Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Tomba87 View Post
    Omat kokemukset nankang ns-2:sta(17-18"); muuten hintaansa nähden hyvä mutta märkäpito on suorastaan huvittava. No, eipä tuolla niin väliä ole kun ei ole tarvetta vesikelillä hurjastella, mutta kyllä käsittämättömän helposti lähtee perä sivulle..
    Onko takacamberit kohdallaan tälle kokoluokalle?
    Nimittäin mikäli renkaan kosketuspinta tiehen on 1/3 renkaan sisäreunasta, on märkäpitokin mitä sattuu.

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Hemi View Post
      Onko takacamberit kohdallaan tälle kokoluokalle?
      Nimittäin mikäli renkaan kosketuspinta tiehen on 1/3 renkaan sisäreunasta, on märkäpitokin mitä sattuu.
      Se on kyllä totta että camberit eivät ole aivan täysin kohdallaan(ei pysty säätämään e34:ssä ilman patentteja). Mutta ei silti ole muilla renkailla aivan noin huono märkäpito ollut vaikka camberit on pielessä olleetkin.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Tomba87 View Post
        Se on kyllä totta että camberit eivät ole aivan täysin kohdallaan(ei pysty säätämään e34:ssä ilman patentteja). Mutta ei silti ole muilla renkailla aivan noin huono märkäpito ollut vaikka camberit on pielessä olleetkin.
        Onko ne muut renkaat olleet samassa kokoluokassa?

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          Originally posted by Hemi View Post
          Onko ne muut renkaat olleet samassa kokoluokassa?
          Kyllä.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Siis se on totta että tällaisen nuolikuvio-pintakuvioinnin renkaat yleensä kärsii juuri märkäpidon suhteen mikäli camberarvot ovat liian negatiiviset suhteessa vannehalkaisijaan/renkaan profiiliin. Tämä ei siis kosketa missään tapauksessa vain NS-2:sta, vaan lähes kaikkia tämän tyyppisen kuvioinnin omaavia renkaita kuten Nokian NRY, Falken 451, G&Y F1 jne.


            ....kun taas ns."hakatulla"/rikotulla sisäreunan kuvioinnilla nämä ylikokorenkaat kestävät väärää camberia paremmin suhteessa märkäpitoon, kuten misukan pilot,Toyo T1 R, Hankook ventus HR-2,jne :



            Väärillä camberkulmilla pito-ominaisuudet tahtovat näillä sitten kuivalla kelillä tasoittua ja jopa kääntyä päinvastaisiksi, mutta pointti on siinä että silloin ei olla lähelläkään niitä pito-ominaisuuksia mitä oikeasti olisi tarjolla, mikäli kulmat olisi säädetty ko.rengastukselle oikein.
            Eli kovin helposti lähdetään yleensäkkin syyttelemään rengasta jos pitoeron huomaa "perstuntumalta". Todellisuudessa kuitenkin itse erot eri renkaiden välillä ovat pienemmät kuin minkä käytännössä ilman kelloa tai mittanauhaa voi juurikaan havaita, poislukien juuri uraherkkyyttä ja ääntä.
            On toki myös niin että väärät auraus ja camberkulmat, ilmanpaineet, huonokuntoiset iskarien, sekä alustan välyksien kanssasyövät nimenomaan renkaan sisäkuvioinnin hampaalle jolloin toki melutaso kasvaa reilustikkin.
            Mitä enemmän akselikuormaa kannetaan pelkällä renkaan sisäneljänneksellä tai kolmanneksella, sitä kovempi ajomelu ko.hammastuksesta lisäksi syntyy.
            Nankang NS-2 EI kulu hampaalle yhtään sen helpommin tai vaikeammin kuin mikä tahansa muukaan rengas, mikäli kaikki ei ole alustassa/kulmissa/ilmanpaineissa kunnossa.
            Samoin on tietenkin tuon märkäpidon suhteen, eli pelkästään säätämällä kulmat tämän tyyppiselle renkaalle OIKEIKSI, saadaan helpostikkin paljon suurempi muutos kesärenkaiden pito-ominaisuuksiin, kuin vaihtamalle alle ne kulloisestakin testistä bongatut "testivoittajat". Kannattaa oikeasti kokeilla mikäli sen Nankangin tai minkä muun tahansa ylikokorenkaan märkäpito tuntuu erityisen heikolta ja syyttää vasta sitten rengasta.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by Hemi View Post
              Siis se on totta että tällaisen nuolikuvio-pintakuvioinnin renkaat yleensä kärsii juuri märkäpidon suhteen mikäli camberarvot ovat liian negatiiviset suhteessa vannehalkaisijaan/renkaan profiiliin. Tämä ei siis kosketa missään tapauksessa vain NS-2:sta, vaan lähes kaikkia tämän tyyppisen kuvioinnin omaavia renkaita kuten Nokian NRY, Falken 451, G&Y F1 jne.


