Announcement

Collapse
No announcement yet.

nankang ns-2 kesärenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    #76
    Originally posted by VoDevil View Post
    Itselläni ollu nelikuutoses useita eri kummeja alla ja ei koskaan niin huonoja kun noi ns-II:set. Ihan täyttä paskaa! koko oli 235/35R19
    Vaimon autossa myös NS-2 koossa 225-35R19 ja hyvin on pelitti viime kesän. Kulunut juuri nimeksikään eikä ollut meluisat.

    Seiskan alla oli 275-30R20 ja 235-35R20 ja kestivät kolme kesää hienosti, mitä tuolla ajelin. Toki olivat kolmannella kesällä jo melko äänekkäät.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Vibaa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 581
      • Vaasa

      #77
      Originally posted by Hemi View Post
      Eipä ole mikään ihme että "perä muuttuu villihevoseksi", kun auto on suunnattu rajusti yliohjaavaksi...jopa vaarallisen "kevytperäiseksi".
      Etu ja takapään cambereroa pitäisi olla vähintään yksi aste, kun sinulla sitä on puolet vähemmän, eli perä TODELLAKIN karkaa kaarteessa+liikenneympyrässä todella helposti.
      Näillä takacambereilla edessä negatiivista saisi olla 0.25-0.35`-astetta, kun nyt siellä on aste?
      Eli nyt ollaan jo lähellä Drifting säätöjä, jolloin märät liikenneympyrät totta tosiaan ovat myrkkyä.
      Kulmat kuntoon ja palataan sen jälkeen uudelleen siihen NS-2:n "kevytperäisyyteen".
      Eipä ollut kulmien säätäjä kovin ammattitaitoinen sitten...
      Toisaalta E34 kopassa ei taida olla camber säätöjä, ainakaan valmiina?
      Säädettävä iskarin yläpää / alakiinnityksen säätöä lääkeeksi?

      Selvisi nyt ainakin miksi itselläni nankangit ovat olleet liukkaat mutta kaverilla ei
      sigpic
      E34 530iA

      Comment

      • VoDevil
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1046
        • Pohojam`maa

        #78
        Originally posted by Mik@ View Post
        Mikäs niistä nyt niin huonot teki? Itsellä oli viime kesän 20" e61:ssä eikä ollut moitittavaa. Ja kyllä, on ollut muunkin merkkisiä renkaita alla.

        Meluisat ja epämukavat yms.. Mutta kuitenkin niiden liukkaus ja onneton märkäpito on mielestäni niiden suurin heikkous. Kaikilla tietysti omat mielipiteensä ja tottumuksensa, mutta ite arvostan nykyään ennenkaikkea niiden turvallisuutta ja ajomukavuutta!
        Viime kesän ajelin Good yearin EagleF1 asymmetric2(225/35r19&255/30r19) ja täytyy suositella!
        -VaasaConnection-

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #79
          Originally posted by Hemi View Post
          Eipä ole mikään ihme että "perä muuttuu villihevoseksi", kun auto on suunnattu rajusti yliohjaavaksi...jopa vaarallisen "kevytperäiseksi".
          Etu ja takapään cambereroa pitäisi olla vähintään yksi aste, kun sinulla sitä on puolet vähemmän, eli perä TODELLAKIN karkaa kaarteessa+liikenneympyrässä todella helposti.
          Näillä takacambereilla edessä negatiivista saisi olla 0.25-0.35`-astetta, kun nyt siellä on aste?
          Eli nyt ollaan jo lähellä Drifting säätöjä, jolloin märät liikenneympyrät totta tosiaan ovat myrkkyä.
          Kulmat kuntoon ja palataan sen jälkeen uudelleen siihen NS-2:n "kevytperäisyyteen".


          Ellen nyt väärässä ole niin eihän e34:ssä edes ole muita säätöjä kun etu auraus?
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #80
            Originally posted by VoDevil View Post
            Meluisat ja epämukavat yms.. Mutta kuitenkin niiden liukkaus ja onneton märkäpito on mielestäni niiden suurin heikkous. Kaikilla tietysti omat mielipiteensä ja tottumuksensa, mutta ite arvostan nykyään ennenkaikkea niiden turvallisuutta ja ajomukavuutta!
            Viime kesän ajelin Good yearin EagleF1 asymmetric2(225/35r19&255/30r19) ja täytyy suositella!

