Announcement

Collapse
No announcement yet.

nankang ns-2 kesärenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #46
    Originally posted by jonne View Post
    Märkäpito on Nankangeilla todella surkea verrattuna renkaisiin jotka eivät ole kopioita.
    Toinen asia on sitten taas se, miksi pitää yhdistää baijerilainen laatuauto kiinalaisiin halpisrenkaisiin...
    Tottahan turiset, mutta kommenttisi ei ollut ehkä siinä mielessä järkevä että todennäköisesti kohta tulee 2 sivua tekstiä missä puolustellaan nangkangin ylivertaisuutta ja kerrotaan kuinka nangkangin ja merkkirenkaiden erot ovat marginaalisia.

    Mulla taas on asiasta kokemusta enemmänkin 3 rengasmerkin välillä, en ota kantaa onko esimerkiksi jarrutusmatkalla eroa 1-2m märällä (niin kuin jossain nim. Hemin linkkaamissa testeissä taisi olla, tosin ei tullut edes niitä luettua) En ole edes kokeillut ikinä moista, enkä varsinkaan mitannut mitään. Mutta käytännön ero on _valtava_, varsinkin mutkanopeudet, käytös ääritilanteissa ja vetopito. Niin märällä kuin myös kuivalla.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8265
      • Järvikylä (Nakkila)

      #47
      Originally posted by Micce///M View Post
      Tottahan turiset, mutta kommenttisi ei ollut ehkä siinä mielessä järkevä että todennäköisesti kohta tulee 2 sivua tekstiä missä puolustellaan nangkangin ylivertaisuutta ja kerrotaan kuinka nangkangin ja merkkirenkaiden erot ovat marginaalisia.

      Mulla taas on asiasta kokemusta enemmänkin 3 rengasmerkin välillä, en ota kantaa onko esimerkiksi jarrutusmatkalla eroa 1-2m märällä (niin kuin jossain nim. Hemin linkkaamissa testeissä taisi olla, tosin ei tullut edes niitä luettua) En ole edes kokeillut ikinä moista, enkä varsinkaan mitannut mitään. Mutta käytännön ero on _valtava_, varsinkin mutkanopeudet, käytös ääritilanteissa ja vetopito. Niin märällä kuin myös kuivalla.
      nankangit on ylivertaiset ainoastaan mukavuudessa. muilla osa-alueilla keskinkertaiset.. ihmiset kun pärjää nypityillä nastarenkaillakin niin miksei nankangeilla pärjäisi?

      kaikki kun ei hae renkaalta äärimmäistä sporttisuutta ja joitain (mm. minua) sporttisten ominaisuuksien mukana tuleva vetely vituttaa enemmän kuin jarrutusmatkassa hävitty 2m
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #48
        Originally posted by peto2 View Post
        nankangit on ylivertaiset ainoastaan mukavuudessa. muilla osa-alueilla keskinkertaiset.. ihmiset kun pärjää nypityillä nastarenkaillakin niin miksei nankangeilla pärjäisi?

        kaikki kun ei hae renkaalta äärimmäistä sporttisuutta ja joitain (mm. minua) sporttisten ominaisuuksien mukana tuleva vetely vituttaa enemmän kuin jarrutusmatkassa hävitty 2m
        Tästäkin olen moneen kertaan maininnut, en tässä topicissa vaan toisessa enemmän keskustelua herättäneessä.

        Nangkangit tosiaan tuo rahoille vastinetta, sitä en kiellä. Mutta eritoten keskustelussa kun tunnuttiin monesta suusta ja suunnalta toteavan, kuinka erot on marginaalisia ja vain testeissä havaittavia eroja.

        Joku jopa kirjoitti, että monen sporttisen auton viimeiset suorituskyvyn rippeet jää kokonaan saamatta huonon rengastuksen takia. Mielestäni tässä oli tiivistettynä hyvin mielipiteeni/kokemukseni aiheesta.


