Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 740

    Ihan silmällä näkyvää selkäheittoa oli kyllä kaikissa kumeissa. Tiiä sitten miten pieni heitto meinaa mitään? Tasapainotus on oikein tehty. Pyöränkulmat satavarmasti ohjearvoissa. Vanteiden suoruuskin oli tarkastettu ennen kuin nuo renkaat laitettiin päälle. Alustassakaan ei ole muuta yli 15tkm ajettua osaa kuin etualatukivarsien pallonivelet joissa ei kuitenkaan mitään välyksiä ole havaittu. Nyt kun on nuo munkki talvirenkaat alla niin ei tietoakaan mistään tärinöistä.

    Originally posted by Tuiske View Post
    Tuohon liukkauteen märällä voin kyllä yhtyä.. Kyllä renkaan tasapainoon saa jos tasapainoitus työ on hanskassa. Voikohan ratin tärinään olla joku muu syy kuin renkaiden tasapainoitus.. kenties vanteen tai renkaan säteisheitto, löysiä niveliä etupäässä tms?

    ..Oma mielipiteeni omalla kokemuksella Nankangin NS-2:sta että hintaansa nähde loistava valinta.. märällä pito on kyllä melko huono, mutta kyllä voisin ostaa toistekkin

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10059
      • KVLA

      Originally posted by Kouris View Post
      Tommoset oli alla koossa 215/45/17. Hyvää: ei vetele urissa, kuivalla pito ok. Huonoa: sateella ja varsinkin viileällä ilmalla hengenvaarallisen liukkaat, vetelä runkoiset, ei pysy tasapainossa.


      Eniten vitutti tuo vetelyys. Hermot olivat myös paskana ratin tärinästä vaikka useamman kerran tasapainotettiin ei siitä eroon päässyt. Voihan se olla että miulle sattunu maanantai kappaleet mutta nuo olivat kyllä mielestäni niin huonot että ei kelleen voi suositella.
      Kun en tunne tapausta paremmin,niin pakko kysäistä missä autossa alla ja minkälaisilla paineilla ajetaan?Ei siis vaikuta mitään tärinöihin yms. mutta uteliaisuuttani...

      Omassani oli kesäkeleillä edessä 225/45¤17" NS2:t,eikä mitään valitettavaa käytöksessä.Etupyörissä jopa märkäpito oli riittävä.En kyllä yleensäkkään ajele kahva edellä.Etenkään liukkailla,joten pidon äärirajoja ei ole tullut kokeiltua.Ainoa moite olisi keskivertoa suurempi äänitaso,mutta ei kai se E36:ssa muutenkaan pieni ole kovalla alustalla.

      Olen tätä keskustelua seuranneena tullut siihen tulokseen,että laatu vaihtelee kovastikkin noissa Kiinanpojan renkaissa (eri valmistuserienkin kesken?).Juurikin noista "maanantaipäivän" renkaista täällä on paljon kirjoituksia.

      Itse en paljoa noilta odottanut,mutta omissani ainakin yllätyin positiivisesti.Normaalissa ajossa liikenteessä ihan hyvät renkaat ja kesän jälkeen jopa kuluneisuus aika minimaalista.Tuota paljon kritisoitua flatspot-ilmiötäkään en ole huomannut (liekö persvärkki tunnoton).Vai olenko sitten saanut perjantaina valmistetut renkaat?

