Announcement

Collapse
No announcement yet.

nankang ns-2 kesärenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wilperi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 154
    • HELSINKI

    #31
    satasen hintaerolla otan kuiteski halvemmat...

    meinaan tuolla rengas onlinessa kumhot maksaa 181e kpl kun hankang 118e

    eli mistäs saan kumhon renkaat tuohon hankangin hintaan???

    ja kokohan oli 265/35/18
    -03 skoda octavia RS



    EX:
    -97 E39 540ia
    -97 E39 523
    -08 BASHAN 300CC ROADSTER
    -84 E28 "527"
    - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
    -84 E30 318
    -84 E28 520

    Comment

    • koz-528
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 339
      • Ylivieska

      #32
      itellä kans toista kesää takana 275/30-19 edessä 235/35-19 hyvin on vielä pintaa ja pitoja.. jonkun verran äänekkäämmät kun edelliset kumhot(ku19)tais olla... mutta nankangissa parempi pito ja ei vetele urissa yhtään toisin kun nuo kumhot.... onko kellään falkeneista kokemuksia kun nekin on suht edulliset?
      f11 520 da m-sport
      ex e61 530 da
      ex e39 530 da
      ex e38 725 tdsa
      ex e39 528i m5-look

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Omissa Nakang:ssa ei mitään ongelmia, niin kuivalla kuin sateellakaan kunhan ne varsinkin takacamberkulmat ovat kyseiselle vannehalkaisijalle säädetty.
        Jos 18"-19" ko.rengas kulkee yli 2.00`asteen cambereilla pelkästään 1/3 renkaan sisäkulutuspinnalla, on märkäpitokin heikko. Eli NS-2 ei toimi sateella kulkiessaan pelkästään sisäkantillaan, vaan myös renkaan ulkokylki ja ulommainen kulutuspinta pitää ottaa mukaan ajotapahtumaan.
        n.1.00-1.25`asteen takacambereilla jotka siellä joka tapauksessa tämän vannekoon renkailla pitää olla, ainakiaan minulla eikä kenelläkään tutulla ole mitään ongelmia myöskään märkäpidon kanssa.
        Moni muu rengas toki kestää vääriä camberarvoja sadekelillä paremmin, mutta ne sitten myös sulaa sisäkulmistaan alle kesässä.
        Hinta/laatusuhde kuitenkin lähes lyömätön 17"-20" kokoluokissa kunhan kulmat ovat oikealle vannekoolle säädetty. Jos haluaa ajella välttämättä väärillä/15"-16" vannekoon alustakulmilla18"-20" renkailla, suosittelen myös minä alle Korealaisvalmistajien tuotteita, kunhan valmistautuu erittäin nopeaan kulumiseen.
        Last edited by Hemi; 24-05-2009, 12:52.

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #34
          Originally posted by wilperi View Post
          satasen hintaerolla otan kuiteski halvemmat...

          meinaan tuolla rengas onlinessa kumhot maksaa 181e kpl kun hankang 118e

          eli mistäs saan kumhon renkaat tuohon hankangin hintaan???

          ja kokohan oli 265/35/18
          Camskillistä tilasin Kumhot. Nyt näemmä siellä maksaa Kumho 127€ ja Nankang 94€
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • tarke
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 73
            • Ikaalinen

            #35
            Osta pois vaan, ihan hyvät ne o. Ja jos on liukkaat sateella niin sehän lisää katu-uskottavuutta kylällä märällä kelillä!

