Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -J-T-A-
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 297
    • Espoo

    Originally posted by Dalglish View Post
    Lookki jossa leveämmät takaset himottas, mutta taitaa olla väärä tie tavoitella sitä näin. Kuvia 255/35 r18 renkaasta 8,5 vanteella tuntuu olevan vaikea löytää.

    Muilla positiivisia kokemuksia Falkenin Ziexistä Carbonfiberin lisäksi?
    Tuossa on kuvaa 225/40/18 ja 255/35/18 ja vanteet 8.5

    [/QUOTE]

    Kiitos tämä oli hakusessakin!
    ----------------‐‐‐--------
    G21 330e x-drive
    E34 530i
    F800S
    F30 330d (ex)
    E91 330d (ex)
    E81 120d (ex)

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 631
      • Savo

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Tai vähän vielä sittenkin...

      Totta, M3:ssa ja muissa ratavehkeissä käytetään leveää eturengasta sen takia ettei puske mutkissa, jopa 245 tai 255. Kun on kyse täysin katuautosta, niin kyllä siellä uraisilla suomen teillä toimii paremmin kapeampi rengas edessä. Eikös M3:ssa ole vakiona kuitenkin korkeampi profiili kuin nuo 235/35 ja 265/30, joten korkeuserokin tasoittuu?
      Eikös koko väittelyn lähtö ollut siinä että kaverilla on 265/30/19 takarengas.
      Niin sinä sanoit että ei voi laittaa 235/35/19 eturengasta. Mutta kyllähän sen voi ja toimii satavarmasti. Koska BMW:kin käyttää tuon kokoluokan eroja etu- ja taka-akselien välillä, ilmeisesti ne haluaa lähempänä toisiaan olevan leveyden. Vierintäkehän kustannuksella.

      Mun mielestä 40mm ero leveydessä näyttää typerälle. Mut se onkin vain mun mielipide, ei fakta.

      Se, mikä leveys toimii parhaiten milläkin tiellä on ihan eri juttu, ja siinä vaikuttaa enemmän kuskin vaatimukset. Siitä on turha väitellä koska kuskeja on niin monenlaisia.

      Edit: Tuohon E90:iin laittasin 225/35/19 8"vanne ja 255/30/19 9" vanne, tai 235 + 265 menee ihan yhtä hyvin, niin pieni ero.
      Ja bemu2000 saa nauraa ihan vapaasti, eihän se sinun pyöräkoteloita rapsuta.
      Last edited by Messier; 06-03-2012, 07:58.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by Messier View Post
        Kun taas 255 takasen kaveri on aina 225...
        Ei pidä paikkaansa ainakaan E39:ssä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by -J-T-A- View Post
          Kyllähän se 225/40 ympäriinsä olis järkiratkaisu muutenkin...

          Lookki jossa leveämmät takaset himottas, mutta taitaa olla väärä tie tavoitella sitä näin. Kuvia 255/35 r18 renkaasta 8,5 vanteella tuntuu olevan vaikea löytää.

          Muilla positiivisia kokemuksia Falkenin Ziexistä Carbonfiberin lisäksi?
          mulla on positiivisiä kokemuksia falkenista
          mun mielestä niissä on hinta/laatu kohdallaan
          pitoja on hyvin, kestosta en oikeen osaaa sanoa
          ei varmaan ole hiljaisimmasta päästä mutta ei se mikään häiritseväkään ole
          riippuu paljon tien kunnosta.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Messier
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 631
            • Savo

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Ei pidä paikkaansa ainakaan E39:ssä.
            Joo. Näyttäishän tuolta ainakin yksi 235/45/17 + 255/40/17 yhdistelmä löytyvän.

