Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    Hyvä vertailu noista leveyksistä, Petri.Kekkonen. Itse jo aiemmin tässä topikissa olin huomioinut, kuinka kapeilta Nangkangit näyttävät verrattuna entisiin Dunlopeihin. Siihenkö se halpuus sitten perustuu, että myydään renkaita todellisuutta leveämmillä spekseillä

    Täytyy taas kommentoida Nankangien ominaisuuksia lisää, eikä hyviä uutisia valitettavasti kuulu. Märkäpito tuntuu heikenneen entisestään kun ilma viilenee. Eilen oli n. 10'C illalla, ja tie oli märkä. Kakkosella n. 2000rpm paikkeilta puolikaasulla kiihdytettäessä oli perä lähteä sivulle loivassa kaarteessa. Ykkösellä yli puolen kaasun kiihdyttelystä ei juurikaan voi edes puhua. Alkaa jo tuntumaan, että talvirenkaiden virkaa toimittavat contin cvc2 kitkat pitävät kovalla lumella reilussa pakkaskelissä paremmin kuin Nankangit viileällä märällä asfaltilla Ja tämä Nankangien rengasmelu laittaa harkitsemaan peltoreiden hankintaa.
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Mittailin tänään melut TM-tyyliin tolla RadioShack:in mittarilla. Lämmintä +11 astetta, melko tyyntä, ajelin samaa suoraa molempiin suuntiin aika monta kertaa. Lukemat mitattu keskeltä autoa kuljettajan korvan kohdalta (ei ollu paljoo vaikutusta missä mittari on).

      100 km/h 65 dB(A)
      Tänään mittailin samalla mittarilla ja samalla suoranpätkällä 2002 Jaguar S-Type 2.5 V6:sta, jossa oli alla alikokoiset 205/60R16 Michelin Primacyt. Lämpöä vain +1 aste.

      100 km/h 66 dB(A)

      Eli aika samoihin menee mun auton kanssa vaikka jotenkin tuo tuntui subjektiivisesti hiljaisemmaltakin rengasäänien suhteen. Ainoa häiriöääni oli kuljettajan oven suunnalta kuulunut tuulen suhina.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 09-10-2007, 20:06.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        Originally posted by Antza View Post
        Hyvä vertailu noista leveyksistä, Petri.Kekkonen. Itse jo aiemmin tässä topikissa olin huomioinut, kuinka kapeilta Nangkangit näyttävät verrattuna entisiin Dunlopeihin. Siihenkö se halpuus sitten perustuu, että myydään renkaita todellisuutta leveämmillä spekseillä

        Täytyy taas kommentoida Nankangien ominaisuuksia lisää, eikä hyviä uutisia valitettavasti kuulu. Märkäpito tuntuu heikenneen entisestään kun ilma viilenee. Eilen oli n. 10'C illalla, ja tie oli märkä. Kakkosella n. 2000rpm paikkeilta puolikaasulla kiihdytettäessä oli perä lähteä sivulle loivassa kaarteessa. Ykkösellä yli puolen kaasun kiihdyttelystä ei juurikaan voi edes puhua. Alkaa jo tuntumaan, että talvirenkaiden virkaa toimittavat contin cvc2 kitkat pitävät kovalla lumella reilussa pakkaskelissä paremmin kuin Nankangit viileällä märällä asfaltilla Ja tämä Nankangien rengasmelu laittaa harkitsemaan peltoreiden hankintaa.
        Reilu vuosi ajettu Nankangeilla ja yhdyn edellisiin kommentteihin märkäpidosta. Ja juurikin alle 10 asteen näillä voi driftata melko iloisesti Jos vertaa edellisiin Bridgestone Potenza RE050A kumeihin, on pito joka kelillä selvästi heikompi, mutta kulutuskestävyys ainakin on tässä kumissa kohdallaan Lisäksi lievää tasapainotus ongelmaa= ratti vippasee tietyissä nopeuksissa, eikä tuosta meinaa päästä millään kokonaan eroon, vaikka tasapainotettu jo kolmesti... Aina alkaa uudelleen tuo vipatus jossain vaiheessa. Hintaisekseen kohtuu kumi. En ehkä kuitenkaan osta enää seuraaviksi renkaiksi??..
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          MITÄÄH, Nakikakit eivät toimi?? Ei voi olla mahdollista, koska kyllä täällä ovat tietyt tahot kivenkovaa väittäneet, että Zinkiskaanissa on keksitty paketti, jossa hyvä ja halpa yhdistyy.

