Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Veljellä ainakin autto tutinaan kun vaihto powerflexit keulaan ja lisäksi ohjauksesta tuli mukavasta jämympi. Siellä kyllä oli toinen öljyvaimennettu pusla pilalla vaikka sitä ei päällepäin huomannu, että sekin saatto aiheuttaa tutinan. Ja mulla ei ainakaan ole niin tarkka korva, että oisin kuullu rengasmelun lisääntyneen.

    Täytyy sit ottaa huomioon, että ko. laitteessa on leveet valssit alikoon renkailla sekä coilialusta pillowball yläpäillä, niin ei toki muutenkaan vastaa normi e39:iä.

    Eikä niihin powerflexeihin tarvinnu kyllä mitään extra tavaraa sorvata :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Ne renkaathan tulee puslien mukana.


    Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..
    Tarkoitatko noita isoja prikkoja? Minä tarkoitan sellaisia kehiä tuonne puslan olakkeiden sisäpuolelle.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Ovatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.
    Kokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...

    Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?

    Ne renkaathan tulee puslien mukana.


    Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Ovatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?

    Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
    Hammastanko on edelleen orggis. Vatkaa n.90 vauhdissa, loppuu jos ajaa hiljempaa tai kovempaa.

    Jarrut vatkasi esim. moottoritien ramppii tultaessa kevyessä jarrutuksessa. Kovemmin jos polki niin vaimeni.

    Mitä nettiä tutkin niin powerflexeillä kaikki vatkaus pitäisi poistua. Jenkit tosin on saanut kaiken paskaksi niillä, mutta eipä tässä muutakaan enää keksi. Tai voihan kardaanikin olla epätasapainossa ja se tutisuttaa koko autoa sen verran että rattikin vatkaa.

    Kaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    ~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.
    Onko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?

    Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.

    Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:


    Lue myös Beisanin juttu:
    http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
    ~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
    Mitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.

    Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:


    Lue myös Beisanin juttu:

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    En tiedä missä olosuhteissa te olette autoillanne ajaneet, mutta ainakin kaikissa omissa autoissani ne perus Lemförderin helat ovat kestäneet hyvin. Ajeleehan täälläkin moni yhä yli 200 tkm ajetuilla originaaleilla heloilla.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Lisäksi joku kirjoitti kuinka Powerflexien jousto katoaa kylmässä eli ei lupaa oikein hyvää talveksi.
    Tästä en ollutkaan kuullut aiemmin, tosin en talviajossa mitään epämääräistä kovuutta ole huomannut. Toisaalta nuo reaktiotankojen puslathan on tuolla konetilan puolella moottorin alasuojamuovin sisäpuolella, niin ne lämpeää varmaan jonkun verran moottorin avulla. Ne orkkispuslien päällä olevat suojamuovit ei muuten mahdu kiinni enää powerflexien kanssa, eli ne täytyy jättää pois muutenkin. Laita ens keväänä powerflexit, kun tulee vaihdon aika.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Joo no en minäkään sinuna enää vaihtaisi, kun juuri vaihdoit. Suht. iso homma repiä noita auki huvikseen. Toisaalta netistähän voi lukea melkein mitä vaan mistä vaan, riippuen käyttämistään hakusanoista. Eli jos hakee "powerflex extra noise" tai "powerflex improved steering" tms., niin aina löytää haluamaansa. Sullahan tilanne nyt parani uusilla orkkispuslilla, niin ehkä ne kannattaa ajella loppuun ennen kuin vaihtelee muuta tilalle.
    Eli ensi keväänä taas uutta Lemförderiä tilalle... Hakusanat oli ihan vain Powerflex E39 ja kovin on vähissä ne kehuvat kommentit. Lisäksi joku kirjoitti kuinka Powerflexien jousto katoaa kylmässä eli ei lupaa oikein hyvää talveksi.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Nettiä kun lukee, niin useimmat tuntuu haukkuvan Powerflexejä E39:ssä. Eipä juuri innosta kokeilemaan. Meyle HD:tä kehutaan, mutta ne taas ovat Meyle "laatua" eli kestävät varmaankin vain yhden talven.
    Joo no en minäkään sinuna enää vaihtaisi, kun juuri vaihdoit. Suht. iso homma repiä noita auki huvikseen. Toisaalta netistähän voi lukea melkein mitä vaan mistä vaan, riippuen käyttämistään hakusanoista. Eli jos hakee "powerflex extra noise" tai "powerflex improved steering" tms., niin aina löytää haluamaansa. Sullahan tilanne nyt parani uusilla orkkispuslilla, niin ehkä ne kannattaa ajella loppuun ennen kuin vaihtelee muuta tilalle. Eikös noista meyle hd:ista ollut juttua, että ovat jopa kovemmat kuin powerflexit, ketä siinäkin sitten uskoisi?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Niin, tai laitat vain kerran ne powerflexit.
    Nettiä kun lukee, niin useimmat tuntuu haukkuvan Powerflexejä E39:ssä. Eipä juuri innosta kokeilemaan. Meyle HD:tä kehutaan, mutta ne taas ovat Meyle "laatua" eli kestävät varmaankin vain yhden talven.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