Announcement

Collapse
No announcement yet.

nankang ns-2 kesärenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macinaggio
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 119
    • Espoo

    #61
    Minulla on ollut nyt n. 8 tkm alla ns2 235/45-17 koossa ja supertyytyväinen olen ollut. Ihan uusina renkaat olivat märällä pinnalla ihmeen liukkaat, mutta heti vähän kuluttuaan pito on ihan normaalilla tasolla. Mikähän ihmeen paistorasva niissä tosiaankin on pinnassa.

    Tuossa edellä mainittiin esim. M5:n vaativan premiumkumia alle, jos haluaa nauttia auton suorituskykypotentiaalista. Suomen olosuhteissa tuo tarkoittaa väistämättä ajelua suljetulla radalla, jolloin tavallisilla renkailla luistelevista ajaa kuka tahansa pappa ulkokaarteen puolelta nauraen ohi, jos alla on oikeat slicsit. Autobahnalla sitten eri asia kun poljin lattiassa ajettaessa kaarteessa jo toivoo renkaalta parempia kaarreominaisuuksia kuin mitä nankang pystyy tarjoamaan.

    Comment

    • El_Ucca
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 66
      • Tampere

      #62
      Itse ajelin Nankangeilla 1.5 kesää, eikä ollut mitään valittamista. Olin erittäin positiiviesti yllättynyt. Aijemmin kirosin kaikki kiina-renkaat alimpaan helvettiin, mutta Nankangien jälkeen tajusin ettei se olekaan niin yksinkertaista. Löytyy niitä hyväkin kiinarenkaita.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #63
        Originally posted by El_Ucca View Post
        Itse ajelin Nankangeilla 1.5 kesää, eikä ollut mitään valittamista. Olin erittäin positiiviesti yllättynyt. Aijemmin kirosin kaikki kiina-renkaat alimpaan helvettiin, mutta Nankangien jälkeen tajusin ettei se olekaan niin yksinkertaista. Löytyy niitä hyväkin kiinarenkaita.
        Meneppä kertomaan se Taiwanilaisille että Nankang:it tulee "Kiinasta"...

        Comment

        • biglimited
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1519
          • Turku

          #64
          17" koossa Nangangit alla ekaa kesää eikä oikeastaan mitään pahaa sanaa Todella kovaa kurviin mennessä, rajoja hakiessa rengas hieman elää, vaikka paineita on kolmen barin pintaan... 205/45+235/40.
          Deutchland uber alles!

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            #65
            Koittakaapa ajaa näillä NS-2 kaarteeseen/liikenneympyrään hieman kovempaa märällä kelillä, taikka testata vetopitoa rankemmalla kaasujalalla. Perä muuttuu äkkiä villihevoseksi

            Entiset renkaat olivat Continentalin Contisportcontact 3 ja nykyään Nankangit, voin kertoa että näitten kesken märkäpidossoa eroa on kuin yöllä ja päivällä.

            Muuten Nankangit ovat mielestäni suht hyvät renkaat joissa erinomainen hinta-laatusuhde, ehkä seuraavatkin renkaat ovat nankangit
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8265
              • Järvikylä (Nakkila)

              #66
              Originally posted by Vibaa View Post
              Koittakaapa ajaa näillä NS-2 kaarteeseen/liikenneympyrään hieman kovempaa märällä kelillä, taikka testata vetopitoa rankemmalla kaasujalalla. Perä muuttuu äkkiä villihevoseksi

              Entiset renkaat olivat Continentalin Contisportcontact 3 ja nykyään Nankangit, voin kertoa että näitten kesken märkäpidossoa eroa on kuin yöllä ja päivällä.

              Muuten Nankangit ovat mielestäni suht hyvät renkaat joissa erinomainen hinta-laatusuhde, ehkä seuraavatkin renkaat ovat nankangit
              kuinka kovaa noihin ympyröihin oikeen pitää ajaa että huomaa? mielestäni ajelen varsin reippaasti niihin tai ainakin muut autoilijat on tukkeena jos sattuu oleen edellä mutten ole huomannut mitään pito-ongelmia missään vaiheessa. kahdessa autossa nankangit alla. :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                #67
                Originally posted by peto2 View Post
                kuinka kovaa noihin ympyröihin oikeen pitää ajaa että huomaa? mielestäni ajelen varsin reippaasti niihin tai ainakin muut autoilijat on tukkeena jos sattuu oleen edellä mutten ole huomannut mitään pito-ongelmia missään vaiheessa. kahdessa autossa nankangit alla. :think
                Jaa'a, ei ole tullut kiinnitettyä huomiota nopeuteen.
                Oiskohan vauhti ollut noin 45km/h liittyessäni liikenneympyrään ja perä lähtee luisuun ihan moottorijarrutuksessa 1-2 seuraavan poistumisliittymän aikana.

                Motarin rampeilla saa myös hieman varoa kuinka niissä kiihdyttelee.

                Olisko näissä renkaissa sen verran suuria eroja riippuen valmistuspaikasta/päivämäärästä?

                Omat renkaat siis 235/45R17.
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #68
                  Originally posted by Vibaa View Post
                  Olisko näissä renkaissa sen verran suuria eroja riippuen valmistuspaikasta/päivämäärästä?
                  On eroa silicapitoisuudessa riippuen valmisusaankohdasta, eli näin ollen myös nimenomaan märän kelin pito-ominaisuukssa.
                  Tosin väärät camberkulmat vaikuttavat enemmän, eli NS2 on suhteellisen tarkka oikeista vannekoon mukaan asetetuista camberkulmista(mm.contit ei niinkään).
                  Eli jos NS2 kulkee vain 1/3 sisäreunallaan, ei märkäpitoa ole juuri lainkaan, mutta jos koko kulutuspinta saadaan hyödynnettyä, ei märkäpito ole lainkaan niin heikko kuin jotkut kuvittelevat olevan NS2:n ominaisuus.
                  Tämä on myös osin selitys miksi joidenkin mielestä NS2:n märkäpito on Ok...jopa hyvä, kun taas toisten mielestä se on liukasta kuin saippua.
                  Jos näin, pitäisi takapään camberit asettaa niille kuuluvaan haarukkaan, ja kertoa "tekniset analyysit" ko.renkaan märkäpidosta vasta sitten.
                  Todellisuudessahan kun kulmat on kunnossa, esim.märän kelin jarrurusmatkaero 80kmh nopeudesta "premium" contilla ja NS2:lla on n. metri!
                  Last edited by Hemi; 02-09-2011, 22:45.

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 376
                    • Imatra

                    #69
                    Edelliset renkaat oli nankangin ns-2:t ja niissä ei ollu moittimista, keväällä hommasin uudet nankangit ja hyvät oli, paitsi nyt, kesän ajettu ja kauheeta ulinaa pitävät tietyissä nopeuksissa, tietysti persiillään olevat pyörän kulmat voi pahentaa vielä tilannetta, mutta muuten hyvät, pitoa on myös märällä, ei ainakaan vielä ole tullut mitään yllättäviä tilanteita. Ehkäpä seuraavatkin renkaat tulee olemaan nankangit.
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      #70
                      Originally posted by Hemi View Post
                      On eroa silicapitoisuudessa riippuen valmisusaankohdasta, eli näin ollen myös nimenomaan märän kelin pito-ominaisuukssa.
                      Tosin väärät camberkulmat vaikuttavat enemmän, eli NS2 on suhteellisen tarkka oikeista vannekoon mukaan asetetuista camberkulmista(mm.contit ei niinkään).
                      Eli jos NS2 kulkee vain 1/3 sisäreunallaan, ei märkäpitoa ole juuri lainkaan, mutta jos koko kulutuspinta saadaan hyödynnettyä, ei märkäpito ole lainkaan niin heikko kuin jotkut kuvittelevat olevan NS2:n ominaisuus.
                      Tämä on myös osin selitys miksi joidenkin mielestä NS2:n märkäpito on Ok...jopa hyvä, kun taas toisten mielestä se on liukasta kuin saippua.
                      Jos näin, pitäisi takapään camberit asettaa niille kuuluvaan haarukkaan, ja kertoa "tekniset analyysit" ko.renkaan märkäpidosta vasta sitten.
                      Todellisuudessahan kun kulmat on kunnossa, esim.märän kelin jarrurusmatkaero 80kmh nopeudesta "premium" contilla ja NS2:lla on n. metri!
                      Tässä autoni kulmat


