Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by jannmann View Post
    ... Mutta sun mielestä halppis öljytkin on samaa tavaraa kuin Mobil 1 tai vaikkapa TWS.
    Niin...minähän käytänkin halpis Teboil:in Diamond:ja.
    Määritteletkö nyt kerrankin sen mikä on PARAS? Eli kai renkaassa nyt joitain ominaisuuksia pitää olla mitattavissa jotta voidaan sanoa sen olevan paras/parempi noin yleisesti ja että maksettu lisähinta kannattaa maksaa muunkin kuin katu-uskottavuuden vuoksi?

    Lähdetäänpä nyt vaikka siitä, että: saako rengas vedellä/olla uraherkkä?

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Originally posted by Dani View Post
      Tuli tilattua 265/30-19" Hankook Ventus S1 evo K107:t taakse, edelliset olivat niin mukavat ja kulutuskestävyys oli vallan mainio joten jatketaan hyväksi havaituilla renkailla.

      2 x 265/30-19" Hankook Ventus S1 evo K107:
      - nordenrengas: 437€
      - rengas-online: 463€
      Ja painoja tuli vanteisiin: toiseen 25g ja toiseen 35g, tais tulla aika "pyöreät" gummit :think
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Originally posted by Dani View Post
        Ja painoja tuli vanteisiin: toiseen 25g ja toiseen 35g, tais tulla aika "pyöreät" gummit :think
        Painomäärä ei sinällään kerro yhtään mitään renkaan pyöreydestä
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Ok, mitä ne painot kertoo kun edellisiin renkaisiin tuli huomattavasti enemmän painoja ja näihin ei juuri mitään?
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Dani View Post
            Ok, mitä ne painot kertoo kun edellisiin renkaisiin tuli huomattavasti enemmän painoja ja näihin ei juuri mitään?

            Renkaan asennosta vanteeseen nähden, eli missä siis menee renkaan painavin kohta ja vanteen jne..
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              Niin aivan, tullut tota edes koskaan kelattua tolta kannalta, aina oppii uutta
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • MasaTDS
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1606
                • Tampere

                Originally posted by jannmann View Post
                Olisit kysynyt ensin Hemiltä mikä koko niistä nagigageista on se vetelemätön.
                Itse kun ostin loppuunajettujen misukoiden tilalle nagigagit, niin eihän se auto mennyt yhtään suoraan ja tuntui kuin taka-akseli tekisi omiaan. Aivan käsittämätöntä paskaa. Hemi sitten viisaana kertoi kun tähän topiicciin siitä valitin, että juuri 205/50-16 koossa nagigagi vetelee..

                Hemi voisikin laittaa tänne tarkan taulokon, missä koossa nagigagi ei vetele, helpottaisi ostajia

                Halppis paska on aina paskaa. Ei ne tee tuotekehitystä, vaan kopioi...

                Jani vertaa vaikka motopuolelta Maxxis vs. misukka. Taitaa niilläkin olla +8s eroa kieroksella Suomen radoilla.
                215/40/17" nangang ns-II ei vetele ainakaan mun autossa e36 cabrio,vanteiden et20,erittäin mukava ajaa ylijäykkää alustaa lukuun ottamatta,olen ajanut myös reilusti vetelevillä autoilla ja renkailla ja tiedän miltä se tuntuu..nexenin paskat sitten kyllä veteli,silloin tosin autonakin e34 joten ei tähän suora vertauskuva,mutta todella hyvät kokemukset nangangeista paitsi se märkäpito,mutta eipä se normaali liikenteessä haittaa,turha kai se kuitenkin on millään katurenkailla radalla ajaa
                E24 635csi
                M-B W140
                Citroen c4 coupe
                H-D sportster chopper

                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                www.mpanet.fi

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by MSam View Post
                  No minä melkein ajaisin jo sen vuoksi BMW:llä, että se EI ole voittanut jotain TM:n testiä... (Enkä osta mitään muutakaan siksi, että "suurin osa suomalaisista" käyttää sitä tai tätä. Mitä muut tekevät, ei kiinnosta minua kulutuskäyttäytymisen suhteen pätkääkään. Teen itse omat valintani)
                  Mutta rengas kuitenkin pitää olla "testivoittaja" ollakseen uskottava?
                  Saako muuten sinun mielestä "premium rengas" vedellä/olla uraherkkä?

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Saako muuten sinun mielestä "premium rengas" vedellä/olla uraherkkä?
                    Kyllä, jos sillä saa paremman kaarrepidon, näinollen pääsee nopeammin shellille tankkaamaan tarjous v-poweria
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Olio
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 139
                      • Kerava

                      Originally posted by NikitaT View Post
                      Voiko tuon asian sanoa edes tosissaan, ei hyvää päivää
                      Niin, eihän mitään tietenkään ole pakko uskoa, mutta btcf ratapäivillä nankangeilla, nokia n96 + racechrono + ulkonen gps mokkula, paras tallentunut aika oli 1.46.9 ja toissa su. potenzoilla kaveri kellotti sekkarilla varikolla 1.39.25-1.41 n.20kpl.
                      Enkä edes ollut ekaa kertaa apparalla (nankangeilla), toistakymmentä kertaa oon siellä tahkonnu.. jos joku sitä epäilee.
                      Jokainen ostaa ne renkaat mitkä parhaaks näkee ja kokee..

                      edit: nankangit oli vieläpä leveämmät, eli 235/40/17" vs 215/225/45/17"
                      Last edited by Olio; 29-09-2009, 11:26.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Kyllä, jos sillä saa paremman kaarrepidon, näinollen pääsee nopeammin shellille tankkaamaan tarjous v-poweria
                        Hehhehhheehheee......hassua, castrolin 10-60w edge sportin ja sen V-Power lippiksen vain unohdit kuviosta.
                        Juuri näin se varmasti sinulla on, mutta jospa minä en suostu tekemään minkäänlaista kompromissia sen suhteen että auton on kuljettava niin että sen eteenpäin viemiseen mm.ohitustilanteissa ei tarvita kahta kättä, eikä auton ajolinjalla pitämiseen koko ajan lisätarkkuutta. Nimittäin minä kuitenkin joudun kesässä ajamaan yli 20tkm Suomalaisilla uraisilla pääteillä 19" rengastuksella, jolloin urakasta muodostuu varsin raskas mikäli auton kaistalla pitäminen vaatii pienintäkään tarkkuutta vetelyn suhteen. Hintakaan ei ole täysin merkityksetön, koska joka kevät on alla kuitenkin aina uusi rengaskierros.
                        Minulle siis kuitenkin renkaan vaatimuksia listattaessa aina ensimmäinen lähtökohta on se, että auton pitää olla täysin tunteeton urille, mutta samalla säilyttää kovissakin nopeuksissa stabilieettinsa ollakseen "premium".
                        Minulle sillä ei ole mitään merkitystä saanko Alastaron kierroksen puristettua
                        1-2sek nopeammin, jos sitten kotia kohti ajaessa jo suoraan ajamiseen pitää keskittyä pitääkseen auton ajolinjalla? Minun mielestä tässä ei ole mitään "Premiumia", täysin riippumatta siitä olenko maksanut rengaskierroksesta 1300€.
                        En oikein usko että kukaan haluaa ostaa päivittäiskäyttöön veteleviä ja meluisia renkaita, joten varmasti aika monella muullakin AINA rengasta ostettaessa se ykköskriteeri on urille tunteettomuus ja hiljaisuus.
                        En kuitenkaan muista milloinkaan nähneeni testiä tai rengasmainosta jossa rengasta olisi testattu tai markkinoitu nimenomaan urahekkyyden suhteen, joten mikään ei kuluttajalle kerro kuinka uraherkkä mikin tuote on.
