Originally posted by Petri.Kekkonen
					
				
				
			
		Talvirengaskeskustelu
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo mut ei ole pakko ostaa eteen 235:ia jos vanne on 8". Kyllähän sitä mieluusti laittaa erikoiskokoa (225/50/17") tms. jos rahaa on, mutta tosiasia on se, että vain yleisimmät koot renkaista ovat selvästi halvempia kuin ns. harvinaisemmat koot.G30 520d xDrive
 EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Toi hinta on jo TODELLA halpa. Jos on vähänkään tarvetta kumeille, niin äkkiä hakemaan! Ostasin ittekki tommoset, jos en olis sopinu kauppoja 225/60-16 Nokian NRS-T kumeista (350€/sarja, tosin jo alla käyneet).Originally posted by GonzalezJos on tarvetta läskeille 16 tuuman laatunastoille niin mainittakoon tännekin että tuo www.vannetukku.fi myy erän 225/50/16 Hakkapeliitta 4:sia hintaan 360e sarja!Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, 225 on stro-normin mukainen minimi 8,5x17 vanteelle, kuten 8x17 vanteelle 215. Näillä asetuksilla ei ainakaan joudu taistelemaan missään tilanteessa, jokainen rengasfirma suostuu pyöräyttämään paikalleen ja konttorin sedätkin on tyytyväisiä...Originally posted by SusiMinulla tulee taakse 8.5 tuumaa leveälle vanteelle 225 leveä rengas ja rengasliikkeen mukaan kyseisen leveyden saa sellaiselle vanteelle pyöräyttää.530d GT F07 2010
 325i E30 Cabriolet 1987
 
 Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ding-dong hyper-turbo ja Encore ja Trallallaa ovat ehdottomasti parhaita talvirenkaita. Älkää nyt hullut edes suunnitelko noita mainosmiesten keksimiä huijausrenkaita, joissa maksetaan vain nimestä.
 Ettekö te vieläkään ole tajunneet, että uusiorenkaissa on jopa 4mm:n nastaulkonemat ja Ding-Dongien voittanutta ei ole, eikä tule.
 Suoranaista rahanhaaskausta ostella mitään Gislavedeja tai Hakkapeliittoja. Niillä ei tee yhtään mitään, rahat vaan menee hukkaan. . .
 
 Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Petri.KekkonenOnko kenelläkään mitään tietoa mistä voisi saada järkevään hintaan hyvät 235/45-17 nastarenkaat? Tuolla Vannetukku.fi:ssä tuntuvat maksavan mahottomia.
 
 Ainakin näitten hintojen alle pitäis päästä:
 Nokian HKPL 4 865 eur / sarja
 Goodyear UG500 990 eur / sarja
 
 Joo, itsellä myöskin hakusessa 235/45-17 tai 245/45-17 talvikumit mieluummin nastoilla mutta en aio maksaa myöskään tuollaisia hintoja. 225/50-17 olis kanssa ihan OK jos löytyis jostain. Vähän vaikeaa tuo hakeminen on kun nuo myyjät ei jaksa laittaa hintojansa näkyville nettiin. Kauppa käy vissiin niin hyvin että ei tarvitse kilpailla.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by alspeJoo mut ei ole pakko ostaa eteen 235:ia jos vanne on 8". Kyllähän sitä mieluusti laittaa erikoiskokoa (225/50/17") tms. jos rahaa on, mutta tosiasia on se, että vain yleisimmät koot renkaista ovat selvästi halvempia kuin ns. harvinaisemmat koot.
 Ei tunnu pitävän paikkaansa 235/45-17 kanssa ainakaan talvikumeissa vaikka on aikas yleinen  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ite annan ääneni ehdottomasti nokia rsi tai misukka x-ice. Viime talvi tuli tuollaisilla nokialaisilla(235/45 17") ajettua ja mielellään käytän myös tulevana talvena! E39 on kuitenkin sen verran raskas auto, että mielestäni on aivan turhaa laittaa nastarenkaita alle huutamaan..
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by StoneIte annan ääneni ehdottomasti nokia rsi tai misukka x-ice. Viime talvi tuli tuollaisilla nokialaisilla(235/45 17") ajettua ja mielellään käytän myös tulevana talvena! E39 on kuitenkin sen verran raskas auto, että mielestäni on aivan turhaa laittaa nastarenkaita alle huutamaan..
 No lumella tietysti ihan OK mutta mites jarrutukset valkosella- ja mustalla jäällä kun ei ole piikkejä? Joutuu vissiin ajeleen aika ennakoivasti vai? Onko kokemusta Nokian WR tai jopa Nankangin SV-1 kumeista?
 