              ....kun taas ns."hakatulla"/rikotulla sisäreunan kuvioinnilla nämä ylikokorenkaat kestävät väärää camberia paremmin suhteessa märkäpitoon, kuten misukan pilot,Toyo T1 R, Hankook ventus HR-2,jne :



              Väärillä camberkulmilla pito-ominaisuudet tahtovat näillä sitten kuivalla kelillä tasoittua ja jopa kääntyä päinvastaisiksi, mutta pointti on siinä että silloin ei olla lähelläkään niitä pito-ominaisuuksia mitä oikeasti olisi tarjolla, mikäli kulmat olisi säädetty ko.rengastukselle oikein.
              Eli kovin helposti lähdetään yleensäkkin syyttelemään rengasta jos pitoeron huomaa "perstuntumalta". Todellisuudessa kuitenkin itse erot eri renkaiden välillä ovat pienemmät kuin minkä käytännössä ilman kelloa tai mittanauhaa voi juurikaan havaita, poislukien juuri uraherkkyyttä ja ääntä.
              On toki myös niin että väärät auraus ja camberkulmat, ilmanpaineet, huonokuntoiset iskarien, sekä alustan välyksien kanssasyövät nimenomaan renkaan sisäkuvioinnin hampaalle jolloin toki melutaso kasvaa reilustikkin.
              Mitä enemmän akselikuormaa kannetaan pelkällä renkaan sisäneljänneksellä tai kolmanneksella, sitä kovempi ajomelu ko.hammastuksesta lisäksi syntyy.
              Nankang NS-2 EI kulu hampaalle yhtään sen helpommin tai vaikeammin kuin mikä tahansa muukaan rengas, mikäli kaikki ei ole alustassa/kulmissa/ilmanpaineissa kunnossa.
              Samoin on tietenkin tuon märkäpidon suhteen, eli pelkästään säätämällä kulmat tämän tyyppiselle renkaalle OIKEIKSI, saadaan helpostikkin paljon suurempi muutos kesärenkaiden pito-ominaisuuksiin, kuin vaihtamalle alle ne kulloisestakin testistä bongatut "testivoittajat". Kannattaa oikeasti kokeilla mikäli sen Nankangin tai minkä muun tahansa ylikokorenkaan märkäpito tuntuu erityisen heikolta ja syyttää vasta sitten rengasta.

              on noissa halpis renkaissa ihan oikeastikin TODELLA isot erot märkäpidossa laatumerkkeihin nähden oli sitten camberit mitkä hyvänsä ja se on fakta, siitä on turha edes väitellä
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by bemu2000 View Post
                on noissa halpis renkaissa ihan oikeastikin TODELLA isot erot märkäpidossa laatumerkkeihin nähden oli sitten camberit mitkä hyvänsä ja se on fakta, siitä on turha edes väitellä
                Määritteletkö hieman tarkemmin mitä tarkoitat tuolla "TODELLA isolla" erolla?
                Ollaanko esim.samoissa tasoissa kuin mikä on ero jarrutuksissa kitka ja nastarenkaalla kostealla jääpinnalla? Entä tarkoitatko Jarrutuspito? Vesiliirtonopeus? Kaarrenopeus? Vetopito?

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Omaa kokemusta ns-2:sta.

                  Takana 255/40 R17 ja edessä 225/45 R17, autona e34.

                  Kuivapito on hyvä, hintaan nähden TODELLA hyvä. Alkuun tuntui hieman liposilta kuivalla, mutta hieman kuluneena pito on parantunut tuntuvasti.

                  Urissa, nopeudesta riippumatta ei vetele yhtään. Vaikka onkin painava auto ja rengasleveyden erot on suuret.


                  Märällä on selvästi liukkaammat kun monet muut renkaat äärirajoilla, mutta pito on silti riittävä normaaliin ja vähän kovempaankin ajoon. Ja rengas "varoittaa" ennenkuin alkaa luistaan enemmän, joten mitään hätätilanteita ei ole omalla kohdalle sattunut eikä satu. Renkaiden takia

                  Comment

                  • surface
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 257

                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Omaa kokemusta ns-2:sta.

                    Takana 255/40 R17 ja edessä 225/45 R17, autona e34.

                    Kuivapito on hyvä, hintaan nähden TODELLA hyvä. Alkuun tuntui hieman liposilta kuivalla, mutta hieman kuluneena pito on parantunut tuntuvasti.

                    Urissa, nopeudesta riippumatta ei vetele yhtään. Vaikka onkin painava auto ja rengasleveyden erot on suuret.