          Oma kokeilu Kumho K105:lla on ristiriitainen, löysä runko --> kiva ajaa maanteillä, ei vetele ja on hiljainen --> järkytys radalla. No, tuo ratahomma vielä mitään, mutta rengas kuluu ihan liian nopeasti.

          Ero aiempiin Michelin Pilot Sportteihin on selvä. Hintansa puolesta...jos renkaat kuluvat tätä vauhtia (ajettu noin 13000 km), niin ei mene koko seuraavaa kesää. Pilotit kestivät kaksi kesää ja 5 ratapäivää. Kilometrejä tuli autoon tuona aikana 50 000tkm, josta ehkä vajaa 30 000 kesärenkailla. Näin ollen näyttää siltä, että halvat renkaat eivät olekaan niin halvat.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Keimo
            MITÄÄH, Nakikakit eivät toimi?? Ei voi olla mahdollista, koska kyllä täällä ovat tietyt tahot kivenkovaa väittäneet, että Zinkiskaanissa on keksitty paketti, jossa hyvä ja halpa yhdistyy.
            Jos tuo on piilovittuilua minun suuntaan, niin KOROSTAN vielä kerran että omat sekä tuttavieni vain ja ainoastaan 18"-19":n kokoluokkiin keskittyvät kokemukset ovat pelkästään positiivisia.
            Eli aivan varmasti näissä alkaa olemaan jo isovierintäkehäisissä e39:n 17" kokoluokissa joidenkin makuun liian pehmyt runko, koska nuo 18"-20" kokoluokat ovat todellakin niinkin hämmästyttävän ajettavia tuotteita.
            Se että subjektiivisia massiivisia pitoeroja joko on tai niitä kuvitellaan olevan, voi johtua paljon muustakin kuin että ne kaikki olisivat todellisia.
            Kun noita ulkolaisia testejä lueskelee missä vastaavia "Nakikakeja" verrataan esim.conteihin, niin mitatut suorituskykyerot kuitenkin ovat 10-15% tasossa maksimissaan. Ratakierrosajat 1.40sek tasolla n.2-3sek max. ja 100kmh jarrutusmatkoissa 2-3m max.
            Ei siis mitään kymmeniä sekunteja eikä kymmeniä metrejä.
            Sekin pitää ottaa huomioon että eri alustakulmat(oikeat/väärät) vaikuttavat rajusti erityyppisten renkaiden tiettyihin ajo+pito-ominaisuuksiin eritavalla. Eli niin kauan kun renkaita arvostellaan ilman alustakulmatietoja noin yleisesti, ollaan jo lähtökohtaisesti hakoteillä.
            Sekään että 2-3 kuluttajaa kritisoi ennen ja jälkeen tuotteen ostopäätöstä sitä sudeksi, ei kuitenkaan tee tyhjäksi niiden kymmenien/satojen tyytyväisten kuluttajien kokemuksia.
            Kaikki tuotteet eivät henkiselläkään tasolla sovi kaikille, joten koska Suomi on vapaa kulutusyhteiskunta, he voivat toki siirtyä kulutusvalinnoissaan täysin toisen tyyppisiin ja hintaisiin tuotteisiin.
            Itse en todellakaan saa näissä 18"-20" kokoluokissa x2 lisäpanostuksellakaan sellaista tuotetta jonka oman autoni alle kelpuuttaisin, joten Kumho+Nankang tuotteista löytyy minulle se oikea hinta/laatusuhteen valinta. Se mitä esim.Keimo laittaa 15"-16" kokoisena autonsa alle ei kuulu minulle.
            Kertauksen vuoksi kuitenkin mittasuhteet joista puhutaan superlatiivein. Eli,ylikokoiset yleiskoot:

            225/40-18" Nankang NS-2:http://www.reifentest.com/cgi-bin/au...3z123z102&&&EN

            Sekä kaikkien testivoittajien äiti ja 911 Porschen ensiasennusrengas, 225/40-18" Continental SportContact2: http://www.reifentest.com/cgi-bin/au...3z104z120&&&EN
            Last edited by Hemi; 10-10-2007, 17:55.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Sitten ihan muuta asiaa....eli lupasin jossain vaiheessa kokemuksia tuosta 225/45-18" Nokian NRY:stä ja nyt sitä olisi n.10tkm:n ajosuoritteen verran e46:n alla.
              Eli tuollaisia kun tuli jossain vaiheessa pari korruptiosettinä taloon sillä että nyt olisi Nokialainen tehnyt ensimmäisen hyvän ylikokoisen kesäkumin niin toki niillä piti siivu sitten kokeilla.
              Eli loppujen lopuksi nämä olivat alla jonkin aikaa e46 coupessa ja e46 touringissa tuon +5000km euroopan turneen alla ja nyt saman verran kotimaassa sekalaisessa pyörityksessä.
              Toiset pyörät menivät sukulaisiin Seat Leon FR:n alle.
              Täytyy todeta että "myyntipuheet" pitivät kyllä paikkansa, eli että väittäisin Nokian vihdoin tehneen jopa kelvollista paremman ja ennen kaikkea ajettavan ylikokoisen kesäpyörän.
              Eli modatuilla alustakulmilla jopa uraherkäksi luultu e46 on näillä 100% tunnoton urille. Ratin/ohjauksen kautta ei siis välity lainkaan tieurista tms. johtuvaa ajosuunnan muutosta, vaan ajokäytös on täydellisen stabiili.
              Eli nyt en tarkoita että urat edes tuntuisivat ratissa, vaan niitä ei ole.
              Äänitaso on erittäin maltillinen ja jopa hiljainen varsinkin e46 touringissa, e46 coupessa takapäästä kuuluu suunnilleen sama kuin 195/65-16" contisport.
              Eli melutasoltaan vastaavan 712 Kumhon ja NS-2:n väliltä. Kaikenkaikkiaan luonnehdin kuitenkin varsin hiljaiseksi tuotteeksi. Nämä argumentit pitävät myös Leonissa.
              Pito-ominaisuuksista en osaa sanoa mitään koska niissä en ole eroja huomannut mihinkään verrattavaan tai kuviteltuun, mutta noin renkaana muuten nämä toimivat kuivalla sekä sateella ihan siinä missä mikä tahansa minun perseelläni mitattuna .
              Ennakko"tieto" oli että nämä kuluvat nopeasti, mutta nyt kun takana on n.12tkm, on pinnasta jäänyt kovavauhtisen euroopan ja Suomen teille tasaisesti n.2mm. Tuotteena hyvinkin vastaava kuin saman kokoinen NS-2:nen, joten mitään enempää tästä tuskin saa kuin korvien väliin ja tietenkin "tietyissä piireissä" imagomielessä suhteessa NS-2:iin.
              Jos setin saa esim.Rengasonlinestä edes lähelle NS-2 setin hintaa, voin kyllä ensimmäistä Nokialaista kesärengasta suositella kenelle tahansa.

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                Joo-o, omassa ratapelissä on Kumhon KU31 rattaat ja ihan mukavasti ne toimivat. Hinta on halpa ja kestävät rata-ajoa kohtuullisesti.

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Jos tuo on piilovittuilua minun suuntaan, niin KOROSTAN
                  No eihän se mitään piilohattuilua ollut vaan suoraa pipoilua!

                  Oma halpisrengassekoilu taitaa tulla loppupeleissä kalliimmaksi kuin kunnon renkaan ostaminen. Kesän alussa tuli hommattua Kumhon 105K:t ja ihan mukavat ne ovat ajaa...paitsi radalla, johon ne eivät sovellu yhtään. Rengas on mukava ajaa, hiljainen ja ei vetele. Syynä pehmeä seos ja runko. Pehmeys aiheuttaa kulumista, ja aika nopeasti on pinta hävinnyt.