 Cooperin Weathermaster 2 kumia nastoilla (vähännäköisesti) sais 235/45-17 koossa 690.- kierros töineen päivineen. Hmm...Last edited by hurtta; 12-09-2006, 18:44.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kyllä sen 225 saa lain mukaan laittaa vielä 9" leveelle vanteelle. Ja aika hyvin kyllä nuo rengasfirmat asentaa näitä ns. ylikapeita kumeja. Joissaki paikoissa voi sitte olla katastuksen kanssa ongelmia ,niinku sanoitki noitten kapeitten kumien kanssa ( tuskin kuitenkaan tarkastaa joka paikassa vanteen leveyksiä vs renkaan leveyttä, jos ei oo tosi paljo venytetty kumi sitte )Originally posted by GonzalezJep, 225 on stro-normin mukainen minimi 8,5x17 vanteelle, kuten 8x17 vanteelle 215. Näillä asetuksilla ei ainakaan joudu taistelemaan missään tilanteessa, jokainen rengasfirma suostuu pyöräyttämään paikalleen ja konttorin sedätkin on tyytyväisiä...Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
 Ex. E30 320i 2d GTS -88
 
 
 E46 330Cd (projekti V.2)
 
 
 ----------------------------
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Saakohan mistään vielä noita Nokian hakkapeliitta 4sia (uusia, ei run flat) 225/45/17 koossa ?
 
 Ja tekeekö noilla Good Yearin Ultra Grip Performance kitkoilla mitään samaisessa koossa tai EAGLE ULTRA GRIP GW-3?
 
 Ei näyttäny olevan Nokian RSi:tä rengas-onlinessäNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
 Ex. E30 320i 2d GTS -88
 
 
 E46 330Cd (projekti V.2)
 
 
 ----------------------------
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niimpä näkyykin, piti oikein tarkistaa...Originally posted by henrikyllä sen 225 saa lain mukaan laittaa vielä 9" leveelle vanteelle. Ja normithan löytyy esim. tuolta vihollisfoorumilta---> http://www.ffp-motorsport.com/tuning/stro/stro3.jpg
							
						530d GT F07 2010 Ja normithan löytyy esim. tuolta vihollisfoorumilta---> http://www.ffp-motorsport.com/tuning/stro/stro3.jpg
							
						530d GT F07 2010
 325i E30 Cabriolet 1987
 
 Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Enpä sanois. Ei oikeastaan huomaa eroa edes jäällä hp4:n ja rsi:n välillä. Siis en ole tietenkään missään kirkaalla järvenjäällä kokeillut, mutta ihan tieolosuhteissaOriginally posted by hurttaNo lumella tietysti ihan OK mutta mites jarrutukset valkosella- ja mustalla jäällä kun ei ole piikkejä? Joutuu vissiin ajeleen aika ennakoivasti vai? Onko kokemusta Nokian WR tai jopa Nankangin SV-1 kumeista?
 
 Cooperin Weathermaster 2 kumia nastoilla (vähännäköisesti) sais 235/45-17 koossa 690.- kierros töineen päivineen. Hmm...  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Contit
 
 Itse tulin hankkineeksi 16" alkuperäisille (E39) -aluille Continentalin Viking Contact 3:set (kitkat) koossa 225/55R16. Lieköhän noista kenelläkään kokemuksia Bemujen alla? Ostin, kun pärjäsivät edellisinä vuosina hyvin testeissä. Maksoin kierroksesta 490 euroa Turkulaiseen rengasliikkeeseen.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kellään kokemuksia E46 coupesta ja kitkoista Helsingin keskustassa tapahtuvasta talvipyörityksestä?
 
 Tollanen E46 coupe olisi tarkoitus hommata ja mietityttää nyt takaveto + kitka yhdistelmä, vanha yhdistelmä T4 V40 + kitkat toimivat erittäin hyvin mutta tuoko takaveto kitkoilla esim. ohitustilanteissa ylimääräisiä sydämentykytyksiä?
 Comment

Comment