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Omissa Nakang:ssa ei mitään ongelmia, niin kuivalla kuin sateellakaan kunhan ne varsinkin takacamberkulmat ovat kyseiselle vannehalkaisijalle säädetty.
              Jos 18"-19" ko.rengas kulkee yli 2.00`asteen cambereilla pelkästään 1/3 renkaan sisäkulutuspinnalla, on märkäpitokin heikko. Eli NS-2 ei toimi sateella kulkiessaan pelkästään sisäkantillaan, vaan myös renkaan ulkokylki ja ulommainen kulutuspinta pitää ottaa mukaan ajotapahtumaan.
              n.1.00-1.25`asteen takacambereilla jotka siellä joka tapauksessa tämän vannekoon renkailla pitää olla, ainakiaan minulla eikä kenelläkään tutulla ole mitään ongelmia myöskään märkäpidon kanssa.
              Moni muu rengas toki kestää vääriä camberarvoja sadekelillä paremmin, mutta ne sitten myös sulaa sisäkulmistaan alle kesässä.
              Hinta/laatusuhde kuitenkin lähes lyömätön 17"-20" kokoluokissa kunhan kulmat ovat oikealle vannekoolle säädetty. Jos haluaa ajella välttämättä väärillä/15"-16" vannekoon alustakulmilla18"-20" renkailla, suosittelen myös minä alle Korealaisvalmistajien tuotteita, kunhan valmistautuu erittäin nopeaan kulumiseen.
              Mitäs muuten sanot siihen, että 17" vanteelle esim E34 M-Technic on takana camber ohjearvo -2.83 astetta. Pitäisikö minunkin säätää lähes -3 asteen taka camberini tehtaan arvoista poiketen sinun ilmoittamiisi -1 arvoihin?

              Nankangista, "todettua":

              E34 535, toisessa michelin pilot sport ps2, 225/45-17 ja 245/45-17, toisessa 225/45-17 ja 255/40-17 nankang ns-2, sama kurvi, nankangeilla loppuu pito 90kmh:ssa ja auto lähtee puskemaan suoraan, michelin irrottaa pitoa takapäästä noin ~95-97kmh:ssa ja kurvin voi viedä läpi pienessä takapyörä luistossa 100kmh. Ei kovinkaan iso ero loppupeleissä, mutta silti niin suuri..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #37
                Kolmas auto missä nankangit 18" koossa alla ja ikinä en taida peruskäyttöautoon ostaa muita niin kauan kuin tämä rengas toimii näin. Jotkut tosiaan väittää että sadekelillä muka liukkaat mut paskanmarjat, peruskäytössä toimii niinkuin muutkin. Miinuksia jos pitää hakee niin jokaisessa autossa missä NS-2 olleet alla niin moottoritiellä 100-120km/h nopeudessa sellanen pieni vittumainen tärinä mut heti kun vauhti noussut 130km/h tasolle niin ei täristä enää.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Mitäs muuten sanot siihen, että 17" vanteelle esim E34 M-Technic on takana camber ohjearvo -2.83 astetta. Pitäisikö minunkin säätää lähes -3 asteen taka camberini tehtaan arvoista poiketen sinun ilmoittamiisi -1 arvoihin?
                  Taas kerran tältä "asiantuntialta" ihan pelkkää paskapuhetta.
                  Ensinnäkään......ei ole olemassakaan 2.83`asteen arvoja koska arvot ilmoitetaan 60min "tuntikaavalla". Eli maksimi olis siis 2.59`jonka jälkeen tulee jo 3.00`??? Selitä peltsi taas tämä miten on siis edes olemassa 2.83`astetta????
                  Toisekseen: e34:een kuten mihinkään muuhunkaa autoon ei ole yhtä ja ainoaa "camberohjearvoa", vaan on olemassa tehtaan maksimi ja minimicamberarvo.
                  Toisaalta esim."museoikäisessä" e34:ssa camberarvot=toleranssialue on annettu 80-luvun rengasrakenteille, eikä ole enään suhteutettavissa nykyisille tuotteille.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #39
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Taas kerran tältä "asiantuntialta" ihan pelkkää paskapuhetta.
                    Ensinnäkään......ei ole olemassakaan 2.83`asteen arvoja koska arvot ilmoitetaan 60min "tuntikaavalla". Eli maksimi olis siis 2.59`jonka jälkeen tulee jo 3.00`??? Selitä peltsi taas tämä miten on siis edes olemassa 2.83`astetta????
                    Toisekseen: e34:een kuten mihinkään muuhunkaa autoon ei ole yhtä ja ainoaa "camberohjearvoa", vaan on olemassa tehtaan maksimi ja minimicamberarvo.
                    Toisaalta esim."museoikäisessä" e34:ssa camberarvot=toleranssialue on annettu 80-luvun rengasrakenteille, eikä ole enään suhteutettavissa nykyisille tuotteille.

