Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JIPSKI
    BTCF Member
    • Feb 2003
    • 1010
    • Vaasa

    Originally posted by EMP View Post
    Nuo epytecin valmistamat holkit+mutterit ovat kyllä laadukkaat ja sopivat hyvin. Ainoa miinus on tuo pohjalaipan paksuus. (4mm)

    Noilla holkeilla missä 2mm laippa ja käytetään alkuperäistä napamutteria ei mutteri mene enää kokonaan kierteelle.
    Millä holkeilla sulla on tuo tehtynä?
    exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

    Comment

    • EMP
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 823
      • Kuusjoki

      Originally posted by JIPSKI View Post
      Millä holkeilla sulla on tuo tehtynä?
      Noilla epytecin holkeilla. Mutta niitä sorvattiin lyhemmäksi!


      Tuossa vielä kuva tuolla 2mm laipalla olevalla holkilla, e36navalla ja e30 vakio mutterilla. Olka-akselissahan kierre loppuu hieman tuon lukitus loven alapuolelle.
      Last edited by EMP; 26-01-2015, 16:39.
      E30 318i 2d M52B27 "eta"

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        Onko jollain noista holkeista mittoja heittää, tuntuu aika hurjalta hinnalta kahdesta holkista noi satasen pintaan olevat valmiit kalikat

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1010
          • Vaasa

          Originally posted by EMP View Post
          Noilla epytecin holkeilla. Mutta niitä sorvattiin lyhemmäksi!


          Tuossa vielä kuva tuolla 2mm laipalla olevalla holkilla, e36navalla ja e30 vakio mutterilla. Olka-akselissahan kierre loppuu hieman tuon lukitus loven alapuolelle.
          Milläs noita on porukat lukinnu? Aika ilkee jos lähtee ajossa irti
          Last edited by JIPSKI; 26-01-2015, 17:09.
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Holkki ilman kaulusta
            Mutteri menee 2mm syvemmälle jolloin sen saa lukittua kuin alunperinkin

            Tai Voihan tuohon porata reiän ja laittaa sokan
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 823
              • Kuusjoki

              Originally posted by Bansku View Post
              Onko jollain noista holkeista mittoja heittää, tuntuu aika hurjalta hinnalta kahdesta holkista noi satasen pintaan olevat valmiit kalikat
              Tuolla aiemmissa postauksissa oli tollaset.

              http://ww.btcf.fi/forum/showpost.php...&postcount=219

              http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=215
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • JIPSKI
                BTCF Member
                • Feb 2003
                • 1010
                • Vaasa

                Mites toi laakerin suoja? E30 36 vai meneekö ollenkaan?

                Edit:jos vaikka menis yhdellä kasauksella oikein ku vaikutti aika tiukalta sovitukselta nuo holkit.
                Last edited by JIPSKI; 26-01-2015, 17:39.
                exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Originally posted by JIPSKI View Post
                  Milläs noita on porukat lukinnu? Aika ilkee jos lähtee ajossa irti
                  Ja mitterista ~1,5mm pois niin saa vielä parisen kierrettä lisää kitkapintaa
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    Originally posted by EMP View Post
                    Noilla epytecin holkeilla. Mutta niitä sorvattiin lyhemmäksi!

                    Tuossa vielä kuva tuolla 2mm laipalla olevalla holkilla, e36navalla ja e30 vakio mutterilla. Olka-akselissahan kierre loppuu hieman tuon lukitus loven alapuolelle.
                    Jepulis. Olin ollut siinä uskossa, että mutteri sopisi hieman paremmin..

                    Originally posted by Bansku View Post
                    Onko jollain noista holkeista mittoja heittää, tuntuu aika hurjalta hinnalta kahdesta holkista noi satasen pintaan olevat valmiit kalikat
                    Ei huntti noista epytec:n osista oo paljoa kun tulee käsittääkseni uudet, koneistetut mutteritkin. Voisko joku germaania osaava varmistaa, että tuo 99 sisältää holkit ja mutterit..?

                    http://www.epytec.de/kategorien/radn...5-loch-radnabe

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Holkki ilman kaulusta
                    Mutteri menee 2mm syvemmälle jolloin sen saa lukittua kuin alunperinkin
                    Tai Voihan tuohon porata reiän ja laittaa sokan
                    Tämä menee sittenkin harkintaan, tai sitten epytecin paketti... Menin vaan myymään jo omat kauluksettomat holkit. Eli kai se sitten menee Epyn pakettiin, huoh. Ja jos niistä tosiaan ottaisi pari milliä pois, niin se ois aika passeli paketti.

                    Comment

                    • Daa Daa
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 910
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Neppo View Post
                      Voisko joku germaania osaava varmistaa, että tuo 99 sisältää holkit ja mutterit..?
                      Kyllä sieltä tulee molemmat.

                      Comment

                      • Tuoppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 558
                        • Joensuu

                        Originally posted by mulletti View Post
                        Tähän näköjään ei oo vielä vastattu mutta tänään sain viimeinkin kouraani Z4 takanavat. Kustansi 68€/kpl ja valmistaja Febi, toimitusaika oli pitkä kun 7.2 kävin tilaamassa KL-Varaosista. Tosin tuo hinta on asevelihinta (toivottavasti), originaaliosa oli muistaakseni jotain 140€/kpl. Ja booriluku on 27, senkin vielä mittailin ihan omin kätösin eli sama kuin vetarissa. Itse toteutan takapään niukalla budjetilla eli sorvautan levyjen keskireiät isommaks ja poraan uuden jaon levyihin...
                        Osaisiko, viisaammat kertoa jos Z4 navan jatkoksi laittaa E30 M3 takajarrulevyn niin sopiiko alkuperäiset e30 325 käsijarruosat paikalleen ja onko mahdollista käyttää alkuperäistä e30 325 jarrusatulaa adapterin kanssa?