            Tuskin oli uudet ne nankangit? Autosta kulmat vitullaan ja rengas kulunut palalle? pito olematon, kun liikaa camberia ja sen seurauksena kulunut vitulleen... tää on just näitä tyypillisiä oireita.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14490
              • Oulu

              #81
              Originally posted by smpovers View Post
              Ellen nyt väärässä ole niin eihän e34:ssä edes ole muita säätöjä kun etu auraus?
              Näinhän se menee, pl. M5.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #82
                Originally posted by smpovers View Post
                Ellen nyt väärässä ole niin eihän e34:ssä edes ole muita säätöjä kun etu auraus?
                Kaikkea voi säätää jos vain halutaan säätää, niin myös e34:n etucambereita.

                Comment

                • VoDevil
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1046
                  • Pohojam`maa

                  #83
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Tuskin oli uudet ne nankangit? Autosta kulmat vitullaan ja rengas kulunut palalle? pito olematon, kun liikaa camberia ja sen seurauksena kulunut vitulleen... tää on just näitä tyypillisiä oireita.
                  Kyllä vain oli ihan tuliterät Nankangit ja 3-4 vikkoa pyöri alla ennenkuin oli pakko vaihtaa pois! Tämän jälkeen alla pyörinyt hankook s1 evo, Conti SportContact5 ja G-Y eagle f1 asy2 täysin ongelmitta!
                  Autosta ei ole kulmat vitullaan, ei vetele, kuluu tasaisesti yms yms.. Nankanjeja ennen autossa oli sportcontact kolmoset ja sitä ennen vanhan mallin F1:set ja näissäkään mitään valittamista tai outoa kulumista...
                  -VaasaConnection-

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    #84
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Kaikkea voi säätää jos vain halutaan säätää, niin myös e34:n etucambereita.
                    No tottahan toki, mutta missähän korjaamolla noita puslanreikiä lähdetään vinguttelemaan suuntauksen yhteydessä 20 vuotta vanhasta pemarista. Tai no ainakaan semmoseen hintaan että se kannattaisi.


                    Ja itse aiheeseen. Mulla oli 205/50r16 ns2 renkaat ja eipä niissä juuri moitittavaa ollu. Liukkaamat nämä mun nykyiset Pirellit on kuin nuo loppuun ajetut Nankangit. Pirellit tosin ostin käytettynä ja ikää niillä on noin 5v ja pintaa 7mm. Ikä tuntuisi merkkaavan aika paljon sadekelin pitoon...
                    Last edited by smpovers; 09-03-2012, 17:56.
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #85
                      Originally posted by VoDevil View Post
                      Kyllä vain oli ihan tuliterät Nankangit ja 3-4 vikkoa pyöri alla ennenkuin oli pakko vaihtaa pois! Tämän jälkeen alla pyörinyt hankook s1 evo, Conti SportContact5 ja G-Y eagle f1 asy2 täysin ongelmitta!
                      Autosta ei ole kulmat vitullaan, ei vetele, kuluu tasaisesti yms yms.. Nankanjeja ennen autossa oli sportcontact kolmoset ja sitä ennen vanhan mallin F1:set ja näissäkään mitään valittamista tai outoa kulumista...
                      Joo, kyllähän 2-3 kertaisella hinnalla toki saa jo erilaista laatua. Toi meluisat ja epämukavat vaan kuulostaa oudolta, kun 95% on just toista mieltä. Varsinkin jos renkaat on ollut uudet. Liukkaat ne kyllä on sateella, mut ei silläkään tavallisessa käytössä ole mitään merkitystä.

                      Nankangien kulutuspinnan reunat on heikot ja ne kuluu todella nopesti palalle, jos auraukset ja camberit ei ole kohdallaan. Noissa premium merkeissä muotoilu on ihan erilainen sen suhteen ja kestää paremmin.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • VoDevil
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1046
                        • Pohojam`maa

                        #86
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Joo, kyllähän 2-3 kertaisella hinnalla toki saa jo erilaista laatua. Toi meluisat ja epämukavat vaan kuulostaa oudolta, kun 95% on just toista mieltä. Varsinkin jos renkaat on ollut uudet. Liukkaat ne kyllä on sateella, mut ei silläkään tavallisessa käytössä ole mitään merkitystä.

