Originally posted by Susi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Petri.KekkonenNewsseissähän oli taannoin vähän vastaavaa raporttia Bridgestonen renkaista:
http://groups.google.fi/group/sfnet....eb306b2baa5dc3
Tosin taitaa renkaiden kuluminen myös riippua siitä, kuinka paljon autoa rankaisee radalla.
Ajaminen noilla mainitsemilla Kumhoilla ja omilla Potenzoilla oli aika lailla samaa luokkaa, ehkä Potenzat saivat hiukan enemmän kenkää, auto niiden päällä oli monta sataa kiloa painavampi ja tehoa siinä oli enemmän.Last edited by Susi; 06-09-2006, 16:22.
Comment
-
-
Originally posted by SusiJos aikoo radalla ajaa, kannattaa miettiä, mitkä kumit pyörii alla.. No ei siinä mitenkään pitkään pyöritelty, mutta sen verran että takarenkaista irtoili ulkokehältä kymmenkunta sormenpään kokoista palkeenkieltä(molemmista renkaista). Nyt pitää pientä, mutta hieman ikävää laplatusta jos oikein tarkkaan kuuntelee. Tämän kokemuksen perusteella voisin olettaa, että radalla nankang voi mennä melko huonoon kuntoon. Mutta ei nämä renkaat rata-ajoon ajoon ole tehtykään! Edelleen erinomainen valinta jos vähänkään tarvitsee/haluaa ajatella hintaa
Niin ja nyt onkin sitten hyvä syy tuhota takarenkaat lopullisesti...
Comment
-
-
Originally posted by StoneTähän voin ainakin osittain yhtyä ainakin nankangin osalta. Itse en nyt radalla ajanut mut "pientä" sudittelua tuli otettua, eräällä suurikokoisella asfalttipinnoitetulla aluella. No ei siinä mitenkään pitkään pyöritelty, mutta sen verran että takarenkaista irtoili ulkokehältä kymmenkunta sormenpään kokoista palkeenkieltä(molemmista renkaista). Nyt pitää pientä, mutta hieman ikävää laplatusta jos oikein tarkkaan kuuntelee. Tämän kokemuksen perusteella voisin olettaa, että radalla nankang voi mennä melko huonoon kuntoon. Mutta ei nämä renkaat rata-ajoon ajoon ole tehtykään! Edelleen erinomainen valinta jos vähänkään tarvitsee/haluaa ajatella hintaa
Niin ja nyt onkin sitten hyvä syy tuhota takarenkaat lopullisesti...
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Mulla kävi continentaleilla silleen että tuli pyöritettyä passattia asvaltilla ja kohta kuului outoa ääntä ja rutinaa. Ajattelin et nyt varmaan antautu vetari takaa tai jotain muuta. Menin katsomaan niin puolet kulutuspinnasta oli revennyt irti! Helvetti kuin jossain pinnoitetussa renkaassa. Ja continentalien pitäis ainakin hintansa puolesta olla laaturenkaita. Mietin vaan mitäs jos noin oli käynyt radalla kesken jonkun nopean kurvin.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Pientä kommenttia tähän halpisketjuun eli nyt on kohta takana 2 kesää Michelin Pilot Sporteilla ja ajettu noin 50 000km, josta kesärenkailla enemmän. Heinäkuussa tuli mittariin noin 4000km eli kesällä tulee tuota ajoa enemmän. Ajoihin sisältyy 4 ratapäivää ja 5 olisi sunnuntaina. Pintaa on vielä kohtuullisesti jäljellä eli ensi kesänä tulee hankittua uudet renkaat. Silloinkaan ne eivät vielä ole sakkorenkaat.
Rata-ajossa ne ovat pirun hyviä ja kestävät kierroksia eikä niistä irtoile paloja. Normiajossa ne ovat hiljaiset ja ajomukavuus on hyvä. Jos vaan budjetti kestää, niin suosittelen.
Comment
-
-
Ilmeisesti minulle tarkoitettu kysymys eli koko oli 235/45/17 eli varmaan yleisin koko näistä normiratasta (15-16") isommista. Meinaan vaan, että jos tulee käytyä radallakin joskus, niin ainakin omassa vehkeessä eivät ole sulaneet alle. Toisaalta ajan maks 3-4 kierrosta kerralla, mutta kertoja sitten tulee jonnin verran, ehkä noin 15-20 kierrosta per ratapäivä + muut harjoittelukierrokset.
