on tarttunu muuten hienoihin vanteisiin jotain ihme paskaa joka ei lähe millään ja sitten lähtee hieman lakkaa siivuina, oisko jotain mitään hyviä vinkkejä miten noi saa puhtaaks vai pitääkö viedä johonki puhallettavaks. mitähän se maksaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Originally posted by jermu82 View Poston tarttunu muuten hienoihin vanteisiin jotain ihme paskaa joka ei lähe millään ja sitten lähtee hieman lakkaa siivuina, oisko jotain mitään hyviä vinkkejä miten noi saa puhtaaks vai pitääkö viedä johonki puhallettavaks. mitähän se maksaa?
Jos lakka irtoilee, niin voi olla että tuo "paska" on hapettumaa.
Vaihtoehtoja on monia, mutta puhaltamaan en ensimmäisenä lähtisi. Kaikki riippuu siitä paljonko on valmis maksamaan, tuhlaamaan omaa aikaa vai oppia elämään epäkohtien kanssa.
Mikäli vanteen ulkonäkö käy silmille sietämättömäksi, kokeilisin ehkä hioa maltilla ja lakkaa uudestaan.
Toinen vaihtoehto on poistaa lakat kokonaan ja vetää uudet.
Kolmas olisi tuo puhallus, maalaus ja lakkaus.
Sitten neljäs eli omasta mielestä hienoin vaihtoehto: Kiillota koko vanneSince 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
-
-
Jos vanteen muoto on yksinkertainen niin ne on helppo maalata myös itse.
Homma on yllättävänkin helppotöinen jos vanne sen sallii.
Pari vannetta sain itse tehtyä päivässä ja vanteista tulee siistit jos kärsivällisyyttä riittää.
Itse hioin vesihiomapaperilla käsin ja koneellisesti, maalasin ja lakkasin autovärispraymaaleilla.
Reunat ensin hiottu koneella, senjälkeen hinkattu kiilloitustahnaa käsin sekä lakattu.
-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by JTMD View PostJos vanteen muoto on yksinkertainen niin ne on helppo maalata myös itse.
Homma on yllättävänkin helppotöinen jos vanne sen sallii.
Pari vannetta sain itse tehtyä päivässä ja vanteista tulee siistit jos kärsivällisyyttä riittää.
Itse hioin vesihiomapaperilla käsin ja koneellisesti, maalasin ja lakkasin autovärispraymaaleilla.
Reunat ensin hiottu koneella, senjälkeen hinkattu kiilloitustahnaa käsin sekä lakattu.
http://www.btcf.fi/forum/attachment....8&d=1224276675
Comment
-
-
Originally posted by jermu82 View Postsiistit on mutta haluaisin kuitenki säilyttää ton alumiinin värin.. onko mitään hyvää ainetta millä kantsis eka kokeila noita paskoja pois ennenkuin tarttee hiomaan ja lakkailla alkaa.. mikä ois hyvä lakka ja kuin hienolla paperilla kannattaa hioa?
Comment
-
-
Originally posted by Touring View PostJos lakka irtoilee, niin voi olla että tuo "paska" on hapettumaa.
Vaihtoehtoja on monia, mutta puhaltamaan en ensimmäisenä lähtisi. Kaikki riippuu siitä paljonko on valmis maksamaan, tuhlaamaan omaa aikaa vai oppia elämään epäkohtien kanssa.
Mikäli vanteen ulkonäkö käy silmille sietämättömäksi, kokeilisin ehkä hioa maltilla ja lakkaa uudestaan.
Toinen vaihtoehto on poistaa lakat kokonaan ja vetää uudet.
Kolmas olisi tuo puhallus, maalaus ja lakkaus.
Sitten neljäs eli omasta mielestä hienoin vaihtoehto: Kiillota koko vanne
minkälaisilla vehkeille lähtisit hiomaan ja millä lakalla kannattais sitte lakata?
Comment
-
-
Originally posted by jermu82 View Postminkälaisilla vehkeille lähtisit hiomaan ja millä lakalla kannattais sitte lakata?Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by Touring View PostItse ottaisin maalinpoisto aineella (esim. nitromors) ensin lakat pois. Sen jälkeen kokeilisin jollain 600 paperilla lähteekö hapettumat pois, ellei jopa hienommalla, riippuen kuinka syvällä hapettumat on. Siitä sitten vaihtaisin paperia aina hienompaan 1200 asti ja lopuksi autosolia tai autoglymin metal polishia. Siihen vielä päälle mothers vannevaha. Mikäli vanteet ovat vain kesäkäytössä en laittaisi lakkaa ollenkaan. Mikäli taas haluaa helppohoitoiset vanteet eikä kehän tarvitse kiiltää niin tuon 1200 paperin jälkeen vetää sen uuden lakan.
mistä noita kaikkia aineita saa? motonetistä? käykö joku spray lakkakin?
Comment
-
-
Originally posted by jermu82 View Postmistä noita kaikkia aineita saa? motonetistä? käykö joku spray lakkakin?
Muut saa varmasti motonetistä paitsi tuo Mothers vaha. Sitä saa ainakin Us-partsista. Toisaalta jos vedät lakan niin tuo on turha, kuten metal polishkin. Nuo on hyvät olemassa jos ei käytä lakkaa, vaan jättää puhtaan alumiinin. Puhdas alumiinihan ei sitten kestä suolaa sun muuta sontaa.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostKokeile jollain kliineri vahalla, esim. Korrekin Kliinerillä. -> http://www.korrek.fi/tuotteet/vahat/kliineri.html
onko kellään kokemusta tosta että onko kuinka tehokas?
Comment
-
-
Työkalun aluvanteet tulee pestyä hapolla, myös hapettumat lähtee. Jos tuota käyttää niin en anna takeita lähteekö maalitkin .
Maitohappoa ja fosforihappoa ovat käyttäneet jotkut mobilistit, tuohon hapettumien poistoon.
Kaivan nimen kun ehdin.Tammermaticista ostettu.Last edited by Touring; 17-04-2009, 00:35.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by Touring View PostTyökalun aluvanteet tulee pestyä hapolla, myös hapettumat lähtee. Jos tuota käyttää niin en anna takeita lähteekö maalitkin .
Maitohappoa ja fosforihappoa ovat käyttäneet jotkut mobilistit, tuohon hapettumien poistoon.
Kaivan nimen kun ehdin.Tammermaticista ostettu.
joko oot löytäny tuotteen nimen? kun vannetta kiillotetaan nii tehdäänkö se vaan pelkällä hiomapaperilla vai käytetäänkö jotaki ainetta? onkohan kellään mitään sivua jossa näkis miten homman on tehny ja millanen lopputulos?
Comment
-
Comment