Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eiköhän tää nyt riitä tältä erää, yritetään paremmalla tuurilla seuraavassa topikissa ILMAN sotimista
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostAjotapa ratkaisee talvikeleillä h...tin paljon.
Vaan näillä keleillä kun satelee vettä, mihä tahansa kesärengas on parempi kuin mikään talvirengas - etenkään nastarengas. Niinkuin pienien kuulien päällä ajelis ja DSC leikkaa menon vielä 3. vaihteellakin
Leave a comment:
-
Pitäiskö laittaa vettä myllyyn ja sanoa että hyvä kesärengas on aina huonoa talvirengasta parempi....
Leave a comment:
-
Toista itseäni mutta laittakaa tähän jo lukko. Eiköhän tätä eipäs juupas väittelyä ole jo nähty tarpeeks. :think :think
Leave a comment:
-
Hyökkään tähän väliin kertomaan, että omasta mielestä lähes paskaakaan väliä millä talvirenkailla ajelee, enemmänkin sillä miten ajat. Ei ne nastatkaan mitään pidä, kun vähänkin polkasee ja kitkat mielestäni paremmat, jos autossa on luistonesto yms. Nastat, jos ei. Nyt jään odottamaan, koska ovesta tullaan läpi.
Leave a comment:
-
Voi kyynel... ajakaa millä haluatte. Selväksi on tullut, että kaikki nastan käyttöä puolustava on typerien kansankynttilöiden propagandaa ja aivan turhaa vouhottamista. Tutkimukset on *skaa ja niitä lukevat ihmisinäkin täysiä tolloja.
Over and out, ja tällä kertaa ihan oikeasti (tämän asian tiimoilta).
Tero
Leave a comment:
-
Takana on 8 vuotta kitkarenkaita ja nelivetoautoja ja nyt on alla takaveto. Eli mietinnässä on siis nasta- vai kitkarenkaat ja olisi mielelläni kuullut objektiivisiä kommenteja takavedosta/automaatista etelän keleissä. Lähinnä nuo liikkeelle lähdöt mietityttää kitkoilla ja toisaalta nastoissa se, että pysyykö ne piikit siellä renkaassa. Kilometrejä tulee paljon ja pääasiassa moottoritietä. Auto on siis 335d.
Itse olen kitkoja suosinut ja niistä pitänyt, mutta mutta...
Leave a comment:
-
"Tutkimuksen mukaan nastarenkaat vähentävät liikennekuolemia 42 % kitkarenkaisiin verrattuna."
Eli kitkarenkaalla on 1.4-kertainen riski joutua kuolemaan johtavaan
onnettomuuteen. Vähemmän kuin luulin, prosentteja käyttämällä saadaan
erot näyttämään todellista suuremmilta.
Kännykkään puhuminen ajon aikana, hadsfree-laitetta käyttäen, taitaa olla yhtä vaarallista..
Ainakin onnetomuusriski nousee huimat 400%....
tai maltillisemmin ilmoitettuna, nelinkertaiseksi.
Last edited by Vesper; 19-10-2010, 13:35.
Leave a comment:
-
..niin ja samalla tavalla tilastoista voi esittää tietyn mallin turvallisemmaksi kuin x:n. Esim. mopoautot on huipputurvallisiaRengasvalinnan lisäksi voit maksimoida turvallisuutesi vaihtamalla mopoautoon
10v vanhassa bemarissasi ei kuitenkaan ole maksimi turvallisuus, joten miksi jankata rengasvalinnan viimeisten muutaman metrin takia? Vanhat iskarit, jarrut ym vaikuttavat 20m 0-100km/h jarrutuksessa, KUIVALLA! (TL, ja oli muistaakseni astra)
Tuomari huudettu!
Leave a comment:
-
Originally posted by jsa014 View PostMinä en vaan jaksa ymmärtää tätä nastamiesten vaahtoamista ja tutkimustulosten linkitystä/kopiointia. Eiköhän jokainen rengaskaupan asiakas tiedä tai ainakin se rengaskauppias kertoo kysyttäessä nastan ja kitkan erot. Ja jokainen sitten tekee valintansa perustuen omaan auton talvikäyttötarpeeseensa. Näin tein minä
Leave a comment:
-
En kyllä ymmärrä tätä keskustelua/kiistelyä, enkä jaksa kaikkien paasaajien kirjoituksia edes lukea. Moni fiksuna pitämäni nick on kyllä mielestäni munannut itsensä yrittämällä pakottaa oman mielipiteensä ainoaksi oikeaksi torjumalla, jopa dissaamalla, kaikki vasta-argumentit omilla faktoillaan.