                        Nankangien kulutuspinnan reunat on heikot ja ne kuluu todella nopesti palalle, jos auraukset ja camberit ei ole kohdallaan. Noissa premium merkeissä muotoilu on ihan erilainen sen suhteen ja kestää paremmin.
                        Jos saan kysyä niin mitenkä ei muka sadekelin ja yleensäkin märkäpidolla ole väliä tavallises käytössä?? Mun mielestä se taas on kokolailla tärkein ominaisuus kesärenkaalle.. Halpakummien ja ns premiumrenkaiden erot kohtuu pieniä kuivalla tiellä normikäytössä, mutta märällä tiepinnalla erot kasvavat jo valtaviksi.
                        -VaasaConnection-

                        Comment

                        • Bouma
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 3108
                          • Tampere

                          #87
                          Originally posted by VoDevil View Post
                          Jos saan kysyä niin mitenkä ei muka sadekelin ja yleensäkin märkäpidolla ole väliä tavallises käytössä?? Mun mielestä se taas on kokolailla tärkein ominaisuus kesärenkaalle.. Halpakummien ja ns premiumrenkaiden erot kohtuu pieniä kuivalla tiellä normikäytössä, mutta märällä tiepinnalla erot kasvavat jo valtaviksi.
                          Ihmettelen jatkuvasti sitä kun Nankangia sanotaan vesikelin pidoltaan huonoksi mutta koskaan en itse ole huomannut nankangeissa vesisateella vielä 120km/h vauhdissakaan mitään huonoa. Liikkeelle lähdössä no problemos vaikka polkee kaasun pohjaan, ei sutase. Jos asuisin Saksassa jossa ajonopeudet ovat hieman eriluokkaa niin panostaisin renkaisiin enemmän ehdottomasti mutta Suomen olosuhteissa nuo Nankangit ovat hinta/laatusuhteeltaan markkinoiden ykkönen.
                          MB CLS-12 350CGI AMG

                          MYSTINEN.FI

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #88
                            Itsellä ei nankangeista kokemusta, mutta täytyy myös itsellä allekirjoittaa tuo, että en ole halparenkailla huomannut myöskään tuota liukkautta vaikka on olleet kuluneitakin. Liekkö sitten ne alustan kulmat tässä merkitsevä asia suurilta osin? Alla on myös ollut noita merkkirenkaitakin, viimeksi nrzi noksut, suurimman eron normikäytössä olen huomannut hinnassa

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #89
                              Itse olen huomannut merkittävän eron "normaalissa" ajossa ihan märällä mukulakivellä, nangkangit (ainakin kaikki mitä on mulla ollut) on pelottavan liukkaat. Tietysti normaalin rauhallisen liikenteen tahtiin varmasti pysyy kuka tahansa ongelmitta tiellä, mutta pidon menettämiseen riittää normaalilla tasakaasulla hiukan reippaampi käännös mutkaan märällä mukulakivellä. Joko puskee, tai sitten vetoalueella ajettaessa auto on poikittain. Kun taas merkkirengasta ei kovin helpolla samassa tilanteessa irti saa, vaikka yrittäisi. Tai no varmasti saa, mutta ei nyt reikäpäässä kuitenkaan aleta pelleilemään liikenteessä.

                              Sitten normaalilla maantiellä, ei ongelmia tavallisessa ajossa. En ole kovin loppu olevilla nangkangeilla ajanut, mutta ei ainakaan hyväkuntoisissa mitään ongelmaa.

                              Oikeastaan isoin "vika" normaalissa tai vauhdikkaassa ajossa mitä on olen huomannut, on se että nangkang ei varota pidon menettämisestä. Ei sitten yhtään, jossain määrin voi olla autokohtaista. Kun taas merkkirenkaista, ainakin osa sallii sitä pientä luistoa aika paljonkin ennenkun perä lähtee kokonaan alta.

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                #90
                                Originally posted by Antsah View Post
                                Alla on myös ollut noita merkkirenkaitakin, viimeksi nrzi noksut, suurimman eron normikäytössä olen huomannut hinnassa
                                On noi renkaat reilussa kymmenessä vuodessa hiukan jo kehittynytkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