Announcement

Collapse
No announcement yet.

spacerit..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Ricracing View Post
    Laadukkaat speisserit tulevat pidennetyillä pulteilla ja TUV hyväksynnällä!

    Speissereiden kanssa ei pidä pelleillä ollenkaan!

    Kaikki yli 10 mm rupeaa olemaan kyseenalaista hommaa, vanteet sen ulostulon mukaan mieluummin.
    vai että oikeen pidennetyt pultit ei ne napaan pultattavat palikat mitään kyseenalaisia ole, kun ei tarvi edes mitään ylipitkiä pultteja.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • jarci
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 783
      • Sawo

      #17
      mistä kannattas kysellä 15mm. spacereita tai siis adaptereita. vanteissahan jako taitaa olla se 5x112 ja autossahan on tietysti 5x120.? kyllähän sillä vähän sais sisempään vannetta.

      jooh..vai vanteen kehillä..ei sitä nyt pelkästään niillä pelata.
      Nykyisin mennään X3 E83

      Comment

      • lmattila
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 205
        • KLA

        #18
        autotek.fi
        -70 Beetle

        Comment

        • Ricracing
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 45
          • Helsinki

          #19
          Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?

          Sanoisin vaaralliset.

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5174
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by Ricracing View Post
            Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?

            Sanoisin vaaralliset.
            Sulla ilmeisesti ei ole mitään tietoa Artecin vanteista ?
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • Mystinen
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1206
              • Kehä3

              #21
              Komeesti on kulkenu 20mm normi ja 30mm pultattava speissi. Ihan toinen juttu on jos jotain bilteman 5mm kolikoita alkaa kasaamaan montaa päällekkäin
              Eipähän katsastusmies sanonu mitään spacereistä. Eikö huomannu/kiinnostanu, en tiedä :think

              Vaparien virittäminen on säälittävää
              350hp/480Nm@0,666bar
              xxxhp/670Nm@1,6bar
              - Mystinen.Fi -
              -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

              Comment

              • jarci
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 783
                • Sawo

                #22
                Originally posted by jani View Post
                Sulla ilmeisesti ei ole mitään tietoa Artecin vanteista ?

                eikä rh:n. täysin lailliset adapterit mitkä mullakii nyt on.
                Nykyisin mennään X3 E83

                Comment

                • 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Ricracing View Post
                  Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?

                  Sanoisin vaaralliset.
                  Voivat olla vaaralliset ja laittomat Suomessa mutta niin vaan on olleet tietyissä autoissa vakiona kiinni jo tehtaan hihnalla. Esimerkkinä vaikka Porsche 928:t missä on ollut lisävarusteena ja vakiona takapäässä niin 17mm pultattavaa kun 21mm ja 37mm läpireijillä ja napaan asennetuilla ylipitkillä pinnapulteilla kiinni laitettavaa spaceria. Aivan sama mitä laki sanoo, noilla mennään täälläkin kun Hans ja Fritz on kerran mennyt baanalla jo kun autot oli uusia.

                  Eli niin autotehdas kun aftermarket vanteen valmistajatkin voi speksata spacesit osaksi varustusta tai vannepakettia soveltuvaksi tiettyyn automalliin ja ne on myös täällä Suomessa hyväksyttävä. Oikein tehtynä toimivat ilman mitään ongelmia.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

                  Comment

                  • Ricracing
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 45
                    • Helsinki

                    #24
                    Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.

                    Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.

                    Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
                    Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5174
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by Ricracing View Post
                      Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.

                      Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.

                      Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
                      Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
                      EURO 7.2 direktiivi tulee 2014. Tällöin vanne tulee napaan kiinteäksi. Rengasliikkeet ovat esittäneet jyrkän vastalauseen direktiiville, koska se asettaisi rengasliikkeille huomattavia investointi ja koulutus kustannuksia. Lisäksi kuluttujat ovat ilmaisseet huolensa kun rengastöitä ei enää voi tehdä itse.
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5174
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by jare ///M3 View Post
                        eikä rh:n. täysin lailliset adapterit mitkä mullakii nyt on.
                        ja ilmeiseti renkaat pysyy paikallaan kovemmassakin vauhdissa, ainakin havaintojeni perusteella ( iisalmi - vieremä osuudella )
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by Ricracing View Post
                          Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.

                          Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.

                          Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
                          Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
                          Höpö höpö. Se, että sinulla sattuu olemaan huonoja kokemuksia bilteman spacereista ei tarkoita että kaikki spacerit olisivat huonoja. Hyvin mitoitettu spaceri on lähes yhtä hyvä ratkaisu kuin suoraan pyörän napaan pultattu vanne.
                          Kuten kaikessa muussakin, spacereissakin on eroja. Toki mitä kauemmas pyörän navasta viet vannetta, sitä suuremmat rasitukset laakereille jne kohdistuvat mutta se on aivan eri asia. Spaceri & vanne pysyvät satavarmasti pyörän navassa kiinni kun ne on mitoitettu oikein ja kiinnitetty asianmukaisesti

                          Kaikenmaailman neekeriviritykset erikseen (laikattua jarrulevyä "spaceriksi" jne jne)
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • jarci
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 783
                            • Sawo

                            #28
                            Originally posted by jani View Post
                            ja ilmeiseti renkaat pysyy paikallaan kovemmassakin vauhdissa, ainakin havaintojeni perusteella ( iisalmi - vieremä osuudella )
                            se tässä tarkoitus olisi että ne paikallaan pysyisi jatkossakin..
                            ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi menny vissiiin kiire taas töihin itellä ollu...

                            paljonpa nyt on tullu juttua tännekiin. kattelin noita adaptereita niin huoletta kärsii sorvata ainakin 5mm. vanne ei tule edes adapteriin pultilla kiinni kuin noin reilu 10mm matkalta! luulin että läpi asti on kierre mutta ei. vanteestahan kärsisi vielä ottaa 5mm siivun. saisin vanteet sitten sen 10mm sisempään...enpä sitten tiiä jaksaako tuon kanssa tuhrata..
                            Last edited by jarci; 28-05-2008, 18:23.
                            Nykyisin mennään X3 E83

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5174
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by jare ///M3 View Post
                              se tässä tarkoitus olisi että ne paikallaan pysyisi jatkossakin..
                              ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi menny vissiiin kiire taas töihin itellä ollu...
                              keittiön ikkunasta...
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • jarci
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 783
                                • Sawo

                                #30
                                Originally posted by jani View Post
                                keittiön ikkunasta...
                                elä kato ikinä ikkunasta vahingossa 05.15-05.30
                                Nykyisin mennään X3 E83

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