            Mutta pointti on sama. Ovat kehältään "eri paria". Lähempänä toisiaan olevia yhdistelmiä olisi tarjolla.
            G05 X5 45e
            KM9 ///M1000XR

            Ex:
            F10 ///M5
            K49 S1000XR
            E90 ///M3
            E46 ///M3

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Messier View Post
              Eikös koko väittelyn lähtö ollut siinä että kaverilla on 265/30/19 takarengas.
              Niin sinä sanoit että ei voi laittaa 235/35/19 eturengasta. Mutta kyllähän sen voi ja toimii satavarmasti. Koska BMW:kin käyttää tuon kokoluokan eroja etu- ja taka-akselien välillä, ilmeisesti ne haluaa lähempänä toisiaan olevan leveyden. Vierintäkehän kustannuksella.

              Mun mielestä 40mm ero leveydessä näyttää typerälle. Mut se onkin vain mun mielipide, ei fakta.

              Se, mikä leveys toimii parhaiten milläkin tiellä on ihan eri juttu, ja siinä vaikuttaa enemmän kuskin vaatimukset. Siitä on turha väitellä koska kuskeja on niin monenlaisia.

              Edit: Tuohon E90:iin laittasin 225/35/19 8"vanne ja 255/30/19 9" vanne, tai 235 + 265 menee ihan yhtä hyvin, niin pieni ero.
              Ja bemu2000 saa nauraa ihan vapaasti, eihän se sinun pyöräkoteloita rapsuta.


              En on sanonut että ei voi laittaa, on mulla itselläkin ollut 235/35-19 ja 265/30-19 pari, mutta etuvanne oli leveämpi. Jos on 8-8,5" vanne edessä, niin tottahan sinne kannattaa laittaa mahdollisimman samalla vierintäkehällä oleva setti. Muutenkin 225 on parempi suomen uraisille teille. Mitä luulet onko tehtaan inssit suunnitellut autot suomen teille, vai saksan bahnoille?


              Meinaat että esim. 8,5" ja 10" vanteet 225 ja 265 kumeilla näyttää typerältä? Mikä hondamies oikeen olet?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Messier
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 631
                • Savo

                Originally posted by bemu2000 View Post
                En on sanonut että ei voi laittaa, on mulla itselläkin ollut 235/35-19 ja 265/30-19 pari, mutta etuvanne oli leveämpi. Jos on 8-8,5" vanne edessä, niin tottahan sinne kannattaa laittaa mahdollisimman samalla vierintäkehällä oleva setti. Muutenkin 225 on parempi suomen uraisille teille. Mitä luulet onko tehtaan inssit suunnitellut autot suomen teille, vai saksan bahnoille?


                Meinaat että esim. 8,5" ja 10" vanteet 225 ja 265 kumeilla näyttää typerältä? Mikä hondamies oikeen olet?
                Jonkun mielestä 215 vetelee pirusti, toisen 235 ei tippaakaan. Mutta se on totta, että kapeampi vetelee vähemmän.

                Mun mielestä, kyllä, näyttää virutetuilta, mut sehän on vaan mielipide.

                CRF:t yes, muut nipponit no.
                G05 X5 45e
                KM9 ///M1000XR

                Ex:
                F10 ///M5
                K49 S1000XR
                E90 ///M3
                E46 ///M3

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7087
                  • Forssa

                  Tässä kattellut ensi kesäksi renkaita tuolta camskillsiltä.
                  Erittäin halpojahan siellä on mutta mitä oikeasti uskaltaa ostaa. Onko nuo halvimmat kovia, uraherkkiä, meluisia tai muuten sen verran huonoja ettei uskalla ostaa.
                  Ajattelin eteen Falken FK452 (86€/kpl) ja taakse Kumho KU39 (76€/kpl).
                  Taakse olis tarjolla halvemmasta kalliimpaan mentäessä FULLRUN, SUNTEK, EVENT, AUTOGRIP, ENDURO, KENDA, PACE, ZETA, INFINITY, RAPID, TRIANGLE, PRIMEWELL, NANGKANG, SAVA, FEDERAL ja sitten tulee KUMHO. Eli tuossa olisi mahdollisuutta säästää erittäinkin paljon mutta mikä merkki olisi se ns. ensimmäin pykälä mitä ostaa?
                  Sama sitten eturattaissa halvimmasta kalliimpaan mentäessä AUTOGRIP, INFINITY, SUNNY, ACHILLES, ROTALLA, NANGKANG, NEXEN, PRIMEWELL, vielä kerran NEXENin joku toinen malli ja sitten tulee FALKEN. Tuossakin olisi mahdollisuus säästää jonkun verran joten mikä noissa olisi se ensimmäinen ostettava rengas.
                  Käyttö on pääasiassa matka-ajoa, joten ei tarvita mitään yyber hyviä pitoja rata-ajoa silmällä pitäen.