                    Märällä on selvästi liukkaammat kun monet muut renkaat äärirajoilla, mutta pito on silti riittävä normaaliin ja vähän kovempaankin ajoon. Ja rengas "varoittaa" ennenkuin alkaa luistaan enemmän, joten mitään hätätilanteita ei ole omalla kohdalle sattunut eikä satu. Renkaiden takia
                    Itse laitoin myös juuri ks. renkaat (edessä ja takana 225/45/17) ja aivan samanlaiset kokemukset, eli hintalaatusuhteeltaan ihan loistavat ja ovat vielä suht hiljaiset renkaat. Märällä tosiaan hieman liukkaat, mutta mitään yllätyksia ei tule, koska rengas tosiaan varoittaa aika hyvin ja tuntuma säilyy, joten tuo ei ainakaan itseäni haittaa yhtään.
                    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                    Comment

                    • TheFlb
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 37
                      • Vaasa

                      BF Goodrich

                      Liian pitkät nää rengastopikit selata läpi (ehkä tähänki löytyy mielipiteitä jo)
                      Mut onko kellään omakohtaisia kokemuksia BF Goodricheistä..?
                      Kokoluokassa 225/40 ja 255/35-18 tai sinnepäin ainaki...

                      Comment

                      • 500sarjalainen
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 136
                        • Seinäjoki

                        Onko tietoa riittääkö näissä kantavuus E39:lle?
                        Michelin Pilot Sport
                        Samasta paikastahan sais tuota NS-2:sta etuisasti mutta vaikka lueskelin noita aiempia postauksia niin tiedä sitten olisko hintansa väärti. :think

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          Originally posted by 500sarjalainen View Post
                          Onko tietoa riittääkö näissä kantavuus E39:lle?
                          Michelin Pilot Sport
                          Samasta paikastahan sais tuota NS-2:sta etuisasti mutta vaikka lueskelin noita aiempia postauksia niin tiedä sitten olisko hintansa väärti. :think
                          Misukka on 97-indeksin rengas, joten ei ongelmia.

                          Ei pahan hintainen Michelin kyllä ole tuolla. Mutta todennäköisesti vetelee Nännikänniä enemmän...
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            Originally posted by TheFlb View Post
                            Liian pitkät nää rengastopikit selata läpi (ehkä tähänki löytyy mielipiteitä jo)
                            Mut onko kellään omakohtaisia kokemuksia BF Goodricheistä..?
                            Kokoluokassa 225/40 ja 255/35-18 tai sinnepäin ainaki...

                            BF-Goodrichit ei nyt varsinaisesti halpisrenkaita ole.. Nuolikuvioituja, ainaki g-force profiler ja g-grip. Menee helposti hampaalle->melua.

                            Michelin PS2 on sitten ERITTÄIN uraherkkä rengas, tosin niin on varmasti muutkin saman suorituskykytason renkaat, tähän sarjaan ei kuulu kingkong, nankang, sinsong tai linglong tai mikään muukaan itämainen paska.
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              BF-Goodrichit ei nyt varsinaisesti halpisrenkaita ole.. Nuolikuvioituja, ainaki g-force profiler ja g-grip. Menee helposti hampaalle->melua.

                              Michelin PS2 on sitten ERITTÄIN uraherkkä rengas, tosin niin on varmasti muutkin saman suorituskykytason renkaat, tähän sarjaan ei kuulu kingkong, nankang, sinsong tai linglong tai mikään muukaan itämainen paska.
                              Tarkennuksena siis nuo itämaan renkaat eivät kuulu vetelijöiden sarjaan. Mutta suorituskyvyssä ei moittimista, ainakaan Kumho/Hankook/Nankang-osastolla.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7060
                                • Turenki

                                Originally posted by jsa014 View Post
                                Tarkennuksena siis nuo itämaan renkaat eivät kuulu vetelijöiden sarjaan. Mutta suorituskyvyssä ei moittimista, ainakaan Kumho/Hankook/Nankang-osastolla.
                                Testit kertovat kyllä toista, samoin kokemuksetkin. Onko suoraa vertailupohjaa esim. Michelin PS2 tai Bridgestone potenza re050a vs. nankang ns-2? Falkenia en ihan laskis ehkä tohon luokkaan mihin nankangin.

                                Michelin pitää uskomattoman paljon niin märällä kuin kuivalla asfaltilla, toki nämä erot tulevat esiin vasta äärirajoilla, ei ehkä perus kauppareissulla.:think

                                Ja sekin on, että itsekin ajattelin ostaa Falkenit tai kumhot kun ostan uudet kesärenkaat, mutta toki tiedostan asian, että ne ei ole samalla tasolla kuin Michelin. Ei toyotatakaan ole samalla tasolla kuin BMW..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