Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Originally posted by Chipsi View Post
    Noita Syroneita ei ole omien tietojeni mukaan ainakaan märkäpidosta kehuttu testeissä. Toki voi olla että olen saanut väärän kuvan. Tosin kun yritin noita ettiä ostettavaksi niin kahdelle renkaalle tuli hintaa halvimmillaan toimituskuluineen 200€. Noi Kumhot mitkä linkkasin olisivat 150€. Molempiinhan pitäisi sitten tietenkin hankkia asennus jostain.
    "Testimenestys! AutoBildin vuoden 2011 peräti 50 rengasmerkin jättivertailussa Syron nostettiin 15 parhaan Premium-renkaan joukkoon. Taakse jäi mm. Nokian Renkaat."



    Nuo KU39 on aika uudet renkaat, korvanneet KU31. Jos on edes yhtä hyvät kuin KU31 niin ei ainakaan ole huonot.
    Last edited by Antsah; 05-11-2011, 15:46.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Tuonela View Post
      Pari kesää tuli ajeltua Kumhoilla (Ku-31) yhteensä n. 10000km. Tunteettomat urille, mutta eivät mielestäni kauheen hiljaiset.

      Nyt talvirenkaita alle laittaessa sitten huomasin että ompas kuluneet... Ja epätasaisesti, sisäreunassa kulutuspintaa jäljellä n. 2mm, ulkoreunassa n.4-5mm...
      Eturenkaissa näkyy vielä keskellä se Kuhmon teksti , eli etunakit ovat vielä melkein kuin uudet. Eli kulmat pielessä ja takarenkaat pilalla.

      Hemi voiskin heittää tähän arvot miten pitäisi säätää, kesärenkaiden koko 18" 235/40 ja 265/35, talvirenkaat 235/45r17... (tai nyt vielä vähän aikaa alla pyörii alimittaiset 225/45r17, nämä vaihtuu pian oikeaan kokoon).
      KU-31 on kuin onkin kohtuullisen hiljainen rengas...mikäli camberkulmat ovat oikein alla olevalle kokoluokalle säädetty.
      Eli sinulla takapää on kulkenut lähes kokonaan tuon poikittaiskuvioidun sisäreunan päällä takacamberien ollessa näin: /-\ , jolloin rengas myös ääntää voimakkaasti.
      Mikäli siis auton akselipainosta suurin osa siirtyy tiehen mm.
      Kumho Ku-31:n pelkän voimakkaasti poikittaiskuvioidun kapean reunakuvioinnin välityksellä, ääntää se huomattavasti enemmän kuin jos renkaan koko kulutuspinta kantaisi tasaisesti akselikuormaa. Kuormaa siis pääosin pitäisi kantaa suoraan ajettaessa tuo renkaan keskiosan pitkittäisuritettu alue, jolloin auto rullaa myös kevyesti ja on hiljainen
      . Eli Ku-31:

      Oikein säädetyillä cambereillakin varsinkin takapäässä renkaan sisäreuna kuluu jonkin verran nopeammin, mutta ei kuvatulla lailla mikäli kulmat ovat oikein.
      Eli jos/kun camberkulmat ovat ko.renkaalle takapäässä oikein, voidaan nyrkkisääntönä todeta että 17"-19" renkaan sisäkantin kuviointi alkaa olemaan loppu siinä vaiheessa kun ulkoreuna saavuttaa sakkorajan.
      Eli tässäkin kohtaa vain camberit oikein säätämällä olisi saavutettu huomattavasti hiljaisempi ja pidempi käyttöelinkaari, kuin nyt kun alla on ko.renkaalle täysin väärät camberkulmat, josta sitten kertoo tuo "lintaan kuluminen".
      Oikea 18" 265-leveyden takacamber autosta ja renkaan merkistä/mallista hieman riippuen, liikkuu
      1.15-1.35`-asteen välissä.
      Last edited by Hemi; 05-11-2011, 15:54.

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        Ihmettelinkin tuota rengasmelua, ja epäilin juuri noita kulmia jo viime kesänä....
        Jossain vaiheessa kävi mielessä säätää noi kulmat, mutta laiskuuttani se jäi tekemättä.
        Täytyy ens viikolla hoitaa asia kuntoon, kiitti neuvoista.

