengas e46:een on 225/40-18", eikä siihen ole oikein edes järkeviä mitään muita vaihtoehtoja. Toki sen 235/40-18":n voi alle laittaa, mutta siinä on sitten isompi vierintäkehä/halkaisija kuin
265/35-18":ssa ja varsinkin kuin 255/35-18":ssa.
Driver22:lle, eli tuo 9.5" vanne on tosiaan hieman leveä 225 leveälle renkaalle, mutta jos alle sen takia tarvitaan 235/40-18" rengasta e36 tai e46:een, niin virhettä yritetään vain paikata toisella virheellä.
Tosin mm.itsellä ja skidillä on e46:ssa 19":lla 9.5" etuvanteella 225-levyiset kumit, eikä tästä todellakaan synny mitään ongelmaa. Ok, lievä Gynter-look, mutta itse ainakin pidän ko.yhdistelmän look:sta erityisesti juuri e46:ssa.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
Joo - kyllä huokaisin helpotuksesta lukiessani tuota. Meinasin nimittäin ostaa Goodridet, mutta onneksi löytyi vähän käytetyt Continentalit. Märkäpito on testin perusteella ihan olematon, mutta ihmetten silti vähän tuota TM:n politiikkaa: Hintoja ja ostopaikkoja ei ole lainkaan mainittu - ja näitä renkaita muistetaan haukkua ihan lehden kantta myöden! Kyllä tässä jonkinlaista lobbausta on aivan varmasti suurimmilta merkeiltä, jotka vertailun voittavat.Originally posted by himonussija View PostTM:ssä oli Goodride R-VH 680. Lehti on minulla juuri luettavana. Toinen kiinalainen kumi tuossa vertailussa on Triangle Talon GLS jota myös on haukuttu.
Olisivat ottaneet vertailuun Nankang NS2 Ultra Sportit tai jotkut Falkenit, olisi kiinnostanut miten ne pärjää.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
Kyllä joskus oikein potuttaa lukea tuota TM:ää tietäen millainen vaikutus noin ison lehden kirjoituksilla markkinoille on. Kannessahan oli jo varoitus "Varo halpoja kiinalaisrenkaita". Sellaista viestiä annetaan yleisölle että "Kaikki netistä tilattavat renkaat ovat halpoja vaarallisia Kiinalaisia. Sinun ja perheesi turvallisuuden tähden ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa tonnin satsi tunnetulta valmistajalta isosta rengasliikkeestä." Noihin jarrutusmatkoihin, kierrosaikoihin ym. kyllä kannattaa tutustua ja tehdä omaa vertailua mikä on tärkeää ja rahan arvoista. Nyt mm. TM ei maininnut edes uuden renkaan urasyvyyttä, saatika sitten 20 tkm ajetun.Originally posted by vaviah View Post... mutta ihmetten silti vähän tuota TM:n politiikkaa: Hintoja ja ostopaikkoja ei ole lainkaan mainittu - ja näitä renkaita muistetaan haukkua ihan lehden kantta myöden! Kyllä tässä jonkinlaista lobbausta on aivan varmasti suurimmilta merkeiltä, jotka vertailun voittavat.
Goodride on kyllä tosin nimenä jo sellainen että tulee mieleen onko rengasvalmistaja ihan tosissaan. Samoin joku "Star Performer" eli tähtisuoriutuja vai mikälie
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Kyllähän noissa rengasvertailuissa jo vaikuttaa millä asenteella niitä halpisrenkaita lähtee vertailemaan. Jos on jo ennakkoasenne takaraivossa että okei nyt testataan näitä paskoja niin kyllähän niistä paskat vertailussakin tulee. Ja tänä päivänä en jaksa uskoa etteikö suuret rengasvalmistajat pitäisi kukkaronsa nyörejä kiinni kun vertailu lähestyy. Vähintäänkin valkataan viimeisen päälle hyvät yksilöt rengastestejä varten ja annetaan ne lehdistölle.Originally posted by vaviah View PostJoo - kyllä huokaisin helpotuksesta lukiessani tuota. Meinasin nimittäin ostaa Goodridet, mutta onneksi löytyi vähän käytetyt Continentalit. Märkäpito on testin perusteella ihan olematon, mutta ihmetten silti vähän tuota TM:n politiikkaa: Hintoja ja ostopaikkoja ei ole lainkaan mainittu - ja näitä renkaita muistetaan haukkua ihan lehden kantta myöden! Kyllä tässä jonkinlaista lobbausta on aivan varmasti suurimmilta merkeiltä, jotka vertailun voittavat.
Mutta ei silti kyllä nuo vertailussa olleet Goodridet varmaan ovatkin ihan perseestä. Goodrideltäkin tosin löytyy monen mallisia renkaita jotka voivat taas olla ihan eri maata.
Comment
-
Originally posted by himonussija View PostMutta ei silti kyllä nuo vertailussa olleet Goodridet varmaan ovatkin ihan perseestä. Goodrideltäkin tosin löytyy monen mallisia renkaita jotka voivat taas olla ihan eri maata.
suurin tekijä on varmaan kumiseos mitä ne käyttää, niin tuskin se muutos muissakaan mailleissa suuri on jos runkorakenne ja kumiseos on samoja... jos halpikset pitää ostaa, niin itse välttäisin näitä uusia kiinalaisia merkkejä ja ottaisin tunnetumman korealaisen renkaan, kun hinta-erokaan ei ole kun muutamia euroja niitten välillä...