      Sitten tuon "hapertumis-ilmiön" näkee varmaan talvisäilytyksen jälkeen.Eli halkeileeko renkaiden kupeet talvella sellaiseen kuntoon,ettei voi alle laittaa.Jos näin käy,niin muutan tietysti tämänhetkisen käsitykseni renkaista täysin.Palataan keväällä tähän asiaan,jos on aihetta.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Olen tätä keskustelua seuranneena tullut siihen tulokseen,että laatu vaihtelee kovastikkin noissa Kiinanpojan renkaissa (eri valmistuserienkin kesken?).Juurikin noista "maanantaipäivän" renkaista täällä on paljon kirjoituksia.
        Totta varmasti tämäkin. Ei mun Nankangit ole olleet minusta mitään maanantaikappaleita, mutta ei ne silti pidä märällä ja rungot on todella löysät. Nämä jutut ei varmaan läheskään kaikkia käyttäjiä häiritse ja rauhalliseen arkiajoon ne kyllä soveltuvat mainiosti. Itse haluaisin kuitenkin seuraavilta renkailta parempaa, en sitten vain tiedä voiko sitä saada tinkimättä liikaa mukavuudesta.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Totta varmasti tämäkin. Ei mun Nankangit ole olleet minusta mitään maanantaikappaleita, mutta ei ne silti pidä märällä ja rungot on todella löysät. Nämä jutut ei varmaan läheskään kaikkia käyttäjiä häiritse ja rauhalliseen arkiajoon ne kyllä soveltuvat mainiosti. Itse haluaisin kuitenkin seuraavilta renkailta parempaa, en sitten vain tiedä voiko sitä saada tinkimättä liikaa mukavuudesta.
          Kannattaa kokeilla suurempaa vannehalkaisijaa.

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Sitten tuon "hapertumis-ilmiön" näkee varmaan talvisäilytyksen jälkeen.Eli halkeileeko renkaiden kupeet talvella sellaiseen kuntoon,ettei voi alle laittaa.Jos näin käy,niin muutan tietysti tämänhetkisen käsitykseni renkaista täysin.Palataan keväällä tähän asiaan,jos on aihetta.
            Jos ostan halpaa tiedän että myös yleensä laadusta tingitään.
            Jos ostan halpis-renkaita, hyväksyn sen että renkaan ominaisuudet eivät ole samaa tasoa kuin huomattavsti kalliimpien "premium"-renkaiden. Mutta asia jota en pysty nielemään on ~vuoden vanhojen renkaiden hajoaminen vaikka kulutuspintaa on jäljellä kelvollisesti.

            Ostin omat gangbang ns-2:set 9/06. Renkaat ovat olleet ajossa siis 9/06-10/06 ja 4/07-10/07. Renkaat olivat talven 06-07 "orsilla" pusseissa (uv-suoja) ja niitä ei ole suihkittu painepesurilla läheltä. Silti pintavulkanointi alkaa irtoamaan kyljistä lähtien, pahimmissa on vammaa lähes puolen renkaan mitalla.

            edit: gummit ovat olleet 7.5x17 vanteilla.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Onko kukaan muu huomannut eettä jostain syystä nämä gangpang:it, pingpongit ja nakikakit on niitä tuotteita joissa on ongelmia ja juuri näissä on ollut ongelmia jo jopa ENNEN ko.totteen ostoa? Omissa eikä kenenkään tuttujen eikä asiakkaiden 18"-19"
              Nankang NS-2:ssa ei ole ollut ongelmia missään suhteessa? En käsitä?

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                No ei ne NS-2:set voi mitenkään laadullisesti (lue: kestävyys, toimivuus, tasalaatuisuus) olla merkkirenkaiden tasolla. Ei kaikki "kalliimpi parempi" ilmiöt ole vaan merkkileimalla tehtyjä rahastuksia / huijauksia.

                Olen lukenut niin paljon negatiivisia kommentteja noista nankangeista, että en kyllä voi mitenkään enää ajatella laittavani edes sitä vähää rahaa niihin, mikä kyllä kesällä vielä kävi mielessä. Jos abaut ainut asia, missä rengas on hyvä on suora, kuiva asfalttitie niin eipä siinä paljon renkaan ominaisuuksista voi puhua. Ja jos kaupanpäälle kumi vielä lahoaa ja murenee varastoon/ajossa, niin ei helv...

