Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by jonne View Post
    Eihän siitä paljoa ole aikaa kun TM:ssä oli testi joka mm. toistomäärissään täyttää tieteellisen tutkimuksen rajat.
    Lehteä ei ole nyt käsillä enkä muista NS-2:n mukanaoloa. Kiinalaisia kumminkin.

    Mitä väliä sillä olisi vaikka sellaisen testin tässä nyt heti löytäisinkin.
    Eivät ne testitulokset kelpaisi koska agenda on se, että "halvalla saa hyvää ja varsinkin, jos se on kaukoidästä kotoisin"
    Samalla periaatteella voisi alkaa Landwindin omistajaksi.


    Hämmästyisin kuitenkin, jos Kiinan kopiomaakarit olemattomilla testiradoillaan/testimäärillään tuosta vain roiskaisevat markkinoille parempaa tavaraa kuin "kotiläksynsä" tehneet. Tähän saakka on kopioitu enimnäkseen pintakuvioita.

    Hiukan minua vaivaa se, että tällä palstalla nihiloidaan hyvinkin rankat ja laajat rengastestit omien kapea-alaisten ja mitättömien sekä epätieteellisten perstuntumien perusteella.

    Renkaassa on muitakin ominaisuuksia kuin mustuus ja pyöreys.

    Moni valittaa sitä, että jokin ns. laaturengas(kallis!!!) hakee ja on vaikea ajettava.
    Mieleen ei tule, että väljä ripustus löysine puslineen ilmenee laaturenkaalla (laaturengas paljastaa tuennan virheet) toisin kuin valmiiksi hevoskärryihin "suunniteltu" tuote.
    Käsittääkseni BTCF:n yhdessäkään topikissa ei kukaan ole kehunut tai oikeastaan yleensäkkään edes keskustellut Kiinalaisista renkaista yhtään mitään?
    Toisaalta näinän tämä markkinoitiuskovaisuus juuri kuluttajien mielissä toimii, että on olemassa ikäänkuin absoluuttinen hyvä ja absoluuttinen huono/paha.
    Tämän mielikuvan kun markkinointi onnistuu saamaan Pentti Peruskuluttajalle läpi, on hän valmis merkkiuskolliseen ostopäätökseen ja oikeastaan vielä maksamaan mistä tahansa tuotteesta joka hänen alitajunnassaan merkitsee kaikkea positiivista ja kaikki muut edustavat negatiivisia mielleyhtymiä.
    On siis helppo hypettää jonkin tuotemerkin puolesta pelkästään hyvä vs.muut paskaa, silloin kun tuotteesta maksettua hintaa ei oikeasti osata suhteuttaa tällä rahalla saataviin lisähyötyihin/ominaisuuksiin.
    Väitän, että nykyisin kaverit jotka näillä 17"-20" ylikokopyörillä ajelee, ajelee joukkona nyt turvallisemmalla rengastuksella kun näitä alle puolet halvempia vetelemättömiä tuotteita on olemassa kuin että tarjonta rajoittuisi Misukka, Conti, Pirelli hintaisiin/laatuisiin tuotteisiin.
    Se on kuitenkin realiteetti, että raha tälle pääosin 18-30-vuotiaille kuluttajaryhmille on varsin rajallista, jolloin x2-x3 maksettu rengaskierros on aina jostain muusta pois. Tällöin se alustan kunnossapito+säädöt jäävät taatusti vähemmälle. Samalla jokainen kulutuspintamilli ulosmitataan aivan taatusti helpommin kuin että reilulla parillasataa saa nyt uudet 18"-19" takakumit. Eli ihan selvästi on nähtävissä se että jengi vaihtaa nykyisin nämä ylikokokumit uusiin jo paljon ennen kuin kankaat loistaa sliksisileistä rungoista, kuin miten oli 4-5-vuotta sitten kun markkinoilla vaihtoehdot rajoittuivat pitkälle yli 1000€:n merkkirengaskierrokseen.
    Toisaalta, olen itse aikoinaan ajanut ihan oikeasti hengenvaarallisesti vetelevillä ylikokoisilla "merkkipyörillä" tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä, joten todellakin tiedän sen minkälainen turvallisuusaspekti tuo renkaan stabiili ajokäytös on nimenomaan Suomen pitkittäisurautuneilla ja kallistetuilla teilä on. Se että 18" Nankang NS-2 häviää 2-2.5sek minuutin ratakierroksella vastaavalle contille ja että jarrutusmatka on 1-3m pidempi 80kmh nopeusesta, tai että vesiliirron rajanopuesero on 3-5kmh, ei todellakaan tee contista turvallista tuotetta mikäli sillä yleensä auton tiellä pitäminen vaatii aivan erityistä tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta.
    Missään tapauksessa en esim. oman jälkikasvuni autoihin tällaista tuotetta voi hyväksyä, olkoon tuotebrandi kuinka erinomainen tahansa.
    Eli se logiikka että jonkun mielestä katu-uskottavampi brandi olisi se täydellisen turvallisuuden antava tuote ja kaikki muut ovat turvallisuusnäkökulmasta sontaa, on vain ja ainoastaan illuusio jota toki tehokas brandimarkkinoiti alati ruokkii erityisesti vaikutuksille alttiimmissa kuluttajaryhmässä.

    Comment

    • 525 TD
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 281
      • IISALMI

      Kentsu : Kyllä joskus oikein potuttaa lukea tuota TM:ää tietäen millainen vaikutus noin ison lehden kirjoituksilla markkinoille on.

      K : miksi se potuttaa? Eikö ole aivan sama miten eri rengasvalmistajien myynti jatkossa kasvaa tai pienenee?

      Vanquish : TM:n mukaan rengastestit tehdään sokkona. Kuinka edes mahdollista?

      esimerkki : tultuaan testilenkiltä kuljettaja/t siirtyy ns.taukotiloihin kertomaan kokemuksiaan omasta "perstuntumastaan" ja auto viedään renkaanvaihtoon ja tuodaan takaisin seuraavaa testilenkkiä varten (eikä olisi iso vaiva/kallista esim. peittää kuskinpuolen renkaita siksi aikaa esim.pahviarkilla ettei kuski näe mitä siellä alla tällä kertaa on)

      En usko että mikään rengastestejä tekevä lehti tms. antaa valmistajien vaikuttaa testituloksiin. On aina olemassa riski jäädä siitä kiinni ja tulevaisuudessa kyseisen lehden tms. kaikki testit/vertailut yms. menettäisi merkityksensä

      hurtta : Mitä tulee renkaiden arvioimiseen niin mitä vikaa ns. perstuntumassa on?

      V : ei mitään.Mutta oman "perstuntuman" erimerkkisistä renkaista saisi vain vaihtamalla useat uudet erimerkkiset rengassarjat oman autonsa alle ja ajella kullakin aikansa,eikä se käytännössä olisi toteutettavissa

      todennäköisesti kaikki uudet renkaat riipumatta merkistä tuntuu kuitenkin paremmilta verrattuna 2-3 vuotta vanhoihin,mahdollisiin "testivoittajiin" joissa pari milliä pintaa jäljellä

      ja todennäköisesti tuolla kiinassa/taiwanissa/koreassa yms. on tai lähivuosina tulee olemaan uusimmat ja moderneimmat rengastehtaat ja on vain ajan kysymys kun ne tuovat markkinoille "testivoittajat"

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10058
        • KVLA

        Originally posted by bemu2000 View Post
        Taiwanissa...
        Eli Kiinassa sittenkin.Made in Taiwan (=Kiina) lukee noissa meidän kakkosauton renkaissakin.Täällä Kiinan "saarivaltiossa" ei varmaan kuitenkaan tehdä mannerkiinan laadusta poikeavaia tuotteita.Oli sitten kyse leluista tai renkaista.
        Last edited by Heguli 31; 25-04-2008, 15:07.

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          Originally posted by 525 TD View Post
          Kentsu : Kyllä joskus oikein potuttaa lukea tuota TM:ää tietäen millainen vaikutus noin ison lehden kirjoituksilla markkinoille on.

          K : miksi se potuttaa? Eikö ole aivan sama miten eri rengasvalmistajien myynti jatkossa kasvaa tai pienenee?
          Potuttaa keskivertokuluttajan puolesta joka lienee sellainen että ei osaa juuri muuta kuin vilkaista tähtimäärän testin lopusta ja täten suoltaa tuohensa näiden megamerkkien kassaan vaikka auto muljuaisi miten juuri hänen rengaskoossaan -> käsitys todellisuudesta = hyvin hämärä.
          Last edited by Kentsu; 25-04-2008, 15:41. Reason: Kirjootus virihe
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Eli Kiinassa sittenkin.Made in Taiwan (=Kiina) lukee noissa meidän kakkosauton renkaissakin.Täällä Kiinan "saarivaltiossa" ei varmaan kuitenkaan tehdä mannerkiinan laadusta poikeavaia tuotteita.Oli sitten kyse leluista tai renkaista.
            Tässä asiassa saa varmaan olla hieman erimieltä... Itse väittäisin että taiwan on Pitkästi edellä manner kiinan kehitystä.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Eli Kiinassa sittenkin.Made in Taiwan (=Kiina) lukee noissa meidän kakkosauton renkaissakin.Täällä Kiinan "saarivaltiossa" ei varmaan kuitenkaan tehdä mannerkiinan laadusta poikeavaia tuotteita.Oli sitten kyse leluista tai renkaista.
              Niin....eli kun Michelinin kyljessä lukee Poland...se tarkoittaa Jenkin mielestä Moldova...onhan molemmat kuitenkin yhtä ja samaa eurooppaa?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Sitä paitsi, on kyllä todella naivia 70-lukulaista kuvitella että oikeastaan minkä tahansa nykypäivän tuotteen valmistus/kokoonpanomaalla olisi suora yhteys sen yleiseen laadukkuuteen. Oikeastaan tietyssä määrin päinvastoin, jos/kun puhutaan tuotteista mitä valmistetaan miljoonia kappaleita ja jotka sisältää paljon kuitenkin tarkkuutta vaativaa käsityötä. Nykyisin kuitenkin juuri mm.Taiwan ja Etelä-Korea ovat todellakin huippunykyaikaisen yhteiskunta+yritysstruktuurin maita, joista löytyy ne kaikki uusimmat pelit ja vehkeet, mutta kuitenkin kohtuullisin työvoimakustannuksin.

                Ai niin...mm.itse kannan mukanani Manner Kiinassa valmistettua, Korealaisen Samsung:in yrityskulttuurilla ja Tanskalaisen suunnittelun/Design:in huipputuotetta, eli Bang & Olufsen:in Serene:ä.

                Last edited by Hemi; 26-04-2008, 12:18.

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Robi View Post
                  Eipä sitä tarvitse tarkentaa millään. Pinta irtoaa suikaleina kun hiukan sutasee tai ajaa kovempaa. Selkäheittoa esiintyy silloin tällöin jne.
                  Lähtee näköjään pinta laaturenkaistakin.



                  Michelin PilotSport2 275/30 R19... toki pientä polttoa piti kokeilla, mutta ihmetyttää silti miten pinta noin irtoaa?
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    Oisko asfaltissa ollu joku terävä kiven särmä mikä ois leikannu alun ja kitka hoitaa lopun kuorimisen...

                    Comment

                    • 730ia
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1457
                      • pohjois-pohjanmaa, oulu

                      Mistähän sais kumhon ecstat halvalla? Vannetukku näky myyvän ainakin kohtuu hintaan, muttei ollut kun 275 30 19 ja tarvitsisi 255 30 19

                      On muuten mennyt Km däkin hinnat vaihteeksi taas ylöspäin. En tiiä nouseeko kumin hinta tuota vauhtia, vai haluaako he pelata asiakkaat muuten vaan muualle.
                      F20 118d Aut.
                      ________
                      Volvo S40
                      MB W204
                      e90 320d
                      e46 coupe
                      e32 730ia

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7434
                        • Oulu

                        Originally posted by Dani View Post
                        Mitä mieltä Petri olet Hankook S1 Evo:sta?
                        Nyt on alla, mutta siis vain edessä. Tasapainoja näytti menevän aika normaalit määrät (20-50g/puoli) ja toisessa noista oli havaittavissa pientä pystyheittoa asennuksen jälkeentasapainotuksessa. Eivät kuitenkaan pitäneet niin pahana että olisivat alkaneet vääntelemään vanteella. Katsotaan nyt miten tuo ehkä vaikuttaa.

                        Melun suhteen vaikuttavat olevan OK, muuta testailua lisää myöhemmin. Takana olevat 255/40R17 Nankangit näyttää noihin 235/45R17 eturenkaisiin verrattuna sen verran pieniltä että tuskin 265/40R17 olisi takana pahemman näköinen.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by 730ia View Post
                          Mistähän sais kumhon ecstat halvalla? Vannetukku näky myyvän ainakin kohtuu hintaan, muttei ollut kun 275 30 19 ja tarvitsisi 255 30 19

                          On muuten mennyt Km däkin hinnat vaihteeksi taas ylöspäin. En tiiä nouseeko kumin hinta tuota vauhtia, vai haluaako he pelata asiakkaat muuten vaan muualle.
                          edessä 225/35? jos on 235/35, niin voin kertoa, että toi 255/30 näyttää surkean pieneltä 265/30-19 kumhot löytyy vaikka rengas-onlinesta... tuota 255/30 kumhoa ei taideta edes tehdä :think
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Ivl
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 216
                            • Oulunsalo

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Nyt on alla, mutta siis vain edessä. Tasapainoja näytti menevän aika normaalit määrät (20-50g/puoli) ja toisessa noista oli havaittavissa pientä pystyheittoa asennuksen jälkeentasapainotuksessa. Eivät kuitenkaan pitäneet niin pahana että olisivat alkaneet vääntelemään vanteella. Katsotaan nyt miten tuo ehkä vaikuttaa.

                            Melun suhteen vaikuttavat olevan OK, muuta testailua lisää myöhemmin. Takana olevat 255/40R17 Nankangit näyttää noihin 235/45R17 eturenkaisiin verrattuna sen verran pieniltä että tuskin 265/40R17 olisi takana pahemman näköinen.
                            Mulla on nyt noi Hankookit s1 evot alla ja vetely on aivan kauheaa verrattuna viimekesän BfGoodriheihin!

                            Rouva sanoi, että "hyvät kesärenkaat" kun kaksinkäsin pitää ohjata!
                            Bmw X5 2011
                            Vw caddy 2019

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Mitkä seuraavista kannataisi tilata:
                              Falken FK-452
                              Toyo PROXES T1-R
                              Hankook Ventus S1 evo

                              Kokona 265/40 ZR17 taakse ja 235/45 ZR17 eteen, tulevat tuohon sigun Alpinaan.
                              Tuo takarengaskoko on näköjään melko harvinainen ja rengas-onlinesta löytyi nuo kolme kohtuu hintaista mallia. Tai jos noilla ei tee mitään, niin sitten löytyy vielä Michelin Pilot SPORT PS2.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • BME316
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 446

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Mitkä seuraavista kannataisi tilata:
                                Falken FK-452
                                Toyo PROXES T1-R
                                Hankook Ventus S1 evo

                                Kokona 265/40 ZR17 taakse ja 235/45 ZR17 eteen, tulevat tuohon sigun Alpinaan.
                                Tuo takarengaskoko on näköjään melko harvinainen ja rengas-onlinesta löytyi nuo kolme kohtuu hintaista mallia. Tai jos noilla ei tee mitään, niin sitten löytyy vielä Michelin Pilot SPORT PS2.
                                Eikö 255/40 riitä 9,5" vanteelle? Olisi vaihtoehtojakin enemmän ja hinnat halvempia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