                        Samoin etuakselille e30 tolppa ja e36 napa holkilla yhdistelmälle edullisen budjetin jarruratkaisut kiinnostavat? Esim. E36 tai E46 osilla?
                        G30 530e xDrive iPerformance -20
                        E70 X5 xDrive40d -10

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by Tuoppo View Post
                          Osaisiko, viisaammat kertoa jos Z4 navan jatkoksi laittaa E30 M3 takajarrulevyn niin sopiiko alkuperäiset e30 325 käsijarruosat paikalleen ja onko mahdollista käyttää alkuperäistä e30 325 jarrusatulaa adapterin kanssa?

                          Samoin etuakselille e30 tolppa ja e36 napa holkilla yhdistelmälle edullisen budjetin jarruratkaisut kiinnostavat? Esim. E36 tai E46 osilla?
                          Z4 napa taakse ja e36 napa eteen. Halvin on orkkisjarrut koneistettuna joka nurkkaan.

                          Vai haluatko suurentaa jarruja samalla?
                          Eteen ei oikein käy mikään levy suoraan ellei tuo napaa reilusti ulos
                          Ehkä step1 olisi

                          Olisko alfan etulevy. E36 satula eteen.
                          E36 325 takalevy ja Compactin satula

                          Takalevyn halkaisijasta vähän pois ja alfan levyyn uusi jako.
                          Eteen satulalle adapteri.

                          Sitten jos haluaa isompaa niin vaikka audin tt levyä 312 ja e46 328 takalevy e34 540 satuloilla

                          Adapterit satuloille ja etulevylle reiät soikeiksi ja keskireikä isommaksi
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • pilootti
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 299
                            • Kokkola

                            Itse laitoin taakse z4 navat ja e36/e46 jarrulevyt mistä sorvattiin halkaisija pienemmäksi, että sopi vakio satula paikalleen ilman adaptereita. E30 Käsijarrun osat sopi suoraan. Eteen e36 navat holkeilla ja e30 omat levyt keskireijän sorvauksella ja jaon poraamisella. Myös levyn "sisältä" otettiin hieman pois ettei jää navasta kantamaan. E30 omat satulat ja prikat väliin ET:n muutoksen takia. Carrierin "etupuolelta " piti hioa rälläkällä ettei ota vanteeseen kiinni+3mm spaceria (style 32 17x8 et20)
                            E. Voihan taaksekkin laittaa toki vakio levyt ja sorvattiin keskireijän isommaksi ja porata uuden jaon mutta e36 levyllä jäi koneistus hommat pienemmäksi ja satuin ilmaiseksi saamaan levyt niin käytin ne.
                            Last edited by pilootti; 20-04-2015, 21:33.
                            e30 318i touring "Bercedes Menz"
                            Kawasaki z1000
                            -FatBoyRacing-

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              Väännetään vielä rautalankaa etutolppien muutoksen osalta. Jos muutoksen tekee e30 tolppaan, väliholkkilla ja e36 navalla niin millainen väliholkin kauluksen paksuus pitäisi olla e30 325 vakiojarruilla. Toimiiko esimerkiksi epyteckin holkit ilman lisäkoneistusta?

                              Entäpä sopiiko e36 tarvike navan abs kehä olemaan paikallaan ilman muokkausta tai saako sen poistettua, jos autoon ei kytketä ABS jarruja?
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • pilootti
                                BTCF Member
                                • Feb 2012
                                • 299
                                • Kokkola

                                Originally posted by Tuoppo View Post
                                Väännetään vielä rautalankaa etutolppien muutoksen osalta. Jos muutoksen tekee e30 tolppaan, väliholkkilla ja e36 navalla niin millainen väliholkin kauluksen paksuus pitäisi olla e30 325 vakiojarruilla. Toimiiko esimerkiksi epyteckin holkit ilman lisäkoneistusta?

                                Entäpä sopiiko e36 tarvike navan abs kehä olemaan paikallaan ilman muokkausta tai saako sen poistettua, jos autoon ei kytketä ABS jarruja?
                                Ite teettäisin holkit sen navan mukaan mikä sulla on kädessä ja holkin pää r koneistuksella niin voi käyttää vakio mutteria. satulan ja tolpan väliin parin millin prikka ET muutoksen takia niin saat vakio jarrut. Sovita levyä navan päälle, että tarviiko levyn sisältä tai navan kehältä sorvata. Mulla ja kavereista kahdella on tehty jaon muutos ja kaikilla oli erillainen e36 etunapa että vaikea sorvata summassa oikeanlaisia osia.. Varmasti toimii epyteckin holkit ja samalla ottaa matalamman mutterin niin on bolt on, mutta et muuttuu muutaman millin lisää. Abs kehällä tuskin on merkitystä koska abs anturiin se mulla ainakin hinkkasi.
                                e30 318i touring "Bercedes Menz"
                                Kawasaki z1000
                                -FatBoyRacing-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