                      Edittiä, renkaat ovat ainakin kuluneet todella tasaisesti.
                      Last edited by Vibaa; 03-09-2011, 10:29.
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • janne320d
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1342
                        • jns

                        #71
                        Aikaisempien kokemusten pohjalta tilattu ns kakkoset 235/35&265/30r19,aikaisemmin ollut 17 ja 18 sarjat ja hintalastusuhteeltan hyvät renkaat olleet
                        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Originally posted by Vibaa View Post
                          Koittakaapa ajaa näillä NS-2 kaarteeseen/liikenneympyrään hieman kovempaa märällä kelillä, taikka testata vetopitoa rankemmalla kaasujalalla. Perä muuttuu äkkiä villihevoseksi

                          Entiset renkaat olivat Continentalin Contisportcontact 3 ja nykyään Nankangit, voin kertoa että näitten kesken märkäpidossoa eroa on kuin yöllä ja päivällä.

                          Muuten Nankangit ovat mielestäni suht hyvät renkaat joissa erinomainen hinta-laatusuhde, ehkä seuraavatkin renkaat ovat nankangit
                          Originally posted by Vibaa View Post
                          Tässä autoni kulmat


                          Edittiä, renkaat ovat ainakin kuluneet todella tasaisesti.
                          Eipä ole mikään ihme että "perä muuttuu villihevoseksi", kun auto on suunnattu rajusti yliohjaavaksi...jopa vaarallisen "kevytperäiseksi".
                          Etu ja takapään cambereroa pitäisi olla vähintään yksi aste, kun sinulla sitä on puolet vähemmän, eli perä TODELLAKIN karkaa kaarteessa+liikenneympyrässä todella helposti.
                          Näillä takacambereilla edessä negatiivista saisi olla 0.25-0.35`-astetta, kun nyt siellä on aste?
                          Eli nyt ollaan jo lähellä Drifting säätöjä, jolloin märät liikenneympyrät totta tosiaan ovat myrkkyä.
                          Kulmat kuntoon ja palataan sen jälkeen uudelleen siihen NS-2:n "kevytperäisyyteen".

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #73
                            Originally posted by janne320d View Post
                            Aikaisempien kokemusten pohjalta tilattu ns kakkoset 235/35&265/30r19,aikaisemmin ollut 17 ja 18 sarjat ja hintalastusuhteeltan hyvät renkaat olleet

                            Tilasit kuitenkin väärän parin kumit
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • VoDevil
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1046
                              • Pohojam`maa

                              #74
                              Itselläni ollu nelikuutoses useita eri kummeja alla ja ei koskaan niin huonoja kun noi ns-II:set. Ihan täyttä paskaa! koko oli 235/35R19
                              -VaasaConnection-

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                #75
                                Originally posted by VoDevil View Post
                                Itselläni ollu nelikuutoses useita eri kummeja alla ja ei koskaan niin huonoja kun noi ns-II:set. Ihan täyttä paskaa! koko oli 235/35R19
                                Mikäs niistä nyt niin huonot teki? Itsellä oli viime kesän 20" e61:ssä eikä ollut moitittavaa. Ja kyllä, on ollut muunkin merkkisiä renkaita alla.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