                        Ok, mm.TM toki muistaa AINA testatessaan autoja jonka "premium"rengaskoko on yli 17" mainita ko.renkaiden olevan sopimattomia Suomen tiestölle kovan uraherkkyyden vuoksi, jolloin kuluttajat tietenkin hyväksyvät vetelyn isoimmissa kokoluokissa ikäänkuin välttämättömyytenä, vaikka näin ei todellisuudessa ole.
                        Kaikki ns.halpisrenkaatkaan eivät suinkaan ole urille tunteettomia, eikä hiljaisia, mutta näiden runkorakenteella kun ei testivoittojen toivossa pyritäkkään äärimmäisen tarkkaan ohjautuvuuteen+terävyyteen, saadaan usein kuitenkin varsin urille tunteeton ja hiljainen tuote juuri yli 17" kokoluokan tuotteissa. Vastaavasti sama rengas alle 17" kokoluokissa on sitten luokattoman pehmeä ja epämääräinen.
                        Siis huom.jos minä(siis JOS) ajaisin kaikki +20tkm kesäkilometriä yli 65-profiilin 15"-16" rengastuksella, ottaisin ehdottomasti alle ihan jotain muuta kuin näissä 18"-20" kokoluokissa joilla nyt nuo kilometrit kesäisin ajan.
                        Eli ilman muuta käyttämäni rengas silloin löytyisi contin, misukan tai pirellin tuotteista, mutta yksinkertaisesti jokainen näiden valmistajien kokeilemani tuote on yli 18" kokoluokissa ollut isompi tai pienempi pettymys suhteessa siihen mitä Kumho tai Hankook on tarjonnut.
                        Voi olla että esim.misukalta voisi varsinkin yli puolen kulutuspintaisena löytyisi minun "vetelyallergiaan" sopiva tuote, mutta kun en kerta kaikkiaan ole tälle misukan ja esim.Hankook:in väliselle hintaesolle löytänyt mitään muuta järjellistä perustetta kuin katu-uskottavuus?
                        Edellisen pointti löytyy kuitenkin sen takaa, että että minä kuitenkin olen ihan aikuisten oikeasti ajanut lähes kaiken merkkisiä+mallisia 18"-19" kokoluokan renkaita eri merkkisillä/mallisilla autoilla ja ainoa asia mikä tästä on hyvin selvästi jäänyt takaraivoon on se että se renkaan merkki/hinta ei kuitenkaan mitenkään korreloidu sen uraherkkyyteen, eikä ääneen, eikä ajettavuuden stabiliteettiin/nautinnollisuuteen.
                        Tätä taustaa vasten on kovin vaikea ymmärtää niitä joiden mielestä jokin yksittäinen valmistaja olisi vain siitä maksettavaan hintaan perustuen jotenkin "premium" tai erinomainen tai edes Suomen uraisilla pääteillä ajettava.
                        Oma mielipiteeni kuitenkin on, että juuri nyt tätä kirjoittaessa Korealaisten valmistajien tuotteista löytyy juuri Suomen tyyppiolosuhteisiin 18"-20" rengaskoon tuotteet joiden komromissiset rakenteelliset painotukset sopii juuri tänne parhaiten.
                        Ok, Hankook on näillä uusimmilla eurooppalaistyylisillä "testivoittajillaan" jo uraherkkyyden suhteen sinä ja siinä, mutta hyväkuntoisilla välyksettämillä alustoilla ja oikeilla alustakulmilla näilläkin KOKO renkaan elinkaari säilyy nautinnollisena ajettavana vaikka aivan 100% tunteeton urille ne ei helposti olekkaan.
                        Kuitenkaan tällaista pahimpien ja yli puolet pinnastaan menettäneiden 19" mm.contin tai pirellin tyyppistä urissa/kallistuksissa repelyä, vääntämistä, kääntämistä ei näissä ole lähelläkään.
                        Eli jos joku on edellä kirjoittamastani eri mieltä, pitää edelleen kysyä:
                        Saako rengas tai "premiumrengas" vedellä=olla uraherkkä?
                        Last edited by Hemi; 29-09-2009, 13:51.