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  Originally posted by teropa;
                  Olen lukenut niin paljon negatiivisia kommentteja noista nankangeista, että en kyllä voi mitenkään enää ajatella laittavani edes sitä vähää rahaa niihin, mikä kyllä kesällä vielä kävi mielessä.
                  Samoin. Mutta itseasiassa jos tämän threadin kahlaa alusta loppuun läpi niin välillä Nankangia hurrataan oikeen joukolla ja kohta ne on taas syvimmästä helvetistä. Tulee vain mieleen että A) Joko usko on niin vahva tähän tuotteeseen kun sitä joku niin ylistää, siten että todellisuuden taju hämärtyy tai B ) Tehtaalla on todellisia laatuongelmia tai tahallista vääristämistä kustannusten johdosta sarjojen välillä. No veikkaisin tuota B:tä ihan vaikka siksikin että herneet ei tukkeutuisi kellään rööreihin.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Itsekin arvelen, että tuo tasalaatuisuuden puute on varmaan Nankangin huonoin puoli. Toiset saa ihan OK kumeja, toiset karseeta schaissea.

                    Mutta loppupeleissä pätee kuitenkin vanha totuus: paskasta ei saa konvehtia.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by teropa View Post
                      Itsekin arvelen, että tuo tasalaatuisuuden puute on varmaan Nankangin huonoin puoli. Toiset saa ihan OK kumeja, toiset karseeta schaissea.

                      Mutta loppupeleissä pätee kuitenkin vanha totuus: paskasta ei saa konvehtia.

                      Tero
                      Siis kenellä olikaan "karmeata schassea 18"-19" kokoluokissa?
                      Ja jos tosiaan on, niin heti sitten kuvaa, mittaustulosta tms.faktaa muillekkin näytille? Se että on valittu väärä kokoluokka haettaessa kuitenkin joitain muunlaisia ominaisuuksia, ei tee itse tuotteesta vielä schaissea, vai?

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Siis kenellä olikaan "karmeata schassea 18"-19" kokoluokissa?
                        Ja jos tosiaan on, niin heti sitten kuvaa, mittaustulosta tms.faktaa muillekkin näytille? Se että on valittu väärä kokoluokka haettaessa kuitenkin joitain muunlaisia ominaisuuksia, ei tee itse tuotteesta vielä schaissea, vai?
                        näinhän se on... tarpeeksi matala profiili, niin ei rungon löysyys ole niin paha ongelma. toisaalta märkäpitoon tuo ei tada pahemmin vaikuttaa :think
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siis kenellä olikaan "karmeata schassea 18"-19" kokoluokissa?
                          Ja jos tosiaan on, niin heti sitten kuvaa, mittaustulosta tms.faktaa muillekkin näytille? Se että on valittu väärä kokoluokka haettaessa kuitenkin joitain muunlaisia ominaisuuksia, ei tee itse tuotteesta vielä schaissea, vai?
                          Aivan! Minulla Impassa 245/40/18 halvimmat Marangonit niin kohta kolme kesää ajettu ja käytännössä ei kulunu yhtään. Ei kuulu rengasäänet hyttiin ja tolla lehmällä ainaki voi vetää mutkiin just niin kovaa ku antaa alusta myöten.. Kyllä varmaan olen saanu noille halpiskumeille vastinetta rahalle!! Renkaat tosin oli tossa alla kun auton ostin mutta kuitenkin..
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Joo 18-19" luokassa se on tosiaan hiukan eri asia, kun runko ei voi mitenkään haitata niin paljon löysyydellään.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              Moro, osaako joku kertoa mitä eroa on kyseisillä renkailla??:think:think

                              Nangkang NS-2 225/40R18 88W

                              Nangkang NS-2 225/40ZR18 92W RF TW
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                Jälkimmäinen on vahvistettu ja siten suuremmalla kantavuudella varustettu
                                rf=reinforced ja tuo numero 88 ja 92 on li luku eli kantavuus
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