        Ens kesäksi sitten uudet takanakit. Ku31-mallia ei näytä olevan enää Camskillin valikoimissa, täytynee tilata Ku39 tai sitten Nangangit.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          205/60-15 kesärenkaat haussa. Nokian Hakka h n.80€ kpl ja olisi varmaankin hyvä rengas. Barum Bravuris2 n.67€ kpl. Onko Barum millainen rengas? Olisiko muita vaihtoehtoja? Pitäisi olla hiljaiset ja mukavat.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Tuonela View Post
            Ihmettelinkin tuota rengasmelua, ja epäilin juuri noita kulmia jo viime kesänä....
            Jossain vaiheessa kävi mielessä säätää noi kulmat, mutta laiskuuttani se jäi tekemättä.
            Täytyy ens viikolla hoitaa asia kuntoon, kiitti neuvoista.

            Ens kesäksi sitten uudet takanakit. Ku31-mallia ei näytä olevan enää Camskillin valikoimissa, täytynee tilata Ku39 tai sitten Nangangit.

            Mulla oli yhdessä vakioalustaisessa E39:ssä myös uudet KU31:t, niin ei ollut omasta mielestäkään mitkään kovin hiljaiset renkaat.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Mulla oli yhdessä vakioalustaisessa E39:ssä myös uudet KU31:t, niin ei ollut omasta mielestäkään mitkään kovin hiljaiset renkaat.
              Voi olla, että koskee kaikkia merkkejä, mutta itse huomasin myös äänien lisääntyneen toisena ja kolmantena kesänä. Nyt kolmantena kesänä olen myös huomannut radikaalin eron pidossa. Pintaa on vielä n.5-7mm jäljellä, mutta renkaissa ei tahdo olla pitoa kostealla. Kummasti jopa 523i:n perän saa irti risteyksissä Ei tietenkään normaalilla kaasun käytöllä.. Uutena näitä ei saanut missään tilanteessa luistamaan. Urasyvyydestä asia ei ole kiinni, alle 50km/h nopeuksissa.

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Originally posted by Vanquish View Post
                Voi olla, että koskee kaikkia merkkejä, mutta itse huomasin myös äänien lisääntyneen toisena ja kolmantena kesänä. Nyt kolmantena kesänä olen myös huomannut radikaalin eron pidossa. Pintaa on vielä n.5-7mm jäljellä, mutta renkaissa ei tahdo olla pitoa kostealla. Kummasti jopa 523i:n perän saa irti risteyksissä Ei tietenkään normaalilla kaasun käytöllä.. Uutena näitä ei saanut missään tilanteessa luistamaan. Urasyvyydestä asia ei ole kiinni, alle 50km/h nopeuksissa.
                Minulla on taasen e46 320d:n alta ihan päinvastaiset kokemukset, pitoa oli tosi hyvin vaikka pinta alkoi olla jo sakkorajalla. En huomannut, että meteli olisi juuri noussut. 2 settiä on tullut noita ajettua e46:n alla.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Minulla on taasen e46 320d:n alta ihan päinvastaiset kokemukset, pitoa oli tosi hyvin vaikka pinta alkoi olla jo sakkorajalla. En huomannut, että meteli olisi juuri noussut. 2 settiä on tullut noita ajettua e46:n alla.
                  Näihän se menee silloin kun alustakulmat oikeasti on kunnossa.
                  Eli jos/kun mikä tahansa rengas selvästi nostaa melutasoaan vanhetessaan on syynä siihen käytänössä lähes aina enemmän tai vähemmän "hampaalle" kulunut kulutuspinta.
                  Tämä taas johtuu siitä että alustakulmat eivät ole täysin oikeat ko.renkaalle, joka taas voi johtua "pehmenneestä" alustasta vaikka kulmat olisivatkin mittauksella ok.
                  Myös kulunut iskunvaimennus voi joissain tapauksissa päästää renkaan kulumaan "kahdeksankulmaiseksi", jolloin melutaso aina selvästi lisääntyy.
                  Jos kaikki on oikeasti alustassa 100% kunnossa, ei mikään rengas kuluessaan muuta kovinkaan radikaalisti äänimaailmaansa.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Thuppu
                    En nyt yhtäkkiä löytänyt kokemuksia Falken FK452 kumista. On niin pitkiä säikeitä et ei jaksa lukea läpi... Mutta tarkoitus olis noi Falkenit ostaa koska koossa 255/35 21" ne on törkeän halvat. Mutta onkohan noi kuinka uraherkät? Nyt on alla edessä jotku sliksit Pirellin mallit jossa todella terävä olkakulma ja ovat semmoset uraohjukset et oksat pois.
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tämän saman löydät kyllä aiemmista keskusteluista useasti, mutta Falken FK452 on ominaisuuksiltaan lähes täydellinen kopio Pirellin tyylistä tehdä renkaita.
                    Tämä FK452 on malliltaan ja tekniikaltaan jo iankaikkisen vanha, joten se on varsinkin isommissa kokoluokissa ja varsinkin hieman kuluneena yksi uraherkimmistä, Pirellien tapaan
                    Jos etsit urille tunteetonta ison kokoluokan rengasta, on FK452 juurikin se yksi huonoimmista valinnoista.
                    Nyt on noi FK452 kumit alla eturenkaina. Vaikka on vanha malli, niin tuntuu oikein mukavalta nyt kun vertaa edellisiin loppuunajettuihin Pirelleihin. Uraherkkyys hävis sen sileän tien, ero on suorastaan dramaattinen. Hintaisekseen(120e/kpl) siis ilmeisen hyvä ja toimiva ostos ainakin tässä kokoluokassa ja painavan seiskan alle. Aika näyttää sit miten vaikuttaa kun noi kuluu, muuttuuko käytös miten..? Btw, 13,6kg näytti puntari tälle kumille, yllättävän kevyt vaikka on aika hillittömän kokoinen.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10058
                      • KVLA