Comment
-
-
18" GT-Radialit oli alla ja ei ole muuta kun hyvää sanottavaa
_______________________________
E90 335 d -08
- Ford Mustang Convertible -69
- Aprilia RSV Mille -03
Ex. E61 530 dA -04, E39 530 DaT Shadowline -00, Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI, MB E 220 CDI Touring, MB A 170 CDI Lang, Opel Zafira 2.0 DT, VW Golf 1.9 PD 4motion Variant,
Volvo 850 TDI Sportwagon, MB 300 DA Touring, MB 200 D
Comment
-
-
245/40/18 97W rf nangangit, ajettu n.1500 km ja hyvin toimii. Sarja tuli maksamaan töineen 555€. Sadekeliäkin takana ja normaaliajossa ei pito, tärinä, vetelyysongelmia ole ilmennyt Profiili on paljon pyöreämpi kuin edellisissä "merkkirenkaissa" ja aikaisempi uraherkkyys katosiWhen you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by okko245/40/18 97W rf nangangit, ajettu n.1500 km ja hyvin toimii. Sarja tuli maksamaan töineen 555€. Sadekeliäkin takana ja normaaliajossa ei pito, tärinä, vetelyysongelmia ole ilmennyt Profiili on paljon pyöreämpi kuin edellisissä "merkkirenkaissa" ja aikaisempi uraherkkyys katosi
Comment
-
-
Originally posted by okko245/40/18 97W rf nangangit, ajettu n.1500 km ja hyvin toimii. Sarja tuli maksamaan töineen 555€. Sadekeliäkin takana ja normaaliajossa ei pito, tärinä, vetelyysongelmia ole ilmennyt Profiili on paljon pyöreämpi kuin edellisissä "merkkirenkaissa" ja aikaisempi uraherkkyys katosi
Eli olin "luotto" euromasterilla kahvilla ja odottelemassa suuntauksen valmistumista kun pihaan kaarsi keski-ikäinen mieshenkilö 90-luvun lopun S-sarjan mersulla.
Uutta 18" rengaskierrosta oli vaille kun edelliset kuulemma loppu vaikka oli ostettu viime vuoden keväänä. Pitivät kuulemma meteliä, vetelivät ja olivat nyt sateiden alettua saaneet kiulun pahaan vesiliirtoon. Vaihtoon kumit siis. No, uutta euromaster/merkkikatalogia eteen ja hiljaisempaa, vetelemättömämpää sekä mielummin halvempaa kuin edelliset piti saada alle.
Halvin vaihtoehto löytyi GoodYear:in katalogista ja tingattu kierroksen hinta alle väännettynä 1480€. Ukko vielä hieman pureskeli hintaa, mutta kun nämä olivat sentään pari sataa halvemmat kuin nyt alla olevat vetelevät ja vaarallisiksi muuttuneet, ja siis reilussa kesässä loppuun ajetut Michelinin Pilot Sportit, niin mikäs siinä...kaupat tehtiin.
Täytyy sanoa, että siinä sivussa katsellessa/kuunnellessa onnittelin itsekseni hymyillen kumpaakin osapuolta siitä, kuinka täydellinen kuluttaja ja kauppias tässä toisensa löysivät. Näin vaikka kylmänväreet pikkuisen selkärangan seutuvilla väreilivätkin. Onnittelin siis kuluttajaa siitä että lähes silmää räpäyttämättä hän ostaa euromasterilta reilun vuoden välein +1500€:n rengassetin autonsa alle. Samalla onnittelin Suomen Euromasteria joka onnistuu löytämään kuluttajia tämän hintaisille rengaspaketeille.
Eli pointtihan tässä on se, että jos tuolle lähes 1000€:n lisähinnalle oikeasti kokee saavansa jotain lisäarvoa jokaiselle sijoitetulle lisäeurolle, niin jukolauta....hommahan on silloin joka suhteessa hanskassa ja kaikki tyytyväisiä.
Comment
-
-
Niin, rikkaathan ne taitaa olla lopuksi kovimpia tinkijöitä..kuten Irwin aikoinaan lauloi:kun ei rahat riitä jukulauta..Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Comment