                  Jos nyt meni sekavaksi niin tuossa alempana linkit vaihtoehdot siinä kokoluokassa jota tarvitsen:
                  Linkki1. <-KLIK
                  Linkki2. <-KLIK

                  Eli mitkä tuolla olis halvimmat jotka uskaltaisi ostaa?

                  Kiitos!
                  -Reijo-
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by |foder| View Post
                    Tässä kattellut ensi kesäksi renkaita tuolta camskillsiltä.
                    Erittäin halpojahan siellä on mutta mitä oikeasti uskaltaa ostaa. Onko nuo halvimmat kovia, uraherkkiä, meluisia tai muuten sen verran huonoja ettei uskalla ostaa.
                    Ajattelin eteen Falken FK452 (86€/kpl) ja taakse Kumho KU39 (76€/kpl).
                    Taakse olis tarjolla halvemmasta kalliimpaan mentäessä FULLRUN, SUNTEK, EVENT, AUTOGRIP, ENDURO, KENDA, PACE, ZETA, INFINITY, RAPID, TRIANGLE, PRIMEWELL, NANGKANG, SAVA, FEDERAL ja sitten tulee KUMHO. Eli tuossa olisi mahdollisuutta säästää erittäinkin paljon mutta mikä merkki olisi se ns. ensimmäin pykälä mitä ostaa?
                    Sama sitten eturattaissa halvimmasta kalliimpaan mentäessä AUTOGRIP, INFINITY, SUNNY, ACHILLES, ROTALLA, NANGKANG, NEXEN, PRIMEWELL, vielä kerran NEXENin joku toinen malli ja sitten tulee FALKEN. Tuossakin olisi mahdollisuus säästää jonkun verran joten mikä noissa olisi se ensimmäinen ostettava rengas.
                    Käyttö on pääasiassa matka-ajoa, joten ei tarvita mitään yyber hyviä pitoja rata-ajoa silmällä pitäen.

                    Jos nyt meni sekavaksi niin tuossa alempana linkit vaihtoehdot siinä kokoluokassa jota tarvitsen:
                    Linkki1. <-KLIK
                    Linkki2. <-KLIK

                    Eli mitkä tuolla olis halvimmat jotka uskaltaisi ostaa?

                    Kiitos!
                    -Reijo-
                    -Itse tilasin ainakin nuo Nexen N6000, täällä foorumilla saatujen kehujen perusteella.
                    -Falkenin FK452 on taasen moitittu aika rankasti useammallakin foorumilla joten ne skippasin itse.
                    -Achillesiä kehuttiin opelifoorumilla, ei muuta kokemusta.
                    -Nankangejahan täällä pyörii alla monellakin.
                    -Jos Kumhon KU39 on yhtä hyvät kuin mitä KU31 oli niin ne on ainakin laadukkaat. Hieman kalliimat kuitenkin kuin nuo edellä mainitut.
                    Last edited by Antsah; 08-03-2012, 10:34.

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7087
                      • Forssa

                      Selvä, kiitos.
                      Nangkangeja ei tule koskaan sillä olen yhdellä kulkineella ollut erittäinkin kinkkisessä tilanteessa juurikin renkaista johtuen. Sadekelillä kun nuo nangkangit ei pidä yhtään, kirjaimellisesti.
                      Täytyypi siis harkita nexeneitä.

                      Ainakin kumhon KU31 olin tyytyväinen ja tämä KU39 korvaa tuon aiemman.
                      Onneksi aikaa pähkäillä sillä vanteet vielä ihan alkutekijöissä.