                    Ainakin hunter merkkiset(muita ole käyttänyt..)pyöränsuuntaus koneet antaa jokaiselle arvolle ohjearvon, ja siitä +- toleranssin Ja arvojen "näytön" voi valita minuutteina, tai 1/100.. Lapussa jonka tulostin on 1/100.

                    88-97 E34 530i/535i/540i M-Technic

                    Etupää

                    Camber -0.47 +- 0.50
                    Caster 8.22 +-0.50
                    Kokonaisauraus 0.30 +-0.08

                    Takapää

                    Camber -2.83 +-0.50
                    Kokonaisauraus 0.35 +-0.12

                    Eli kerrotko ammattimies taasen hieman lisää minuuteista ynnä muusta..

                    PS. Olisin skannannut kuvan, mutta en saa skanneria toimimaan.. Voihan tän lapun aina valokuvata jos ei mee jakeluun suosiolla..?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Sinä et siis mittalaitteita käyttäneenä ole siis edes kuullut käytettävän termiä "minuutti"?
                      Muuten en näin jonkin verran Beissbarth laitteiston mittatodistuksia lukeneena tosiaankaan tajua mitään mitoistasi?
                      Esimerkki kuitenkin. Eli esim.jo uudehkon kori ja rengastekniikan
                      e46:ssa takana minimi camber ohjearvo 2.19` ja maksimi 1.25 kattaen arvot 15"-18" rengastukset ....ja sen 1.59`asteen jälkeen tulee 2.00`....eli ei 1.60`?
                      Last edited by Hemi; 24-05-2009, 16:42.

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        #41
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Sinä et siis mittalaitteita käyttäneenä ole siis edes kuullut käytettävän termiä "minuutti"?
                        Muuten en näin jonkin verran Beissbarth laitteiston mittatodistuksia lukeneena tosiaankaan tajua mitään mitoistasi?

                        Ja arvojen "näytön" voi valita minuutteina, tai 1/100.. Lapussa jonka tulostin on 1/100.

                        Noin taisin kertoa edellisessä postissani? Lueppa uudestaan

                        Mitä et tajua noista? Kuvaa havainnollistamiseksi?
                        Attached Files
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • msp75
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 123
                          • Heinola

                          #42
                          minkäslaisia toimitusaikoja noilla nankangeilla on rengas-onlinesta ollu, tuleeko nopeesti?

                          235/35/19 eteen ja 275/30/19 taakse ois hakusessa

                          Comment

                          • Mikaatm
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 560
                            • Vantaa

                            #43
                            Originally posted by msp75 View Post
                            minkäslaisia toimitusaikoja noilla nankangeilla on rengas-onlinesta ollu, tuleeko nopeesti?

                            235/35/19 eteen ja 275/30/19 taakse ois hakusessa
                            Neljä kertaa tilannut ja aina tullut noin viikossa.
                            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                            Comment

                            • ///BBJ
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 131
                              • Lahti

                              #44
                              halpaakusaippua

                              235/40
                              255/35
                              R18

                              378€ makso rengasonlinestä
                              Imagine bathing in extra virgin olive-oil and then slipping between a pair of satin sheets with Roger Moore, that's how smooth the engine is. E46 328i TopGear testdrive by Jeremy Clarkson in 1998.
                              EXÄT: E46 328ci - E90 320d -
                              E92 325i - E91 318d



                              NYT: E90 318d

                              Comment

                              • jonne
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 248
                                • Rusko

                                #45
                                Originally posted by Mr_Doctor View Post
                                Juu ja hyvät renkaat on noi nankangit..itellä ollut nyt kuukauden päivät ja ei oo valittamista.


                                Märkäpito on Nankangeilla todella surkea verrattuna renkaisiin jotka eivät ole kopioita.
                                Toinen asia on sitten taas se, miksi pitää yhdistää baijerilainen laatuauto kiinalaisiin halpisrenkaisiin...
                                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                                BMW E39 M5, vm. 2002

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