Kyllä jonkun kirjoittajan esittämä ajohistoria ilman ongelmia on myös FAKTA, ja todiste, jota ei voi sivuuttaa. Se, että nasta pitää paremmin tai että ajoasenteella on KAIKKEIN SUURIN MERKITYS on oikeasti tosiasia eli fakta.
Jotenkin tuntuu, että tässä keskustelussa ei kumpikaan osapuoli saisi voittoa käräjäoikeuden käsittelyssä. Todistelu ja niiden huomioimatta jättäminen on sen verran ala-arvoista.
Jatkakaa keskustelua ja pakottamista hyväksymään omiin mielipiteisiin.... Ei kyllä tule toimimaan.
Leave a comment:
-
Eilen jälleen kerran näin nastarenkailla ajelevan "itsepetoksen" Aamulla n. klo 7.00 sivutiet olivät suht jäässä täällä pirkanmaalla.Olin koirien kanssa lenkillä ja kusetin koiria lähellä risteystä.Ensin tuli auto,jonka alla ei rapissut mitään,luultavammin kitkarengas alla.Hidasti hyvin ennen risteystä ja kääntyi sivutielle.Pian perässä tuli auto,nastojen ropina rupesinkin kuulumaan ja tämän auton kuski vetasi melkein pitkäksi risteyksestä.Sai kumminkin juuri ja juuri käännyttyä samalle sivutielle kuin edellä mennyt auto.
Eli mitä olen täällä aikaisemminkin sanonut,kaikki renkaat ovat talvellä liukkaita.Ajotapa ratkaisee talvikeleillä h...tin paljon.Rengastestit/media antavat jonkun kuvan renkaista ja jotain rengasta hehkutetaan "ylivertaisena" muihin nähden.Sitten Pentti/Pirjo Peruautoilija ostaa tesivoittaja renkaat,luottaa niihin sokeasti,kelillä kuin kelillä...ja avot...jossain vaiheessa "shit hits the fan" kun tilannenopeus liian suuri,eikä siinä vaiheessa edes "piikit" "naskalit" pelasta tilannetta.
Leave a comment:
-
Minä en vaan jaksa ymmärtää tätä nastamiesten vaahtoamista ja tutkimustulosten linkitystä/kopiointia. Eiköhän jokainen rengaskaupan asiakas tiedä tai ainakin se rengaskauppias kertoo kysyttäessä nastan ja kitkan erot. Ja jokainen sitten tekee valintansa perustuen omaan auton talvikäyttötarpeeseensa. Näin tein minä, kaupassa tuumailin Michelin XI2:n ja Nokian HKPL7:n välillä. Aamuisin kun ei ole pakko autolla mennä, jos tie on kuin mulkulla pyyhkästy koska bussi kulkee vierestä, ja sinne mummolaan ei ole pakko juuri sinä iltana lähteä kun on tappokeli. Kaupungissa tiet on pääosin sulia joten enpä nähnyt tarvetta nastapyörälle.
Ja joo, ei mun jutut ole asiallisia, en ole niin koskaan väittänytkään
Asennevammakin varmaan on kaikkien muiden vammojen lisäksi. Tosin olen reilu 10 talvea ajellut nastoilla joten en nyt ihan tietämätön niistäkään ole.
Leave a comment:
-
Täysin käsittämätöntä, viimeiset 20 sivua kun lukee taaksepäin niin YKSIKÄÄN ei ole väittänyt kitkaa paremmaksi renkaaksi pidon kannalta kuin nastaa, luulisi ylempi kirjoittaja myös lukasevan uudestaan aiemmat sivut ja jättävän noi väsyneet "aikuismaiset" kuvat toiseen topicciin!
Porukka puhuu täällä tosta jäästä ja jankuttaa, että kitka ei toimi yhtään siinä, mutta kyllä sekin jotain pitoa siihen saa, vaikkakin heikosti. Itse ajelen ympäri Suomea ja kyllä toi puhdas jää noilla teillä on kyllä sitten LÄHES kuvitelmaa. Joskus yöllä saattaa olla pirun liukas kun rekat kiillottavat tiet, mutta kyllä siinäkin kitka pitää ihan riittävästi, toki jos tulee äkkijarrutus niin luistaa tosiaan pidemmälle kuin olisi nastat. Ainoa asia mikä tulee mieleen niin hirvi joka änkeää väkisin tielle ja joutuu jarruttelemaan äkillisesti, paskaa tuuria!! Muuten en keksi syytä miksi valitsisin nastat nykyisillä kilsoilla (60tkm/vuosi)
Miksi en voi olla tyytyväinen kitkarenkaisiin muiden mielestä?! Olisiko porukka sitten tyytyväinen kun kaikki ajaisivat nastoilla, mielenrauha?!
Leave a comment:
Leave a comment: