Onko kenellekään kokemusta Falkenin renkaista, tuli nyt laitettua kierros tilaukseen sellaisia? (olisi pian 4kpl 20" kuminpolttorenkaita ylimääräsenä, laillisilla pinnoilla)
Ruotsin maalta näkyisi saavan kotiovelle toimitettuna 235/40/18 kierroksen hintaan 565 euroa.
Pakko palata tähän, kun nyt on kumit ja vanteet alle saatu
Itselle siis ko. renkaat on ekat matalamman profiilin renkaat, joten vertailukohtia ei ole. Mutta...
Ajettu nyt vaan nurkka-ajoa n. 10 km, hyviltä tuntuu (saa nähdä hakeeko isolla tiellä? paineet laittoivat 2.5 jokaiseen). Huomattavan paljon ryhdikkäämmät ovat, kun talvikiekot (205/65/15...yllätys!). Ei mitään sutimis- tmv. ongelmia ollut, eikä ainakaan yhden yön perusteella aamulla "pompottanut" yhtään flat-spotia...
Vanteillelaitto meni ok - kuulemma yhteen vanteeseen meni painoja hieman enemmän. Eivät viitsineet pyöräyttää kumia vanteella, oli kuulemma hieman vanhojen kumien laitossa sen verran hommaa muutenkin (eivät myöntäneet, mutta näin "ymmärsin" tilanteen).
Halvat kumit oli, mutta niiden ikä varmaan selittää osansa (melkein neljä v. vanhat - Autothekistä siis ostettu, tiedä sitten onko heillä yleisemminkin vanhat varastot). Tällä hetkellä tekisin kyllä kaupan kuitenkin uudestaan, koska vaan.
Miksi noin alikokoisia renkaita olet laittamassa? 205/55-16 tai 225/50-16 lähempänä oikeaa, tosin hieman alikokoisia nämäkin, mutteivät yhtä paljon.
No nyt kun tarkemmin muistelen, niin taitaa vanhat kesärenkaat ollakkin juurikin 205/55-16. Mites ajettavuus muuttuu 205 vs. 225? Vielä jos saisi kommentteja tuosta NS-2 renkaasta 16" kokoluokassa..
No nyt kun tarkemmin muistelen, niin taitaa vanhat kesärenkaat ollakkin juurikin 205/55-16. Mites ajettavuus muuttuu 205 vs. 225? Vielä jos saisi kommentteja tuosta NS-2 renkaasta 16" kokoluokassa..
Jos alusta on kunnossa, niin muutosta 205/55 -> 225/50 tuskin edes huomaat, mutta onhan tuo leveämpi rengas enemmän kotonaan ison E34 touringin alla. Itsellä oli E34 sedanissa sekä tuota kapeampaa että leveämpää rengasta alla, ja suosittelen tuota leveämpää. NS-2 renkaasta ei ole tässä koossa kokemusta, mutta kriittisemmissä matalammissa profiileissa toimivat hyvin, joten varma valinta myös korkeammassa profiilissa. Ajokäytökseltään miellyttäviä käyttörenkaita nämä Nankangit.
Onko kenellekään kokemusta Falkenin renkaista, tuli nyt laitettua kierros tilaukseen sellaisia? (olisi pian 4kpl 20" kuminpolttorenkaita ylimääräsenä, laillisilla pinnoilla)
ainakin Falken ze-512 on todella pehmeä ja löysärunkoinen rengas... sitä en ainakaan suosittele.
Onko kenellekään kokemusta Falkenin renkaista, tuli nyt laitettua kierros tilaukseen sellaisia? (olisi pian 4kpl 20" kuminpolttorenkaita ylimääräsenä, laillisilla pinnoilla)
...ja Falken 452 alkaa olemaan jo niin "kasaritekniikan" mukavuus+ominaisuuskompromissien kumi, että ei oikein vastaa enään halpaakaan hintaansa.
Onko kenellekään kokemusta Falkenin renkaista, tuli nyt laitettua kierros tilaukseen sellaisia? (olisi pian 4kpl 20" kuminpolttorenkaita ylimääräsenä, laillisilla pinnoilla)
Itselläni oli aikoinaan FK-452 20" koossa, mielestäni ihan ok renkaat mutta kuluminen oli aika nopeasti ihan normaalissa ajossa (kulmat oli luonnollisesti säädetty kohdalleen).
Onko jollain kokemusta noista halpiskumeista (saa mainita merkkikumejakin)siinä suhteessa, että mitkä menee helpoiten liian kapeana ylileveälle vanteelle, ts. antaa eniten anteeksi tuota leveyseroa. Varmaankaan oikein jäykkärunkoinen ei ole paras vaihtoehto tuollaiseen venytettyyn asennukseen?
Onko jollain kokemusta noista halpiskumeista (saa mainita merkkikumejakin)siinä suhteessa, että mitkä menee helpoiten liian kapeana ylileveälle vanteelle, ts. antaa eniten anteeksi tuota leveyseroa. Varmaankaan oikein jäykkärunkoinen ei ole paras vaihtoehto tuollaiseen venytettyyn asennukseen?
Comment