                      E: Jos nuo falkenit vaihtais nexeneiksi niin hinta tippuu vain 19,28€, kotiin kannettuna.
                      Kumhoille kun ei oikein löydy edullisempaa vaihtoehtoa.
                      Last edited by |foder|; 08-03-2012, 10:53.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Selvä, kiitos.
                        Nangkangeja ei tule koskaan sillä olen yhdellä kulkineella ollut erittäinkin kinkkisessä tilanteessa juurikin renkaista johtuen. Sadekelillä kun nuo nangkangit ei pidä yhtään, kirjaimellisesti.
                        Täytyypi siis harkita nexeneitä.

                        Ainakin kumhon KU31 olin tyytyväinen ja tämä KU39 korvaa tuon aiemman.
                        Onneksi aikaa pähkäillä sillä vanteet vielä ihan alkutekijöissä.

                        Jos sun mielestä nankang ei ole tarpeeksi hyvä, niin kannattaa unohtaa kaikki kumhoa havemmat. Nankang on nimittäin selvästi paras noista halvoista. Halvimmat kiinalaiset on hirveetä kuraa.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7087
                          • Forssa

                          Onko siis nangkang parempi kuin nexenit? Jos näin niin sitten tulisi mielummin Falkenit, hintaero kun kuitenkin vain kymppejä.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16362
                            • Leppävirta

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Onko siis nangkang parempi kuin nexenit? Jos näin niin sitten tulisi mielummin Falkenit, hintaero kun kuitenkin vain kymppejä.
                            Nexeniä ei ole tullut kokeiltua ja tekis mieli joskus kokeilla mutta olen ollut tyytyväinen Nangkangeihin jo pitempään niin en ole nähnyt syytä vaihtaa. Yhdet Falkenit ostin välillä mutta niiden kokemus jäi aika vähäiseksi ja mallia en muista enää. Ei niistäkään juurikaan valittamista ollut. Olivat tosin cabriossa alla että ei juurikaan sadekelin ajoa ollut.

                            Jos nyt tarviis kesärenkaat ostaa johonkin autoon niin todennäköisesti ostaisin jälleen Nangkangit. Sellaiset tulee ensi kesäksi Touringiin alle kun ne jo vime kesänä ostin ja ei kerenny renkailla/vanteilla ajamaan kuin muutaman tuhat kilometriä, olivat E32 Langin alla ja ei kyllä ollu mitään valittamista ja paljon matka ajoa oli ne ajelut.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Onko siis nangkang parempi kuin nexenit? Jos näin niin sitten tulisi mielummin Falkenit, hintaero kun kuitenkin vain kymppejä.

                              Falkenista ainakin mulla on huonoja kokemuksia. Kumhot ollut muuten ok, mutta kun auto on seissyt, niin renkaat painunut "lommolle" ja täristänyt. Nankangista ja nexenistä ei just ole huonoja kokemuksia. Nankang on liukkaampi kuin nexen, mutta nexen N3000 oli niin pehmeä seoksinen, että sulaa alle.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7087
                                • Forssa

                                Aikoinaan M5ssä oli takana falkenit ja kokemukset ihan hyvät. Märkäpitoa oli riittävästi ja pitoja riitti melkoisen paljon. Tosin renkaat olivat 275 leveät joka voisi selittää pitoja mutta että märkäpito oli myöskin hyvä.
                                En nyt kuitenkaan hae mitenkään erityisen hyviä ratarenkaita joten nuo nexenit vois tilata sitten kokeiluun. Jos ei tykkää niin laitetaan falkenit.
                                Tosin falkenit ei ollut kovin hiljaset.
                                E: Juurikin tuo nangkangien pito-ongelmat märällä pelottaa. Autoa kun tulee ajamaan myöskin emäntä niin jätetään nangkangit kauppaan ja etsitään vaihtoehtoja.
                                Last edited by |foder|; 08-03-2012, 11:54.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