        Ja tosiaan keskinkertaisilla renkailla pärjää hienosti, jopa huonoillakin kunhan sisäistää mielessään että ne on oikeasti huonot. Ja nangkangitkin on hyvät niin kauan, kunnes kokeilee oikeasti hyviä renkaita TAI oikeasti ajaa autollaan äärirajoilla ja tajuaa että parempikin voisi olla.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by Micce///M View Post
          Ja tosiaan keskinkertaisilla renkailla pärjää hienosti, jopa huonoillakin kunhan sisäistää mielessään että ne on oikeasti huonot. Ja nangkangitkin on hyvät niin kauan, kunnes kokeilee oikeasti hyviä renkaita TAI oikeasti ajaa autollaan äärirajoilla ja tajuaa että parempikin voisi olla.
          Tässä pätee aika hyvin se, mihin autoon ja tarkoitukseen renkaat ovat tulossa. Itse en esim. ostaisi käyttisautona olevaan Primeraan 650€ misukoita, joiden ominaisuudet ovat huippuluokkaa, kun itse autokaan ei ikinä niille äärirajoille yllä. En myöskään todennäköisesti ostaisi kalliita renkaita johonkin kesä/harrasteautoon, siis sellaiseen, jolla vain satunnaisesti kesällä cruisaillaan hyvillä ilmoilla. Sen sijaan, jos ostan M5:n ja hankin siihen Nangkangit, niin olisihan se hölmöä, jos haluaisin nauttia kaikista niistä ominaisuuksista, mitä auto jo itsessään tarjoaa.

          Tiivistäen, jos renkaat ovat tulossa käyttöön johonkin käyttikseen, jolla ajellaan pitkin kaupunkia ruuhkassa, käydään kaupassa ja halutaan vain liikkua rennosti paikasta A, paikkaan B, ei kannata sijoittaa kalliisiin renkaisiin, mutta jos kyse on urheilullisemmasta autosta, tai autosta, jolla omistaja tykkää ajaa sporttisemmin, suosittelisin hänelle parempia premium renkaita, jotta pääsee nauttimaan koko auton potentiaalista.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Originally posted by Micce///M View Post
            Tästäkin olen moneen kertaan maininnut, en tässä topicissa vaan toisessa enemmän keskustelua herättäneessä.

            Nangkangit tosiaan tuo rahoille vastinetta, sitä en kiellä. Mutta eritoten keskustelussa kun tunnuttiin monesta suusta ja suunnalta toteavan, kuinka erot on marginaalisia ja vain testeissä havaittavia eroja.

            Joku jopa kirjoitti, että monen sporttisen auton viimeiset suorituskyvyn rippeet jää kokonaan saamatta huonon rengastuksen takia. Mielestäni tässä oli tiivistettynä hyvin mielipiteeni/kokemukseni aiheesta.


            Ja tosiaan keskinkertaisilla renkailla pärjää hienosti, jopa huonoillakin kunhan sisäistää mielessään että ne on oikeasti huonot. Ja nangkangitkin on hyvät niin kauan, kunnes kokeilee oikeasti hyviä renkaita TAI oikeasti ajaa autollaan äärirajoilla ja tajuaa että parempikin voisi olla.

            Onko ne "hyvät premiumrenkaat" myös hyvät mikäli ne ovat uraherkät tai erittäin uraherkät?
            Miksi talvella pitäisi ajaa kitkarenkailla?

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #51
              Originally posted by Hemi View Post
              Onko ne "hyvät premiumrenkaat" myös hyvät mikäli ne ovat uraherkät tai erittäin uraherkät?
              Miksi talvella pitäisi ajaa kitkarenkailla?
              Kaikkea ei välttämättä saa samaan pakettiin, mutta tällä hetkellä käytössä olevat GY eagle F1 as2 mallit on yllättävän tunteettomat urille. Pientä hakemista on oikeasti syvien kraatereiden kanssa, mutta huomattavasti pahempiakin on tullut vastaan. NS-2 luultavasti ohittaa nämäkin urat huomaamattomasti, mutta se ei olekkaan omalla kohdallani se tärkein kriteeri kyseisen auton kanssa.

              Talveksi voit valita kitkarenkaat tai nastat, molemmat on ainakin vielä hyväksyttyjä näillä korkeuksilla.

              Comment

              • Madfexx
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3646
                • Lempäälä

                #52
                Originally posted by jonne View Post
                Toinen asia on sitten taas se, miksi pitää yhdistää baijerilainen laatuauto kiinalaisiin halpisrenkaisiin...
                Varmaankin riippuu aika pitkälti mihin baijerilaiseen nuo Nankangit pultataan. Jos kyse on käyttöautosta tai muusta letkeästä kruisailupelistä, niin hommassa ei ole mielestäni mitään ihmettelemistä. Jos taasen autona on joku ämmäläinen tai muu vastaava tehokkaampi laite, saattaa kyseenalaistus olla aiheellinen.

                Esimerkiksi omaan lähes 30 vuotiaaseen 1.8 litraisella koneella varustettuun vanhukseen NS-2:t ovat riittäneet mainiosti ja hoitavat hommansa todella mallikkaasti. Samoin isäukon e39 523i:ssä, joka toimii päivittäisenä käyttöautona.
                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                Comment

                • manzneri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 551
                  • Kesälahti

                  #53
                  Omaan sigun autoon juuri tilasin nankangin ns-2 renkaat ja ei ainakaan vielä ole mitään pahaa sanottavaa niistä.

                  Koska omassa lintassani on takana camberit päin persettä niin takarenkaat kuluvat kuitenkin kesässä "valmiiksi" niin ei ole järkeä maksaa miljoonia renkaista. Pitää vaan muistaa itse ajaessa se että a) kumit eivät ole ominaisuuksiltaan täydelliset b) tuon camberin takia renkaasta on takana tiehen kosketuksissa ehkä max puolet pitopinta-alasta

                  Sen enempää laatua ylistämättä totean että juurikin hinta/laatusuhteelta nankangit vaikuttaisivat aivan oivallisilta.

                  Talvirenkaisiin olen tupannut panostamaankin sitten ihan eri tavalla, niissä en noihin halpismerkkeihin luota tai edes aio koittaa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Kaikkea ei välttämättä saa samaan pakettiin, mutta tällä hetkellä käytössä olevat GY eagle F1 as2 mallit on yllättävän tunteettomat urille. Pientä hakemista on oikeasti syvien kraatereiden kanssa, mutta huomattavasti pahempiakin on tullut vastaan. NS-2 luultavasti ohittaa nämäkin urat huomaamattomasti, mutta se ei olekkaan omalla kohdallani se tärkein kriteeri kyseisen auton kanssa.

                    Talveksi voit valita kitkarenkaat tai nastat, molemmat on ainakin vielä hyväksyttyjä näillä korkeuksilla.
                    GY Eagleko tunteeton urille myös 18"-20" kokoluokissa?
                    Talvirenkaan voi siis valita bemariinkin mukavuusperustein mutta kesärengasta ei?

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      GY Eagleko tunteeton urille myös 18"-20" kokoluokissa?
                      Talvirenkaan voi siis valita bemariinkin mukavuusperustein mutta kesärengasta ei?
                      En tiedä minkälainen on 18-20" kokoluokassa, ja ei oikeastaan tällä hetkellä edes kiinnosta.

                      Renkaani valitsen käytännön perustein, en suinkaan pidä 1. kriteerinä mukavuutta muussa kuin jokapäiväisessä käyttöautossa.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by Micce///M View Post
                        En tiedä minkälainen on 18-20" kokoluokassa, ja ei oikeastaan tällä hetkellä edes kiinnosta..
                        Minä puolestani en tiedä minkälainen NS2 on 15"-16" kokoluokassa, eikä se myöskään kiinnosta.
                        Älä siis vertaa minun sanomisiani omiisi jos puhumme NS2:n yhteydessä jostain muista kokoluokista kuin näistä "ylikokoisista" eli 18"-20" kokoluokista.
                        Minäkään en NS2:sta suosittele kenellekkään 15"-16" kokoluokissa.



                        Originally posted by Micce///M View Post
                        Renkaani valitsen käytännön perustein, en suinkaan pidä 1. kriteerinä mukavuutta muussa kuin jokapäiväisessä käyttöautossa.
                        Eli talvella sinulle kitkarengas ei ole edes vaihtoehto.
                        Raju uraherkkyys EI muuten ole pelkkä mukavuuskysymys, vaan myös turvallisuuskysymys.
                        GY F1 on hieman kuluneena pahimmillaan hengenvaarllinen tuote Suomen tyyppiolosuhteissa +18" kokoluokissa, joka oikeasti pitäisi saada täällä myyntikieltoon.

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Minä puolestani en tiedä minkälainen NS2 on 15"-16" kokoluokassa, eikä se myöskään kiinnosta.
                          Älä siis vertaa minun sanomisiani omiisi jos puhumme NS2:n yhteydessä jostain muista kokoluokista kuin näistä "ylikokoisista" eli 18"-20" kokoluokista.
                          Minäkään en NS2:sta suosittele kenellekkään 15"-16" kokoluokissa.



                          Raju uraherkkyys EI muuten ole pelkkä mukavuuskysymys, vaan myös turvallisuuskysymys.
                          GY F1 on hieman kuluneena pahimmillaan hengenvaarllinen tuote Suomen tyyppiolosuhteissa +18" kokoluokissa, joka oikeasti pitäisi saada täällä myyntikieltoon.
                          Isommin kokemusta lähinnä 17" kokoluokassa, ja siitä on jäänyt positiivinen kokemus juurikin GY:n kohdalla. Mutta myöskään ajamani Opel Insignia ei vedellyt urissa juurikaan, ja alla oli 18" Eagle F1 as1 renkaat. Renkaat puolikuntoiset, mutta mitään kuvailemaasi "hengenvaarallista" vetelyä en havainnut. Ja myönnän sen että ei tullut ensimmäisenä kiinnitettyä huomiota miten renkaat toimii autoa ajaessani, mutta minkäänlaista vastaohjauksen tarvetta ei vaatinut uraisilla teillä.


                          Tällä hetkellä alla omassa M5:ssa edessä Eagle F1 gsd3 ja takana as2, ja on erittäin tasapainoinen ajettava sekä vetely on suhteellisen pientä. Renkaiden koko edessä 225/45 17 ja takana 245/40 17.

                          Edelliset renkaat oli 235/45 edessä ja takana 255/40 Eagle F1 gsd3, ja oli _täysin_ tunteeton urille. Siinä mielessä tulikin pieni "takapotku" uusien renkaiden myötä.

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            #58
                            Tällä hetkellä alla Ns2 kokoluokassa 275/35-20 ja 255(35-20 ja ei huonoa sanottavaa, vesikelilläkin ok pito.

                            Ainoa ongelma on takarenkaiden kanssa, nimittäin vanne pyörii renkaalla, kokeiltu liimata, mutta ei vaikutusta ongelmaan. Toimittajalta tuli jo uudet renkaat taakse samaa merkkiä, mutta ongelma jatkuu.

                            Sen luin netistä, että toleranssit ei aina ole kohillaan näissä kiinalaisissa, eli todennäköisesti joudun satsaamaan ja ostamaan merkkirenkaat.
                            F82 harraste

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #59
                              Originally posted by -JMV- View Post
                              .
                              Sen luin netistä, että toleranssit ei aina ole kohillaan näissä kiinalaisissa, eli todennäköisesti joudun satsaamaan ja ostamaan merkkirenkaat.
                              Ilman muuta "premiumia" suosista alle.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #60
                                Originally posted by -JMV- View Post
                                Tällä hetkellä alla Ns2 kokoluokassa 275/35-20 ja 255(35-20 ja ei huonoa sanottavaa, vesikelilläkin ok pito.

                                Ainoa ongelma on takarenkaiden kanssa, nimittäin vanne pyörii renkaalla, kokeiltu liimata, mutta ei vaikutusta ongelmaan. Toimittajalta tuli jo uudet renkaat taakse samaa merkkiä, mutta ongelma jatkuu.

                                Sen luin netistä, että toleranssit ei aina ole kohillaan näissä kiinalaisissa, eli todennäköisesti joudun satsaamaan ja ostamaan merkkirenkaat.

                                mites jos karhentaa vannetta? nankangin pinta on kans pirun liukas, voisi jollain tinnerillä tms. pyyhkiä silikoonit pois :think
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