Comment
-
Originally posted by Ivl View PostEilen kävin kyseiset Hankookit Haaparannalta ostamassa ja ruotsin pojat selätti saksan hinnoissa! 235-40-18 maksoi 640e asennettuna ja Rengas-onlinessa 700e+asennus suomessa!Juuri soitin tuonne Haaparantaan ja 2 kpl 235/45R17 Hankook S1 Evo K107 maksais töineen 289€.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiitos vihjeestä, pitänee kysäistä hintaa tuolta ennen kuin tilaan. Tarvitsen tosiaan vain 2 rengasta tällä hetkellä.
Rengas-onlinessa samat 254€ + työt Suomessa. Mitähän tuo töineen sitten tekis, aika lähelle 275€ menee. Eli saattaapi mennä Saksasta tilaukseen kuitenkin, kun ei viitti huvikseen vanteita + renkaita Haaparantaan ajeluttaa ja nyt kun ois muuten ehkä sinnepäin menoa niin ei mahdu kovin hyvin kyytiin kun muutakin tavaraa tulee.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
TM:n mukaan rengastestit tehdään sokkona. Kuinka edes mahdollista? Ja renkaat ovat ihan kaupasta ostetut randomit juuri sen ehkäisemiseksi ettei valmistaja laita pehmeämpää seosta testiin (kuten aiemmin tapahtui). Nää testithän tehdään jossain etelä-euroopassa monen lehden toimesta. Ihmetyttää kovasti testin asenne halpisrenkaita kohtaan. Ne ovat muka hengenvaarallisia mutta huonomman jarrutusmatkan omaavat kitkarenkaat omat talvitestin mukaan turvallisia?? Eli jarrutus märällä, niin huonoinkin kesärengas voittaa kitkan.Originally posted by himonussija View PostKyllähän noissa rengasvertailuissa jo vaikuttaa millä asenteella niitä halpisrenkaita lähtee vertailemaan. Jos on jo ennakkoasenne takaraivossa että okei nyt testataan näitä paskoja niin kyllähän niistä paskat vertailussakin tulee. Ja tänä päivänä en jaksa uskoa etteikö suuret rengasvalmistajat pitäisi kukkaronsa nyörejä kiinni kun vertailu lähestyy. Vähintäänkin valkataan viimeisen päälle hyvät yksilöt rengastestejä varten ja annetaan ne lehdistölle.
Mutta ei silti kyllä nuo vertailussa olleet Goodridet varmaan ovatkin ihan perseestä. Goodrideltäkin tosin löytyy monen mallisia renkaita jotka voivat taas olla ihan eri maata.
Comment
-
...ja hiemankin kulunut "testivoittaja" häviää sadekeleissä vähemmän kuluneelle "kinkkikumillekkin"...
Se kuinka mikäkin toimii tuotteena koko elinkaarensa ajan, ei pidetä merkityksellisenä tietona? Nämä tuotteet kuitenkin vanhenevat aivan erilailla, mutta koska kyse pohjimmiltaan on markkinoinnista, ei tällainen tieto myy lehtiä eikä renkaita.
Comment
-
Näinhän se toimii...Mitä useammin voit pitää "uutta" auton alla, niin sitä parempi...Originally posted by Hemi View Post...ja hiemankin kulunut "testivoittaja" häviää sadekeleissä vähemmän kuluneelle "kinkkikumillekkin"...
Se kuinka mikäkin toimii tuotteena koko elinkaarensa ajan, ei pidetä merkityksellisenä tietona? Nämä tuotteet kuitenkin vanhenevat aivan erilailla, mutta koska kyse pohjimmiltaan on markkinoinnista, ei tällainen tieto myy lehtiä eikä renkaita.
Kauan seuranneena tätä keskustelua uskaltaudun esittämään kysymyksen koskien rengasmerkkiä, josta ei kotimaisissa keskusteluissa (joista mielestäni tämä foorumi on malliesimerkki
) paljon ole puhuttu.
Eli kyseessä on Sumitomo, itselle tulee parin viikon sisään Sumitomo HTRZ-II koossa 235/45/17. Mitä olen kansainvälistä keskustelua seurannut, niin kevyesti positiiviseen sävyyn kirjoitellaan (tiedä sitten johtuuko positiivisuus sitten siitä, kun Sumit on esim. Jenkeissä lähes ilmaisia). Firmahan on vanha japsifirma, joka tätä nykyä on "yhtä puuta" Dunlopin kanssa.
Alan ihmiset Hemi ym. comments?
Comment
-
Ja tuohon hintaan ostaisin jo uudet joka nurkkaan! Saat merkkirenkaasta maksaa käytettynä tuossa koossa vielä tuon 500€! Esim. Nankang NS-2 on hyvä vaihtoehto! Hinta/laatu suhde on kohdillaan tuossa!Originally posted by hj325hml View PostOstaako porukka koskaan käytettynä kummeja? Mistä esim. 19" sais halvalla, hyväkuntoisia tietty ja vähintään 5mm pintaa..
Tosin rengasonlinessa 225/35 koot näyttää alkavan jo 124e ovelle tuotuna.
Comment

Comment