mistä kannattas kysellä 15mm. spacereita tai siis adaptereita. vanteissahan jako taitaa olla se 5x112 ja autossahan on tietysti 5x120.? kyllähän sillä vähän sais sisempään vannetta.
jooh..vai vanteen kehillä..ei sitä nyt pelkästään niillä pelata.
Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?
Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?
Sanoisin vaaralliset.
Sulla ilmeisesti ei ole mitään tietoa Artecin vanteista ?
Komeesti on kulkenu 20mm normi ja 30mm pultattava speissi. Ihan toinen juttu on jos jotain bilteman 5mm kolikoita alkaa kasaamaan montaa päällekkäin
Eipähän katsastusmies sanonu mitään spacereistä. Eikö huomannu/kiinnostanu, en tiedä :think
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Kun jo speisserit ovat Suomessa kielletyt (vain vannetta ulospäin haluttaessa - joihin siis viittasin), niin mitä sitten sovitusspeisserit ovat (jotka kiinnitetään hubiin, jotta "väärällä" pulttijaolla oleva vanne saadaan kiinni)?
Sanoisin vaaralliset.
Voivat olla vaaralliset ja laittomat Suomessa mutta niin vaan on olleet tietyissä autoissa vakiona kiinni jo tehtaan hihnalla. Esimerkkinä vaikka Porsche 928:t missä on ollut lisävarusteena ja vakiona takapäässä niin 17mm pultattavaa kun 21mm ja 37mm läpireijillä ja napaan asennetuilla ylipitkillä pinnapulteilla kiinni laitettavaa spaceria. Aivan sama mitä laki sanoo, noilla mennään täälläkin kun Hans ja Fritz on kerran mennyt baanalla jo kun autot oli uusia.
Eli niin autotehdas kun aftermarket vanteen valmistajatkin voi speksata spacesit osaksi varustusta tai vannepakettia soveltuvaksi tiettyyn automalliin ja ne on myös täällä Suomessa hyväksyttävä. Oikein tehtynä toimivat ilman mitään ongelmia.
Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.
Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.
Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.
Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.
Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
EURO 7.2 direktiivi tulee 2014. Tällöin vanne tulee napaan kiinteäksi. Rengasliikkeet ovat esittäneet jyrkän vastalauseen direktiiville, koska se asettaisi rengasliikkeille huomattavia investointi ja koulutus kustannuksia. Lisäksi kuluttujat ovat ilmaisseet huolensa kun rengastöitä ei enää voi tehdä itse.
Tekniikan suunnittelu/toteutus on hiukan edistynyt sitten viime vuosisadan.
Luulisi että järki sanoisi, kun tuollaisia pultti/pultti virityksiä käytetään, ettei se ole paras mahdollinen / viisain / kestävin / tasapainoisin vaihtoehto.
Possu on ehkä joutunut aikoinaan käyttämään näitä "köyhän miehen ratkaisuja".
Mutta se, että joku autotehdas aikoinaan tuskissaan keksi halvan hätäratkaisun, eikä suunnitellut taka-akselia ja vanteita oikein/uudestaan ei tarkoita sitä, että nykyajassa elävä Bemari tuuneri käyttäisi samaa, pitkällä tähtäimellä huonoksi todettua "fiksausta".
Höpö höpö. Se, että sinulla sattuu olemaan huonoja kokemuksia bilteman spacereista ei tarkoita että kaikki spacerit olisivat huonoja. Hyvin mitoitettu spaceri on lähes yhtä hyvä ratkaisu kuin suoraan pyörän napaan pultattu vanne.
Kuten kaikessa muussakin, spacereissakin on eroja. Toki mitä kauemmas pyörän navasta viet vannetta, sitä suuremmat rasitukset laakereille jne kohdistuvat mutta se on aivan eri asia. Spaceri & vanne pysyvät satavarmasti pyörän navassa kiinni kun ne on mitoitettu oikein ja kiinnitetty asianmukaisesti
Kaikenmaailman neekeriviritykset erikseen (laikattua jarrulevyä "spaceriksi" jne jne)
ja ilmeiseti renkaat pysyy paikallaan kovemmassakin vauhdissa, ainakin havaintojeni perusteella ( iisalmi - vieremä osuudella )
se tässä tarkoitus olisi että ne paikallaan pysyisi jatkossakin..
ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi menny vissiiin kiire taas töihin itellä ollu...
paljonpa nyt on tullu juttua tännekiin. kattelin noita adaptereita niin huoletta kärsii sorvata ainakin 5mm. vanne ei tule edes adapteriin pultilla kiinni kuin noin reilu 10mm matkalta! luulin että läpi asti on kierre mutta ei. vanteestahan kärsisi vielä ottaa 5mm siivun. saisin vanteet sitten sen 10mm sisempään...enpä sitten tiiä jaksaako tuon kanssa tuhrata..
se tässä tarkoitus olisi että ne paikallaan pysyisi jatkossakin..
ajelinko ohi sinusta vahingossa vai kattelitko keittiön ikkunasta? ainakaa autostas en oo ohi menny vissiiin kiire taas töihin itellä ollu...
Comment