mutta toki pitää ottaa huomioon vanteen leveys. varmasti vaikuttaa, onko saman levyisen vanteet päällä ylileveät läskit vai saksatyyliin hiki hatussa pyöräytetty päälle jotkin aivan liian kapeat nakit. ja saapa välillä lukea myös siitä, kuinka vaikuttais siltä, että jokaisella valmistajalla olis omat koot leveyksissä. mut nyt menee jo liialliseksi nussimiseksi.
17x8 vanteelle 215/40/17 rengas, perkele
lisätääs viel sen verran, että tietenkinki jokainen tapaus on omansa, mut puhunkin nyt tästä T3:n "probleemasta".
mutta toki pitää ottaa huomioon vanteen leveys. varmasti vaikuttaa, onko saman levyisen vanteet päällä ylileveät läskit vai saksatyyliin hiki hatussa pyöräytetty päälle jotkin aivan liian kapeat nakit. ja saapa välillä lukea myös siitä, kuinka vaikuttais siltä, että jokaisella valmistajalla olis omat koot leveyksissä. mut nyt menee jo liialliseksi nussimiseksi.
17x8 vanteelle 215/40/17 rengas, perkele
lisätääs viel sen verran, että tietenkinki jokainen tapaus on omansa, mut puhunkin nyt tästä T3:n "probleemasta".
pilkun nussimiseksi menee, mutta kun kerran alotit... 2x(22,5x0,45)+40,64=60,89 ja 2x(21,5x0,40)+43,18=60,38 vielä kun 215/40 levitetään vanteelle, niin se madaltuu entisestään. tältä näyttää 215/40... hyvältähän se näyttää, kunhan on vaan riittävän matala alusta.
Yleensä selkäheitot aiheutuvat rengasrungon valmistusvioista, vai olenko ihan väärässä?
Useimmiten johtuu vain siitä että rengas ei ole kunnolla asettunut vanteelle. Saadaan korjattua kylkialueen "muokkaamisella" ja/tai renkaan kääntämisellä vanteella. Toki valmistusvikakin on yksi mahdollisuus.
E46:sen alla Marangoni Zeta Linea 225/40-18. Ratissa saa olla tosi tarkkana sillä auto sinkoilee urista mihin sattuu. Lisäksi 45-55km/h nopeudessa renkaista lähtee ärsyttävä ujellus. Muuten suht hiljaiset. Jos jotain hyvää pitää keksiä niin rengaskuvio on ihan hyvän näköinen... Eli ei näitä enää!
minulla on toki falkenista kokemusta, ja ihan hyviäkin.
Uniroyal RainSport 1 on nimenomaan märällä hyvä. Olen ajannut niitä kuivalla radalla ( ahvenistolla, siis oikein vaativa) ja niistä lähti puolen sentin kappaleita irti..
Nokia NRY: Oletan ettei varmaankaan huono
Dunlop Sport 9000: Paras näistä
sama luokka kun esin goodyear F1
Paras mitä rahalla saa? Pirelli P zero nerot. Ahveniston kieros ajat pareni 1-1.5 sekunilla verattuna Uniroyal rainsportille.
Jaahas, tässä sitten laitetaan samaan nippuun kasa renkaita eli kun ne eivät ole merkkiä Michelin niin ovat huonoja - hmmm.. Mitä tulee Uniroyal Rainsporttiin niin mitä itsellä oli alla 235/40-18 renkaat niin ei niissä mitään ihemeellistä ollut, ihan samaa tavaraa kun monet muutkin, tosin en niitä ratarenkaina käyttänytkään vaan normaalissa maantieajossa. Sama pätee Nokian NRV ja Dunlopin SP2000, tosin Nankang NS-2 on hiljaisemmat kuin nuo Dunlopit. Ja mitä tulee hintaan niin jos Nankang NS-2 saa alle puoleen hintaan verrattuna siihen mitä Continental tms. ns. merkkirengas maksaa ja tavara on vähintäänkin yhtä hyvää niin en ole vielä keksinyt miksi siitä merkkikumista pitäisi maksaa kauhea hinta ilman mitään perustetta. Jos rata-ajoa harrastaa niin eikös silloin alla ole slicksit eikä mitkään hemmetin katurenkaat?
Joo, eli onko tosiaan niin että Ahveniston ratakierros määrittelee sen parhaan katurenkaan? Täytyy sanoa että jos joku oikeasti näin ajattelee, on markkinointi tehnyt TODELLAKIN loistavaa "uskontyötä"...
No tulihan sitä vettä viimein, ja sehän tarkoittaa sitä että ensimmäiset kokemukset märästä kelistä NS-2:lla on hallussa. Ja yksinkertaisesti voi sanoa, että toimii märällä siinä missä kuivallakin, eli ihan normaalia pitoa tarjoaa.
Toki tiukalla jarrutuksella saa abs:t peliin ja mutkassa jalkaa ojentamalla perän sivulle, mutta millä renkailla ei, kun kyseessä on se maailman nopein eli E36 325 ( ).
Comment