                  Edelliset Michelin Pilot Sportit olivat paremmat muuten, paitsi melussa. 2 kesää ja 6 ratapäivää ne kestivät. Eli loppupeleissa näyttää siltä, että se halparengas on yhtä kallis ellei kalliimpi kuin kunnon rengas.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10058
                    • KVLA

                    Originally posted by Keimo View Post
                    No eihän se mitään piilohattuilua ollut vaan suoraa pipoilua!

                    Oma halpisrengassekoilu taitaa tulla loppupeleissä kalliimmaksi kuin kunnon renkaan ostaminen. Kesän alussa tuli hommattua Kumhon 105K:t ja ihan mukavat ne ovat ajaa...paitsi radalla, johon ne eivät sovellu yhtään. Rengas on mukava ajaa, hiljainen ja ei vetele. Syynä pehmeä seos ja runko. Pehmeys aiheuttaa kulumista, ja aika nopeasti on pinta hävinnyt.

                    Edelliset Michelin Pilot Sportit olivat paremmat muuten, paitsi melussa. 2 kesää ja 6 ratapäivää ne kestivät. Eli loppupeleissa näyttää siltä, että se halparengas on yhtä kallis ellei kalliimpi kuin kunnon rengas.
                    Minkä helvatin takia noilla halpiksilla tarvii sinne radalle sitten mennä.Kaikki täällä kirjoittelevatkin ovat renkaita haukkuessan tai kehuessaan selvästi tuoneet julki,ettei nillä pidä radalle yrittää.NORMAALIIN ajeluun käypäset tai sitten ei,mutta EI RADALLE.Jos siellä haluaa kuminsa pilata varoitteluista huolimatta,niin turha täällä on itkeä.Tyhmästä päästä kärsii lompakko aika usein,kuten jälleen olet todistanut.

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Minkä helvatin takia noilla halpiksilla tarvii sinne radalle sitten mennä.Kaikki täällä kirjoittelevatkin ovat renkaita haukkuessan tai kehuessaan selvästi tuoneet julki,ettei nillä pidä radalle yrittää.NORMAALIIN ajeluun käypäset tai sitten ei,mutta EI RADALLE.Jos siellä haluaa kuminsa pilata varoitteluista huolimatta,niin turha täällä on itkeä.Tyhmästä päästä kärsii lompakko aika usein,kuten jälleen olet todistanut.
                      Pyyhi kyyneleet. Nuo HANKOOK 105:t ovat kuitenkin selkeästi astetta ylempänä ruokaketjua kuin nakkikakit. Testien perusteella jopa odotin, että ne toimivat radalla, mutta ei. Rata-ajoa en varsinaisesti suunnitellutkaan ajavani niillä, vaan kesällä avautui mahdollisuus testata sitäkin. 3 kierrosta riitti testaamiseen.

                      Siinä mielessä tyhmä teko, että tuli sorruttua halpiksiin, kyllä.

                      Annan kun arvaan, sinulla taitaa pyöriä alla N-kakit? Näin se on, suomalainen mies ei tunnusta virheostostaan kuin kuoleman uhatessa. Voi sitä itkua, jos naapurit pääsee nauraan virheostokselle
                      Last edited by Keimo; 11-10-2007, 08:25. Reason: Väärä rengasmerkki

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        Originally posted by Keimo View Post
                        Näin se on, suomalainen mies ei tunnusta virheostostaan kuin kuoleman uhatessa. Voi sitä itkua, jos naapurit pääsee nauraan virheostokselle
                        Yhdet 215/45-17 ns-2 gang-bangit tuli koitettua, seuraavaksi tulee jotain muuta. Ei noissa suoranaista vikaa ole, mukavatkin ovat maantieajossa, mutta meteliä turhan paljon ja puolikuluneina aika liukkaat syyskeleillä.

                        Täytyy kevääseen mennessä arpoa ostaako seuraavaksi Nokialaiset, vai renkaita myyvän kaverini kovin tarjoamat Han's'cockit.