                        Comment

                        • MSam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 181
                          • Länsi-Suomi

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mutta rengas kuitenkin pitää olla "testivoittaja" ollakseen uskottava? Saako muuten sinun mielestä "premium rengas" vedellä/olla uraherkkä?
                          Ei sen tarvitse olla, mutta iso ja painava suositus on se, että tehdas suosittelee sitä autoon.

                          Vetely ja uraherkkyys liittyy tietysti tien pintaan (kuten olet edellä usein todennutkin), joten en näe sitä ongelmana, koska vika on tiessä. Itse ajan uran sivussa, joten en kärsi urista.

                          Mutta rengashan on yleensä kompromissi (tämäkin todettu edellä). Minulle sopii ns. urheilulliset "merkkirenkaat", koska arvostan todella korkealle aktiivista turvallisuutta ja pyöreänä säilymistä.
                          E60 523i

                          E10 kiitos ei.

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Originally posted by MSam View Post
                            Ei sen tarvitse olla, mutta iso ja painava suositus on se, että tehdas suosittelee sitä autoon.

                            Vetely ja uraherkkyys liittyy tietysti tien pintaan (kuten olet edellä usein todennutkin), joten en näe sitä ongelmana, koska vika on tiessä. Itse ajan uran sivussa, joten en kärsi urista.

                            Mutta rengashan on yleensä kompromissi (tämäkin todettu edellä). Minulle sopii ns. urheilulliset "merkkirenkaat", koska arvostan todella korkealle aktiivista turvallisuutta ja pyöreänä säilymistä.
                            Sait minut naurahtamaan ääneen, kiitos siitä, piristit iltaani

                            Kummat voi Suomalainen autoilija valita, tiet vai renkaat?

                            Ja tuo "aktiivinen turvallisuus" on "aktiivinen turvallisuudentunne" joka tulee silloin kun on ostanut ne TM testivoittajat. Hmm..sataa kuin Esterin perseestä.. mutta eihän se minua liikuta kun on alla testiykköset joilla vesiliirtonopeus on 1,2km/h suurempi. Hmm...pimeä tuli, pitäisiköhän pudottaa nopeus 115->100...ei tarvitse, minullahan on alla testiykköset, joilla hirven väistö sujuu 13ms ripeämmin.

                            Ei mutta nythän puhuin itseni pussiin. Eilen ajoin 500km 115km/h vesisateessa ja pimeässä. Ja huomenna ajan toiset 500km, kelistä riippumatta, Suomen uraisella tiellä, 110-115km/h vetelemättä, turvallisesti ja mukavasti. Eihän se ole mahdollista kun autoni alla ei ole "merkkirenkaat". Vaan paskat Kumhot.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by MSam View Post
                              Ei sen tarvitse olla, mutta iso ja painava suositus on se, että tehdas suosittelee sitä autoon.

                              Vetely ja uraherkkyys liittyy tietysti tien pintaan (kuten olet edellä usein todennutkin), joten en näe sitä ongelmana, koska vika on tiessä. Itse ajan uran sivussa, joten en kärsi urista.

                              Mutta rengashan on yleensä kompromissi (tämäkin todettu edellä). Minulle sopii ns. urheilulliset "merkkirenkaat", koska arvostan todella korkealle aktiivista turvallisuutta ja pyöreänä säilymistä.
                              Tässähän tämä nyt sitten vihdoin tulikin kaikessa "viisaudessaan", jota toki vaaditaan täydelliseen itsepetokseen tässä asiassa.
                              Niin käsittämätöntä BS:ää että voi pyhä sylvi..... "aktiivinen turvallisuus"..."ajella urien sivussa"...."vikahan on tiessä"....... Meitä tosiaankin on moneen junaan, JES!

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Tänään joku hyväuskoinen hölmö osti E39siinsä 235/45-17 Michelin PS2, luuli ostaneensa rengasmaailman huipputuotteen, en sitten viitsinyt kertoa hänelle että olisi kannattanut ostaa ennemmin GANBANG NS-2 ultra hyper sport

                                Laitanpa postia myös vaikka Euromasterin johtokunnalle, jätetään Michelin pois tuotemerkeistä ja otetaan tilalle linglongia kun se on hyvä rengas..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