                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Nyt on noi FK452 kumit alla eturenkaina. Vaikka on vanha malli, niin tuntuu oikein mukavalta nyt kun vertaa edellisiin loppuunajettuihin Pirelleihin. Uraherkkyys hävis sen sileän tien, ero on suorastaan dramaattinen. Hintaisekseen(120e/kpl) siis ilmeisen hyvä ja toimiva ostos ainakin tässä kokoluokassa ja painavan seiskan alle. Aika näyttää sit miten vaikuttaa kun noi kuluu, muuttuuko käytös miten..? Btw, 13,6kg näytti puntari tälle kumille, yllättävän kevyt vaikka on aika hillittömän kokoinen.
                      Itsellä oli tässä nykyisessä Ämmäläisessä etusena 245/35R19 nuo samat Falkenit.Oli sitten järkyttävät uraimurit.Sai ratista pitää varmuudeksi kaksin käsin kiinni,mitä enemmin renkaat kului.Puolikuntoisina kyllästyin ja vaihdoin alle Kumhon KU31:t.Sen jälkeen auto on ollut taas normaalin kulkuinen.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Itsellä oli tässä nykyisessä Ämmäläisessä etusena 245/35R19 nuo samat Falkenit.Oli sitten järkyttävät uraimurit.Sai ratista pitää varmuudeksi kaksin käsin kiinni,mitä enemmin renkaat kului.Puolikuntoisina kyllästyin ja vaihdoin alle Kumhon KU31:t.Sen jälkeen auto on ollut taas normaalin kulkuinen.
                        Ok, eli odotettavissa voi olla vastaavaa kun noi tosta kuluu... ens kesä varmaan näyttää.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          Bmautosportista tarjotaan vanteille rengastukseksi Nankang AS1 tai Falken 452. Onko kellää kokemusta moisista? Joskus yhden kesän ajoin Falkenin ziex 912 muistaakseni ja aika melusat oli, tiiä sitten onko eroa 452?

                          Edit: niin ja kokoluokassa 225/40 ja 255/35 -18"
                          Last edited by alttu; 26-11-2011, 22:40.
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            Nankangit tuli tilattua taas, ku 17":ki on niin hyvät
                            Lipsahti ehkä vähän liian naftin puolelle.. 215/35+225/35x18 Onkohan odotettavissa kummosta kivirekeä?
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • alttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 519
                              • Nummela

                              Originally posted by alttu View Post
                              Bmautosportista tarjotaan vanteille rengastukseksi Nankang AS1 tai Falken 452. Onko kellää kokemusta moisista? Joskus yhden kesän ajoin Falkenin ziex 912 muistaakseni ja aika melusat oli, tiiä sitten onko eroa 452?

                              Edit: niin ja kokoluokassa 225/40 ja 255/35 -18"

                              Pitäis tehdä ratkaisu kesärenkaiden osalta. Bmautosportin valikoimassa 18" koossa on:

                              Nankang NS2
                              Nankang AS1
                              Falken 452

                              Mitkähän noista on ominaisuuksiltaan hiljaisimmat ja uratunnottomimmat??:think
                              F15 30d ///M-SPORT
                              Ex.
                              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                              Comment

                              • Roisto
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 2542
                                • Kajaani

                                Noita NS-2:sia voin suositella. Itellä just nuo 225/40 & 255/35 18, oli pyöreät eikä vetele niinku joku ihmeen 6 vuotta vanha Wanli/Antyre sekotus, hiljasemmatki oli Tosin kyllähän noissakin on maanantaikappaleita, mitä täältä lukenu ni kuitenki aika harvassa.

                                Noista muista ei mulla ookkaan sitte mitään tietoa.
                                Last edited by Roisto; 03-01-2012, 23:55.
                                2001 E39 525iA
                                1992 E34 "540i/5"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