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Keimo View Post
                          No eihän se mitään piilohattuilua ollut vaan suoraa pipoilua!

                          Oma halpisrengassekoilu taitaa tulla loppupeleissä kalliimmaksi kuin kunnon renkaan ostaminen. Kesän alussa tuli hommattua Kumhon 105K:t ja ihan mukavat ne ovat ajaa...paitsi radalla, johon ne eivät sovellu yhtään. Rengas on mukava ajaa, hiljainen ja ei vetele. Syynä pehmeä seos ja runko. Pehmeys aiheuttaa kulumista, ja aika nopeasti on pinta hävinnyt.

                          Edelliset Michelin Pilot Sportit olivat paremmat muuten, paitsi melussa. 2 kesää ja 6 ratapäivää ne kestivät. Eli loppupeleissa näyttää siltä, että se halparengas on yhtä kallis ellei kalliimpi kuin kunnon rengas.
                          Muistutan nyt vielä, että sinä puhut ihan eri kokoluokista ja niiden ominaisuuksista kuin mistä minä olen puhunut koko ajan. Eli otappa nyt autosi alle 265-275 leveät 19" tai 20":n vannekoolla varustetut kiekot ja keskustellaan vasta sitten siitä runkojen liiallisesta pehmeydestä?

                          Onko se tosiaan renkaan...ja lähinnä renkaan nimen vika jos on tullut valittua täydellisen vääräntyyppinen rengas omiin tarpeisiin????
                          Eli tuo Kumhon K105 on ko.valmistajan mukavuusrengas-segmentin tuote, eikä todellakaan mikään ratarengas.
                          Toisaalta, millähän nopeusluokalla tuo sinun K105 valintasi on, ajatellen nyt rata-ominaisuuksia/kulumisnopeutta?
                          Jos Ratarengasta haet ko.valmistajalta(yksi maailman suurimmista eri ratasarjojen kilparenkaiden valmistajista muuten...), niin alle siinä tapauksessa ehdottomasti Kumhon ecsta MX KU15:



                          Eli, jos tarkoituksena on keittää perunoita ja kaupasta kainaloon tulikin makaronia.... turha sitä silloin on makaronipussille kiukutella, kun syyllinen löytyy peiliin katsomalla.
                          Last edited by Hemi; 11-10-2007, 11:35.

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            Tuossa aiemmassa mailissani jo totesin seuraavaa "Rata-ajoa en varsinaisesti suunnitellutkaan ajavani niillä, vaan kesällä avautui mahdollisuus testata sitäkin. 3 kierrosta riitti testaamiseen."

                            Ihan hyvät renkaat Hankookit ovat, ei siinä mitään, mutta kuluvat siis normiajossa liian nopeasti.

                            Comment

                            • Hammu
                              Moderator
                              • Nov 2006
                              • 3971
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Keimo View Post
                              Tuossa aiemmassa mailissani jo totesin seuraavaa "Rata-ajoa en varsinaisesti suunnitellutkaan ajavani niillä, vaan kesällä avautui mahdollisuus testata sitäkin. 3 kierrosta riitti testaamiseen."


                              Oma mielipiteeni tästä rata-ajelusta "halpisrenkailla"

                              Tuossa mun vessassa on Hankookin K105 Ventus primet edessä, 215/40-17
                              Takana K104 ventus sportit takana, 225/45-17

                              Kyllähän noillakin radalla ehtii, vaikka pito ei ole huippuluokkaa.
                              Äkkiä ne kyllä sulaa, mutta se olikin tiedossa.
                              Paras aika ahvenistolla oli 1.39.xxx tuolla rengastuksella.

                              Eli meikäläisen pointti oli se, että noi Häänkökit on siedettävät satunnaiseen rataräppäilyyn, jos ei aja isoa kovaa pitkään.
                              Kadulla ihan käypäset renkaat.


                              Ensi kesäks vaihtuu kyllä Toyo proxes r888 alle.

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Originally posted by Hammu View Post

                                Ensi kesäks vaihtuu kyllä Toyo proxes r888 alle.
                                Luulis noitten Toyojen olevan todella liukkaat märällä?

                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