Veljellä ainakin autto tutinaan kun vaihto powerflexit keulaan ja lisäksi ohjauksesta tuli mukavasta jämympi. Siellä kyllä oli toinen öljyvaimennettu pusla pilalla vaikka sitä ei päällepäin huomannu, että sekin saatto aiheuttaa tutinan. Ja mulla ei ainakaan ole niin tarkka korva, että oisin kuullu rengasmelun lisääntyneen.
Täytyy sit ottaa huomioon, että ko. laitteessa on leveet valssit alikoon renkailla sekä coilialusta pillowball yläpäillä, niin ei toki muutenkaan vastaa normi e39:iä.
Eikä niihin powerflexeihin tarvinnu kyllä mitään extra tavaraa sorvata :think
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
Tarkoitatko noita isoja prikkoja? Minä tarkoitan sellaisia kehiä tuonne puslan olakkeiden sisäpuolelle.Originally posted by Peltsii View PostNe renkaathan tulee puslien mukana.
Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..
Leave a comment:
-
Kokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...Originally posted by Ramzez View PostOvatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.
Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Master View PostKaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?
Ne renkaathan tulee puslien mukana.
Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..
Leave a comment:
-
Ovatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.
Leave a comment:
-
Hammastanko on edelleen orggis. Vatkaa n.90 vauhdissa, loppuu jos ajaa hiljempaa tai kovempaa.Originally posted by TJJ View PostOnko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?
Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
Jarrut vatkasi esim. moottoritien ramppii tultaessa kevyessä jarrutuksessa. Kovemmin jos polki niin vaimeni.
Mitä nettiä tutkin niin powerflexeillä kaikki vatkaus pitäisi poistua. Jenkit tosin on saanut kaiken paskaksi niillä, mutta eipä tässä muutakaan enää keksi. Tai voihan kardaanikin olla epätasapainossa ja se tutisuttaa koko autoa sen verran että rattikin vatkaa.
Kaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?
Leave a comment:
-
Onko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?Originally posted by Bmw Master View Post~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.
Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
Leave a comment:
-
~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.Originally posted by TJJ View PostMitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.
Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:
Lue myös Beisanin juttu:
http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
Leave a comment:
-
Mitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.Originally posted by Bmw Master View PostTaidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:
Lue myös Beisanin juttu:
Leave a comment:
-
Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
Leave a comment:
-
En tiedä missä olosuhteissa te olette autoillanne ajaneet, mutta ainakin kaikissa omissa autoissani ne perus Lemförderin helat ovat kestäneet hyvin. Ajeleehan täälläkin moni yhä yli 200 tkm ajetuilla originaaleilla heloilla.
Leave a comment:
-
Tästä en ollutkaan kuullut aiemmin, tosin en talviajossa mitään epämääräistä kovuutta ole huomannut. Toisaalta nuo reaktiotankojen puslathan on tuolla konetilan puolella moottorin alasuojamuovin sisäpuolella, niin ne lämpeää varmaan jonkun verran moottorin avulla. Ne orkkispuslien päällä olevat suojamuovit ei muuten mahdu kiinni enää powerflexien kanssa, eli ne täytyy jättää pois muutenkin. Laita ens keväänä powerflexit, kun tulee vaihdon aika.Originally posted by TJJ View PostLisäksi joku kirjoitti kuinka Powerflexien jousto katoaa kylmässä eli ei lupaa oikein hyvää talveksi.
Leave a comment:
-
Eli ensi keväänä taas uutta Lemförderiä tilalle... Hakusanat oli ihan vain Powerflex E39 ja kovin on vähissä ne kehuvat kommentit. Lisäksi joku kirjoitti kuinka Powerflexien jousto katoaa kylmässä eli ei lupaa oikein hyvää talveksi.Originally posted by Bomb5 View PostJoo no en minäkään sinuna enää vaihtaisi, kun juuri vaihdoit. Suht. iso homma repiä noita auki huvikseen. Toisaalta netistähän voi lukea melkein mitä vaan mistä vaan, riippuen käyttämistään hakusanoista. Eli jos hakee "powerflex extra noise" tai "powerflex improved steering" tms., niin aina löytää haluamaansa. Sullahan tilanne nyt parani uusilla orkkispuslilla, niin ehkä ne kannattaa ajella loppuun ennen kuin vaihtelee muuta tilalle.
Leave a comment:
-
Joo no en minäkään sinuna enää vaihtaisi, kun juuri vaihdoit. Suht. iso homma repiä noita auki huvikseen. Toisaalta netistähän voi lukea melkein mitä vaan mistä vaan, riippuen käyttämistään hakusanoista. Eli jos hakee "powerflex extra noise" tai "powerflex improved steering" tms., niin aina löytää haluamaansa. Sullahan tilanne nyt parani uusilla orkkispuslilla, niin ehkä ne kannattaa ajella loppuun ennen kuin vaihtelee muuta tilalle. Eikös noista meyle hd:ista ollut juttua, että ovat jopa kovemmat kuin powerflexit, ketä siinäkin sitten uskoisi?Originally posted by TJJ View PostNettiä kun lukee, niin useimmat tuntuu haukkuvan Powerflexejä E39:ssä. Eipä juuri innosta kokeilemaan. Meyle HD:tä kehutaan, mutta ne taas ovat Meyle "laatua" eli kestävät varmaankin vain yhden talven.
Leave a comment:
-
Nettiä kun lukee, niin useimmat tuntuu haukkuvan Powerflexejä E39:ssä. Eipä juuri innosta kokeilemaan. Meyle HD:tä kehutaan, mutta ne taas ovat Meyle "laatua" eli kestävät varmaankin vain yhden talven.Originally posted by Bomb5 View PostNiin, tai laitat vain kerran ne powerflexit.
Leave a comment:
Leave a comment: